Minä en voi KÄSITTÄÄ miten aikuinen nainen voi elää miehensä siivellä!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2006 klo 20:24"]
Missä itsearvostus? Laiskurit menkää TÖIHIN!
[/quote]
Arvostan itseäni enemmän kuin suomalainen nainen keskimäärin. En ole laiska vaan aina on tekemistä. Olishan se tietenkin kiva istuskella perseellään koko päivä huonosti ilmastoidussa toimistossa levittämässä pyrstöä ja käydä lakisääteisellä lounaalla ja kahvitauolla ja vittuilla illalla kotona miehelle ja lapsille. Heh, juu, en kaipaa:)
[/quote]
ou jee ja ammatinvalintaa tekevälle 17 vuotiaalle mies sanoi että opiskelemaan menon lisäksi fiksuin asia on mennä naimisiin fiksun naisen kanssa jolla on AIVOT.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 08:59"]
Käyn kyllä töissä, mutta elän käytännössä mieheni siivellä. Miehelläni on huomattavasti suuremmat tulot kuin minulla, siksi mies maksaa käytännössä lähes kaiken.
Ei tämä minun itsearvostustani mitenkään uhkaa.
[/quote]
Mulla on ihan sama tilanne ja tämä tuntuu herättävän närää tuttavapiirissä. Saan kuulla vihjailuja siitä, kuinka olen "ylläpidetty nainen" tai jopa että olen mieheni kanssa rahan takia. On vaikea ymmärtää, miten tämä voi häiritä jotain niin paljon.
Mä toistaiseksi opiskelen. Toki ostan ruokaa ja näin mutta alle 500e/kk ei paljon ylimääräistä makseta. Mies maksaa pääasiassa minun juomat jos kuppia otetaan ja ostaa välillä minulle ruokaa jos olen ihan persaukinen. Ei siis vielä asuta yhdessä.
Nyt olen kesätöissä ja nyt maksan omat menot ja osan poikaystävän menoista, kun tällä hetkellä tienaan enemmän kuin hän.
Hahhhahaa...siinähän ihmettelet! :D
Menisin töihin, jos vaan johonkin otettais. Työsuhteeni loppui kesän alussa, nyt työttömänä. Hakemuksia olen tehnyt paljon, mutta toistaiseksi en ole tullut valituksi. Saan työttömyyskorvausta n 600euroa kk, mutta onneksi mulla on säästössä n 11 000 euroa, joten pystyn hoitamaan oman osuuteni perheen kuluista. Töitä ei vaan tunnu riittävän kaikille, ei se työllistyminen ole niin yksinkertaista...
Olen itse näitä jotka saattavat antaa ymmärtää että ärsyttää se, että nainen elää miehensä siivellä. Se, että nainen (tai miksei mies) on kotona pienten lasten kanssa puolison käydessä töissä ei kyllä mielestäni ole missään nimessä siivellä elämistä vaan monissa tilanteissa ihan järkevä ratkaisu jos siihen on taloudessa varaa.
Närää aiheuttaa ehkä lähinnä se, jos joku tuttava on puolisonsa "siivellä" ns. noussut korkeampaan yhteiskuntaluokkaan ja unohtaa siinä samalla mitä niillä omilla tuloilla yksin saisi. Ja sitten ihmetellään miten kavereilla ei olekaan muka varaa lähteä monen tonnin lomamatkoille tai halua lähteä hienoihin ravintoloihin syömään. Äkkiä siihen parempaan elämään tottuu, mikä sitten voi ärsyttää köyhempiä kavereita. Ei niinkään se raha vaan takinkääntö. Demarista tulee kokoomuslainen kunhan elintaso tarpeeksi nousee.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 06:35"]Meillä se oli miehen valinta. Mulle olis ollut töitä muualla tarjolla, mutta ei suostunut että lähtisin yksin eikä suostunut itse muuttamaan mukana. Minua tilanne inhotti, mutta mies suuttui aina kun aloin kiukutella siitä, ettei mulla ole omia tuloja. Olin jonkun aikaa tilanteessa, että en saanut edes korvauksia; pitkä juttu mitenn siihen tilanteeseen pääsi olematta pitkäaikaistyötön.
