Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään tietoa lääke-edustajan työstä??

Vierailija
07.01.2006 |

Palkka yms. jutut kiinnostaa.

Onko kovin " tuulinen" työ, siis onko vaihtuvuutta paljon?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka riippuu kovasti kokemuksesta ja yrityksen bonusjärjestelmästä. Alkupalkka saattaa olla ( siis perus kk-palkka ) vain 2000 euroakin ja sitten alalle pidempään olleet saattavat saada yli 4000 eurokin peruspalkkaa. Itselläni oli kk palkka hieman yli 3000 euroa, mutta firman hyvästä bonusohjelmasta johtuen tienasin viime vuonna yli 60 tuhatta euroa.

Välillä siitä työstä saa ihan tarpeekseen, mutta niin kai kaikkeen välillä kyllästyy. Myyminen lääkäreille on paljolti asiakkaan ongelmien ratkaisua, niin kuin myyminen muutenkin.

Minulla on kokemusta sekä itsehoitopuolelta eli apteekkipuolelta, että myös reseptilääkepuolelta eli lääkäreille myymisestä. Molemmat omalla tavallaan mukavia hommia.

Kysy ihmeessä lisää jos kiinnostaa. Vastailen kyllä :)

Vierailija
2/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko töihin hakea muulloinkin, kun on yleisiä hakuja?

Riitääkö koulutukseksi lähihoitaja ja lähes 10-vuoden työkokemus terveydenhuolto-alalta? Mitä kaikkea vaaditaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääke-edustajan hommassa millaset kielitaitovaatimukset? Oletko itse joutunut käyttämään kuinka paljon vieraita kieliä?

Vierailija
4/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia päiviä keskimäärin teet? Tietysti vaihtelevat, mutta noin yleensä. Onko loma ym. jutut ihan normaalikäytännön mukaisia? Entä sairastuessa, voiko töistä olla pois? Tai jos lapsi sairastuu?

Paljon kysymyksiä, kiitos jos jaksat vastata :)

Niin joo, tuosta kielitaitojutusta. Minulla erittäin hyvä englanti, kohtalainen ruotsi ja saksa.

-ap-

Vierailija
5/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus lääke-esittelijöillä on varsin kirjavaa. On opettajia, sairaanhoitajia, farmaseutteja, merkonomeja ja ekonomeja... Tärkeintä on myyjän ominaisuudet, itse olen ainakin sitä mieltä. Sen tähden varmasti myös tuo koulutustaustakin on niin kirjavaa.

Tuolla lähihoitajan koulutuksella voit ainakin hyvillä mielillä hakea töitä, varmasti terveydenhuoltoalan koulutus laskee sitä " kynnystä" ottaa hakija työhaastatteluun.

Vaihtuvuutta alalla on jonkin verran. Toiset haluavat edetä urallaan ja kokeilla esim. tuotepäällikön tai myyntipäällikön työtä. Toiset eivät vaan muuten sitten jaksa liikkuvaa työtä. Jotkut " vanhat ketut" jaksavat sitten myyntihommissa koko työikänsä ja minunkin entisessä työpaikassani oli yli 30 v. lääke-esittelijän työtä tehneitä. Heiltä kun kyseli, että mistä repivät sen motivaationsa, niin nämä kokeneet vastasivat aina, että asiakkaat ovat työn suola... Ja niin se kyllä on minunkin mielestäni. Ihmisiin vaikuttaminen on mielenkiintoista ja haastavaa.

Vierailija
6/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo ainainen auton ratissa olo sujuu? Itse pidän ajamisesta, mutta esim. talven hirveimmillä keleillä välillä hirvittää. Tottuuko siihenkin?

Vierailija
7/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko asiakkaasi siis kaavoihinsa kangistuneita, vai avoimia uusille vaihtoehdoille? Millä tavoin saat heidät pysymään uskollisina juuri sinun tuotteillesi ja miten saat heidän edistämään myyntiä(ja siten omaa myyntiäsi)?

Vierailija
8/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten niitä läpi käydessä kielitaitoa tarvitaan. Tosin isoimmissa firmoissa ainakin tuotepäällikkö tai asiantuntijalääkäri käy tutkimukset valmiiksi läpi ja " pureskelevat " ne valmiiksi.

Työpäivät vaihtelevat todella paljon. Itse taisin työskennellä nyt viimeksi varmaan Suomen vaativimmassa firmassa ja se tuntuikin siltä. Vietin todella paljon aikaa iltaisin ja viikonloppuisin tietokoneella tehden erilaisia raportteja ja analyysejä. Myös lääkäreille järjestettävien koulutustilaisuuksien järjestäminen teettää työtä, jota ei usein ehdi varsinaisen työpäivän aikana tehdä.

Usein lähdin liikenteeseen klo 7-7.30 ja kotona yleensä klo 17 mennessä, usein kyllä huomattavasti aiemminkin. Oisko ollut niin, että keskimäärin viikossa tuli 1-2 kokopäivärahaa eli matka kesti yli 10 tuntia, muut sitten n. 6-10 tuntia. Mutta ei voi todellakaan unohtaa sitä muuta hommaa, jota on tehtävä päivän jälkeen. Tosin monessa muussa firmassa pääsee varmasti helpommallakin.

Lykkyä tykö työnhakuun! Kivaa hommaa! Itse tosin siirryin nyt välillä ostajan puolelle, katsotaan miltä tämä maistuu :)

Vierailija
9/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon soitteluun menee käytännössä aikaa?

Vierailija
10/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin kotiin aina normaalin työpäivän jälkeen. Mutta kokouksiin yms. joutui tietysti jäämään yöksi.

Myyminen onkin mielenkiintoinen juttu :) Siinä on just työn suola, että miten pidän asiakkaan uskollisena juuri minun tuotteelleni ja tekemään minun kannaltani positiivisen päätöksen.

Lääkärit ottavat pääasiassa lääke-esittelijän vastaan positiivisesti, mutta on joukossa tietysti kaikenlaisia tyyppejä... Uuden lääkkeen myyminen on tietysti sillä tavalla helpompaa, että kaikki ovat kiinnostuneita kuulemaan asiasi. Vanhempien lääkkeiden kanssa joutuu välillä vääntämään tikusta asiaa....

Mutta nyt tämä äippä lähtee laittamaan lapsille iltapalaa. Voin tulla vielä katsomaan myöhemmin, josko on tullut kysymyksiä.

Vierailija
11/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raporttiin tai analyysiin on aina aineisto olemassa.

-ap-

Vierailija
12/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raportteja ja analyysejä siis myynneistä. Myyntilukujen seuraamistahan se on, että pysyy kärryillä kuinka oma tuote menestyy v. kilpailijat. Raportteja myös kohtaamistani asiakkaista yms. Ihan maalaisjärjellä pärjää ;)

Autolla ajamisesta vielä - minä nautin autossa olosta. Se on sellaista omaa aikaa ja välillä myös tunteiden jäähdyttelyä.... Siellä saa olla ihan niinkuin haluaa kun asiakkaan kanssa on jokainen hetki kuitenkin oltava parhaimmillaan ja skarppina. Autossa olo on myös sitä aikaa kun voi pitää yhteyttä työkavereihin. Yksinäistä työtähän se on. Tosin isoissa firmoissa samalla alueella on useampi lääke-esittelijä ja jos alue on maantieteellisesti pieni, niin voi käydä hyvä tsägä ja tavat kolleegoja päivän mittaan. Mutta kyllä siinä autossa joutuu sen verran istumaan, että nautittava siitä on. Yhden ainoan kerran olen jättänyt lähtemättä aamulla töihin kelin takia. Olin silloin raskaana ja tulin ulos ekasta ultrasta. Keli oli aivan hirveä ja soitin pomolleni, kerroin tilanteen ja sanoin, etten uskalla tänään lähteä. Ymmärsi hyvin ja käski mennä kotiin peiton alle :) Oli vaan sellanen fiilis, että tätä lasta en lähde tuohon keliin uhraamaan....

Vierailija
13/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääke-esittelyaikojen saaminen on aina vaan vaikeampaa. Lääketeollisuus on kuitenkin tiedostanut hyvin tämän toimintaympäristön vaikeutumisen, eiköhän aina keinoa myymiselle keksitä ;) Vaikka todellakin lääkepuolella laki ja lääkemarkkinoinnin yhteiset säännöt säätelevät myyntiä ja markkinointia todella paljon, hankaloittavatkin välillä työtä melkoisesti. Lääkemyynnissä katsotaan vaan aina se, että potilaan etu ei saa kärsiä ja sen takia pyritään tekemään kaikki hyvin eettisesti.

Vierailija
14/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä hyvät lähtöpalkat? Entä provisiot? Miten käytännössä myynti eroaa lääkemyynnistä? Vaikeampaa, helpompaa?

Vierailija
15/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin aika monen lääkärin näkökulmasta lääke-esittelijän tärkein ominaisuus on hyvä esiintymiskyky, " asiakaspalveluhenkisyys" , taito myydä ja sujuvat ihmissuhdetaidot. Jurot, koppavat ja epävarmat mumisijat saavat kuulijan vain ärtymään, kuten nyt mitä tahansa muutakin myydessä. Reipas ja luonteva myyjä saa kiinnostumaan tuotteesta.

Yhtä tärkeää on tietenkin osata hyvin aihepiiri, josta puhuu. Kysymyksiinkin pitäisi osata vastata, ellei nyt ihan älyttömiä kysellä. Myös oman lääkeryhmän kohdalta olisi hyvä osata farmakologia kunnolla, koska aivan väärän terminologian käyttäminen tai saman asiavirheen toistaminen useaan kertaan saman kymmenminuuttisen aikana heikentää uskottavuutta melkoisesti. Yleensä kyllä lääke-esittelijät osaavat oman alansa todella hyvin. Lisäksi sellaisia esittelijöitä on ilo kuunnella, jotka osaavat kertoa lääkkeestä vähän omin sanoin, eikä joudu kuuntelemaan paperista opeteltua mantraa.

Kolmantena olisi sitten minusta sellainen yhteistyökyky ja taito " lukea tilannetta" , eli ei vaan pöpötä nurkassa läppäriään tuijottaen, vaan vähän seuraa miten kuulija / kuulijat reagoivat. Ja kohderyhmästäkin olisi hyvä tietää jotain.

Ja tietenkin vielä nämä arkiset yksityiskohdat, eli kahvipulla saa tuoda : ) ja myöhässä ei saa olla, etenkään tk:sta, jossa aikataulu on aina tiukka.

Toivottavasti tämä ei kuulostanut turhan arvostelevalta, se ei ole tarkoitus. Minulla on ollut ilo työskennellä pääasiassa aivan ihanien lääke-edustajien kanssa sekä tk:ssa että sairaalapuolella, ja heitä on aina ilo tavata.

Vierailija
16/16 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä lääkärin mielipide. Juuri siis sellaisia asioita arvostat, joihin parhaimmat lääke-esittelijät ja ammattilaiset yltävät :) Kauniisti kirjoitettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi