Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastenmielisin työ jota olet tehnyt?

Vierailija
03.12.2008 |

Mulla vuoden kestänyt liukuhihnatyö elektroniikkatehtaassa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kovasti motivaatiota opiskella itselleen ammatti, jossa pääsisi toisenlaisiin ympyröihin. Että sikäli kannatti. Palkkauskin oli hyvä, mutta työ aivan kamalaa!

Vierailija
2/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojanakin oli parempaa (oli kyllä toimistosiivousta). Onneks on nykyään koulutus ja mahdollisuus tehdä muutakin. Täytyy nostaa hattua ihmisille jotka noita töitä jaksaa ja pystyy tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök sitä rasvan käryä ja grillin puunaamista. En ymmärrä miten kukaan tekee sitä ihan päätyökseen.

Vierailija
4/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapiiri oli aivan järkyttävä ja työ puuduttavan yksitoikkoista. Ja alentavaa. ihmiset kohtelivat kuin jotakin koneen jatketta. Ja kamala minuuttiaikataulu: taukoa sai pitää esim. 8,5 minuuttia vessassa käyntiä varten!

Sellaiset jäljet se työ jätti, että muista aina tervehtiä ystävällisesti ruokakaupan kassaa ja laittaa ostokset järjestyksessä hihnalle - ei niin että kaikki on kasattu läjään muovikassin päälle.

Vierailija
5/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut liukuhihnalla elintarviketehtaassa. Olin tosin vain kesätöissä, mutta ei mielestäni ollut paha homma.

Sitä edellisenä kesänä olin töissä vanhainkodin kettiössä. Oli aikaa ennen hygieniapasseja ja niinpä minäkin alalle kouluttamaton pääsin sinne tiskaamaan, kattamaan pöytiä, jakamaan ruokaa. Tuohon keittiöön liittyy ikävin homma. Joka maanantai hommanani oli siivota keittiön likakaivot. Liittyi varmasti juuri hygieniajuttuihin, mutta en pitänyt mieltä ylentävä kuurailla juuriharjalla lattiakaivoa. Mutta tulipa sekin koettua, ja sinänsä pidän nuoruuden kesätöissä hankkimaani monipuolista eri alojen työkokemustani hyvänä asiana.

Nykyään olen DI ja toimin asiantuntijatehtävissä.

M

Vierailija
6/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiraansakin tämä rajoittunut kohteli paremmin kuin avustajaansa. Että se siitä vammaisten suvaitsevaisuudesta. Jos näen jonkun kaatuvan pyörätuolilla, käännän katseeni muualle tai kävelen vahingossa yli.

Vierailija
7/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muuten ei ollut mikään ikävä työ, mutta puljussa oli toimiston lisäksi tehdaspuoli ja miesten vessa(pytyt) oli aika säädyttömiä joka kerta, vauhtiraitoja nääs.

Mutta kaiken kruunasi työpaikan tiloissa pidettyjen pikkujoulujen jälkien siivous. Ei tarvinnut ihmetellä mitä oli tarjolla ollut, kaiken sai lukea katosta ja lattioilta.

Mainittakoon että opiskelu palkittiin ja nyt saan tehdä ihan muuta.

Vierailija
8/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni suvaitsevainen, kärsivällinen ja ymmärtävä ihminen, mutta tämä ihminen (aikuinen, fyysisesti vammainen) käsitteli minua niin huonosti ja alentavasti, etten saan inhon väristyksiä vieläkin.

i]koiraansakin tämä rajoittunut kohteli paremmin kuin avustajaansa. Että se siitä vammaisten suvaitsevaisuudesta. Jos näen jonkun kaatuvan pyörätuolilla, käännän katseeni muualle tai kävelen vahingossa yli.

[/quote]

Vierailija
9/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpamarketin kassa. Siinä sai olla ihmisten sylkykuppina ja poiskaan et päässyt....

Vierailija
10/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaita oli jonossa ihan koko ajan, 8h päivä oli kamala kun ei oikeasti ollut kahta sekuntia pitempää taukoa ja viikon päätteeksi vuoropäälliköt ottivat kassoista listoja kuinka monta sekuntia liikaa yhden asiakkaan palveleminen oli aina kestänyt. Vuoron jälkeen kävi aina ihan kierroksilla kun oli hokenut sitä samaa ja juossut ranskalaisten ja pirtelökoneen väliä.

