Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMIsten viikonloppu***

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! En käyny enää illal pinos, niin vastailen nyt vasta.

Kyselit lääkkeistä. Eli tosiaan kun kyselin, niiin ensisijaisena suositeltiin sellasta rauhoittavaa esim. opamox (monilla synnäreillä käytös ) tai diapam nimisiä. Mut kun mulla pahimmoillaan tuo unettomuus, ne ei tahdo tuoda kunnol unta. Ja kun mulla oli niin pitkään jo unettomuutta ja sit rupes yön saldo olemaan 2 tuntia, niin sanottiin et voin ottaa ihan nukahtamislääkettä, muutaman " napin" ottaminen (siis muutamina iltoina) ei ole katastrofi. Parempi saada välillä nukuttua. Ei ne nytkään mitään yhtäjaksoista 8 tunnin unta tuo, vessassa täytyy käydä, mut pystyn nukahtamaan uudelleen niin siinä kertyy kuitenkin niitä nukuttuja tunteja. Mulla sen niminen nukahtamislääke kuin Stella. Niitähän on monenlaisia ja lääkäreillä tuntuu olevan vähän eri kannanottoja ylipäätään lääkkeiden käytöstä ja mitä määräävät. Itse ainakin voisin sanoa, et jos tilanne jo kestämätön, hae ihmeessä apua! Ei ole tarkoituksenmukaista vauvankaan kannalta jos synnytystä edeltänyt mahdollisesti viikkoja kestänyt unettomuus. Pitkittää, vaikeuttaa sekä ennen synnytystä että jälkeen toipumista. Vauvan kans valvominen on mun mielestä kuitenkin erilaista. Synnytyksen jäkeen pärjää (ainakin jonkin aikaa) ns. " ilohormooneilla" jaksamaan kummasti!

No, mulla ei kaikesta huolimatta masukki vaan halua vielä tulla. Kalenterin mukainen la oli siis 3.1. ja uä mukainen eilen. Plääh! Illalla juili ja tuntu " poraavaa" kipua alapäähän, mutta ei mitään supistuksia. Kyllä on kypsää! Ma taas neuvola. Aion kyllä pyytää sit jo lähetteen äitipolil mahdollisimman pian, et ainakin tsekattais istukan kunto, napanuoravirtaukset ym. Jos sit sais jäädä sille reissulle sairaalaan...mulla kuiteskin se hivenen dramaattinen esikoisen raskaus ja sektio takana niin luotan, et josko suhtautuisivat sen mukaisesti (vaikka nyt siis muuten raskaus sujunut aivan ok).

Hieno, aurinkoinen pakkaskeli ulkona. Täytynee raahautua ulkoilemaan! Vointeja! emarja 40+1

Vierailija
22/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkaa tapahtumaan jotain myös täällä;)

Eilen tuli muutama kipeä supistus,joita on tullut myös tänään.

Tossa äsken saatiin siivottua ja syötyä,yhtäkkiä oli housut märkänä.Limatulppaa alkaa irtoamaan!

Vau,eka kerran raskauksissa mulla irtoaa limatulppa..:)

Kauankohan siitä kestää synnyttämään lähtö..Taitaa olla aika yksilöllistä,meinaan vaan et sais viihtyä tuolla masussa ainaki reilun viikon vielä.

Anoppi jo tossa torstaina soitteli et supistaako..;)On vanhankansan ihmisiä ja ekasta kipeästä supistuksesta kuulemma tasan kaks viikkoa ja vauva syntyy;) No katotaan pitääkö paikkansa,olis meinaan justiin sitten mun se eka laskettuaika!

Tossa kattelin esikon odotuksen muistiinpanoja supistusten alkamisesta ja aika nappiin kaksviikkoa meni ku lähdettiin laitokselle.

Onnea vauvan jo saaneille!Nyt alkaa jokapäivälle vauvoja tulemaan:)

Eipä tässä kummempia nyt levähtään hetkeks

Terveisin Vell@ ja rv 37-38 tai jotain..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lueskellut teidän juttuja, kirjoitellut olen tuonne ex-haahuihin.

No, tänä aamuna mulla oli pikkuhousut ihan märkänä? Ei tuoksunut millekään. Valkovuotoo oli kans.. Menkkajomotusta, välillä sellasta että pitää ihan irvistää, tuntuu koko lantiossa ja selässä, niin on ollut reilut pariviikkoa lähes päivittäin ja joinain päivinä useamman kerran. Ensimmäistä odotan niin vähän jännittää. Pitäskö huolestua tuosta vetisestä vuodosta vai odottelenko rauhassa mitä tuleman pitää?

Terveisin Rouva kera " tyhmien" kysymysten :)

rv39+4 tai jotain. Kuitenkin LA olis ens tiistai 10.1

Vierailija
24/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaonnitteluja kaikille jo " jakautuneille" ! Hepe77:n kanssa aattelin olevani samaan aikaan sairaalassa, meillä kun peräkkäiset lasketut päivät, mutta niin vaan on Heidi jo pojan kanssa kotona ja minä täällä vielä yhtenä kappaleena...Synnytyskertomuksiakin ois muuten kiva lueskella, joulukuisilla on synnytyspuolella oma kertomuspinonsa, laitettaisko mekin?

Flunssaa parantelin eilen, höyryhengitystä ja kuumaa mehua, en nenääni ulos pistäny, ja nyt onkin kurkku parempi. Lisäksi nukkuminen sai aivan uudet mittasuhteet, kun tyttö on mummun ja papan mökillä: oon kahtena yönä nukkunu iltakymmenestä aamuyhteentoista ja eilen vielä 2,5 h päikkärit päälle - no kauaa ei varmaan saa tuollaisia unia ottaa... Tietysti moisesta makoilustakin johtuen täällä ei näy supistuksen supistusta, tulpista nyt puhumattakaan :(

No olenpa ainakin levännyt jos tiistaina käynnistävät kun äpkl:lle menen.

Nyt taidan laittaa vähän pyykkiä pesuun ja lähteä vähän ulos, ilma näyttää olevan upea!

Supistusrikasta päivää suppareita toivoville, vauvantuoksuisia hetkiä kullanmurujaan hoiteleville!

Rosa rv 39+5

Vierailija
25/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi edellisessä raskaudessa niin, että loppuraskaudesta valkovuoto oli erittäin runsasta ja vetisen oloista. Sit soitinkin synnärille ja kävin näytillä, että onko kyseessä lapsivesi. Se oli kuitenkin vain valkovuotoa. Silloin muuten sairaalassa kätilö sanoi, että nyt vaan kotiin harrastamaan seksiä, niin synnytys saattaa käynnistyä. Me tehtiin työtä käskettyä, ja synnytys käynnistyi. Tuolloin tosin oli viikkoja kasassa jo melkein 42. Itse varmaankin sinun tilassasi soittaisin synnärille.

Itselleni ei senkummempia kuulu, paitsi että erittäin huonosti nukuttu yö on taasen takana. Tai onneksi sain aamulla nukkua pitkään, mutta yön aikana luin yhden lähes 300-sivuisen kirjan, kun uni ei vaan tullut. Puol viiden maissa sitten sain unen päästä kiinni. Ei kivuliaita supistuksia tulee aina välillä, mutta ei muuta...

Myypuh 40+4

Vierailija
26/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vaan päivät kuluu,eikä meilläpäin ainakaan mitään tapahdu....ei supistuksen supistusta. Hieman eilen illalla juili alavatsaa,ihan kun olis menkat olleet alkamassa....Sitten TAAS jälleen kerran harrastettiin sitä itseään miehen kanssa, toiveena synnärille lähtö...ei muuta vaikutusta kun se että nukuin kuin tukki puoliltaöin aamuseitsemään....oikeen säikähdin aamulla,kun taas heräsin ja katsoin kelloa! Ei ollu neitikään mua herättänyt liikkeillään....

Soittelin aamupäivällä äitipolille,kun kotimittauksilla alapaineet alkoi taas lähentelemään 100 (95-99) välillä. Yläpaineet siellä 140 tienoilla. Kätilö sanoi,että jos ei muita oireita niin tiistaihin odotellaan. Soitti sitten vielä perään ja sanoi keskustelleensa lääkärin kanssa, joka sanoi että mun pitää ottaa 3 verenpainelääkettä päivässä. Nyt ollaan menty kahdella....noh toivottavasti paineet laskee. Lääkäri oli myös sanonut,että jos ei tiistainakaan vielä kohdunsuu yhtään auki ja paineet ei laskeneet,niin viimeiseksi kahdeksi viikoksi ottavat mut sisälle. Käynnistämään eivät kuulemma rupea, jos paikat epäkypsät vielä....ja parempi niin! Ajattelin maata koko maanantaipäivän, jospa ne siitä rupeaisivat laskemaan....Meinaa nimittäin tuo lepo unohtua,kun olo on niin pirun hyvä ja tulee puuhailtua kaiken näköistä...

Eihän mulla olekaan kyllä LA kun vasta 11.1., vaikka ultrien mukaan 6.1. eli eilen, joka siis oli ja meni.. No jos ultran mukaan miettii niin esikoinen meni 2 pv yli ja jos tämäkin......turhaa varmaan ruveta povailemaan,syntyy sitten kun on valmis syntymään :-))

Taidanpa minäkin painua pihalle, ei jaksa sisällä nököttää koko päivää.

Mami 39+3

Vierailija
27/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PALJON PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SYLIINSÄ SAANEILLE!!!!

Täällä ollaan kotona käymässä - SYNNÄRILTÄ ;)

To oli äitipoli ja kokoarvio, siellä tuli päätös alkaa käynnistellä, kohdunkaulaa 1cm jäljellä, 2cm auki.

Nyt tilanne se että 4-5cm auki ja reunaa jäljellä.. tänään taukopäivä ja huomenna taas cytoteciä.Ei ole uskallettu paljon tuota käynnistävää edes antaa kun on ollut supistuksia omastakin takaa välillä, siksi tahti on melko rauhallinen (esikoinen tuli vauhdilla, joten siksikin varovaisuus)

Saas nähdä milloin vauva sylissä, voipihan tuohon mennä muutamakin päivä, mutta kiva että vielä on menty siedettävillä kivuilla ja tähänkin saakka päästy - ihanaa!!!!

Nytkin supistelee, muttei mahottoman kipeästi, tuskin ainakaan tänään syntyy =)

JÄNNITTÄÄ melkosen paljon.

Tsemppiä teille kaikille vielä viimeisille päiville ja viikoille, palailen varmaan sitten kun vauva saadaan ulos masusta!

Pomppis 38+2

Vierailija
28/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon kaikille teille joilla on odotus päättynyt ja vauva on maailmassa!

Nyt taas kirjoittelen tänne. Yöt on nyt ollut hankalia kun toissa yönä olin menossa nukkumaan niin alko supistukset ja sitten vauvakin alkoi melskaamaan ja nyt niitä supistuksia on tullut aamuisin, päivisin ja yöisin eli ne on niitä harjoitelu juttuja. Mut yöllä kun valvon niin sitten pitää ottaa päivisin päiväunet ja se kostauttuu sillä että menee myöhemmin nukkumaan

Mulla nyt ei ole esiintynyt vetistä vuotoa, mutta terveydenhoitaja kehotti seuraamaan. Epäiltiin silloin yhdessä että se on sit sitä valkovuotoa kun sekin saattaa tulla vetisenä.

Olo on vähän keventynyt ehkä johtuu siitä että vauva on painunut alaspäin.

No nyt täytyy lähtee kauppaan ostamaan karkkia ja pullaa, on iskenyt makean himo

Minnie-71- Rv 38

Vierailija
29/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun poju syntyi 2.1. klo 2:45, kymmenen päivää yli lasketun ajan. Mittaa miehellä oli 54 cm ja painoa 3590 g. Helppo synnytys, edelleenkään mulla ei ole tietoa siitä mitä ne paljon mainostetut synnytyskivut oikein on, vaikka olen jo 2 lasta tähän maailmaan pukannut :) Pitkä synnytys tosin oli, avautuminen 10½h ja ponnistusvaihe 30 min. Esikoinen syntyi 7 tunnissa!

Poju on tosi kova syömään, nytkin on tississä kiinni. Äiti on vähän väsy kun vauvan lisäksi on hoidettavana juuri 2v täyttänyt esikoinen, ja miehellä on semmoiset työajat ettei hänestä juuri lastenhoitoapua ole, mutta kyllä tää arki tästä pian alkaa sujumaan.

Hassua, jo nyt on ikävä raskausaikaa...eilen pakkasin äitiysvaatteita pahvilootaan ja itkeskelin ajatellessani että mitä suurimmalla todennäköisyydellä mä en saa käyttää niitä enää ikinä :(

Vierailija
30/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään La ja aika valmis olisin jo synnyttelemään, mutta eipä taida meidän pieni vielä ulos haluta. Kovasti on viime päivinä supistellut ja koko lantion seutu on kuin tulessa, mutta mitään ei tunnu silti tapahtuvan. Oma olo on todella väsy kun yö unet jää muutamaan tuntiin kun supistelut, liitoskivut ym. vaivat pitää hereillä. Myös itku tuntuu olevan todella herkässä. Saapi nähdä koska pieni (arviolta n.4,2kg) päättää syntyä, kukaan kun ei uskonut että edes vuoden vaihteen yli menisi..

