Tuleeko vauvan pinnikseen laittaa myös petari?
Meille syntyy maaliskuussa vauva ja tänään kun kokosimme pinnistä tuli mieleen että tarvitseeko sänkyyn laittaa myös petari?
Patjaa emme vielä ostaneet, ajattelimme että voisi ostaa esim. Etolasta vaahtomuovipalasen ja päällystää sen puuvillaisella lakanalla, mutta tosiaan tarvitseeko pikkuinen vielä petarin; jos niin mistäköhän sellaisia pieniä oikein saa ostettua?
Kommentit (6)
Että vauvoille laitettaisiin petari. Tosin ensimmäinen lapsi syntyi syyskuussa, mutta ei meille kyllä kaupassakaan petaria tarjottu mukaan pelkkä patja vaan. Eikä sairaaloissakaan ole kuin patjat. Vauvan sängynhän kuuluu ollakin " kovan" puoleinen ja tasainen.
elikkäs ostettiin petari pissavahinkojen varalta ja Anttilassakin oli varsin edullisia petareita (Kodin Anttila). Ei kyllä välttämättä tarvitse, paitsi ihan alussa, kun meillä ainakin vaippa vuoti kun vauva oli ihan pieni.
Se on kätevä pestä ja patja ei pääse likaantumaan. Laita vielä väliin froteemuovia niin petarin läpi ei pääse mahd. pisut sun muut.
on sekä patja että petari. Ostettiin Lastentarvikkeesta molemmat. Patjan voi sitten kääntää myöhemmin eli toinen puoli kovempi toinen pehmeämpi. En suosittele itse mitään muovisia pisujuttuja väliin; hiostavat kamalasti. Meillä ei ainakaan ole tullut vahinkoja (9,5 kk vauva), nykyvaipat niin hyviä. Ja jos vahinko sattuu, niin petari on helppo pestä.
Mini-05:
on sekä patja että petari. Ostettiin Lastentarvikkeesta molemmat. Patjan voi sitten kääntää myöhemmin eli toinen puoli kovempi toinen pehmeämpi. En suosittele itse mitään muovisia pisujuttuja väliin; hiostavat kamalasti. Meillä ei ainakaan ole tullut vahinkoja (9,5 kk vauva), nykyvaipat niin hyviä. Ja jos vahinko sattuu, niin petari on helppo pestä.
Ostettiin elokuussa syntyneelle tytöllemme Lastentarvikkeesta setti, mihin sisälty patja, ja petari. Kaupan päälle saatiin " pisulakana" , jota kyllä suosittelen, sillä patja on laakista märkä, jos siihen jotain lorahtaa ja sitä on tosi hankala pestä/kuivata. Mä käytän 5 v pojallakin petarin alla muovitettua lakanaa, eikä todellakaan hikoa, kun on petarin alla, ja lakana tietty vielä petarin päällä.
Nytkin kun neiti oksensi yks aamu sänkyynsä, oli petarikin likomärkä, ja patja olis menny kans, ellei olis ollu muovitettua froteeta välissä. Olen käyttäny kaikilla 4 lapsellani, ja kokenut sen erittäin käytännölliseksi. Nimimerkillä monta patjaa säästänyt. :)
Vaahtomuovipatja vain. Pinnasänkykokoisia petareita saa ainakin prismasta, ostettiin sieltä sellainen matkasänkyyn. Hinta oli muistaakseni noin 13 euroa.