Lapsi 8v näki kun otin mieheltäni sui..........miten asia pitäisi purkaa
ei huomattu kiihkossa ja lapsi oli tullut kotiin harrastuksestaan
Kommentit (8)
Vikatikki jos yrität lakaista sen maton alle, siitä jäisi lapselle pahimmassa tapauksessa jopa pelkotiloja kun ei ymmärrä lainkaan mitä tapahtui ja näki.
Kerrot aikuisten välisistä asioista ja että sekin on yksi tapa miten aikuinen voi näyttää toiselle rakkauttaan. Teet selväksi että asia on ns normaalia ja ok muttei lapsille kuuluvaa ja oli vahinko että hän näki tapahtuneen.
Miksi ihmeessä toiset tähän vastanneista asiaa noin kamalasti hämmästelevät?
Sinuna kyllä hommaisin siihen makkarin oveen lukon jo itsennekin takia. Ei ole kivaa jatkossa sekstailla pelko alitajunnassa... kun lapsi kerran jo on osunut paikalle, niin todennäköisesti ainakin jonkin aikaa pelkäisit saman toistuvan uudelleen. Keskittymiskykysi vuoksi siis hommaa se lukko ;=)
Ja sitten otat tapahtuneen puheeksi lapsesi kanssa. Sano hänelle, että hän osui näkemään sellaista, mitä ei oikeastaan ole tarkoitettu vielä lasten silmille, mutta että siinä ei ollut mitään sinänsä hävettävää tai kamalaa. Että se oli aikuisten välistä rakkautta ja seksiä, jossa aikuiset tuottavat toisilleen iloa ja mielihyvää hyväilemällä sukuelimiä. Ja kerro, että hän voi kysyä sinulta, jos asia tuntuu hämmentävältä. Voit antaa hänelle vaikkapa luettavaksi jonkin lapsille (ei siis teineille, vaan LAPSILLE) tarkoitetun kirjan siitä, miten vauvat syntyvät. Niitä löytyy kirjastosta hyvä valikoima, katso lapsesi kehitystasolle sopiva.
Eli älä peittele, mutta älä mene liikaa yksityiskohtiin, koska niille lapsesi on liian pieni vielä.
Mikään ei enää auta. Lapsesi muistaa näyn ikuisesti ja se muokkaa ajatuksia teistä vanhempina. Itse olen joskus nähnyt äidin isän päällä mutta onneksi en sentään mitään noin karmeata.
Kympin neuvon on syvältä! Se, ettei asiasta puhuta, tekee näystä traumaattisen. Kymppi itse todistaa omalla kokemuksellaan siitä!
Ota siis ap asia rohkeasti puheeksi, salailemalla näky todellakin voi käydä traumaattiseksi.
-9-
Seksi on mielestäni ehdottomasti kahden aikuisen välinen asia, joka ei lapsille kuulu missään tapauksessa. Lapsia tulee varjella, ettei he siihen myöskään törmää.
Silti seksi on niin iso osa parisuhdetta ja vaikka sitä kuinka on varovainen, voi silti tapahtua näin. Ja mitä karmeaa on suuseksissä? Kerrot vaan, että äiti ja isi pussaili toisiaan hassusti eri paikkoihin, kun tykkäävät toisistaan niin paljon.
Pieni ipana oli ollut äitinsä kanssa kaupassa (jossain Pohjanmaalla), ja tuijottanut siinä hiljaa kaupan kassaa aikansa, kunnes oli kysynyt häneltä että: ' arvaa mitä minä näin tänään?' ' No?' , kysyy kaupantäti. ' Minä näin kun äiti piti isin pippeliä suussa.'
Oli kuulemma ollut jonossa naurussa pitelemistä, kassaa ja äitiä ei taas naurattanut juuri ollenkaan, kun molemmat yrittivät hämmennyksestä tulipunaisina jatkaa asioitaan...
lapsi hihkuu mulla on salaisuus, täti kysyy mikä se salaisuus on
mä näin illalla kun äiti söi isän pippeliä
Ensin purat asian niin, että hankit lukon makuuhuoneen oveen ja tästä lähtien puuhaatte lukkojen takana.