-Ja täällä sitä vain kärvistellään kotona. Voimat eivät todellakaan riitä nyt mihinkään S:iin, (no okei saunaan yritän kyllä tänään mennä..) vaan yritän nyt vaan mahd. paljon levätä että jaksaa sitten tarpeen tullen synnyttääkin. Esikoisen puolesta harmittaa kun mitään en jaksaisi tehdä ja päivät tuntuu menevän lähinnä sohvalla satuja lukien.

Niin ja nyt kun kaikkein eniten vertaistukea kaipaisi, niin tietysti meidän tietokoneemme otti ja sökähti, eikä miehellä ole ihan hetkeen aikaa ja tarvittavia osia sen kuntoon saattamiseksi. Olen nyt sitten käynyt milloin missäkin teidän kuulumisianne lukemassa..

Moni on nyyttinsä saanut ja kaikille oikein paljon onnea!!

Minä jään vielä omaani odottelemaan.. Ja jos minusta ei muutamaan päivään mitään kuulu, niin ehkäpä minuakin on onnistanut ja olen päässyt tosi toimiin (*toiveajattelua*). Nyt en vaan pääse mahd. lähdöstäni ilmoittelemaan..

-Onemam ja masunvaltaaja 40+0

Vierailija
31/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppu ne supistukset ku seinään toissa päivänä, vaikka oli jo niin lupaavan tuntusia, että neuvolastakin uskoivat etten enää sinne yhtenä kappaleena ilmesty. Nyt ei oo ollu supistuksen supistustakaan kahteen päivään vaikka kaikki s-keinot on kokeiltu. Näyttää se vaan siltä että vaavi itse valitsee oman syntymäpäivänsä. No onhan tuohon laskettuun aikaan vielä kaks viikkoa aikaa, ettei mikään kiire toisaalta :) ite vaan olis niin valmis jo synnyttämään tän mahan pois.

Univajeesta ei täällä tietoakaan yöt nukkunu noin 10 tuntii ja lisäks vielä muutaman tunnin päikkärit, taitaa flunssalla olla osuutta asiaan. Masuasukki vaeltaa joka päivä, ettei tarvii siitä olla huolissaan. Kyllä niin hyvin venyttelee jalkojaan tonne kylkiin, kantapäästä saa kiinni :)

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille ja jaksuja meille jotka sitä ihmettä vielä odottavat.

Kiti + karuselli 37+6

Vierailija
32/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sama mitä tekee, niin ei supistuksia näy eikä tunnu..

taitaa siis meiän vauva tulla vasta helmikuussa. Vaikee uskoa että se synnytys ihan yllättäen alkais..

Onnea kaikille ketkä on jo vauvansa saanut :)

ehkä minäkin jonain päivänä vielä..

Susku 37+5

Vierailija
33/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on lohdullista lukea että muillakin vaikeita öitä. Viime yö meni taas ihan puihin. Kolmen aikaan vielä pyörisin valveilla ja sitte iski joku paniikki kohtaus. En saanu oikein hengitettyä ja kaikki ahdistus iski päälle. Itkin siinä sitten tunnin verran, kunnes menin syömään. Sitten taas pyörisin tunnin kunnes olin onneks nukahtanut. Alapäässä vihloo välillä tosi ilkeesti ja vauva möyryää niin kovin ilta ysistä pitkälle läpi yön, etten pysty nukahtamaan. Supistuksia on pitkin päivää ja iltaisin enemmän, mutta ei vaan tule ulos. Sitten vaikka pää jo vauvalla ihan lähtökuopassa, niin tosi ahdistava olo kylkien alapuolella, varmaan johtuu kun olen vaan 160 cm, ja toi keskivartalo sen verran lyhyt, että vaikka laskeutunut niin ei silti ole tilaa tossa ylempänäkään.

Tänään käytiin ostaa vihdoin itkuhälytin ja mobile sänkyyn. Ostin sitten imetysliivitkin, saa nähä onko koko sitten ihan väärä kun tarve niille tulee. Ostin kaks kokoa isommat!!! Jaahas ja meijän neiti sitten heräs taas iltajumpalle ja jo näin aikaisin :( Taitaa tulla taas tuskainen yö. En tarkotuksella ottanut päikkäreitä, jospa sais yön peremmin nukuttua. Saunaan täytyy tänään mennä. Muuten kahtena iltana kun oltiin saunassa niin yöllä supisti tosi paljon mut eilen jätettiin sauna väliin niin ei sitten ollu muuta ku menkkajomotusta että ehkä se saunakin niitä suppareita lisää.

Maariska 39+3

Vierailija
34/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään varsinaisia synnytys-tuntemuksia ole. Supistuksia on öisin, mutta ne ei ole yhtään kivuliaita, joten eihän niillä vielä vauvaa ulos saada. Kohtu vaan harjottelee. Paikkoja, lähinnä jalkoja, lonkkia ja selkää alkaa helposti kolottelemaan, jos ei muista huilailla päivän aikana. 2,4 vuotias tyttelimme vaan pitää aika hyvin liikkeessä ;) Illalla on välillä olo kuin olis hakattu.

Muistan hyvin esikoisesta, kuinka inhottavaa se on murehtia liikkeiden vähyyttä, se on jatkuvasti mielessä. Tämän kanssa ei vastaavia murheita olekaan ollut, möyrii ja potkii ihan mahdottomasti. Viime päivinä tosin raihoittunut, kun alkaa tila loppumaan. Sen verran kyllä junttaa alapäätä, että tuntuu aikas messevältä. Kyllä kävellessäkin aina tulee irvistys-taukoja ;)

" Rauhallisesti vaan päivä kerrallaan" on nykyisin mun mantra. Sitä mä hoen itselleni ja niinhän ne päivät kyllä kuluvat. Huomenna on sunnuntai ja maanantaina alkaa taas ihka uusi viikko, jonka aikana monet meistä taas saavat vauvoja. Tsemppiä kaikille!

Täplä 37+4

Vierailija
35/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kovasti onnea kaikille vauvan jo saaneille! Nyt alkaakin jo kovasti olla tammivauvoja maailmassa...ehkä me muutkin vielä joku päivä tullaan perässä...

Täällä ei kyllä mitään merkkejä siitä, että synnytys vois joskus olla eessä...Tai no tietysti on tuo maha ja aikas tukala olo ;) mutta ei mitään supistuksia tms. ollu moneen päivään....Mä jo laskin kalenterista, että 1.2. ois tasan 42 viikkoa, että jos vaikka sitten sillon...

MeeriMaarialla ja kellä muulla oli vauva perätilassa, kovasti tsemppiä! Voin vaan kuvitella miten tukala se olo on, kun muistaa oman olon...Tää käänty rv 34 pää alaspäin, ja olo oli sitä ennen tosi tukala. Varsinkin sen viimesen viikon, jolloin se oli sivuttain, mutta kyllä se perätila vie ihan erilailla tilaa mahasta kuin raivotarjonta...Jos ei tämäkään nyt lopussa ihan helppoa ole...

Eilen oli proteiinit yhellä plussalla, tänään ihan negaa. Saas nähä mitä sitten huomenna. Kovasti tuntuvat heittelevän...Tänään halusin lähteä käymään alennusmyynneissä mutta en ollu tuntiakaan, kun tuli kamalan huono ja oksettava olo. Että kai se sitten on uskottava, että kotona pitää nyt sitten maata sen minkä esikoiselta pystyy vielä monta viikkoa....Huomatkaa mitä optimismi, en todellakaan enää sen sisätutkimuksen jälkeen jaksa uskoa, että synnytys ois vielä lähelläkään =)

No joo, mukavaa viikonvaihteen loppua kaikille, hyviä vointeja, ja supistuksia niitä toivoville!

Kölli rv 38+3 (?)

Vierailija
36/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saapi nähdä miten käy ;) epäilen kyllä että menee yli.Esikoinen syntyi rv 41+?

Kovasti kyllä on viimepäivinä supistellut pitkin päivää ja muutamina öinä selkää on oikein poltellut.Ja jotkut supistukset ovat olleet tosi kipeitäkin.Vauvakin painaa jo niin tuonne alas että käveleminen on välillä todella tuskaa...mutta eipä auta kuin odotella.Vauvan sängyn aijon vielä huomenna laittaa valmiiksi,niin sitten on kaikki uutta tulokasta varten laitettu.