Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NELIAPILOIDEN VIIKONLOPPUPINO

06.01.2006 |

Ajattelin nyt aloittaa meille uuden pinon, jos vaikka tulisi innostuneita mukaan tähän pinoon.

Ylimääräinen vapaapäivä alkoi sitten rennoissa merkeissä heti aamukahvipöydässä meni miehen kanssa sukset ristiin ja nyt on meillä melko hiljaista =(. Se kun ei koskaan suostu myöntämään, että olisi pahalla tuulella...

Ja täti on kylässä edelleen nyt jo kuudetta päivää, sais pakata kassinsa ja häipyä!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin löysin joukkoonne, ennen olen viihtynyt enempikin tuolla suurperhekuumeilijoiden joukossa.

Olen siis 27v, mieheni vuotta vanhempi. Meillä on kolme lasta, -98, -01 ja -03. Kesä meni keskeytettyä käyttäen, elo- (tai syys-) kuussa alotettiin sitten yritteleen ilman minkäänlaista ehkäisyä.

Kaikki kolme aiempaa raskautta alkoi eka kierrosta, kai se ikä jo alkaa näkyä ja tuntua, kun ei tahdo tärpätä. No, enhän edes tiedä milloin mulla on otollisin ajankohta, tai ovuloinko edes nykyään... Kierto vaihtelee varsinki nyt yrittämisen aikaan reilusti, 32-39 pv. Tää kierto alkoi 17.12 ja nyt yritystä on ollut vähän liikaakin, vähintään kerran päivässä. Välillä oli kyllä kolmen vrk:n tauko kun mies oli eri paikkakunnalla. Sehän tässä harmittaakin, jos se otollinen ajankohta olikin juuri tuolloin! =(

No, en siis todellakaan tiedä milloin mulla on ovulaatio, kun välillä alamahaa vihloo, mutta nyt taas on menossa sellainen " limajakso" , että kumpikohan nuista sitten ois sitä ovulaatiota... Vai onko kumpikaan..

Toisaalta uskallan jo vähän toivoa että ois tärpännyt. Menossa on siis kierron 25. päivä. Nyt on useamman päivän tuntunut paineen tunnetta alamahassa yms. Mutta kaikkeahan sitä rupee kuvitteleen kun oikein tosissaan toivoo.

Juu, mie oon osa-aikasessa työssä, joka kylläkin on vakituinen (25h/vk) ja työpaikan sain vasta lokakuussa, joten siksikin vähän hirvittää että mitäs ne sanoo jos jo syksyllä jäänkin mammalomalle.. =/

Kiva kun tässä pinossa on aktiivista porukkaa, mukavampi itsekin osallistua keskusteluun! =)

Plussaonnea kaikille ja toivottavasti saatte miehenne ylipuhuttua te, joilla mies ei vielä ole ymmärtänyt asian tärkeyttä ja ihanuutta! (c:

Vierailija
42/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa ku joka päivä saadaan lisää kuumeilijoita. Tänne kyllä mahtuu mukaan.

Täällä normaali arki meneillään. Nyt on oltu terveinä..kop..kop toivottavasti pysytäänkin.

PERTIINA69: Mulla myös ylipainoa. Raskausaikaan olen yleensä " laihduttanut" eli pyrkinyt pitämään painon raskauden puoliväliin samana. Vaikeetahan se on kun kaikenlaisia himoja yhtenään. Aikanaan kysyin asiaa oikein lääkäriltä ja sain " laihikselle" hyväksynnän. Nyt olen jo etukäteen pienimuotoisella laihiksella. Jätin herkut pois ja yritän lisätä liikuntaa. Olen hyvin laiska liikkumaan.

MÖRMELÖ: Ei paniikkia. Kyllähän ne siimahännät vipeltää liki viikon, kuuleman mukaan. Siispä tehän olette oikein hyvin touhunneet...

Nyt jännätään.

Tosiaan, missä vaiheessa muiden kierrot on? Itse en ole ensimmäisten testaajien joukossa...kai. Täällä menossa kp13/29-31. Huh huh kun viikot tuntuu pitkiltä.

Paljon ++++++ säteitä ja pirteetä päivää kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotellaan edelleen täti. Negan testasin eilen aamulla, kp nyt jo 40/max33.

Alice74:lle ja muillekkin km:n kokeneille pahoittelut! Kun kakkosta yritettiin, mulla meni kanssa 3 raskautta kesken. Kaavinnan jälkeen sain ohjeen odottaa yhdet kuukautiset, muuten yritys alkoi heti.

