Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi vi**u! En saanut lapselle lääkäriaikaa, koska hoitajan mielestä lapseni ei ole tarpeeksi sairas!

Vierailija
09.01.2006 |

Kaksivuotias ollut kuumeessa/ lämpöillyt torstai-illasta saakka, ei ole syönyt mitään perjantaista lähtien, nesteitä juo kyllä paljon. Tähän saakka ollut kohtalaisen virkeä, vaikka kovasti yskiikin ja on räkäinen. Tänä aamuna on ollut todella vaisu, makoilee lattialla, kaikki mitä suun kautta menee alas, tulee kohta yskänpuuskan aiheuttaman oksennuksen kautta ylös. En ymmärrä miten sairas lapsen pitäisi olla, että pääsisi lääkäriin kunnallisella puolella. Kyllä ottaa aivoon...onneksi lähellä on yksityinen lääkäriasema niin saa edes lapsen korvat katsottua ja keuhkot kuunneltua.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä jouduin meneen uudestaa ja lääkäri joutu lähettään mut keskussairaalaan tiputukseen ja osastolle. oli onneks vielä sama hoitsu paikalla sinä päivänä niin sai varmaan ihan opikseen

Vierailija
22/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidit, pikkulapset, työttömät, maahanmuuttajat ja juopot. Me kuulkaa aletaan olla yhteiskunnan pohjasakkaa!

Äänestäkää seuraavissa kunnallisvaaleissa vasemmistoa niin ei tarvii enää ruikuttaa. Täällä Espoossa on tosi surkeaa toi terveyskeskukseen pääsy (esim. " Lääkärisi on lopettanut eikä tiedetä kuka tulee tilalle. Niinpä et voi saada aikaa.." jne) Kokoomus jyrää kaupunginvaltuustossa ja kaupunki vaan rikastuu koko ajan (esim. myymällä Eonin). Älkää hyvät ihmiset menkö tuohon Kokoomuksen vedätykseen mukaan, äänestäkää vihdoin vasemmistoa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

näille pääsee ilman ajan varausta, ilmoittautumisjärjestyksessä. Tää Terkka/hoitsu katsoo ootko sairas vai et sitten jos olet sairas varaa sulle lääkäriajan ja tulet iltapäivällä uudestaan.

Meillä lapsi oli viime viikolla kovassa kuumeessa, ensin menimme lapsen kanssa odottamaan aamulla 8.15 ja jouduimme odottamaan klo 10.55 asti kunnes pääsimme terkkarille, terkkari katsoi lasta ja sanoi pitää antaa lääkäriaika! Lääkäriaika saatiin 14.10, käytiin kotona ja tultiin uudestaan klo.14.00, lääkärin ajat myöhässä päästiin lääkärille klo. 14.45, siinäpäs se päivä mukavasti menikin sairaan lapsen kanssa, kun en edes omista autoa jouduin lapsen kanssa kävelemään edes takaisin, ja muut lapset pitivät tietenkin omaa showtaan. Kukupa sitä haluaa kävellä 3 km edestakasin monta kertaa päivässä.

Vierailija
24/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, onko siihen kummempaa lääkettä kuin lepo ja neste...

Vierailija
25/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei ole viikonloppuna tarvinnut käydä, silloinhan pitäisi mennä Jorviin jonottamaan.

Vierailija
26/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi paikalta ennenkuin lapseni olisi saanut lääkärin arvion. Kyllä äiti tietää itse koska oma lapsi on sairas.

Vierailija
27/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapsen tk:een hoitajalle, joka ei antanut meille aikaa. Nyt totesi, että lapsi tarvitsee lääkärin hoitoa. Lääkäri laittoi meidät sairaalaan lastenlääkärille, jossa todettiin keuhkokuume ja lapsen kuivuminen. Nyt tyttö on isänsä kanssa osastolla. Itse tulin hakemaan tavaroita jne. ja lähden kohta yöksi hoitamaan lasta sairaalaan. Että näin tällä kertaa...

Vierailija
28/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain ei ole rahaa yksityiselle (onneks siellä käy visa).

Minä vein kerran 2kk:n ikäistä vauvaa päivystykseen kuumeilun takia; käskettiin vain seurailla. Onneks olen itse hoitoalalla ja vaatimalla vaadin, että tämänikäiset kuuluu sairaalahoitoon, jos kuumeen syy ei selviä. Sithän me lopulta oltiin osastolla, kun tulehdusarvot oli taivaissa!

Vierailija
29/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan tutkinolla saa nykyään tehdä jo diagnoosejakin.

Vierailija
30/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi olisi kuulunut ottaa laääkärille, tuo vaisuus ja mikään ei pysy siällä on jo sellainen asia...sinnikkäästi vaan pyytämään aikaa, etkä anna periksi...kyllä sä tiedät onko lapsellasi kaikki hyvin vai ei.

Tai sitten hankkiudut päivystykseen, tai yksityiselle...siellä ainakin ovat kiinnostuneita. 2 vuotiaskin on niin pieni että voi kuivua nopeasti, vaikka nesteitä juokin kun kerran ei oikein siällä pysy....ja sitten on jo vakava tila kyseessä.

Vierailija
31/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin todella sairas jo teidän pikkuinen...Ei nykyään tk_maailmassa auta kuin pitää puolensa, kohtaloonsa tyytyvät jää ilman hoitoa, ja ne jotka kovaäänisesti vaativat hoidetaan...vaikka hammasta kiristäen

Vierailija
32/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vein lapsen tk:een hoitajalle, joka ei antanut meille aikaa. Nyt totesi, että lapsi tarvitsee lääkärin hoitoa. Lääkäri laittoi meidät sairaalaan lastenlääkärille, jossa todettiin keuhkokuume ja lapsen kuivuminen. Nyt tyttö on isänsä kanssa osastolla. Itse tulin hakemaan tavaroita jne. ja lähden kohta yöksi hoitamaan lasta sairaalaan. Että näin tällä kertaa...

Vierailija
33/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä terveys" palvelut" vähän niin sun näin...

Vierailija
34/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin terkkarissa, että oletko sitä mieltä, ettei lapsesi selviä yön yli!

Musta oli tosi törkeesti sanottu. Lapsi oli alta puolen vuoden, kuumetta, nuhaa ja yskää ollut monta päivää. Sitten alkoi olla niin tukossa, että hyvä kun henki kulki.

Olin kovana ja vaadin sitä lääkärin aikaa, jonka sitten sainkin kauhean tappelun jälkeen. Lääkäri ihmetteli kovasti hankalaa ajan saantiamme, sillä lapsi oli todella kipeä.

Vierailija
35/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta. aikuisten on todella vaikea saada ei-kiirellistä aikaa juuri tämän omalääkärin puutteen vuoksi. :/ Tuntuu tyhmältä tämä vain liioittelemalla pääset hoitoon-tyyli.

Vierailija
36/40 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tk:hon soittaessani vain sanonut, että tarvitsen lääkäriajan. Sitten on kysytty, että onko tarve akuuttiajalle. Olen sanonut, että on (jos siis on) ja sitten on kysytty, minkätyyppistä vaivaa on. Olen siihen vain ylimalkaisesti vastannut että esim. kipuja, joiden vuoksi on päästävä lääkärille.

Olen käsittänyt, ettei ole mitään velvollisuutta kertoa terveysongelmistaan vastaanottovirkailijalle/ajanvaraajalle!??! Ja näin on homma toiminut aina, Helsingissä, Viiskulman terveysasema.

Vierailija
37/40 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lämpöä ollu kaks päivää, nuhaa reilu viiko nyt tänään henki pihissy niin että pelkään ton tukehtuvan. Eilen soitettiin terveyskeskukseen, ja sieltä hoitaja sano, että sen mielestä mä liiottleen ja hätäilen, että lapsella on kaikki kunnossa. Ja on kuulemma täysin normaalia että tän ikäsellä vauvalla henki ei kule kunnolla. Onneks soitin tänään yksityiselle. Kohta on pikkuisella lääkäri. Sanoivat, että jos on kovinkin tukkonen ni joudutaan tod.näk sairaalaan:(

Vierailija
38/40 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkaan useinkaan ei ole vastaanottovirkailijan syytä ettei aikaa saa. Terveyskeskuksissa on liian vähän lääkäreitä, joita lisäksi rasittaa " turhat" käynnit, esim. flunssaiset aikuiset tai sairauslomaa hakevat (joissain työpaikolla ollaan liian hanakasti vaatimassa todistusta). Jos tk:ssa ei yksinkertaisesti aikoja ole, niitä on vaikea antaa.

Jotain olisi tehtävä, että suomalaset saisivat tasa-arvoiset terveyspalvelut. Kaikilla ei ole varaa käyttää yksityisiä lääkäriasemia.

Vierailija
39/40 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen aina tk:hon soittaessani vain sanonut, että tarvitsen lääkäriajan. Sitten on kysytty, että onko tarve akuuttiajalle. Olen sanonut, että on (jos siis on) ja sitten on kysytty, minkätyyppistä vaivaa on. Olen siihen vain ylimalkaisesti vastannut että esim. kipuja, joiden vuoksi on päästävä lääkärille.

Olen käsittänyt, ettei ole mitään velvollisuutta kertoa terveysongelmistaan vastaanottovirkailijalle/ajanvaraajalle!??! Ja näin on homma toiminut aina, Helsingissä, Viiskulman terveysasema.

Jos haluat akuutttiajan, on kerrottava käynnin syy. Monet akuuttiajan tilaajat eivät ole lainkaan lääkärin tarpeessa, vaan esim. tarvitsevat sairauslomatodistuksen työnantajalle flunssasta ja hoitajan todistuskin kelpaa. MIkäli emme haastattelisi soittajia vielä harvempi todellinen avuntarvitsisija pääsisi lääkäriin. " Tavalliset" vastaanottoajat ovat eri asia, silloin ei ole vaivan luonnetta pakko kertoa.

Ottamatta kummemmin kantaa ap:n tapaukseen, toivoisin ihmisisten ottavan huomioon myös sen, että on tosiaan tilanteita, jolloin omalääkäriä ei ole ja päivystävän lääkärin ajat jo annettu ja tämä on hetki sitten pää punaisena huutanut hoitajille, että yhtään ylimääräistä ei sitten ota! Hoitajat antavat aikoja jos niitä on. Jos ei ole, hoitajan pitäisi ohjata muualle (miten se sitten missäkin kunnassa toimii).

Vierailija
40/40 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita täytyy joskus suurennella, että sen ajan saa. Minä annan kuitenkin melkoisen helpolla lääkärinaikoja, koska olen itsekin pienen lapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi