Kuinka kauan te juotatte niitä vellejä TAAPEROILLE?
Luin tuolta taapero puolelta että jotkut antaa vielä 1,5v:llekin velliä pullosta. Meillä poika 1v on jo hyvän aikaa syönyt iltapalaksi oikeaa kaurapuuroa syöttämällä..
Hämmästyttää ja kummastuttaa..
Kommentit (33)
vaan siitä alkaen kun vauvalle sai viljaa antaa, niin meillä on syötetty lusikalla 4 viljan nalle-puuroa ja sitä söi koko perhe - ja päälle marjasosetta - meillä ne oli niitä piltti-bona-tuuteli-soseita.
esim. maissi velliä tai sitten pe-po velliä kun kerta tykkää. Onko siinä jotain väärää?
ja haluaa jonkun kanssa päästä helpommalla, niin onhan se helpompaa illoin aamuin lykätä pienimmälle/toistaiseksi pienimmälle vellipullo sänkyyn, kun vaippa on vaihdettu. Meillä näin ei ole tehty, mutta enpä sitä silmät renkaina taivastelisi, jos joku muu niin tekee.
Vierailija:
ja haluaa jonkun kanssa päästä helpommalla, niin onhan se helpompaa illoin aamuin lykätä pienimmälle/toistaiseksi pienimmälle vellipullo sänkyyn, kun vaippa on vaihdettu. Meillä näin ei ole tehty, mutta enpä sitä silmät renkaina taivastelisi, jos joku muu niin tekee.
syö illalla ihan sitä TAVALLISTA KAURAPUUROA mutta joinain iltoina ollaan annettu myös VELLIÄ kun menee nukkumaan.
IIKK!!!
lutkuttavat tuttipulloja ja tutteja. Sitä näkee hämmästyttävän usein.
No ehkäpä juuri helppoussyystä? Toki jos vauva on pullolle oppinut, niin onhan aivan varmasti helpompaa työntää sille isommallekin se pullo kuin joko syöttää se tai sitten siivota lapsi, pöytä ja tuoli sekä lattia suloisen puurohetkisen jäljiltä, kun lapsi on itse saanut syödä. Siis jos itsellä todella on kiire.
p.s. meillä ei ole lapset käyttäneet tuttipulloa kuin lypsymaidolla poikkeuksellisesti, jos joku muu kuin äiti on hetken hoitanut.
hämmästelettekö te aikuisten ystäviennekin syömisiä ja juomisia ääneen taivastelemalla. Meillä nuorimmainen juo iltavelin pullosta, vaikka ikää on kohta 2v ja muuten syö ja juo päivällä itse. Haluaa vain ennen nukkumaanmenoa syliin, enkä näe siinä mitään pahaa. kaikkea täällä sitten kummastellaankin.
ja osaa juodakin tavallisesta mukista tai lasista.
en tiedä oksettavampaa lapsuudestani kuin se kylmä ja limainen puuro, siltä olen ajatellut lapseni säästää. Miksi ihmeessä lapsen pitäisi syödä puuroa?
Taas niitä lapsia jotka lutkuttaa tuttiakin viisi vuotiaaksi ja sitten ihmetellään kun on hampaat vinossa.
Vierailija:
en tiedä oksettavampaa lapsuudestani kuin se kylmä ja limainen puuro, siltä olen ajatellut lapseni säästää. Miksi ihmeessä lapsen pitäisi syödä puuroa?
Meillä puuro on lämmintä ja hyvää!
Asenne tarttuu muuten, tiesitkös?
Tosin keitän sen itse. Lapsi syö maitotuotteita muuten aivan liian vähän, joten velli on tärkeä välipala.
Ja poika syö puuroa kaksi kertaa päivässä, eli vellillä ja puurolla ei tosiaan ole toistensa kanssa mitään tekemistä. Lapsi voi aivan hyvin syödä molempia.