Mitä ajattelet ihmisestä, joka on kaunis, kulkee aina huolitellun näköisenä, mutta on todellisuudessa masentunut, köyhä
Kommentit (19)
Miksi mun pitäisi siitä mitään ajatella?
Et sille ei oo kaikki ihan samaa ja se edelleen tajuaa että sen ulkoinen olemus on sen käyntikortti vaikka mihin, eli toivoo on.
Mistä sen voi tietää, jos kerran on salaa mieli maassa?
Ite olen aika huoliteltu, vaikka olenkin köyhä. Mutta en salaa köyhyyttäni ja toiseksi olen useimmiten hyvällä mielellä. Ehkä ehdottaisin salailun lopettamista siis, voi olla että juuri se masentaa.
Ajattelen että onpa kaunis, ja jaksaapa hienosti huolehtia itsestään (tiedän että kauneus ja huoliteltu ulkonäkö vaatii vaivaa ja työtä).
Ajattelisin, että köyhyydestä ja masennuksesta huolimatta hän jaksaa yrittää parantaa asemaansa, eikä ole luovuttanut. Huoliteltu ulkonäkö on myös kohteliaisuutta muita ihmisiä kohtaan ja sellaista on motiiveista riippumatta kiva katsella.
Varmaan riippuu ihmisestä. Jos jaksaa edes pitää itsestään vähän huolta, niin mahtavaa. Jos on tuttu, niin toivoisin tietenkin voivani olla jotenkin avuksi.
Sitten taas jos se köyhyys ja masennuskin tekee sen, että PITÄÄ esittää, ehkä ostaa kalliita vaatteita rahatilanteesta huolimatta niin se ei varmasti helpota tuota huonompaa puolta yhtään - päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että onpa kaunis, ja jaksaapa hienosti huolehtia itsestään (tiedän että kauneus ja huoliteltu ulkonäkö vaatii vaivaa ja työtä).
Totta. Se vaatii enemmän vaivaa, aikaa ja makua kuin rahaa.
Jos haluaa käyttää vähät voimavaransa ja rahansa ulkonäkönsä rakentamiseen, niin mitäpä minä siihen sanoisin? Ei kuulu mulle.
On ainakin osa elämästä vielä pystyssä. Ei ole luovuttanut. Toivoa paremmasta on.
Virolainen, venäläinen tai ukrainalainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa käyttää vähät voimavaransa ja rahansa ulkonäkönsä rakentamiseen, niin mitäpä minä siihen sanoisin? Ei kuulu mulle.
Ei huoliteltu ulkonäkö vaadi rahaa.
Jos on luonnonkaunis, niin ei vaadi paljon ns. laittamista eli vaivannäköä ja rumat ne vaatteilla koreilee.
Hänessä on jotain samaa kuin itsessäni; tosin miehenä sanosin mieluummin olevani komea, vaikka näi sanomalla kuullostan varmasti jonkun korviin ääliöltä, koska ei ole tapana luonnehtia itseään komeaksi, vaan ulkosien olemuken arvostelu ja luonnehdinta muiden tehtävä
Yhtä kaikki itse yritän pukeuta varmasti joidenkin mielestä tosinaan överisti. Kun miksi laittaa työttömänä ja yksinäsienä pukua päälle ja kravattia kaulaan ja kulkea näin pukeutuneena? - Ei tähän ole muuta selitystä kai ole kuin että siistillä pukeutumiella (itse asiassa hyvin samantapaisessa, jossa veilä joitain aikoja sitten jouduin käyttämään töissä) kuvittelen kai pitäväni hieman mieltäni koossa.
Kauniit ja siistit vaattett antavat ryhtiä. Kun taas vanhoissa pieruverkkareissa ja rispautuneessa paidaasa ja kulahatneessa takissa tuntisin itseni varmaan juuri sellaisena kuin, jsoksu tuntuu osan haluavankin meidän työttömien näyttävän; meidän tulisi näyttää epäsiisteisiltä ja suttuisilta kun siistit ja puhtaat vaatteet kertovat heile, että tuet on liian suuret kun ei heistä siistit vaatteet kuulu työttömille, joille osa ehdottelee nappia otsaan tai vähintään pantaa kuallaan vai oliko se jalkaan, että tietäsivt, kenen päälle vosivat taas räkäistä
Vierailija kirjoitti:
Jos on luonnonkaunis, niin ei vaadi paljon ns. laittamista eli vaivannäköä ja rumat ne vaatteilla koreilee.
Klassinen leikkaus hiuksissa tai siisti nuttura, poninhäntä tai kalanruotoletti. Sitten liikuntaa ja hyvä ryhti.
perusmeikkituotteet ei paljoa maksa, jos ei osta viittä huulipunaa ja muitakin määräkaupalla. Yksi lajiaan riittää ja kun käyttää loppuu ja katsoo millä hinnalla ostaa, niin vieläkään ei mene rahaa.
Koruja varmasti löytyy vähintään synttäri-, rippi- ja valmistujaislahjat. Vaikka ei ostaisi ainuttakaan korua, on kaulassa helposti hopeaa tai kultaa.
Tyylikkäät ja yhteensopivat vaatteet eivät ole kalliimmat kuin muutkaan, kun hyvällä maulla valitsee ja hyödyntää alennuksia. Ei välttämättä tarvitse ostaa likviditeettikapeikossa ainuttakaan uutta vaatetta, jos ennestään löytyy, säästelee parempia ja hoitaa vaatteitaan hyvin.
Onhan tuossa positiivista, että jaksaa pitää huolta itsestään. Jo suihkussa käynti ja puhtaat hiukset ja hampaiden harjaus tekee paljon. Jos on oikein masentunut niin moni asia voi tuntua yhdentekevältä. Tuskin häntä ulos päin tunnistaa mitenkään huonovointiseksi. Jos jotain pitää ajatella niin toivon että asiat selkiytyy ja parempaa vointia.
Kai jokainen tajuaa, että tyylikäs nainen minkkiturkissa ja lankatuissa nahkasaapikkaissaan voi olla todella vähävarainen. Elämäntilanteet ja tulot vaihelevat.
Tunnen tuollaisen, mutta en tiedä, miten häntä voisi auttaa.