Sinänsä ihan ok työ nuorelle mutta tuo tahti oli kamala.

Vierailija
11/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kymmenen vuotta työtä McD:llä, josta viiimeiset vuodet ravintolapäällikkönä.

Mikä pitää töissä: hyvät työkaverit ja työilmapiiri, ihanat asiakkaat ja työn vaihtelevuus. Hyvä liksa.

Nasta mesta, siinä käry jää kakkoseksi, kun muuten viihtyy.

Vierailija
12/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai liukuhihnatyötä sisällä. Huono ilmapiiri, kaikki puhuivat p'kaa toisistaan ja kyttäsivät toisten tekemisiä.

Vierailija
13/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuuden euron tuntipalkka, lisät olemattomat

-5h työpäivässä ei taukoa

-8h työpäivässä yksi tauko

Kiireen vuoksi esimies pakotti ottamaan tulikuumat pihvit ja sämpylät pannulta sormin että sai äkkiä kokoon hamppareita ja piti myös tiskata tulikuumalla vedellä. Käden punotti ja ahavoitui jo yhden päivän jälkeen. Kaikilla työntekijöillä oli palovammajälkiä käsissä. Vastaavasti vähän väliä piti myös käsitellä pakasteita eli tuska oli aikamoinen kun vuoroin jäätävää, vuoroin tulikuumaa.

Olin työssä kaksi viikkoa kunnes sain uuden paikan. Palkkaa tuli tilille 280e siltä ajalta..

Vierailija
14/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastallahan sai monta pihviä kerralla pannulta, mitä sitä sormiaan polttamaan. lienee ollut joku esimies mikä ei ollut koskaan testannut noita hommia.

Mansikoitakin tuli poimittua monena kesänä. Se oli ihanaa kun pääsi kakarana pois kotoa moneksi viikoksi. Moniko lähtisi enää nykyään...

Vierailija
15/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa mulla on ollut sekä henk. koht. avustajana että yökkönä vanhusten kanssa..

Vierailija
16/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kuulemma tarpeeksi nopeasti.. Ja esimies kyllä teki itsekin niin..

T: se toinen Hesessä ollut.

Vierailija
17/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

psyykkisesti sairaan vanhuksen hoito tämän ollessa vuodepotilaana. Pestessä häntä oli kolme hoitajaa, potilas raapi, potki ja sylki vaikka kuinka koitti olla rauhallinen ja kerto mitä teki. Ei voinut paskoihinsa jättää, oli vaan pestävä. Tämän jälkeen sitä sitten täyttämään työtapaturmailmoitusta kun käsivarret verillä ja sylkeä silmässä.. onneksi ei tullut tauteja. Tervetuloa hoitoalalle!

Vierailija
18/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim, leikkaussali tavaraa. Ei ollut edes hanskoja, mustat muovisäkit olivat seisoneet auringonpaisteessa. Voi yökötys, tein hommaa neljä päivää ja sitten sain tarpeekseni. Työnantaja sanoi, että jos en viihdy täällä, en viihdy missään. Well, nyt olen ollut saman työnantajan palveluksessa noin 20 vuotta. Tuo edellinen tapahtui 80-luvun alussa.

Vierailija
19/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten en enää mennyt.

Vierailija
20/38 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan voinut käydä edes wc:ssä, piti yksin myydä lottoa ja ties mitä, vuokrata elokuvia, paistaa vitun pullaa ja keittää kahvia ja laittaa tavaroita hyllyyn ja jos yritit jotain noista muista velvollkisuuksista hoitaa kuin myymistä, niin armoton vittuilu asiakkailta!! Monta kertaa menin kuumeessa avaamaan kioskia ja jouduin sitten olemaan koko vuoron töissä kun ei saanut sijaista! Meinasin pyörtyä pari kertaa kun olin niin sairaana töissä. Esimiehet vaan valitti jos jotain oltiin varastettu. Ei ihan rahkeet enää vartijaksi minulla riittänyt.

Dementiaosastolla paskanpesijänä olo oli siihen verrattuna lastenleikkiä!