Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMIsten viikonloppu***

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan se on perjantai, eikä ihan oikea viikonloppu vielä. Ajattelin kuiteskin, et kun on pyhä, niin voi olla pinossakin hiljaisempaa... saas nähdä. Jos tulee pitkä pino, niin aloitetaan sitten huomenna taas uusi.

Pitkästä aikaa nukuin koko yön ja tosi hyvin :)) Klo 23-07 yhdellä vessareissulla! En muista milloin näin kivasti olisin selvinnyt yöstäni. Eilen olikin taas paljon ohjelmaa, enkä nukkunut päikkäreitä, ilmeisesti vaikutti asiaan.

Anoppi vähän lupaili tässä viikolla, että ottais pojan tänään yöksi, joten pitää jättää tänäänkin päivälevot väliin, josko saisi oikein 2 peräkkäistä yötä nukuttua kunnolla. Vai onkohan se jo toiveajattelua :/

Eilen kävin taas äpolilla kasvukontrollissa. Vauvan paino noin 2.4 kg ja rv 38+5. Alle -2 käyrällä mennään. Viikon takaisiin mittauksiin oli tullut kyllä 200 g lisää, mutta edelliskerralla vauva oli pudonnut -2 käyrältä sen alle. Napanuoravirtaukset ja sydänäänet on tosi hyvät, joten ainakin toistaiseksi armas saa kasvaa masussa. Seuraava kontrolli onkin jo laskettuna päivänä reilu viikon päästä. Voi kun tuo meidän kirppuArmas älyäisi jo syntyä ennen sitä.

Alan olla jo vähän hermoheikkona näitten liikkeiden laskemisien ja äpolireissujen kanssa. Jatkuvasti miettii, et onhan kaikki hyvin...

Eilen oli onneksi ihana lääkäri ultraamassa. Hän oli ensimmäinen, joka sanoi, että todennäköisesti painoerot esikon ja tän toisen välillä on vain geneettistä vaihtelua. Hän myös totesi, että liikkeiden määräksi riittää et vuorokaudessa saa yhden tunnin aikana kymmenen liikettä. Ja saa siis olla aina sama vrk:n aika. Meitin armas liikkuu yleensä vaan tosiaan klo 21-23 välillä suunnilleen tunnin ajan. Muuten on hyvin hiljaista. Päivällä en todellakaan saa tunnille 10 liikettä, vaikka kuinka söisin ja tökkisin masua...

Jatkakaahan muut, me jatketaan aamupuuhia pojan kanssa. Isi lähti raksalla jo klo 7.

Toukoaarre 38+6

Vierailija
2/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en ollutkaan pinossa. Oli ihan kumma päivä. Siytä ennenhän tuskaisena purin teille mieltäni mun rajusta, pitkään jatkuneesta unettomuudesta (kun mä en saanu sit päivälläkään nukutuksi).

No, vihdoinkin sain suuni kunnolla auki ja eilen neuvolassa terkka tosiaan kehotti ottamaan nyt parina iltana nukahtamislääkkeen.Sanoi, et turhaan olen niin pitkään asiasta kärsinyt, et kylllä olis voinut ottaa jo aiemmin. Kun nyt ei kyse ole jatkuvasta käytöstä, vaan siitä, et saa pahimman kierteen edes välillä katki et elimistö sais kerättyä voimia h-hetkeä varten. Sanoi, ettei lähde kohtukaan kunnolla työskentelemään jos ihan yliväsynyt. Ja eihän mulla tosiaan niitä suppareita tms. ole ollut. Itse asias otin jo toisaailtana ja sit eilen illal. Toisaayö oli viel paha, tai paremminkin aamu ku yökötti (ikävä sivuvaikutus lääkkeestä) ja koko päivä sit tökkerö mut nyt viime yö jo paljon parempi, en ollut vessareissujen välil kauaa hereil. Ihana olo, maailma näyttää toisenlaiselta. Kyllähän mulla tuota väsymystä toki varastossa ihan loputtomiin ja päätä särkee mut kumminkin.

Nyt olis tosi hyvä jos pääsis näin päiväsaikaan lähtemään sairaalaan, ennen kuin taas koittaa " valkea liskojen yö" .Et olis edes vähän voimia. Hieno päivämäärähän tästä tulis: 060106.Taitaa vain olla turhaa toiveajattelua.

Mä kans Toukoaarre tuossa muutamana päivänä hemuloin noista liikkeistä. Ehkä se yks syy valvomiseen myös. Niinpä eilen pyysin neuvolas et pääsisin sairaalal sydänkäyril. Ja se järjesty samoin tein! Ja hienoa sykkyrää sinne piirty ja hyvin kuulemma liikettä. Et jos sen puoleen vois nyt olla rauhassa. Kätilö viel ultras (tosin siel vanha epäselvää kuvaa anatava masiina). Jännä ku vauva nyt jo niin iso, piti " osissa" katella. Eikä onneks enää näin loppumetreil selvinnyt kumpi siel on, kun ei kerta tähänkään mennes ole selvinnyt niin nyt saa pysyä salaisuutena. Hyvä kuulla, mitä sun lääkäri sanonut liikkeistä ja niiden laskennasta! Sain kans eilen sen liikelaskentakaavakkeen. Mulla melko samanmoinen liikkuja kuin sulla. Tänä aamuna tosin ihmeen vilkas.

Nyt jos jaksais enemmän touhutakin ja edistäis asiaa. Meinaan ruveta ainakin joulua " purkamaan" .

Mukavaa loppiaista kaikille tammimasuille" Koittakaahan jakaantua! Katotaan mis fiiliksis ite täs myöhemmin...

emarja 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukuin kun tukki pariin edelliseen yöhän verrattuna. Kerran taisin pompata vessaan tossa aamuyön tunteina ja sitten 9 maissa rupesin raottelemaan silmiä, että hyvät unet tuli 23-9. Ilmeisesti alan olla jo niin sippi,että aamulla tulee nukuttua pitkään. Ihanaa!

Kuten jo eilen marmatin,ei puhettakaan supistuksista eikä muusta...joka vessareissulla tiirailen pönttöön,että jospa nyt...mutta ei!

Neiti on ja pysyy vatsassa. Tiistaina äitipolille aika verenpaineiden takia ja ke LA, tuskin käynnistelevät jos ei ole kovin isoksi kasvanut ja paineet kurissa. Näin ainakin viimeeksi sanoivat...että saa mennä vaikka parisen viikkoa ylikin...argh....

Siinäpä ne oman (.) kuulumiset....

Mami 39+2

Vierailija
4/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka päivän puolellehan tuo alkaa pikkuhiljaa jo kääntyä=)

Mulla ei ainakaan oo mitään ongelmia tuon nukkumisen kanssa, ihan hyvin tulee nukuttua. Ainoo ongelma on se, että kyljellään nukkuessa lonkat puutuu ja välillä on pakko torkahdella selällään, vaikkei se mitenkään erityisen hyvältä tunnukaan...

Eilen vein pissapurkin labraan kun toissapäiväsessä neuvolassa pissassa oli proteiinit (kai) plussalla. Soitin sit tuloksista ja terkka sano, ett kaikki negatiivista. Kävi vaan mielessä, ett näinköhän terkka katto ees sillon neuvolassa oikeen näytteen, oli nimittäin joku sijainen=) Noh, hyvähän tuo oli tarkistaa, että kaikki on kunnossa.

Tänään aateltiin lähtee mun vanhempien luo kyläilemään, kun ei yhtään tunnu siltä, että lähtö sairaalaan olis lähettyvillä... Ja sitä paitsi, jos lähtö tulee, ni oon jo lohduttautunu sillä, ett sieltäkin on tulo tähän samaan sairaalaan ja onhan niittenkin ennätettävä, jotka sillä paikkakunnalla oikeesti asuu... Eikä se oo kun reilun tunnin ajomatka.

Supistelut on edelleenkin satunnaisia, enemmän iltapuoleen painottuvia, eikä mikään ässistä ainakaan saa lisäsupisteluja aikaan=( Se niistäkin keinoista sitten... Jotenkin oon jo valmistautunu siihen, että täällä vielä ootellaan lasketun ajan jälkeenkin. Sairaalakassiakaan en oikeen osaa pakata, kun yhtä ja toista tässä viel tarvihtee... Lapselle sänkykin viel hommaamatta, mut mulle kyl passaa, ett nukkuu aluks siinä äippälaatikossa. Mites muut, onko teil kaikilla muilla pinnasänky?

