30+ ESIKOT viikolle 2
Tässäpä näin viikon aluksi listaa päivitettäväksi.
---------------------------------------------
Seireeni@
la 19.9.2005
Poika s. 16.9.2005 Naistenklinikka
Beibi0905
la 30.9 Naistenklinikka
Tyttö s 13.10.2005 Naistenklinikka
paino: 3844g pituus: 49cm pipo: 34cm
SoleMio
la 10.10.2005
Poika s. 25.10.2005
Paino: 3562 g pituus: 53 cm
Mari@lokavaavi
la 10.10.2005
Tyttö s. 7.10.2005
annam75
la 2.11.2005
Poika s. 11.11.2005
Paino: 3760 g pituus: 53 cm
Cindi ja Hgin Naistenklinikka
la 06.11.2005
Tyttö s. 3.11.2005
Paino: 2760 g pituus: 48 cm pipo: 33 cm
Toukkis73 KOS
la 10.11.2005
Tyttö s. 13.11.2005
Paino: 3610 g pituus: 51 cm
SnowApple KOS ja Haikaranpesä
la 14.12.2005
Swheatie KOS ja Haikaranpesä
la 26.12.2005
Kanika, NKL
la 31.12.2005
Turpo-Urpo KOS ja Haikaranpesä
la 4.1.2006
Frida75, NKL
la 14.1.2006
susumi, NKL
la 15.1.2006
Lene74
la 25.1.2006 Naistenklinikka
Olivera
la 29.1.2006, Naistenklinikka
Suiza
la 29.1.2006 , Kättäri (KOS)
Modesty68, Kättäri
la 2.2.2006
RouvaSukkula, KOS & Haikaranpesä
la 3.2.2006
Ruddycat, Tays
la 7.3.2006
Tutanna PKKS
la 27.3.2006
Callistrate, NKL
la 27.3.2006
Kirsi10, HYS
la 3.4.2006
Jaipur, NKL
la 10.4.2006
Kommentit (85)
Olipa kokemus. Hyvä kuulla että olet palannut takaisin elävien kirjoihin. Varmasti oman kokemuksesi rinnalla oli helpottavaa kuulla, että vauva selviytyi rääkistä noin hienosti. Ja onneksi olit jo niin lähellä laskettua aikaa, niin vauva oli jo valmis tähän maailmaan. Eräs tuttuni kävi vastaavan rääkin läpi muistaakseni noin 3 kk ennen la:ta. Syksy oli sitten aika rankka kun pikkuinen oli vielä kaapissa hoidossa, oli ollut noin 750 g syntyessään.
Muuten aamu on käynnistynyt ihan rauhallisissa merkeissä. Takka sai ensimmäisen maalikerroksensa aamusella. Eilen sitä jo polttelimme ja olimme kovin tyytyväisiä!
Astris oli sitten todella vilkas eilen hiljaisen tiistain jälkeen. Ihan maha hytkyi ja jytisi.
Illalla onkin sitten se kovasti reenattu konsertti. Pitää katsoa millainen musta asuste oikein mahtuisi keikkapuvukseni. Erään kuorolaisen sukulainen oli pohdiskellut voiko tulla konserttia kuuntelemaan, kun hänen la:nsa on jossain 10.2. tienoilla. Kuorokaverini oli sitten todennut hänelle, että toki voit tulla kuuntelemaan, kun rivissä on laulamassa eräs, jonka la on jo 3.2. hehe! :)
Ihanaa torstaita kaikille!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (36+6)
Aika hurjalta kuulosti tosiaan, hui! Onneksi kaikki on nyt hyvin, lepäilehän kunnolla.
Täällä ei mitään uutta auringon alla, on ihan kevätolo kun vesi tippuu räystäistä ja linnut sirkuttaa pensasaidassa aurongonpaisteessa. KOhtahan se kevät tulee ja omakin laskettu aika lähenee sitä mukaa. Jännittää... :)
Juu, mutta ei mulla muuta asiaa tällä kertaa olekaan, lähden tekemään ruokaa.
susanna 29+3
Onnea ensinnäkin pienestä sitkeästä tyttövauvasta ja toiseksi selviytymisestä järkyttävästä koettelemuksesta. Olette olleet kaikki tosi sitkeitä! Luin juttusi muutama tunti sitten ja menin ihan sanattomaksi näiksi pariksi tunniksi... Mutta ihana kuulla että loppu hyvin kaikki hyvin, ja nyt voit alkaa tutustua elämän uuteen keskipisteeseen. Voikaa hyvin!
Jaipur 27+3
todella lämpimät onnittelut! Olet ollut mielessäni ja olipa hyvä kuulla vauvauutisia. Kokemuksesi oli varmasti kaikin tavoin hurja, mutta onneksi olette kaikki jo kotona. Onnea siis uutta vuotta enteilleestä prinsessasta!
Joskus kevättalvemmalla voisi muuten koettaa tavata vaikka itä-pohjois-voimin (ja toki muutenkin), mitäs tästä tuumailevat Suizan ohella Sonja ja Lenekin?
Katja ja sylissä parhaillaan viihtyvä joulutyttö
tytön tylleröstä!
Kovin on surkea keli täällä pohjoisessa: tuulee, vettä sataa ja kaikki on ihan jäätiköllä. Talvi tule takaisin!!
Ostimme maanantaina vaunut, sellaiset yhdistelmä duot, joissa on erillinen ratasistuin. Nyt on minuun iskenyt kovasti nuttujen hiplaus ja vauvatarvikkeiden hamstraus:) Jotenkin kaikki alkaa tuntumaan todelliselta rakenneultran jälkeen. Ja koska palstalla on koiraihmisiä kysyn millainen auto teillä on ja kuinka sinne järjestäydytte? Meillä pitäisi farmariin mahtua 2 aikuista, vauva, 2 noutajankokoista koiraa, vaunut ja tavarat. Suurin osa tavaroista mahtuu varmaan suksiboxiin, mutta vaunut vievät aika ison tilan peräkontista joten koirat eivät sinne sitten sovi. Mietin ostaisimmeko reissuja varten jonkinlaiset matkarattaat jotka mahtuvat pienempään tilaan.
Kiitos vinkistä sille joka kertoi lemmikeistä+harsosta, unohdin jo nimen. Täytyy itsekkin ottaa tuo käytäntö kun keväällä on laitokselle meno.
Täytyy mennä pienille päiväunille ennen kaupunkiin lähtöä.
t. Nasu+Touko-masu 21+4
täällä sitä vetelehditään... aamulla oli neuvola ja paineet siinä rajoilla, ettei nyt vielä NKL:lle lähdetä, mutta ei kovin matalatkaan, muuten kaikki kyllä ok. Vauva on vieläkin ihan irti, ei kiinnittynyt- minusta kaikki povaa yliaikaisuutta ja pitkää synnytystä...Yrittivät etsiä mulle verenpainemittaria kotiin lainaksi, mutta ei ollut yhtään jäljellä, joten sanoivat että voin käydä siellä aulassa itse mittaamassa muina päivinä, terkkari mittaa kaksi kertaa viikossa.
Sain eilen tehtyä kasvissosekeittoa ja tex-mex-pataa pakkaseen ja viikonloppuna aion vääntää lisää ruokia (laatikoita). Kiitos vaan Toukkis vihjeistä. Nyt on yksi DVD vuokrattuna, jos jaksaisi keskittyä se katsomaan ja pari kirjaa hain kirjastosta.
Susumi, jos vielä jaksat ja olet kokonaisena, haluasitko käydä ' kahvilla' (en siis itse juo enää kahvia ;O)) Columbuksessa joku päivä kun sulle sopii? Jotain pientä ohjelmaa pitää yrittää järjestää joka päivä, vaikka enimmäkseen vaan levätäänkin, muuten leviää päänuppi tähän makoiluun.
Frida on varmasti tositoimissa kun nyt ei ole aktiivisen kirjoittelun jälkeen kuulunut pihaustakaan.
Anoppi oli kuulemma innostunut ostelemaan vauvalle vaatteita TK-Maxin (se on eräänlainen designtavaran ylijäämävarastokauppa, josta tein itsekin tosi kivoja löytöjä edullisesti) alesta kun nyt saatiin melko varma arvio sukupuolesta. Mielenkiintoista nähdä mitä sieltä tulee, toivottavasti on ostanut jo isompia vatteita, näitä pieniä taitaa olla riittävästi...
ok, palaillaan taas asiaan,
Olivera 37+4
Äiti soitteli että joutaisi huomenna päivällä kiertelemään kanssani kirppiksiä kun on saikulla sekin. Niinpä lähdetään aamusta jo katselemaan tarjontaa. Oli huomannut kuulemma jonkun käsikäyttöisen rintapumpun jossain nurkassa neljällä eurolla. Mitä ne yleensäkin maksaa, kannattaisikohan tuolla hinnalla jo ostaa...? Siinä oli kuulemma joku pieni pullo samassa, merkkiä ei muistanut. Olishan se varmaan parempi kuin ei mitään, en tiedä...
Vauveli on tänään sitten ollut koko päivän ylösalaisin, tunkee pyllyään ja varpaitaan tuonne kylkiluihin ja palleaan ihan kunnon volyymilla, auts. Vessassa olen myös saanut rampata koko päivän, painaakohan vauvan pää rakkoa tai jotain.
Mutta mikä ihaninta: ei ainuttakaan supistusta koko päivänä! :) Olo on ollut niin levollinen, että luulen senkin vaikuttavan asiaan. Tieto siitä ettei ole mitään hätää on vienyt ISON stressin pois. En tiedä, saattaahan olla että on vain tyyntä myrskyn edellä... ;)
Eipä tässä ihmeempiä taaskaan, lähden tästä suihkuun ja sitten Kotikatua katsomaan. Ciao!
s
... mutta kirjoitan silti. Kiitos ensinnäkin hierojavinkistä Toukkis ja Sukkula, ja Kariniemen kananpoikareseptistä kerroin myös miehelle. Toukkis, teidän nukuttamistaktiikka vaikutti loistavalta, täytyypä muistaa kokeilla. (Jos siinä vaiheessa pää enää toimii.)
Meillä oli eilen Oliveran kanssa samat kuviot kokkauksessa, mäkin tein kasvissosekeittoa. En tiedä johtuiko sitten siitä se uskomattoman valtaisa närästys/polte joka siitä seurasi. Koko yön nukuin korkeilla tyynyillä tuettuna eikä tänääkään ole maistunut närästykseltä mikään (paitsi suklaakonvehdit joita joka oli tuonut töissä kahvipöydälle - suklaata ja muuta makeaa menee mulla määrättömästi). Ihan kauheaa. Olikohan se se lanttu siellä joukossa, eikös se ole erikoisen huonosti sulavaa...
Todellakin Fridan on pakko olla jo sairaalassa, malttamattomana odottelen kuulumisia!
KIITOS! vielä kaikille sf-mitoista ja muusta rauhoittelusta vauvan koon suhteen, se on auttanut koska olen ollut ihan luottavaisella mielellä viime päivät, ts. en ole ajatellut koko asiaa! Lähes joka päivä kyllä kuulen ' pieni vatsa' -kommentin, mutta nyt ihmiset ovat alkaneet kuitenkin huomata töissä että lisääntymistä on odotettavissa - hiljaa hyvä tulee.
Kirsi, meillä ei ole ollut hikkaa havaittavaissa. Innostuttiin teidän Katinkulta-suunnitelmista niin että itsekin ryhdyttiin sellaista viikonlopua suunnittelemaan. Olen ollut kerran Katinkullassa ja tosi viihtyisä kylpylä se oli. Rentouttavaa viikonloppua siellä!
Nyt mies laittoi kylpyveden valumaan, vetäydyn sinne joko sudokun tai vauvalehden kanssa, ja miehen. Mukavan lämmintä muuten ulkona.
Jaipur 27+
ps. Laitoin tänään vahaa hiuksiin, ihan kauhea tahmakasa.
...en itseasiassa tiedä oliko se närästystä se tämänpäiväinen, mutta koko päivän on pitänyt ikään kuin haukkoa henkeä ja hengittää suu auki. Tuntuu että rintakehä on ollut ihan lysyssä. On ollut tosi raskaana oleva olo! Voikohan lantun harteille vierittää ihan näin paljoa...
jaipuri
Nyt sen kauan odotettu päivä on lähellä, nimittäin viimeinen työpäivä :) Eli huomisen jälkeen voikin sitten keskittyä enemmän vauvajuttuihin. Niin ja muuttokin lähestyy, ens viikolla on virallinen muuttopäivä.
Rintapumpuista varmaan vauvautuneet osaavat kertoa jotain? Kannattaako sellainen hankkia etukäteen? Ei kai sitä voi etukäteen tietää tarviiko, vai kannattaisko ostaa varmuuden vuoksi kuitenkin? Aventin pumpusta ainakin olen kuullut hyviä kommentteja tän palstan ulkopuolelta. Täällä siis rupean suunnittelemaan listan tekoa puuttuvista tavaroista pikkuhiljaa, kun ehtii tuonne kaupoillekin joskus.
Toivottavasti Fridasta kuullaan piakkoin jotain :)
Rudis 32+2
Sen närästystä aiheuttavan on pakko olla lanttu, ei suklaa kertakaikkiaan voi aiheuttaa niitä sun oireita ;)
Kun muutamaan päivään ei ehdi tänne kurkkamaan, niin onkin iso homma lukea kaikki viestit, niin paljon niitä on kertynyt.
Ja vauvoja myös, hirveästi onnea tuoreille vanhemmille!!!
Olipas kiva nähdä tuollaista koottua listaa palstailijoista, ainoa vaan, että taidanpa joutua jäämään ihan yksikseni tänne roikkumaan, kun aikaa on (ainakin näillä näkymin) syyskuulle asti... :)
Itsellänikin alkaa pikkuhiljaa oireilla tämä raskaus, nyt parina päivänä ollut vatsa niin täynnä ilmaa, etten oikein ole tiennyt miten päin olla ja aamulla meinasi tulla huono olo ihan pönttöön asti.
Mutta nyt tarvitsee lähteä katsomaan 24:ä. Olen tarkoituksella aikaisempina kausina jättänyt katselematta kyseisen sarjan, kun tiedän kuinka helposti jään sarjoihin koukkuun. Nyt kuitenkin tuli katsottua pari ekaa jaksoa, ja tässä sitä ollaan...
Hyviä vointeja,
Ulviina rv 6+4
ruddycat: rintapumpusta. Aventin on mulla ja hyvä on ollut. Vaikka hinta on kova, niin mukana tulee kaksi tuttipulloa, eli siinäkin mielessä hyvä. Itse ostin aiemmin yhden pullon, joka onneksi oli samaa merkkiä eli mulla on kolme pulloa ko. laitteeseen. Kaikilla ei tietty ole tarvetta pumpata, mutta jos esim haluaa antaa vauvalle rintamaitoa kun itse ei ole paikalla, niin silloin on kyllä tarpeeseen. Ja maitoa voi pakastaa myöhempää käyttöä varten.
Käytiin tänään 3kk neuvolassa ja hyvin on tyttö kasvanut pelkällä rintamaidolla. Pituus oli jo 62 eli 4 cm kuukaudessa ja painoakin yli 6400. Suurinpiirtein keskikäyrillä mennään. Th sanoi että anna vaan rintamaitoa ainakin 4kk asti kun tuntuu sillä kasvavan. Ajattelin itse tuonne puoleen vuoteen pyrkiä, mutta katsotaan miten käy. Ainahan se ei ole omista haluista kiinni. Seuraava kerta neuvolassa onkin sitten lääkärintarkastuskäynti kuukauden päästä. Mulla on se onni, että yhtenä lastenlääkärinä on koulukaveri.
Maanantaina on rokotetutkimuskäynti, jossa on kanssa lääkärintarkastus, eli ainakin tyttö tutkitaan tarpeeksi.
pitää yrittää oysyä täältä poissa jotta tulisi nuo tenttikirjat luettu ainakin kertaalleen. Katsotaan sitten tentisä jäikö niistä mitään päähän.