Helmiinallako oli sitä öklötystä? Mulla on ollut sitä kanssa jossain vaiheessa kiertoa ihan kierukan kanssakin, kait jotain horminiperäistä? Nyt myös ollut vähän, mutta taitaa olla itsekehitetty raskausoire =)

Mekin meinataan mahd. tuleva raskaus paljastaa jotain 15++ viikoilla, just noitten keskenmenojen ja muiden takia. Ja vähän juuri pelottaa toi kertominen, kun tiedän että osa taivastelee, että vieläkö!!!

nyt kotitöihin (pyykkiä on muuten ihan valtavasti täälläkin!)

äitikki

Vierailija
44/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonet anteeksi petriina69 kun vinksahti nimimerkkisi hiukan vikaan tuossa aikaisemmin :)

haavekuva...täältä tulee hieman ilonaihetta masupöpö potilaalle. Tunnen yhden jolla oli pitkä yritys takana päin. Kunnes masutauti yllätti. Ja kas kummaa...pikkuinen saikin alkunsa juuri siitä kierrosta. Olen muutamista vastaavista tapauksista myös kuullut. Koitahan parantua pian :)

Täällä öllöttävä olo helpotti. Taitaa vauvakuume vähän sekotella olotiloja.

Voi äitikki, kylläpä sulla on jänskä tilanne.

Jännitän mukana :)

Vierailija
45/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näky olevan -neliapilat- päivitetty versiokin mukana. Kumpaan sitä nyt kirjoitellaan. Kävin sielläkin ilmoittautumassa ja nyt kurkin niiden välillä...

Eipä tässä oikein mitään ihmeellistä asiaa ole. Tsemppiä " oireilijoille" ja kirjoitelkaa!

Vierailija
46/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alice-73 tää kirjottelu on mulle aika uus juttu, mut oon aatellu sen päivitetyn nimi-pinon olevan se mistä näkee vähän neliapiloiden tietoja.

Voisiko joku vanhempi palstailija valistaa mua tietämätöntä :)

Vierailija
47/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aamulla nimittäin kyennyt viemään päiväkotiin joten jäi tänne minun kanssa sairastamaan ja hienosti ollaan pärjätty. Nyt on vaan ihan armoton päänsärky... kai se on tuosta nukkumisesta. Maha taitaa olla vähän rauhoittunut, ehkä.

Minullakin on ollut tuota kuvotusta useammassa kierrossa ja olen tullut siihen tulokseen, että se on oltava jotain hormoniperäistä...

Joku (anteeksi tämä onneton muisti) oli huolissaan iästään kun ei ole vielä tullut raskaaksi (27v), älä huoli, minä olen jo 37 ja vieläkin toivon raskautuvani!

Ja sitten noista pinoista, tuo neliapiloiden päivitetty pino on tosiaan sellainen, johon on laitettu meidän kaikkien ihan yleisiä tietoja, ikää, lapsien syntymävuosia, paikkakuntaa jne.

On ihana huomata, että tämä neliapiloiden pino on taas aktiivinen, on niin mukava lukea teidän muiden kuulumisia ja ajatuksia! Joku oli testannut negan, pidän peukkuja, että vielä muuttuu... Mulla on siis kp 10/29-30 eli helmiinan kanssa melko samoissa mennään!

Vierailija
48/51 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhahdan pikaisesti...

Täällä iltapala menossa ja kohta laitellaan muksut unille. Sitten se alkaakin se oma aika. Tuskinpa maltan pysyä poissa täältä neliapiloista :)

Mukavaa kuulla haavekuva, että vointisi jo paranemaan päin. Aika samoissa menee meijän kierrot. Nyt pitäis pitää isännät " työ" -intoisina.

Pakko lopetella, ipanat meinaa villiintyä.

Ilmestyn taas illemmalla kurkistelemaan, onko täällä ketään :)

Vierailija
49/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti taas hiljenee, isommat koulussa ja mies työmaalla... Me täällä juniorin kanssa kotosalla, pikkumiehen korvatulehdus alkaa onneksi jo helpottaa, yskä enää kiusaa, ja uusi lääke menee paljon paremmin kuin edellinen.

Kauppaan pitäísi lähteä, ja pyykkikone laittaa pyörimään, pihalle ei taideta vielä uskaltaa mennä kun oli eilen vielä vähän lämpöä, ja sitä paitsi vesisadetta se kai tälle päivälle lupaili:( tylsää...

Helmiina: Enpä olisi edes huomannut että nimi meni väärin jos ett olisi korjannut:) Mä olen kanssa tän painoni kanssa oikein SUPERJOJO... välillä saan pudotettua paljonkin, ja sit se taas hiipii pikkuhiljaa takaisin. Mut mä oon kanssa yrittäny pitää huolta ettei raskausaikana kovasti paino nousisi, ja saanut lääkäriltä ohjeen ettei yhtään tarvitsisi tulla, edellisellä kerralla suht hyvin pitikin, 5 kg nousi paino ja se kaikki ihan loppupuolella. Nyt mulla on ajatus ett lähtöpaino olisi reilusti vähemmän kun aiemmilla kerroilla, eli ainakin kymmenen kiloa pitäis saada pois, ennenkuin toden teolla ryhdytään vauvaa puuhaamaan ,josko se verenpaine pysyisi sit paremmin aisoissa.

Mörmelöllä ja Äitikillä kuulostaa jännittävältä, kovasti ++++++++ säteitä sinne, ja kaikille muille myös.

Nyt yritän saada itseni liikkeelle, ja kauppaan... mui...

Vierailija
50/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tullutkaan enään iltasella piipahtamaan..

Tuli yllätys treffit Nukku-Matin kanssa. Sehän nappasi matkaansa kyselemättä ja meikä tyttö oli helppo nakki.

Päivä käynnistynyn ihan ok. Harmikseni äsken alko päätä särkemään. Ei oo kovin pirteet fiilikset, mut jospa tääl piristyis.

Mä oon kyl sellanen jojo-laihduttaja, että huh huh. Välillä sain jo yli 10kg pois, mut kohta alkaa olla kaikki takasin korkojen kera. Mikähän siinä on, ku ei aikuinen ihminen saa itseään hillittyä tuon ruokapuolen kanssa? Kyllä harmittaa, kun on tällänen herkuttelija. Tiedän kyllä täysin, kuinka pitäisi syödä jne. Vaan ku aina repsahdan.

No ei auta murmutus, asialle on tehtävä jotain. herkut jo jätin pois, nyt pitäis ruoka-annoksia vähentää. Pitäishän yhden lautasellisen riittää, eikä aina tarvii vetästä koko kattilallista.

Tälle syöpölle sais laitella vinkkejä, kuinka jääkaappi ohitetaan ilman pysähdystä?

Joopa joo, tulipas nyt kipattua kaikki " iloiset" asiat teidän niskaan. Sorry.. :(

Kai lähettävä kotitöihin. Jospa se mieli virkistyis, kun ei koko ajan tuijottele omaan napaansa. Päänsärkykin jaksaa kiusata...

Vetisestä päivästä huolimatta, oikein kivaa päivää kaikille :)

Vierailija
51/51 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kumma minuun on iskeny, kun ei jaksa tehdä mitään. Tekis mieli vaan nukkua. Tänään heräsin vasta puol yhdeltä, eilen tais mennä vielä pidempään, sunnuntaina nukuin neljään... Vaikka ihan ihmisten aikoihin illalla (puolenyön kieppeillä) painuin pehkuihin.

KOhta pakotan itseni lasten kans ulkoilemaan, pakko jotta vähän piristyis.

Paineen tunne alavatsalla on jatkunut edelleen, mitään varsinaisia raskausoireita ei kyllä ole, paitsi toi väsymys mutta sehän voi johtua ihan mistä vaan.

Hirvittää kun huomenna pitäs jaksaa raahautua jo klo 8 töihin. Just parhaaseen uniaikaan! Grrr! Mutta minkäs teet, eipä ole oikein vaihtoehtoja. =(

Mä en yleensä testaile ennen ku menkat on ihan huomattavasti myöhässä, mulla kun ei ole kovin aikasin tahtonu nuo raskaudet näkyä. KUn menkat on olleet noin viikon myöhässä, raskaus ei ole vielä näkynyt, seuraavan testin olen kahdessa viimeisessä tapauksessa tehny vasta kun menkkoja on ooteltu kuukausi. Ja silloin on jo testikin näyttänyt että ei ne menkat taida vähään aikaan tullakkaan!!! :)

Mutta nyt musta tuntuu että testaan heti samana päivänä kun menkkojen pitäs aikasimmillaan alkaa. Elikkä 17.1. Tai no, oottelen sen päivän rauhassa ja testaan vasta 18.1. Mua vähän jänskättää tää tilanne siksikin, kun siskoni on yleensä unessaan nähnyt meiän suvun raskaudet, eli se on nähny jo ennen ku toinen on tienny olevansa raskaana. Sit jonku ajan päästä on tullut ilmi että uni oli ihan totta! Ja nyt tää systeri kertoi nähneensä unta että mä olen raskaana!!! Oiski totta!

Kirjotelkaahan kuulumisianne muutkin, jään ootteleen teiltä plussauutisia!

:)) Mörmelö