Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ei ihme että voidaan 2500e yht. bruttotuloilla asua 200 000 e oktalossa

Vierailija
18.06.2008 |

2 uudehkoa autoa, moottoripyörä ja muut hienoudet löytyy mut näköjään säästetään monessa verrattuna muiden kulutustottumuksiin.

- ruoat lidlistä (säästyy keskimäärin n. 40%)

- lehtitilaukset alennuksilla (vain 70 % aleilla ja yleensä saa myös esim. hajuveden tilaajalahjaksi)

- kaikki vaatteet aleista ja kirppareilta ja huutonetistä (huutonetistä saa esim. espritin uusia 90 e farkkuja 10 eurolla, lapsille reimatecin uudet haalarit 40 eurolla jne)

- ei käydä ulkona syömässä lähes koskaan paits joskus mäkkärissä kun on perheclub kortti niin saa aina kahvit ja jädet ilmatteeksi

- autoista maksetaan vain liikennevakuutus

- vakuutukset muutenkin kilpailutetaan (säästö jopa 50 %)

- sähkö kilpailutetaan

-kampaajalla käyn 2 x vuodessa, mies kerran 2-3 kuukaudessa, lapsilta leikkaan itse

-ei matkustella paits joskus joku alereissu kylpylään tai laivalle (ei mee montaa kymppiä)

-muumimaailmaan yms. vain kun pääse alella tai ilmaiseksi

- käytän hyödyksi puoleenhintaan kupongit messuille yms. jos oikeen haluun lähteä

mitäs muuta... kaikki tehdään pihisti mut asutaan hienosti koska siihen pitää mun mielestä panostaa, autot myös kohtuu uudet ja moottoripyörä hurvitteluun

lapsille pyörät yms. välineet aina käytettynä

Kommentit (281)

Vierailija
141/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se tais olla niin, että muut syö paitsi mies :DD Oikeesti tulee pissat housuun kohta kun naurattaa. Kuvittelen ap:n hienossa talossa nuhjaantuneella pirtinpöydällä syömässä Espritin kolmen vuoden takaisissa 10 egen farkuissa vetämässä bonaa naamariin...ja pihalla kiiltelee kaksi autoa ja moottoripyörä :DDD

Vierailija
142/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt niin hirveä säästö ole, jos siitä leikkaisi, että se mitään ihmeitä mahdollistaisi.

Ja ajoneuvovero kai koskee kaikkia? Johan siihen menee ap:lta 400 euroa vuodessa - etä miten voi päätyä 800 euron autokuluihin /v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaakin jää säästön 700e kuukausessa.Hohhoijaa ;)

2500e bruttotuloillako?

Vierailija
144/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että on tullut esille, mutta en jaksa koko ketjua lukea.

Vierailija
145/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(todennäköisesti kyllä, niin ihmeellistä legendaa..) on pakko sanoa, että henk.koht.minua riepovat sellaiset säästäjät, jotka eivät tajua tekojensa kauaskantoisia seurauksia. Mm. ostelevat hymyssä suin lapsityövoimalla tuotettuja tuotteita, eivät mieti ympäristövaikutuksia jne. Ja leuhkivat sillä, että taas säästettiin!

Kukin tyylillään... itse haluan ostaa kotimaista, mahdollisimman ympäristöystävällistä ja eettistä hyödykettä, maksoi mitä maksoi.

Esim.reilun kaupan kahvi maksaa n.3,80 paketti. Lidlistä varmaan saisi jotain eurolla, mutta omatuntoni ei anna tuollaiselle periksi.

Vierailija
146/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun viestisi ansiosta, mopo kirjoitin koska itse kutsutaan moottoripyörää leikkisästi mopoksi (on kaikkea muuta kuin mopo) mutta et varmasti ymmärrä jutun jujua kun sulla ei ainakaan vastaavaa "mopoa" ole.

Ja turha tätä on jatkaa kun luullaan provoksi tai että valehtelen. Luetaan väärin mun vastauksia jne niin tottakai saa kuulostamaan hassulta koko jutun. Tiedän tasan tarkkaan lyhennysten ja korkojen määrän kuten myös lainan määrän.

Ihan sama, jatkakaa te jos haluatte.

Vierailija
147/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin sinun vastaavan siihen, kuinka teillä voi olla kahdesta autosta ja "moposta" kulut vain 800 e/vuosi.

Vierailija
148/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha tätä on jatkaa kun luullaan provoksi tai että valehtelen. Luetaan väärin mun vastauksia jne niin tottakai saa kuulostamaan hassulta koko jutun. Tiedän tasan tarkkaan lyhennysten ja korkojen määrän kuten myös lainan määrän.

Ihan sama, jatkakaa te jos haluatte.

Pyysikö joku sinua kertomaan näistä asioista?

Vierailija
149/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap säästää 700e kuussa, 2500e bruttotuloista sillä ettei maksa vakuutuksia ja käy lidlissä kaupassa. Ja haluaisin kans tietää miten on mahdollista, että tasaerälainassa lyhennys pysyy samana vaikka korot nousis? Kun se kuukausierä pysyy samana aina, ei se lyhennys.

Ap:n ei välttämättä kannattais haukkua muita tyhmiksi...

Taidat kuitenkin olla jollakin tavalla kateellinen parempi tuloisille ihmisille ja sulla on tarve esittää rikkaampaa ja paremmin toimeentulevaa kuin oletkaan. Ja kyllähän se on ihan eri asia tulla toimeen pienillä tuloilla silloin jos ne tulot on ollu aina pienet eikä oo ikinä saanu mistään minkäänlaista taloudellista apua, kuin jos tulot joskus olleet suuremmat, että on saatu säästöön rahaa ja sitten vielä saatu jostain 40000e helpotusta talouteen.

Ja jos teillä on autoista koituvat menot tosiaan 800e/v, niin kannattaa tosiaan miettiä kannattaako pitää uudehkoja autoja ja moottoripyörää pihalla seisomassa.

Vierailija
150/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi autoa, jos ap on kotona. Vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
151/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kierrätetään aivan kaikki mahdollinen, sekajätettä tulee viikossa 1-2 pussillista. Pihassamme on 3 kompostia, joissa kompostoidaan kaikki hajoava jäte. Kompostitavaraa käytämme lannoitteena samaten kuin hevostallillta saamaamme lantaa.Kasvatamme itse salaattia, marjoja, sipulia, pottuja, porkkanoita, kesäkurpitsaa, omenoita ja raparperiä.

Talomme lämpeää maalämmöllä, lämmityskulut 1/3 verrattuna sähköllä lämpeävään, lisäksi talossamme on normitaloa paremmat eristykset. Veden kulutus on alle puolet keskivertokulutuksesta. Meillä on pihakaivo jonka vettä käytämme pihan kasteluun ja pihasaunan peseytymisvedeksi

Itse käytän vielä kestositeitä.

Olen huomannut, että ympäristön kannalta edulliset ratkaisut ovat usein myös lompakon kannalta edullisia.

Talomme arvo on sen 300.000€ mutta ei ole väliä miten tuo arvo kehittyy, tässä aiomme asua loppuelämämme.

Tällä hetkellä tulomme ovat pienet mutta tilanne korjaantuu kyllä kun itse palaan työelämää n 3-4 vuoden kuluttua, mutta itsestäni on helpottavaa tietää että vähemmälläkin rahalla pärjäämme.

Lapsemme oppivat kuin vahingossa käyttämään rahaa ja selviämään pienemmilläkin tuloilla. Oppivat tekemään itse ruokaa ja näkevät mistä se ruoka tulee. Uskon että annamme lapsillemme hyvät eväät tulevaisuuttaan varten.

Perheemme syö terveellisesti. Ravitsemisterapeutti on laskenut viikon ajalta ravinteiden saannin ruuastamme.

T:176

Vierailija
152/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa jollakin tavalla hiukan yksinkertaiselta välillä. Mutta kai ne tarvii 2 autoa jos asuu maalla. Pääsee sitten ap sinne lidliin kun mies on töissä. Voi niin, eihän ne ajakaan kuin työajoja, kun kaikki polttoaineet on vaan työmatkoista kertyviä, että saa sitten verotuksessa hyödyntää. Ja mies tarvii 2 autoa ja moottoripyörän niihin työmatkoihin.

Voisitko ap vielä kertoa vähän minkälaisia ruokia te syötte. Ihan esimerkkejä ja esimerkkejä ostoslistoista. Ja vaikka hinnatkin siihen vielä niin vois ihan oikeesti vertailla Prisman hintoihin niitä. Jotenkin en oo oppinu ostamaan lidlistä "oikeaa ruokaa", herkkuja ja maitoa vaan tulee haettua. Valikoima on kuitenkin niin erilainen kuin esim. vaikkapa siellä Prismassa.

Vierailija
153/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap ei tarkan euron ihmisenä voi tarkkaan kertoa mitä taloon tulee ja mihin se menee. Ei 2000e:stä voi jäädä 700e säästöön jos asuminen maksaa 1000e EI VAAN VOI : )

Vierailija
154/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä puutun tähän, että kierrätätte kaiken mahdollisen ja sekajätettä tulee vain 1-2 pussia/ viikko.

Mekin kierrätämme kaiken mahdollisen ja meiltä tulee sekajätettä 1-2 pussia kuudessa viikossa, joka on roskiksemme tyhjennysväli (naapurin kanssa yhteinen). Hiukan olisi parannettavaa, ennenkuin tulet tänne leuhkimaan!

Vierailija
155/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuopuksemme käyttää vielä vaippoja, nämä 1-2 pss/vko sekajätettä kertyy niistä.

T:176

Vierailija
156/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännetäänpäs taas rautalangasta. Jos korot nousevat esim 7 %:iin, 130 000 eurosta korko kuukaudessa on yli 750. Miten sitten maksatte tuota lainaa, jos kuukausieränne on 700 euroa? Tehän jäätte joka kuukausi velkaa sen 50 euroa ja laina ei lyhenny ollenkaan. Suostuuko joku pankki oikeasti tähän? Ja vaikka lainanne taas kuin ihmeen kaupalla lyhentyisi ennen tätä koronnousua vaikka 10 000 euroa, korot olisivat tasan 700 euroa, eli siinä ei jää yhtään tuota lyhennystä.

Siihen miten realistista tuo 7 %:n korkotaso on, en kommentoi, kun en niin nero näissä asioissa ole, mutta ei se käsittääkseni ihan mahdotontakaan ole.

Korkomme nousi juuri 4,5, ollut pitkään 4,25 eli prime. pelkästään tolla säästyy 1% nykyiseen 12 kk euriboriin nähden eli prime on tosi kannattava, ollut jo vuosia vuosia pienempi kuin euribor mutta tässäkin asiassa ihmiset on tyhmiä kun pitävät kallista euriboria. ja jos euribor laskee voin koska vaan vaihtaa euriboriin, toisin kuin primeen ei voi vaihtaa tosta vaan. marginaali on melkeen 0,39 eli korkea mutta meillä on niin hyvät muut edut tuohon pankkiin että se kannattaa vaikka toisesta pankista tarjottiin 0,2 marginaalia, vähän väliä kilpailutetaan ja vaihdetaan pankkia. pankinjohtajat vaan soittaa perään ja tarjoo parempia tarjouksia aina vaan. eli enpä usko että meille ruvetaan pankista soittamaan ja sanomaan että lainan pidennys ei onnistu, meillä nytkin vielä varaa pidentää melkeen 40 vuotta!

Vierailija
157/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo mahdotonta ollenkaan tuommoinen koron nousu.

Vierailija
158/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jaa ihmeessä vinkkisi muillekin.

Täällä on paljon hoitovapaalla olevia tai hoitovapaalle jääviä, joita varmasti kinnostaa, miten tuolla 300€:lla (2000€ - asumiskulut 1000€ - 700€ säästöön) oikeasti pystyy ruokkimaan lapset, ostamaan bensaa ja maksamaan kaikki juoksevat laskut (vakuutukset 2 autosta + moottoripyörä, 3 lehteä jne).

Normaalilta ihmiseltä tuo ei onnistu. Tuolla rahalla ei pysty edes maksamaan 2+2 hengen talouden ruokia ja pesuaineita.

miksi ap ei tarkan euron ihmisenä voi tarkkaan kertoa mitä taloon tulee ja mihin se menee. Ei 2000e:stä voi jäädä 700e säästöön jos asuminen maksaa 1000e EI VAAN VOI : )

Vierailija
159/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aika tarkan markan talousihme saa kyllä olla...! VAIKKA hyödyntäisi KAIKKI mahdolliset "ilmaiset" jutut, eli keräisi itse marjat/omenat ja keittäisi niistä mehut ja tekisi hillot, sienestäisi ja ehkä kalastaisi, leipoisi itse laivät ja ehkä kasvattaisi vielä hiukan salaattia/yrttejä tai vaikka porkkanoita tmv. itse, niin niin 10euroa päivässä on VÄHÄN (jos perheessä esim. äiti&isä ja vaikka alle kolmevuotias ja kouluikäinen lapsi, ja ap:han ei ole siis kertonut lapsien määrää tai ikää...?)

2,50€ päivässä jokaisen perheenjäsen KAIKKEEN kulutukseen, eli vaatteet, kengät, shampoot, pyykinpesuaineet, ruuat jne. jne.

En usko.

Vierailija
160/281 |
21.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta ehkä ap kerää tämän palstan tapaan pulloja. Taatusti näin juhannuksenkin jälkeen riittää kerättävää.

* viihdyttävä ketju kyllä *