Tässä kai tärkeimmät. Ei kun vaan lokosata loppiaista ja hyviä vointeja kaikille jakautuneille ja jakautumattomille!

Millamalla rv 39+0

Vierailija
5/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais joo vauveli jo tulla...

Eilen alko niin lupaavasti, aamulla jo rupesi limatulppaa irtoilemaan ja supistuksia silloin tällöin. Illalla alkoi jo koveta, väliä oli 10 min parhaimmillaan ja aikas tiukkoja oli joten lähdin kuumaan suihkuun.

Pois tultuani alkoi väsyttää ja sainkin nukuttua pari tuntia, kunnes taas heräsin yöllä suppareihin. Puol 4 yöllä taas suihkussa ja sen seurauksena sain 4 tuntia unta vaikka puolen tunnin välein supisti. Hyvin tuli aina uni sen jälkeen. Ihme.

Nyt aamulla ajattelin että jokos alkais taas tihenemään kun ylös nousee... juu ei... imuroinnin jälkeen hetken tuli useammin ja taas alkaa olla edellisestä jo lähes puoli tuntia.

Että HÖH!! Tulis nyt sit kunnolla, taas kuitenkin ensi yö menee repaleiseksi...

Joopas. Eilen neuvola käynnillä kaikki arvot ok. Painossakin tuli nyt se 10 kiloa täyteen. Eipä onneksi enempiä, esikoisen kanssa tulikin lähes 20 kiloa...

Terveisiä kaikille suppareita odottaville!!!

caron rv 38+6

Vierailija
6/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tosiaan päivä alkaa vasta näin myöhään.

Öisin en ole saanut nukuttua muutamaan viikkoon lähes ollenkaan, niin kipeitä on supistukset olleet ja sitten supituksien välillä Öttiäinen saa kohtaukset ja pyörii kunnolla...

Maanantaina on aika sinne ä-polille perätilan vuoksi. Saas nähdä että mitä jatkosta päätetään.

Henkisesti olen varautunut siihen, että joudun jo sinne jäämään. Tosiaan luulen, että supistukset ovat saattaneet jo jotain tehdäkin alakerrassa, ainakin sen verran reilusti sinne särkee ym.

Neuvolassa th oli viime viikolla sitä mieltä, että korekintaan kaksi viikkoa menee synnytykseen. Tiedä sitten...

Vauvan tarvikkeet olen suurimmaksi osaksi laittanut valmiiksi, ja pessyt kaikki vaatteetkin ym. Nyt viikonloppuna pitäisi vielä kasata sänky ja laittaa sairaalakassi valmiiksi.

Tänään ajattelin lähinnä vaan levätä ja käydä vanhempieni luona kylässä.

Viikonloppuja kaikille Tammiksille ja paljon onnea jo nyyttinsä saaneille!

Laukkis ja Öttiäinen 37+0

Vierailija
7/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vielä nauttia näistä rauhallisista aamuista, kun saa miehen kanssa köllötellä pitkään sängyssä, syödä rauhassa aamiaista lehteä lukien ja sitten huomata kellon olevan jo iltapäivän puolella!!! Ja kun vielä viime yön nukuin hyvin, niin onpas taas hyvä mieli. Ainoa vaan, että vauveli tuntuu liikuskelevan masussa vähänlaisesti, vai onko se vaan omaa harhaluuloisuutta. Sellaisia pieniä, epämääräisiä liikkeitä kyllä aina välillä on ja olen saanut sen 10 liikettä tuntiin, kun olen laskenut, mutta meikäläisen epävarmuus tarvitsisi tuekseen sellaisia kunnon jämäköitä potkuja, jotta vakuuttuisi... On tää jännää tää odotuksen mukanaan tuoma huoli omasta vauvasta, jolle ei varmaankaan loppua ole... =)

Mami1974; mulla on sama vika! Ei tietoakaan mistään kunnon supistuksista! Eilen jo vähän innostuin, kun kahden S:n jälkeen masu muutaman kerran kovettui, mutta siinäpä se sitten! Toivottavasti nämä pienet supistukset saavat edes jotain aikaan tuolla alakerrassa, että jollain tapaa etenee tämä homma. Vaikka eihän tässä vielä mikään kiire ole, kun laskettuun aikaankin vielä aikaa on.

Rentouttavaa loppiasta tammimasuille!

Piippa79 (rv 38+1)

Vierailija
8/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa moni tosiaan olla reissussa tai muuten vaan pitää palstalomaa, joten tätä samaa pinoa vois kyllä nostella koko viikonlopun.

Mulla oli eilen se äitipoli, sehän oli alun alkaen vauvan kasvuseurantaa varten, mutta nyt tuo oli viikon sisään jo kolmas käynti ja lähinnä tarkkailtiin siis paineita ja proteiinia...Paineet ihan ok, kohollahan ne on alkuun nähden mutta kuitenkin sen alle 150/100, viimeset mittaukset vallankin. Proteiinia oli yhen plussan verran, ja sain sitten kotiin ne liuskat niiden mittausta varten. Vauvalla oli kaikki hyvin, ja nyt oli sellanen lääkäri, joka yhtäkkiä tärkeimmät asiat mitattuaan alkoi ottaa 3D:tä kasvoista ja sanoi että otetaas pari kuvaa kotiinkin =) Oli ihana nähdä vauvan kasvot, kun en ole koskaan missään 3d:ssä käynyt, enkä tienny että sellanen meidän keskussairaalassa ees on. Aika samannäköiseltä tuo vaikutti kun tyttökin. Vähän isompi nenä vissiin =)

Joo, että siellä ei nyt sitten toivottavasti tarvi enää käydä muuta kun sitten synnytysreissulla, pari kertaa viikossa neuvolassa ja kotona mittailen 1-2 kertaa päivässä sitä pissaa.

Mutta voi järkytyksen järkytys, pyysin että voisko tutkia alapään, kun ei ole ollu mitään neuvolalääkäreitäkään tässä kun muutenkin ollaan erityisseurannassa, että en tiiä yhtään onko supistukset tehny mitä tuolla alhaalla...No, aika epäselvä tuo vastaus oli mutta masentava " Kohdunsuu on täysin kiinni ja kanavaa vielä jäljellä!" Eli vaikka noita supistuksia on ollu, ne ei oo saanu oikeestaan mitään aikaan! Esikoisesta kun heti ekat supistukset pehmensi paikat niin, että jouduin sairaslomalle ja lepoon...Tää siis meinaa ilmeisen kauan pysyä tuolla masussa, ja mä kun niin aattelin että tässä vaiheessa ois kaikki ässät ja lenkkeilyt ym. käytössä että vähän valmistelis paikkoja, niin nytpä ei saa sit tehä mitään kun pitäis levätä ettei muutu toksemiaks...Voi kele! Tää on varmaan sit se eka vauva, joka jää tonne mahaan....Masensi eilen illalla niin kovasti...Eihän sillä sinänsä kiire ole syntyä, syntyy kun on valmis, mutta ahdistaa sekin, että jos paineet nousee ja sitä proteiinia tulee enemmän ja joudutaan käynnistämään, siinähän kestää sit kun paikat ihan epäkypsät...

Että tämmöstä tänne. Tyttökään ei näytä nukahtavan millään, varmaan taas just tänään päättää jättää päiväunet väliin, kun niin aateltiin itekin mennä nukkumaan samaan aikaan...

Kölli rv 38+3

Vierailija
9/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piihandin lukemassa kuulumisia. Jännittelen nyt teidän puolesta.

Enpä olisi ikinä uskonut, mutta on toisaalta ikävä raskaanaolo aikaa, ja

synnytystäkin, vaikka olikin kovin kivulias kokemus. Vauvojakin voisin alkaa vaikka heti tekemään lisää, niin on ihanainen tämä poikamme.

Vaan kaikkien näiden tuntemusten takana on ilmeisestikin suunnaton hormoonimylläkkä joka on kehossa käynnissä.

Toivottavasti pääsette pian synnyttämään ja kokemaan tämän ihanuuden. Itse olin jo unohtanut kuinka mukavaa tämä voikaan olla, vaan nyt kyllä muistan samoja fiiliksiä oleen esikoisestakin 11v. sitten.

Kohta lähden pienelle kävelylenkille kun mies tulee kotiin ja olen syöttänyt pojan.

Hyviä odotuksia kaikille ja onnea matkaan.

Nurse ja poika 5vrk :)

Vierailija
10/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että LaukkanenA:llakin vauva perätilassa!!Täällä myös!Mulla selvät sävelet asian suhteen, eli sektio.

Oltiin tossa ulkoilemassa ja nyt on karmee nälkä ja väsyttää!!Mulla ei ainakaa toi ruokahalu näytä mihkää laantuvan, kun toiset sanoo ettei loppusalla mitään tekis juuri mieli...Mulla tekee :))

Viime yön nukuin sitten hyvin ku tukki!!Näköjään menee että joka toinen yö hyvä ja joka toinen huono. Noooh, meneehän se niinki!

Vauva taas nostellut kovasti päätään ja ylävatsalihakset mammalla soi!!!!!Hyvänen aika ku tuntuu hurjalta, jos saa sanoa että jopa kurjalta!!Aaaah. Mut hienoo että hän on kovasti liikkuvainen pitkin vuorokautta!Ei ole hänkään kyllä yhtään rauhottunut liikkeiden kanssa vaan mylttää aivan mahottomasti!!!Ehkä just ton perätilan takia sit voi liikkua enemmän..tai jotain..eipä näistä tiiä.

Meeris 37+6

Vierailija
11/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan tulla kertomaan, että meillä syntyi 4.1 pieni poika vauva 3586g 50cm. Äiti ja isä onnellisia. Vauva voi hyvin. Synnytys oli pitkä ja tuskainen mutta tulen kertomaan myöhemmin lisää kun nyt ei voi istua vielä. Tulos ihana ja palkitseva.

-elli- ja poika 2vrk

Vierailija
12/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs on moni jo pienokaisensa hakenut. Hieno juttu. Itsellä olisi vielä viikko suunniteltuun sektioon, ei pitkä aika sekään:)

Käväsin tos lenkillä, mutta onpa nää jälkimainingit jo semmosia, että taisi olla viimeinen lenkki vatsakkaana. Tulee niin tautisen kipeeksi! Vaikka ihanaa on kyllä happea haukata, eikä vaan sisällä homehtua... Mutta pitänee sitte rattaitten kanssa haukkailla tämänkin ajan edestä:)

Paino on noussut 10 kg tällä kertaa, aikaisemmissa raskauksissa enemmän, mutta se on hyvä vain, koska lähtöpaino oli jo korkeahko tavallisiin lukemiini verrattuna, joten lisää en kaipaakaan!

Jaksamista masukkaat kanssasisaret!

Vierailija
13/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan vielä ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole, vaikkakin limatulppa meni jo viikko sitten. Tai mistäs minä tiedän, kuinka paljon sitä tulppaa tuolla on, mutta selvä iso ja kirkas limaklöntti tuli siis viikko sitten.

Mä tässä koko ajan uskottelen itselleni, että ei mitään hätää ja kaikki ajallaan. Nyt kuitenkin on tänään käynyt jo useamman kerran mielessä, että vielä odotustani voi kestää kaksikin viikkoa. Nyt juuri tuo kuulostaa pitkältä ajalta. Toivottavasti huomenna taas ei. Keksin josjonkinmoista syytä, miksi on ihan hyväkin, että vauva syntyy vasta kahden viikon kuluttua... Eilen ahdistuin RS-viruksesta. Nyt mieleni on laantunut sen suhteen. Muita tuo RS ei näytä huolestuttavan... vai??

Supistuksia mulle tulee iltaisin, mutta ei juurikaan kivuliaita semmoisia. Välillä tulee semmoinen olo, että ei mun kroppa varmaan edes aikaansaa synnytystä ilman käynnistystä. Tosin esikoista odottaessa synnytys käynnistyi itsekseen, mutta ei sitten edennyt kuitenkaan kunnolla, kun vasta tipalla.

Edelleen olo on aika väsynyt. Ois niin ihanaa olla suht pirteä, kun tositoimet koittavat. Toiveajattelua kai! Viime yönä tosin nukuin suhteellisen hyvin, mutta nukkumaan menin vasta myöhään, kun pii saada hyvä kirja luettua. Ja toiseksi jos olen yrittänyt mennä ennen puolta yötä nukkumaan, pyörin vaan sängyssä.

Tsemppiä kaikille näihin loppuaikoihin!

Myypuh 40+3

Vierailija
14/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vaan kovasti jakautuneille mammoille!!

täällä vaan kärvistelen ja odotan maanantaita että saan neuvolasta lähetteen sairaalalle kun olivat siellä sitä mieltä etteivät päästäis yliaikaseksi. itse luotin niin toissaöisiin supisteluihin että en sitten torstaina sitä lähetettä pyytänyt. supparit hävis ja tänään oli laskettu aika enkä taida ehtiä synnyttämään enää tänään;)

vointeja ja voimia kaikille!

tiut rv40 tasan

Vierailija
15/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea meiltäkin tuoreille äideille ja vauvoille!

Täällä ei vielä mitään oireita, paitsi unettomuutta joka meinaa ajaa öisin hulluks! Mitä unilääkettä oot muuten emarja ottanu? Pitäisköhän munkin...? Aamulla ja päivällä kyllä nukuttaiskin joskus muttakun esikoinen pitää sitten hereillä... No, tätähän tämä tulee sitten varmaan vauvan kanssa olemaan joten ehkä ihan hyvä valmistautua...? Toisaalta just jännittää et jos on sit synnytyksessä jo valmiiks ihan poikki...

Ruoka on maistunut mullekkin paremmin ku hyvin... Kohta 20kg tullu, niinku esikoisenkin kanssa. Hän painoi kuitenkin vaan 3210g ja samankokoista tästäkin povailtiin, joten syön jos maistuu ;)

Taidankin mennä " iltapalalle" :)

Toivotaan supistuksia niitä toivoville ja muille rauhallista yötä.

Vierailija
16/36 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis rv39 ja epäilenpä että menee vielä yli... Toiv. ei kovin paljon! :)

Vierailija
17/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeeriMaria: Juu, meillä ollaan oltu pt:ssä todistetusti ainakin rv 28+ lähtien..

Maanantaina tosiaan olis käynti ä-polilla, ja saavat sitten tehdä sen synnytystapa-arvion. Luulen, että sectio tulee olemaan, jos eivät saa käännettyä.

Laukkis ja Öttiäinen 37+1

Vierailija
18/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei kummempia. Eilen maltoin kerrankin lepäillä niin paljon, että turvotukset jaloista laski. Ihana olo :)! Yleensä ei ole joko aikaa tai halua vaan makoilla tassut pystyssä. Muutenkin olo on ok, himpun väsyttää, mutta eipä tuota unta enempää riittänyt tälle yölle.

Ajatukset kiertävät taas ihan omia ratojaan tänään. Toisaalta synnytys jännittää, ja haluaisin siirtää sitä mahdollisimman pitkälle (mielessä jonnekin taka-alalle), mutta toisaalta taas ajatuskin siitä, että saisin nyytin syliin vasta n. 5 viikon päästä (siis kuvitelkaa!!!) on kamala! On pakko ruveta touhuamaan jotakin, etten vatvo omiani koko päivää. Muuten olen " halkeamispisteessä" kun mies tulee töistä kotiin... ja se ei tunnetusti oo vastaanottavaisimmillaan HETI kotiuduttuaan.

Jep. Mukavaa viivkonloppua kaikille - hyviä vointeja ja voimia!

:) SolAngel & rontti 37+2

Vierailija
19/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Normaali" viikonloppu on taas käsillä, mutta meille tämä on toisaalta ihan tavallinen päivä, kun mies on töissä tämän viikonlopun. Pitänee kehitellä jotakin tekemistä ja eiköhän tuo onnistu. Huomenna ainaski käydään mummolassa ja tänään on mulla ohjelmassa ktg:ssä käynti sairaalassa. Pojan kummitäti tulee siksi aikaa meille. Päässä on ollut viikon verran sellainen ilkeä kiristys, mutta kotimittarilla on paineet oleet ihan kondiksessa. Saa nähdä, mitä ne sairaalassa näyttää (valkotakkiverenpainetta tuppaa joskus olemaan). Nyt on riesaksi tullut vielä ilmeisesti ientulehdus takahampaaseen ja se jomotus säteilee päähän ja kaulan rauhasiin. Ei viitsisi nappitolkulla Panadoliakaan popsia, joten toivon että se paranee pian.

Viime yö meni pitkästä aikaa huonosti. Heräsin vessaan neljän maissa ja sitten valvoskelin pari tuntia. Ei kiva. Supisteli ja mies kuorsasi ja sitten aloin kuulostella vaavin liikkeitä, kun tavallisesti vessareissun yhteydessä alkaa myllerrys, jota jatkuu hetken. Nyt kulostelin tunnin enkä huomannut mitään liikettä. No sittenhän se uni ei tosiaankaan tullut. Lähdin alakertaan juomaan mehua ja söin jugurtin ja eiku takaisin kuulostelemaan. No, jo helpotti. Heräsihän se pikku-hemuli vihdoin viimein ja minäkinsain jonkin ajan jälkeen unen päästä kiinni. Nukuttiinkin sitten miltei yhdeksään esikon kanssa.

Eilen laitoin turvakaukaloon vauvan kotiintulovaatteita valmiiksi. Neulepuku puuttuu vielä, kun se on mummolla yhä työn alla. Toivottavasti se ehtii valmistua ajoissa. Kyllä ne 50cm vaatteet on pieniä!!! Sen kokoisen laitoin valmiiksi, kun esikoiselle otin 56cm ja ukkeli oli hukkua niihin. Saahan se mies ne vaihdettua, jos ihme tapahtuu ja tämä tulokas onkin isompi kuin on ounasteltu.

Nyt lähden pojan kanssa hetkeksi leikkimään legoilla ja sitten täytynee aloittaa lounaan valmistus. Tekisikö lihapullakeittoa vai -kastiketta? Hmm. Siinäpä vasta pulma =) .

Hauskaa viikonloppua kaikille ja onnea kaikille vauvansa syliin saaneille ja tsemppiä synnyttämään lähteville. Pitäkäähän meitit ajan tasalla.

ks16 38+1 (vai onko sittenkään-ei muista enää)

Vierailija
20/36 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!!

Uusi tammimamma ilmoittautuu näin loppumetreillä. Lukenut olen päivittäin teidän muiden kirjoitteluja, mutta en ole saanut aikaiseksi itse laittaa mitään. Nyt tuntuu, että on pakko saada kirjoittaa. Asustelen pohjois-pohjanmaalla ja yhden 6-vuotiaan tytön äiti (syntyi normaalisti alakautta rt:ssa). La on 24.1. ja yllättäen asukas on kääntynyt perätilaan. Kävin keskiviikkona (37+2) ä-polilla, jossa yritettiin kääntää. Eihän se mihinkään liikkunut; lapsivettä vähän ja asukas on jo " hyvän" kokoinen. Käännösyritys ei käynyt kipeää, mitä nyt vatsanahka on hieman kosketusherkkä. Lääkäri kertoi faktoja perätilasynnytyksestä ja sektiosta, ja nyt pitäisi ruveta päättämään kumman sitä haluaisi. Lantioröntgenit otettiin,joista pitää maanantaina soittaa. Kääntyyköhän asukas itse enää näillä viikoilla?

Haluaisin synnyttää alakautta, mutta ...

Alkuraskaudessa mulla lisäksi todettiin paha kohdunlaskeuma, jossa kohtu näkyi ulos. Mietinkin nyt, voiko kohtu tulla kokonaan ulos alatiesynnytyksessä?

Onko kellään ollut samanlaista kokemusta tms? Vastailkaa.

onnea ja jaksamista kaikille jo synnyttäneille ja voimia odottajille:)