Huomenna on sitten perjantai ja 13. päivä, joka sekä meidän 1. vuotis hääpäivä että tytön 3kk päivä. Että ei voi ainakaan epäonnenpäivänä pitää.
j+beibi
Piti tulla kertomaan niinkin oleellisesta asiasta kuin viime yön unista.
Näin unta että Kirsin kanssa jossain nähtiin ja vaihdettiin puhelinnumeroita siltä varalta että jos synnärille lähtö tulee, niin toinen voi sitten tänne palstalle ilmoittaa siitä... ;)
Sitten tuli toinen uni, jossa näin yllättäen entistä opiskelukaveriani (joka siis asuu myös siellä Helsingissä) joka siinä unessa onnitteli minua tyttövauvasta. Minä olin ihmeissäni kun minulla oli vielä iso maha enkä tiennyt minne vauvan olin jättänyt jos kerran olin sen synnyttänyt...
Outoja unia.
Nyt äitiä hakemaan ja kirpparille. :)
Hyvää viikonloppua!!!
susanna 29+4
Huomenta,
Konsertti eilen meni sitten oikein hyvin. Kuoro sai taas kerran suurimmat aplodit ja itse olin tyytyväinen, kun ääni pelasi kohtuullisesti tämän flunssani jäljiltä, sekä että jaksoin seisoa keikalla kaikki kuoron pätkät. Solistien osuuksien aikana istahdin puolittain korkealle jakkaralleni ja se riitti, että jaksoin.
Nyt aamusella heräsin Astriksen ahkeraan aamujumppaan. Hän työnteli jalkojaan vasempaan kylkeeni ja pyllyään sitten oikeaan kylkeen. Tuntuu tosi kummalliselle kun tuota tilaa ei masussa enää ole hirmuisen paljoa pyöriskelylle.
Kodinhoitohuoneen kalusteet tulevat tänään ja asennuksen mies aikoo tuttavan kanssa aloittaa heti. Sähköt ja vedet ovat vielä vetämättä uudessa kodinhoitohuoneessa, kun tekijöiden aikataulut tuntuvat kusevan jatkuvasti. Tuntuu siltä, että nykyään hyvistä tekijöistä on niin kamala pula, että he ovat täysin ylityöllistettyjä.
Muuten tänne kuuluu ihan rauhallista viikonlopun odottelua!
terv.
RouvaSukkula & Astronautti (tasan 37)
Täällä sitä yhä vaan hengaillaan yhtä " pirteänä" kuin aiemminkin, ei siis minkäänlaisia lähtöoireita vieläkään. Tosin koko viikon on ollut kipeä olo muuten, maha sekaisin, paha olo, päänsärkyä, mutta tuossa aamulla neuvolassa th oli sitä mieltä että on enemmänkin jotain liikkeellä olevaa tautia.... kun nyt ei vaan iskisi viime hetkillä joku ikävä flunssa tai mahatauti.
Seuraava neuvola onkin sitten jo ensi tiistaina. Kaikki oli nyt ihan hyvin, syke siellä puksutteli normaalitahtiin ja vauva liikuskeli kovasti mittauksen aikana, sf-mittaa ei otettukaan, pissa puhdas, verenpaineet nyt korkeimmillaan mitä ne on olleet, eli 126/70. Kaitpa tuo on normaalia että ne tässä loppuvaiheessa vähän kohoaa.