Lopulta, lasten kasvettua isoksi, julistin, että minä en aio olla enää työttömänä päivääkään vain siksi, että hän haluaa asua kotiseudullaan, missä minulla ei ole yhtään mitään perheen ulkopuolella, ei edes ystäviä ja samat harrastukset voi harrastaa missä tahansa. Ilmoitin, että työnhakualueeni on tästä lähtien rajaton ja menen sinne, mistä niitä löytyy. Näin kävi ja nyt olen muutaman vuoden elänyt omillani ja käynyt miehen luona viikonloppuisin ja loma-aikoina. Naimisissa olemme yhä, lapset ei enää ole kotona. Hyvityksenä vanhasta, omasta tahdostani olen maksanut nyt kaikki remonttilaskut, mitä on ollut.
[/quote]
Ymmärsikö oikein?
Asuit miten toiveesta paikkakunnalla, jossa sinulla ei ollut mitään uramahdollisuuksia eikä lainkaan omaa elämää. Ja nyt sitten maksat remontteja, jotta voisit hyvittää miehelle sen että hän sai tahtonsa läpi.
[/quote]
Melkein, mutta en toiveesta, vaan suorastaan vaatimuksesta. Asunto on puoliksi kummankin nimissä, mutta minä olen maksanut vain juoksevia kuluja, mies on maksanut lainan lyhennykset lähes kokonaan, joskin alkupääomaa tuli vain minulta.
Yksi syy miksi siivellä eläminen ärsyttää on ehkä se sinisilmäisyys, millä naiset lähtevät toteuttamaan äitiyttään ja leikkimään kotia, ilman omia tuloja ja eläketurvaa samaan aikaan kun mies tekee palkkatyötä. Sitten jos/kun liitto päättyy, aletaan ihmetellä, miten tässä näin pääsi käymään. Sittenkin kovin vähissä ovat yhä ne naiset, joilla on sijoitusasuntoja jauhamassa itselle rahaa.
Kateus vie kalatkin vedestä.
Ja siitähän nämä aiheeseen liittyvät keskustelut johtuvat 98 prosenttisesti. Joku toinen joutuu tekemään enemmän työtä toimeentulonsa eteen, joskus jopa kohtuuttomasti, ja harmittaa kun toinen nainen saa saman hoitamalla kotia.
Tuuristahan se on kiinni, mihin perheeseen syntyy, minkä näköisenä syntyy, minkä puolison valitsee jne. Mutta toisen hyvästä tuurista on todella turha olla kateellinen, todella turha, eihän se lottovoittajankaan vika ole että voitto napsahtaa.
Yhtä hyvin kuin mieskin minun siivellä kun joskus aloittaa uudet opinnot. Katos yhteinen elämä, yhteiset rahat.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 20:06"]Yksi syy miksi siivellä eläminen ärsyttää on ehkä se sinisilmäisyys, millä naiset lähtevät toteuttamaan äitiyttään ja leikkimään kotia, ilman omia tuloja ja eläketurvaa samaan aikaan kun mies tekee palkkatyötä. Sitten jos/kun liitto päättyy, aletaan ihmetellä, miten tässä näin pääsi käymään. Sittenkin kovin vähissä ovat yhä ne naiset, joilla on sijoitusasuntoja jauhamassa itselle rahaa.[/quote]
Ei tässä eletä enää 60-luvulla. Fiksu nainen huolehtii tulevaisuudestaan. Tyhmä taas, noh, se on ihan sama onko töissä tai kotona...;)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2006 klo 20:24"]
Missä itsearvostus? Laiskurit menkää TÖIHIN!
[/quote]
Arvostan itseäni enemmän kuin suomalainen nainen keskimäärin. En ole laiska vaan aina on tekemistä. Olishan se tietenkin kiva istuskella perseellään koko päivä huonosti ilmastoidussa toimistossa levittämässä pyrstöä ja käydä lakisääteisellä lounaalla ja kahvitauolla ja vittuilla illalla kotona miehelle ja lapsille. Heh, juu, en kaipaa:)