Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan villavaatteet

28.04.2007 |

Esikoisemme laskettu aika on 15.8. Masuvauvamme tuleva isomummi haluaisi neuloa vauvalle jotain ja kyseli, mitä haluaisin. Aloin pohtia, minkä verran vauva tarvitsee vaatetta nukkuessaan vaunuissa alkusyksyllä. Tarvitaanko toppapuvun alle villapuku? Jos pyydän isomummia neulomaan villapuvun, mikä koko ois järkevin? Siis voiko käydä niin, että jos puku on kovin pieni ja syksy kovin lämmin, se jääkin käyttämättä...? Tietty voisin toivoa pukua puolivuotiaalle, koska vauvan ollessa sen ikäinen, on talvi, ja silloin varmasti on tarvetta villavaatteille...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kaverin vauvan Eisbärchen-pussissa ei Ruskovillan villahaalaria paksumpaa tarvinnut kuin kovilla pakkasilla. Mutta kannattaa pyytää hiukan isompi villapuku, eivät ne kääräistyt lahkeet ja hihat vastasyntynyttä haittaa :o) Kiva että mahtuu sitten koko talven.

Ja jos peset villapuvun koneessa, se voi kutistua hiukan. Vaikka todella hyvin Nallet, 7 veljekset ym. langat kestävät konepesua, minä pesen nykyään omat villasukkani ihan normaalipyykin seassa ja hyvänä ovat pysyneet kun venyttää märkänä kuosiinsa.

Vierailija
2/4 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Olisiko puolivuotiaan koko sopiva? Isomummi antoi tänään mulle tutkittavaksi käsityölehtiä, ja siellä näytti olevan vaihtoehto " koko puolivuotiaalle" ... Itse en ole käsityöihmisiä, joten en ole kovin hyvin perillä näistä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

meille tulossa vauva syyskuussa ja minä tilasin mummolta 62-senttisen villahaalarin. Mulla on ennestään kesävauvoilta jäljellä 74-senttinen, eli jos tuo pienempi jää pieneksi kevättalvella, otan tuon isomman käyttöön. Meillä on tosin ollut pieniä, kolmikiloisia vastasyntyneitä, eli puhun pienistä vauvoista.

Veikkaisin, että tuota puolivuotiaan kokoa saa vähän pienentää (pari senttiä pois hihoista ja lahkeista), että vauva ei ihan huku siihen alkutalvesta.

Mukavaa odotusta,

apinaemo

Vierailija
4/4 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että mekin saamme pienen vauvan. Itse olen olen syntyessäni 3160 g ja 50 cm (olen esikoinen), ja mieheni on ollut 2660 g ja 49 cm (on myös esikoinen). Molempien suvuissa vauvat on olleet pieniä, paitsi isäni äidin kaikki neljä lasta ovat olleet noin nelikiloisia.

Puolivuotiaan koko on siis luultavasti aivan liian iso syksyllä...vaikka käärisi hihoja ja lahkeita...?