Olivera, kyllä mulle sopisi kahvittelu (tai siis mitä ikinä juodaankaan :o) Kolumbuksessa, tietty sillä varauksella että JOS nyt jotain tapahtuisikin.. Pitäisikö varalta vaihtaa vaikka puh.nroita niin voi laittaa viestiä jos joutuukin viime tinkaan perumaan eikä pääse koneelle ilmoittelemaan? Mulla on esim. tällainen meiliosoite kuin mariasa6@luukku.com, jos haluat laittaa numerosi sinne. En nyt viitti tuota " virallista" meiliosoitetta laittaa tänne palstalle. Miltä sinun ensi maanantain ohjelma näyttää? Jos tässä nyt viikonlopun yrittäisi parannella itseään. Kellonajalla ei ole niin väliä kun tässä muutenkin elelee kuin pellossa. :)
Ulviina, lisää vaan itsesi tuonne laskettu aika-listaan. Jos se vaikka motivoisi lisää uusia 30+ esikoita liittymään joukkoon. :) Itse muuten katsoin silloin innolla sitä ekaa ja ehkä vielä toistakin 24:sta, mutta jotenkin alkaa jo tympimään Jack Bauerin naama ja ylivertaisuus ja kaikki muukin pahasti. Nyt katson siis toisella silmällä kun teen jotain muuta samalla.
Ja Fridan kuulumisia odotellaan täälläkin suurella mielenkiinnolla!
susumi
rv 39+5
Susumi, laitan sulle meiliä tuohon osoitteeseen. Maanantai käy kyllä hyvin, jos vaan itse olet kunnossa. Mulla on ma neuvola klo 10.15 ja sitten kampaaja siinä Kolumbuksessa klo 11.30. Sopisiko siis iltapäivä, kun tukkani on laitettu, n. 13.30?
Kävin nyt sitten itse mittaamassa paineeni siellä tk:n aulassa ja ihan ok tasolla olivat (128/81 ja 125/88, kaksi mittausta tein). Hyvä niin.
Kävin tänä aamuna hammaslääkärissä toistamiseen, nyt hakemassa purentakiskon ja samalla putsasivat. Todella hyvää palvelua Mellunmäen hammashoitolassa :o) Kerrankin saa julkista kehua. Hml vielä etsi mulle ensi viikoksi ajan sen yhden pienen reiän paikkaukseen ja sanoi ettei sitten tarvitse vauvan kanssa lähteä ramppaamaan, niin tehdään alta pois :o).
Nyt sitten vetelehtimisviikonloppu edessä, mitähän sitä keksisikään...
laitoin sulle meiliä ja sen oman numeroni. Näänpä sitten heti tuoreeltaan sun uuden kampauksen! Tosin eihän sitä tiedä, voihan sitä kummalle vaan tulla lähtö ennen maanantaita. Toiveajattelua (ainakin täällä päässä :).
Nyt pitää mennä ottamaan makaronilaatikko pois uunista, vähän lisää ruokaa menossa pakkaseen.
Viikonloput kaikille!
susumi
rv 39+5 vieläkin
Onpas tälläkin viikolla tullut viestejä, hyvä! Ihana oli tosiaan kuulla Suizan uutiset ja siltä vaikuttaa, että Fridakin on jo tositoimissa... :)
Meillä oli tänään tytön neuvolakäynti. Paino on 11 päivässä tullut lisää melkein puoli kiloa eli ruoka taitaa mennä vatsaan saakka :) Pituuttakin on nyt kaksi senttiä enemmän kuin syntymäpäivänä. Sen sijaan tytön vatsavaivat ovat pahentuneet koko ajan. Ressukka itkee illalla pitkään ja mahan vääntämisen sekä huomaa vauvan liikkeistä että kuulee vatsan lorinasta. Nyt mies on kaupassa ja aikoo samalla reissulla ostaa maitohappobakteereja, joita voi antaa vauvalle ja joita voin syödä itsekin.
Kukas se kyseli rintapumpusta? Ainakin meillä se on välttämätön. Vaikka imetän tyttöä yöllä, ovat rintani silti aamulla pinkeät ja ennen muita toimia on pakko ottaa pumppu esiin. Pakastimessa alkaa olla jo monta minigrip-pussillista maitoa. Hyvä siltä varalta, jos olen joskus poissa muutaman tunnin. Toisaalt ainakaan nyt ei raaskisi lähteä minnekään ilman vauvaa :)
Mukavaa viikonloppua,
Katja ja joulutyttö
Vetää kokemuksesi hiljaiseksi täälläkin.
Toipumisia ja hyviä vointeja sinulle!
Sonja ja Rinsessa