Miten ne saavat lapset päiväkodissa nukkumaan?!?!
Kommentit (15)
Mutta tosi asiassahan kaikki eivät saakaan lapsia nukkumaan päiväkodissa.
Yleensä nukkuvat, koska kaikki muutkin menevät nukkumaan. Päiväkoti päivä on todella paljon rankempi ko kotipäivä.
Itse hoidin erästä 2-vuotiasta joka kotona ei enää millään nukkunut päikkäreitä, mutta päiväkodissa oli hyvä että tämä lapsi ehti sänkyyn ennenko nukahti... Rytmi on myös tosi tärkeä. Kun joka päivä tietyt asiat toistuu niin elimistö tottuu että näin mennään.
Miten leipuri tekee niin hyvää pullaa?
Miten päiväkodissa saadaan lapsi nukkumaan?
VASTAUS: SE AMMATTITAITO:)))
terv. LTO
nukahtanut. Vaikka kyllä tarvitsisi unta. Tädit välissä seisovat sängyn vieressä sormi pystyssä, jotta poika edes yrittäisi nukahtaa. Toinen poika kyllä nukkuu hyvin.
T:lto, jonka hoitolapset nukkuvat pk:ssa, mutta omat eivät kotona.
eli ovat erilaisia päiväkodissa. Myös se, että omat vanhemmat eivät ole paikalla kuovat alitajuista pelontunnetta lapselle joka saa aikaan sen että he katsovta parhaaksi tehdä mitä se tädit siellä sanoo..
Eli kyllä se on ammattitaidosta kiinni. Kotona vaan ei ruukata vetää ammattiroolia. Eli hyvä äiti olet ja hyvä lto.
kun häntä ei kyllä ole saatu päiväkodissa nukkumaan. Nykyään ei edes yritetä.
Ei ne siksi nukahda, että joku lto olis opiskellut juuri oikean satujenlukutekniikan...
" sisäsyntyinen" taito. Eli ei sitä taideta missään koulussa opettaa erikseen. En ainakaan ole kuullut kurssista " lasten päiväunet" .
Olen nimittäin tavannut lto:n joka ei saanut edes töissä ketään nukkumaan... siis ei aivan ketään. alle 3-vuotiaatkin se täti sai pidettyä hereillä.
kiertävät silittelemässä.Myös hoitajat ovat luonteeltaan niin erilaisia,eli toiset on " lämminhenkisempiä" kun toiset. Monet sadut ja tarinat olen lapsille kertonut niin nukkarissa kun muualla,enkä ole lto vaan päiväkodissa työslentelevä lh
mut mä oon myös sitä mieltä että osa lapsista nukkuu vaan, koska päiväkodissa tehdään niin.. Se on siellä normaalia että mennään nukkumaan, eivätkä osaa sitä sen kummemmin ihmetellä..
Aikanaan päiväkodissa työskennellessäni siellä oli yksi 2-v tyttö, joka ei vaan nukkunut päikkäreitä. Hän kuunteli muiden mukana sadun ja makasi kiltisti hiljaa pedissa vaaditun puolituntisen, jonka jälkeen hän sai tulla leikkimään. Oli aivan sama, kauanko häntä nukkarissa piti, sillä hän ei vain saanut enää unta päivällä. Ryhmän muut lapset nukkuivat kyllä. (Eli se siitä ammattitaidosta - tai sitten tälle yhdelle olisi pitänyt olla joku extraspecial ammattitaito?!?)
Vinkkeinä: 1.Ole määärätietoinen.
2.Pidä lapsi paikallaan.
3.Sano muutama rauhallinen sana esim,nyt nukutaan.
4.Paijaa,hyssytä,pyöritä ohimosta sormella yms..
5.Ennen nukkumaan menoa on hyvä olla rituaaleja.
6.Tuuleta huone ennen nukkkumaanmenoa,tarvittaessa
pimeätä,musiikkia.
T:Lastenhoitaja.
vaatteesi vaihdetaan ja pääset ulos. Kamalasti vahdittavaa kun ne 30 ihmistä puuhailee kaikkea omiaan ja välillä joutuu itsekin laskemaan pulkalla. Sitten masu täyteen ruokaa, pissalla käynti, alusvaatteisilleen riisuminen ja aaah peiton alle hämärään ja hiljaiseen makaamaan....