Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukemmat ajat koittavat meidän perheen taloudessa. Nuukailuvinkkejä?

Vierailija
18.06.2008 |

Kulutustottumuksiamme:

-lehdet: Hesari, Kodin Kuvalehti

-1 auto (ähinnä kauppakassina tarpeellinen, koska kunnassamme heikko sisäinen liikenne), työmatkat lähijunilla

-normaalia kotiruokaa tehdään itaisin, mutta ei ole juuri aiemmin ruuanhintoja mietitty (halutaan kuitenkin syödä monipuolisesti)

-syömme ulkona n. 1-2 kertaa kuussa (pitsaa, hampparia tms.)

-töissä mies ja minä syömme molemmat n. vitosen hintaisen lounaan

-vaatteet olemme ostaneet surutta uusina kaikille perheenjäsenille tähän asti

-yksi ulkomaanmatka ollut vuodessa

-minä värjäytän ja leikkautan hiukseni n. kerran kolmessa kuussa, mies leikkauttaa n. kerran kuussa, lapsilta leikkautetaan tarpeen mukaan

-ei kalliita harrastuksia, ei tupakkaa, alkoholia hyvin harvoin

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani kävin säännöllisesti työpaikkaruokalassa. Mielestäni se oli myös tärkeä sosiaalinen tapahtuma kollegojen kesken. Nykyisessä työpaikassani työpaikkaruokala on niin kaukana, etten jaksa lähteä sinne varsinkaan huonoilla keleillä. Aluksi tuntui nololta kaivaa omat eväät esiin, mutta nykyisin lähes kaikki osastollamme (pomp mukaan lukien) pitävät ruokatauon omalla osastolla. Positiivisena sivuilmiönä olen huomannut säästäväni paljon rahaa ihan huomaamattani.

Vierailija
2/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutustottumuksiamme:

-lehdet: Hesari, Kodin Kuvalehti: Toinen pois, itse pudottaisin Kodin kuvalehden

-1 auto (ähinnä kauppakassina tarpeellinen, koska kunnassamme heikko sisäinen liikenne), työmatkat lähijunilla

-normaalia kotiruokaa tehdään itaisin, mutta ei ole juuri aiemmin ruuanhintoja mietitty (halutaan kuitenkin syödä monipuolisesti)

-syömme ulkona n. 1-2 kertaa kuussa (pitsaa, hampparia tms.): tästä voi karsia

-töissä mies ja minä syömme molemmat n. vitosen hintaisen lounaan: tästä taas ei kannata minun mielestäni karsia, koska työpaikkalounas on monesti monipuolisempi kuin itsetehty

-yksi ulkomaanmatka ollut vuodessa: kotimaan matkailua tai matkailu kokonaan pois

-minä värjäytän ja leikkautan hiukseni n. kerran kolmessa kuussa, mies leikkauttaa n. kerran kuussa, lapsilta leikkautetaan tarpeen mukaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille vaatteita kirpparilta!

Kulutustottumuksiamme:

-lehdet: Hesari, Kodin Kuvalehti

-syömme ulkona n. 1-2 kertaa kuussa (pitsaa, hampparia tms.)

-töissä mies ja minä syömme molemmat n. vitosen hintaisen lounaan

-yksi ulkomaanmatka ollut vuodessa

Vierailija
4/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään matkustelun pois jättäminen tuo isot säästöt, joten siitä kannattaa aloittaa.

Vierailija
5/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä oli aina eväät mukana töissä. Jos te molemmat syötte 5€ ruoan joka päivä 5xviikossa, siihen menee jo 50€!!! Todella paljon. Sillä saisi eväitä aika paljon.

Evääksi voi edellisenä iltana tehdä ruokaakin. Teette vaikka sen ilta-aterianne niin reilusti, että syötte miehenne kanssa sitä lounaaksi töissä. Leipien teko nimittäin alkaa puuduttamaan aika lailla päivästä toiseen.

Parturimenoissa voi säästää, jos on pakko. Minun mieheni kävi harvemmin parturissa, toki siinä välissä oli jo aika epäsiisti. Mutta osta vaikka kotiparturi ja yritä välillä aina itse siistiä se tulla ja joka toisella kerralla parturiin.

Itse et värjäytä siellä parturissa hiksia. Kotivärjäys, mies vaikka auttaa niin tulee tasaisempi. Mieti myös voisitko pitää vähän pitempää hiusmallia ettei tarvi 3kk välein käydä.

Ei ulkomaanmatkoja. Eikä kotimaankaan. Ihan vaan halpoja kohteita. Ilmaisia tai lähes ilmaisiakin on paljon, kun osaa tarpeeksi lähelle katsoa.

Kiinnitätte ruoan hintoihin kaupassa huomiota. Monet tekee tosi kalliista ruoka-aineista ruokaa. Osta vaikka yläasteen kotitalouskirja, jossa on edullisia perusruoka ohjeita. Ei todellakaan mitään kalliita raaka-aineita.

Kodin Kuvalehti on tosi kallis. Hesarikin tietysti. Jos ettte kunnolla ehdi lukea sitä, tilatkaa vaikka vaan viikonloppuina.

Ulkona syöminen harvemmaksi.

Kaupassa käytte vain 1-2 krt viikko. Ei tule turhuuksia osteltua niin paljoa.

Vaatteita vaan tarpeeseen ostetaan. Ei siis heräte ostoja ja katsot hintaa.

Vierailija
6/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sieltä ei hyvänä löydy niin ostat a) alesta ja jos ei löydy niin b) vertailet hintoja ja kaupasta normaalihintaan. Ensisjaisesti kuitenkin kirppiksiltä ja alesta! Säästö on todella huomattava!

Ulkomaanmatka pois tiukiksi ajoiksi, vaihtakaa se kotimaan yhden yön kylpyläviikonloppuun tai Viking line -risteilyyn. Ne on ihan kivoja myös. t. köyhä perhe joka näitä harrastaa, kerran vuodessa.

Tyttölapsille kasvatat pitkät hiukset, myös itsellesi jos suinkin mahdollista. Kotitasoitus pitkiin hiuksiin.

Hesarin voisit myös peruuttaa (mekin peruttiin) ja luet sen netissä.

Vierailija
7/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtitilaus ei ole tarpeellinen, ne voi lukea kirjastossa tai lukea uutiset netistä.

Ruokaa saa tehtyä edullisestikin, kun ostaa paljon kauden kasviksia ja edullista lihaa (esim. possu on halpaa, ja kanankoivet).

Ulkona on kiva käydä joskus syömässä, riittäisikö kerran kuussa?

Töihin kannattaa ottaa eväät, sillä pääsee paljon halvemmalla- etenkin, jos ottaa jämät edellisen päivän päivälliseltä.

Vaatteissa on helppo säästää, kun ostaa jonkin verran aleista. Lapsille saa tosi kivoja vaatteita myös käytettyinä.

Ulkomaanmatka on aika oleellinen kohta säästää, jos raha oikeasti on tiukilla. Suomessa on paljon kaunista nähtävää :) . Oikeasti. Tuleehan ne ulkomaalaiset tänne ihmettelemään kaunista Suomea.

Jos pystyt itse värjäämään hiukset, siinä säästää paljon. Osaisitko leikata miehen tukan itse kerran kuussa, jos hän käivi sitten seuraavassa kuussa taas parturissa?

Vierailija
8/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokia voi tehdä pakastimeen isoja määriä esim keittoja ja laatikkoruokia.

Kotona voi itse viikonluppisin tehdä yhdessä perheen kansa hamppareita ja pitsoja.

Vaatteita voi kierrättää ja ostamalla kirppiksiltä. Samalla siitä voi tulla koko perheen harrasttus. Siihenkin voi jäädä koukkuun : )Kirppiksillä on hauska tunnelma. Kengät ja alusvaatteet ostan kuintenki itse aina uusina.

Kodin kuvalehti poikki ja hesarin tilaus vain viikonloppuun. Meillä ei ainakaan arkena ehditä lukemaan hesaria. Sen saa tilattua niin, että tulee vain pe, la ja su. Kirjastosta voi lainata viikkolehtiä kotiin.

Ulkomaan reissut voi hyvin jättää väliin. Tutustukaa lähikaupunkeihin ja leikkikää niissä turistia.

Hiustenleikkaus kampaajalla ja itse värjätään kotona. Osta hiustenleikkuukone ja sakset, leikkaat niillä miehelle siilitukan ja mahd pojille. Tytöiltä voi itse tasoittaa otsatukat ja latvat.

Vierailija
9/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pieniä säästöjä voi saada jollain lehden tilauksen muutoksella, mutta minä keskittyisin vielä vähän noihin isompiin.

Miten teillä asumiskulut on?

Minkä arvoinen auto ja paljonko se vie bensaa?

Entä vakuutukset? Entä sähkö? Nettikulut?

Eväät töihin toisi huomattavaa säästöä.

Vierailija
10/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamenoissa voi säästää osamalla kerralla enemmän ja pakastamalla, leipomalla itse, välttämällä kalliita herkkuja (esim murot tosi kalliita, puuro halvempaa ja terveellisempää lapsille)

Matkat pois, tai vaihto lähimatkoihin.

Vaatteita alennusmyynnistä, kirpputoreilta, huutonetistä. vaatteiden kierrätystä kavereiden kesken

Kotiparturi ja kotivärjäys. Minä leikkaan koko perheen miesten hiukset, saan toteuttaa sisäistä parturiani ja säästyy pitkä penni. Se on mielestäni aika hauskaa ja olen jo aika hyväkin parturoimaan sekä koneella että saksilla (vaatii oikeat hiustenleikkuusakset)

Auto pois viimeisenä keinona. Auton pitäminen on kallista ja bensa maksaa paljon

Samalla voi miettiä säästöjä elämisessä: sähkönkulutus, vedenkulutus jne.

Vierailija
11/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka pikku jätski tai iltapäivälehti kiskalta ja lasten taskurahat jne jne jne, siis ihan kaikki.

Aluksi voi olla hankalaa muistaa merkitä kaikki, mutta kyllä siihen voi tottua ja omalta kohdaltani voin sanoa, että tuo auttaa nuukailuun kaikista eniten.

Vierailija
12/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa sitä, mitä kulloinkin saa edullisesti. Ulkona syöntiä voi harventaa. Vaatteita ei tarvitse ostaa joka muodinoikun mukaan (jos näin tehtykään). Ulkomailla ei ole välttämätöntä käydä joka vuosi, pienempikin (ja halvempi) reissu piristää.

Vierailija
13/13 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväät mukaan töihin. Ulkomaanmatkan voitte jättää väliin. Tarvitseeko aikuiset uusia vaatteita niin usein, lapsille tietenkin tarpeen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän