NELIAPILOIDEN VIIKONLOPPUPINO
Ajattelin nyt aloittaa meille uuden pinon, jos vaikka tulisi innostuneita mukaan tähän pinoon.
Ylimääräinen vapaapäivä alkoi sitten rennoissa merkeissä heti aamukahvipöydässä meni miehen kanssa sukset ristiin ja nyt on meillä melko hiljaista =(. Se kun ei koskaan suostu myöntämään, että olisi pahalla tuulella...
Ja täti on kylässä edelleen nyt jo kuudetta päivää, sais pakata kassinsa ja häipyä!
Kommentit (51)
Pidempään olen taustalla lueskellut pinoanne, joten päätin nyt esittäytyäkin. Haavekuva kyseli onko muita " iäkkäitä" haaveilemassa. Täällä ollaan 35 rajapyykki lähestyy huimaa vauhtia. Siksikö lie heräsi tuo vauvakuume uudelleen. Minulle, jonka mies jo taivutteli aikanaan kolmanteen lapsukaiseen..Silloin tuntui kaksi riittävän ja sen kolmannen piti olla se vihon viimeinen.. Lapset -95 syntynyt poika, -98 tyttö ja -01 poika. Lähinnä tässä mietityttääkin jaksaako vielä aloittaa vauvan kanssa kaiken alusta.. kun nyt alkaa olla jo kaikki niin helppoa. Toisaalta nyt saisi keskittyä siihen vauvaankin erilailla, kun muut lapset jo niin omatoimisia. Töiden suhteen olen siinä onnellisessa tilanteessa, että vakipaikka on. Mutta sitten taas mietityttää kauanko voisi poissa olla, miten rahat riittää, riittääkö tila jne. jne. Pitkälti siissamoja ajatuksia kuin muillakin. Vielä ei ole yritystä aloitettu, vaan juupas eipäs mietintä käynnissä. Asioilla kun on aina monta puolta..
On jotensakin lohduttavaa, että muutkin jo suurperheelliseksi luettavat haaveilevat vieläkin suuremmasta perheestä.
Muistan tuota kolmosta odottaessani yhden tuttavapariskunnan odottaneen neljättään ja ajattelin tuolloin, ettei ikinä. ei koskaan pitäisi mennä sanomaan ettei ikinä!
Meillä on ollut samanlaista veivaamista että koittaako vaiko eikö tätä neljättä... Muistan kyllä meidän veivanneen ihan samalla tavalla tuon kolmosen kanssa =).
Tietysti suuri lapsiluku lisää tiettyjä ongelmia mm. auton suhteen ja kaikikien matkojen yms. suhteen (vaikka eipä niitä juurikaan ole tehty).
Tietty myös jo etukäteen ahdistaa tuo hoitoon vienti. Se on mulle aina ollut erityisen kova paikka, niin kuin varmaan kaikille äideille... Mutta asia kerrallaan, nyt vaan yritystä ja pupuilua jos vaikka sitten jo lokavauva meillekin tulisi...
Jollain alkoi piinaviikot, leijonallako? Pidän peukkuja!
Tervetuloa ILTATÄHTIKÖ mukaan porukkaan! Itsekin olen vasta muutaman päivän ajan kirjoitellut.
Täällä myös ollut pientä veivausta neljännestä. Välillä mielessä kävi, että entä jos en enään jaksakaan sitä pienen käärön tuomaa rumbaa. Vaan kyllä se vauvakuume niin vahva on, ettei asiaa enään tarvitse miettiä. Miestä ei tarvinnut houkutella. Taisi potea vauvakuumetta jo ennen mua.
Auto, asuntolaina ym. asiat järjestyy varmasti omalla painollaan. Asunto meillä riittävän kokoinen, vaikka tulisi kolmoset. Vaan kun nyt ensin tärppäis. Vielä on viikkoja ooteltavan, jotta saa tietää onnistaako tässä kierrossa.
Leijona80...mä myös pitelen peukkuja että plussaat :)
Pidäthän meitä ajantasalla.
Tämäpäs oli kiva löytö! Rohkaistuin itse tänään kirjoittelemaan. Meillä on siis jo 4. uskallettu yrittää, joka päättyi ikävä kyllä epäonnistuneesti. Nyt taas kaikki hyvin, mies yritti kyllä vähän toppuutella. Alkoi ilmeisesti pelottamaan, itselläni ihme ja kumma, mieliala ihan hyvä.
Kuumetta ollut minulla jo keväästä, mieheni ei kuitenkaan ollut yhtään innostunut. Sitten " annoin periksi" ja pääsin vähän töihinkin. Sitten yhtäkkiä mieheni rupesikin puhumaan; josko sittenkin...Olikohan rankkaa, kun äiti olikin töissä (vaihtelevina kellon aikoina). Hyvinhän nuo pärjäsivat keskenään.
Nyt sitten ollaan kuitenkin näin pitkällä. Toivottavasti ei nyt rupea jänistämään, en usko.
Pidetään viestit liikkumassa!!!
Huomenna on eka työpäivä kahden viikon loman jälkeen ja lapsilla alkaa koulu ja päikky. Saattaa tuo neiti illalla protestoida kun joutuu taas päiväkotiin... Vähän rasittaa jo etukäteen huominen päivä... Kuten aina maanantait.
Jollain oli ollut km? Olen pahoillani, varmasti rankkaa. Mulla pysyy nuo nikit tasan sen aikaa päässä kun luen viestiä ja sitten kun pitäisi kirjoittaa niin olen jo autuaasti nimimerkin unohtanut, anteeksi siis se!
Mutta koitetaan olla aktiivisia kirjoittelussa ja pinoissamme!
myös minulla on huomenna edessä töihin lähtö ja koululaisilla kouluun. Tosin vain 3:n päivän vapaa takana.
ja tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!
Alice: harmi, että teiläkin neljännen yritys alkoi ikävästi. Minulla oli myös keskenmeno marraskuussa :(. Mutta ihme ja kumma olemme selvinneet siitä yllättävänkin hyvin. elämä hymyilee taas. Mutta saas nähdä iskeekö pelko sitten jos/kun joskus plussaan taas...
Mä taas kukun täällä, vaikka unikin kutsuu. Muutama rivi täytyy kuitenkin laittaa.
Maanantai tuo taas arjen tullessaan. Lasten kerhot alkaa ja normaalit rytmit palaa tähän mökkiin. Oikeastaan ihan kiva. Lomalla kaikki on vähän niin ja näin.
Iloista ja pirteää alkavaa viikkoa kaikille!
Nyt öitä ja kirjoitellaan :)
meitä täällä jo tosi monta! Eli täällä aloitettiin yritys joulukuussa kun kuparikierukka otettiin pois juuri ovulaatio aikaan. Tädin ois pitänyt tulla jo 4.1, mutta eipä ole kuulunut. Negaa olen testannut viimeksi tänä aamuna, eli mikä lie hormonihäiriö kun kp on nyt 39/30-33. No toivon että pian tulis täti, niin pääsis uuteen yritykseen.
Ja kolme tyttöstähän meillä etkäteen jo olikin (99, 03, 04).
Kaikille tarvitseville plussa tuulia, nyt rupen laittamaan kotia kuntoon ja illaksi töihin.
äitikki
Eli on näin loman jälkeen vähän kankeaa tämä töiden aloittaminen, mutta eiköhän se tästä. Nyt on taas mieli huomattavasti parempi kun meinaa aina menkojen alkaessa vetää melkoisen itsesäälin syövereihin.
Tärppipäivät ei ole vielä käsillä, mutta kohta... Täytyy tässä jo vähän verrytellä jotta sitten sujuu...
Huomasin illalla sängyssä, että mun mielessä ei oikeastaan liiku nykyään mitään muuta kuin vauva...Toisaalta vähän harmittaa, pitäis osata näistä jo olemassa olevista lapsistakin nauttia ihan täysillä...
Mutta nyt takaisin ahertamaan!
Palailen illalla.
..räkätaudin saattelemana. Pieni on kovin kiukku ja kipeä, keskimmäinen vaan keskittyy köhimään keuhkojaan ulos. :( Minä taasen ihan loppu, kun niin vähän saanut unta viimeöinä.
Loputonta pyykkikasaa yritän tuhota, keittiökin pitäisi raivata ja olisipa imurillekkin töitä. Pienimmäinen on vaan kovin syliä vailla, nukku nyt onneksi pipiä pois. Äsken jo luulin että heräsi, möly kuuluikin toisen neidin katsomasta elokuvasta.. Minäkö muka väsynyt?? Kahvia kiitos, painun keittelemään...
Vapaapäivää viettelen, mutta päivää rytmittää mukavasti koululaisen ja eskarilaisen kuskaaminen. Tänään on siis ensimmäinen koulupäivä loman jälkeen meilläkin (jossain oli kait alkanut koulut jo viimeviikolla).
Pyykkiä riittää meilläkin, mutta muuten elämä on jo hiukan helpompaa kun tuo kuopuskin on jo 3v ja pahin uhmakin jo alkanut helpottaa. Hiukan hullu taidan olla kun taas haaveilen yöheräilyistä ja vaipan vaihdosta :). Mutta niinhän se on, että aika kultaa muistot...ja on se niin ihana se pieni, tuhiseva ja tuoksuva vauva!!
Koululainen taisi saada läksyt tehtyä ja lähdetään luistelemaan. Palailen taas kun ehdin...
Ihana tämä neliapiloiden rimpsu. En enään malta olla pois koneen äärestä koko päivää. Pakko välillä päästä katsomaan mitä porukalle kuuluu.
Täällähän on joillain jo oikein jännät paikat tätiä ootellessa. Jännitän mukana ja pidän peukkuja että plussaatte :)
Itselläni kierto kohta siinä pisteessä että miehelle tulee " ylitöitä" . Vielä on siis piiiitkä aika ennen ku täällä testaillaan.
Onko muilla kuumeilijoilla ollut pahoinvointia kesken kierron? Taidan kuumeilla turhankin paljon, kun pahoinvointia on ollut jo 3vkoa. Nytkin öllöttää. Muuten kierrot aivan normaaleja.
Nyt taas kotityöt kutsuu...
Ei meidänkään pyykkivuori ihan niitä pienimpiä ole ja kukahan jaksais pistää tiskit ojennukseen? Ei auta ininä, mentävä on...
Tulen taas illalla...viimeistään :)
kiire päivä tänään, sekä töissä että täällä kotosalla. Lasten kuskaamista harrastuksiin, pikainen ruuan laitto ja itsellänikin olisi vielä tänään jumppa, huh. Ajattelin nyt kuitenkin käydä täällä pikaisesti taas kurkkaamassa ja teitä " kuumesiskoja" moikkaamassa.
Helmiini: itse kanssa tunsin mukamas tänään huonoa oloa aamulla, mutta sitten ajattelin että kuvittelen vain, tai sitten on joku pöpö tulossa.
Keskenmenosta on vielä niin vähän aikaa, etten uskokkaan että heti ekasta kierrosta tärppää. Siis yhdet menkat ovat vasta olleet ja tänään kp 19, eli n. viikko sitten oli otolliset ajat... ja ihan oltiin aktiivisia kammarin puolella.....
Meillä lähisukulaiset eikä edes lapset vielä tiedä tästä vauvaprojektista mitään. Tosin lapsille ollaan vähän vihjailtu. Töissä useat tietävät pakon sanelemana, sillä kun syksyllä tulin raskaaksi, jouduin heti töistä pois eräistä tehtävistä joita raskaana ei saa tehdä. Tottatokihan he nyt aavistelevat että jatkoa saattaa seurata. Jotkut ovat jopa tsempanneet yrittämään uudelleen. Ihanaa että kannustustakin löytyy....
Mutta nyt on pikaisesti valmistauduttava jumppaan....
Palataan, Minnilotta
Läksyt on lasten kanssa tehty ja ruoat syöty, nyt olisi enää jäljellä tiskausta ja imurointia... Voi miten ihanaa olisi jos olisi varaa siivoojaan, joka edes pari kertaa kuussa kävisi... Vaikka meillä tuo karvainen kaveri pitää huolen siitä, että vähintään joka toinen päivä on imurin varressa huhkittava muuten koiran karvat valtaavat talon.
Meillä alkaa loppuviikosta olla tärppipäivät käsillä... Tietää isännälle hommia =).
On kyllä totta, että tähän palstaan jää koukkuun, aina on pakko käväistä kuulumiset lukemassa. Ja on ihanaa, että Neliapilat ovat taas aktivoituneet, hienoa!
meillä ei nuo isommat lapset tiedä, että vielä yhtä vauvaa meille toivotaan, kerrotaan sitten kun on jotain kerrottavaa... Voi olla etteivät nyt niin suuresti ole ilahtuneita, vaikka tästä pienimmästä molemmat kovasti tykkäävätkin.
Minäkin pidän peukkuja kaikille joilla alkaa ne piinaavat hetket. Meillä menee tuonne kuun loppuun ennen kuin alkaa se oireiden tutkiskelu, taas. Mulla on yksi käyttämätön raskaustesti kaapissa ja voisin lyödä vaikka vetoa että ennen kuin kuukautisten edes olisi pitänyt alkaa se on jo mennyttä, olen tullut näin vanhemmiten hieman malttamattomaksi =).
Tuntuupa kivalta, kun saa kannustusta/sympatiaa. Musta tuntu, ettei muilla oo keskenmenoja ollutkaan. Minua askarruttaa vaan, kun lääkäri ei mitenkään käskeny odottamaan menkkoja, ennen kuin yrittää uudelleen. Meinas että (lääkkeellinen " tyhjennys" ) olis niinku kuukautiset. No olen aatellu olla vaan " luomusti" , eli sit kun tekee mieli...
On muuten pillereiden lopettamisen jälkeen ollut halutkin IHAN eri luokkaa, POSITIIVISESTI. Ihan ihmetyttää, että minä voin olla näinkin innokas. Onkohan vauvalla osuutta asiaan? Olen pystynyt olemaan kyllä ihan rauhassa asian kanssa. En ole ostellu mitään testejä, ovulaatio siis, katsellaan mitä luonto antaa, jos on antaakseen.
Tuntuu kivalta jakaa mietteitä teidän kanssanne!!! Hyvää viikon jatkoa!
Täällä jälleen ja miksipä ei. Torppa hiljeni, kun kaikki muut meni nukkumaan. Saan viettää rauhassa omaa aikaa.
Jos ja kun meillä testi näyttää plussaa, aateltiin pitää asia aivan salassa...
No tai kyllähän mä sen ainakin teille kerron. Mutta lähipiiri saa sen sitten tietoonsa joskus 16-20vkolla. Niin on aina tehty. Lapsille ei viitsi sanoa heti alkuun, kun ne ovat vielä niin pieniä etteivät pidä salassa. Sitten kun on oikea hetki, niin lapset saa asian ensin kuulla. Sitten sen kuuleekin heti kaikki. Lapsoset huolehtii siitä.
Saattaa siinä mummut ja muut taas sydänalaansa pidellä. " ootteko yksin ajatellu täyttää koko maailman" kuuluu jonkun suusta. No äkkiä se sitten taas kauhistelusta iloksi muuttuu :)
Kuinka pitkään muut olette aikaisempia raskauksia salailleet?
Vielä piipahdus koneella ennen nukkumaan menoa. Huomenna iltavuoroon meno, joten ei niin kiirettä nukkumaan.
MUUMUMAMMA-72, sinulla taisi olla tälläviikolla jännät paikat, joko olet päässyt testailemaan?
Meillä ei vielä jännitetä piinaviikoja. Laskeskelin tuossa, että vielä ostan 3kk pakkauksen e-laastareita ja sen jälkeen alkaa " tjot" . Keväälle on hiukan liikunnan suhteen tavoitteita (1/2 maraton), eli tuossa yksi syy miksei vielä aloitella tositoimia.
Aikaisemmat raskaudet: Me olemme kertoneet tai raskaus on paljastunut aika aikaisessa vaiheessa läheisille. Ekaa oottaessa taisin soittaa äidille ja siskolle heti samana päivänä kun sain testituloksen. Toisella vuotelin ja kerrottiin rv7 jälkeen, kun kävin ultrassa. Kolmas päätettiin pitää salassa pite
mpään, mutta ukkokulta oli kirjoittanut mulle äitienpäiväkorttiin onnittelut myös masuasukilta ( rv 8)ja eiköhän siskoni lukenut tuon kortin ja se sitten siitä salaisuudesta...
Jos vielä raskaudun niin yritetään pitää salaisuus pitempään. Saapa nähdä miten tämä lörppähuuli siihen kykenee...!?!
Sinullako ÄDÄ78 oli ongelmia kierukan kanssa, vieläkö on supistellut?
Nyt pari päivää tiivistä aikataulua töissä ja kotona, voip olla etten ehdi kirjoittelemaan, lukemassa yritän ainakin ehtiä käymään.
Hyvää yötä ja plussa onnea kaikille!!
vaikka tietysti lähimmät on arvanneet jo aikaisessa vaiheessa kun mulle ei kerta kaikkiaan ole kahvi maistunut ja olen ollut kaikista pahoinvoinnin vuoksi sairaslomalla melko alkuviikoista lähtien...
Mutta jos vielä kerran sais sen plussan niin varmaan tuonne rv 12-16 täytyis koittaa pitää salassa, sitten ollaan jo ohi niistä kriittisistä ajoista.
Mulle iski nyt mahatauti, yöllä istuin vessassa ja kirosin =(. Mutta toivottavasti ei vie meidän pupuiluja väärille päiville....
Kukas meistä mahtaa olla ensimmäinen joka testailemaan pääsee? Joku kirjoitti (anteeksi kun unohdin kuka) keskenmenon jälkeisistä kuukautisista, olen ymmärtänyt ettei niitä tarvitse odotella, helpottaa tietysti la:n selvittämistä, mutta muuten ei mitään merkitystä ratkaisevasti.
Hyvää tiistaipäivää kaikille!
Minäkin olen aika uusi kuumeilija ja olen muutaman kerran kirjoitellut suurperheellisten pinoon, mutta laitanpa viestiä nyt tännekkin.
Eli pieni esittäytyminen, olen 36-vuotias ja mieheni 29. Lapsia meillä on kaksi edellisestä liitostani, 11- ja 13-vuotiaat, ja yksi yhteinen pian 2-vuotias, kaikki poikia. Olimme jo päättäneet että lapsiluku on täynnä, kunnes sain jostain kehitettyä pahemman puoleisen vauvakuumeen, eikä miehenikään ajatusta suoralta kädeltä tyrmännyt. Nyt vauva-haaveet sitten pyörii kovastikkin mielessä, vähän täytyy vielä malttaa, kun mulla aikaslailla ylipainoa, pitäisi ennen raskaaksi tuloa pudottaa jonkun verran, kun on aiemmissakin raskauksissa ollut verenpaine ym ongelmia. Ja kyllä meitäkin mietityttää samat asiat kun näköjään teitä muitakin, auto, asunto, riittääkö rahat jne... Mutta josko sitten tässä kevään mittaan=)).
Nyt olen vielä hoitovapaalla tän juniorin kanssa, ja hyvin viihdyn kotona, yhtään ei oo ikävä töihin. Mutta syksyllä se työmaa sitten kutsuu, jos haaveet vielä yhdestä pienestä ei sit ala tuottaa tulosta.
Nyt meillä tällä pienimmällä korvatulehdus, ja just soittelin terveysasemalle että vaihtaisivat lääkkeen toiseen, kun Vpen ei käy, oksentaa sen joka kerran :( No onneks selvisi puhelinsoitolla...
Mutta mukavaa päivää ja kovasti plussaonnea kaikille...
..ollaan saatu nauttia auringon paisteesta ja mukavasta pikku pakkasesta. Kävimme miehen kanssa pitkällä lenkillä ja valmistimme yhdessä koko perhe maittavan ruuan. Nyt sitten loikoillaan loppupäivä.
Kiva lukea täältä samoja ajatuksia mitä itsekkin on viimeaikoina käynyt läpi.
Mukavaa illan jatkoa kaikille!