Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kamalan huolissani, miten kohtutulehdus todetaan? Ja mitkä on oireet?

Vierailija
26.12.2005 |

Sectiosta on tänään kulunut 8 viikkoa ja 3 päivää. Jälkitarkastuksessa kävin reilu viikko sitten torstaina. Siihen asti vuoto oli ollut minimaalista, vaaleanpunaista eikä tullut enää edes joka päivä. Lääkäri teki tutkimuksen ja totesi, kertomani perusteella, että vuoto on sitten ihan loppumaisillaan ja kaikki muutenkin kunnossa. Kuukautiset eivät mielestäni ainakaan olleet vielä alkaneet vaikken imetä paljonkaan ja aikaisempien raskauksien jälkeen muistaakseni ovat olleet jälkitarkastukseen mennessä. Papa otettiin.

Kun torstaina olin jälkitarkastuksessa, perjantaina tai lauantaina tuli ekan kerran voimakkaamman väristä vuotoa siteellisen verran, kuvittelin, että ovat kuukautiset. Nyt samanlaista vuotoa jatkuu edelleen. Tässä 8-9 päivän aikana on ollut 2 päivää välissä, ettei ole tullut vuotoa ollenkaan, mutta muuten joka päivä pieni lorahdus. Määrä on pieni ja loppuu oikeastaan saman tein ja taas voi tulla vähän vuorokauden päästä. Vuoto on kuitenkin kuten kuukautisissa, kunnon punaista.

Parhaalla taidollakaan en siitä mitään pahaa hajua tunnista saatikka ole millään muotoa muutenkaan kipeä.

Mitä mun kuuluu tehdä? Olen huolesta sekaisin. Kotiin mut sairaalasta lähettänyt kätilö kyllä sanoi hänen jälkivuotonsa kestäneen 9 viikkoa section jälkeen eikä muistaakseni edellisistäkään ole heti viiden viikon jälkeen loppunut, mutta mitä tää on?

Auttakaa! Jos mulla on joku tulehdus, miten se todetaan? Ja mikä on hoito?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sekä kohtutulehdus, että epparihaava tulehtunut ja olin tosi kipeä :( En pystynyt istumaan kivun takia, tuli kuumetta ja huimausta. Menin lääkärille ja tulehdusarvot pilvissä. Sain antibioottia joka onneksi alkoi heti puremaan. Kohtutulehdus oli vasta lievä, mutta eppari oli pahoin tulehtunut eikä alkanut paranemaan. Jos asia vaivaa, ota rohkeasti yhteyttä naistenpolille tai vastaavaan. Parempi varmistaa asia. Ja varsinkin jos tulee kipuja tai kuumetta niin kipin kapin lääkäriin!

Vierailija
2/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vuoto oli aivan kamalan hajuista. Itselläni tuo haju oli ainakin niin kamala että tajusi kyllä että kaikki ei voi olla kunnossa. Antibiootit sain minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kipuja, kuumetta ja pahanhajuista vuotoa, odottele rauhassa - ekat kuukautiset voi olla vähän epämääräiset. t kätilö