Tekeekö teidän miehet kotitöitä PYYTÄMÄTTÄ/KÄSKEMÄTTÄ?
Mua ottaa niin päähän, kun kuitenkin olen se joka niitä tekee enemmän ja koko ajan ja mies ei tee käskemättä mitään. Tekee kyllä hommia, kun tarpeeksi kauan on asiasta muistutellut. Mutta onko tosiaan niin ettei miehet muka huomaa kun pölypalloja alkaa kertyä tai tiskipöydälle ei mahdu enempää likaisia astioita...
Joskus oon ihan piruuttani ollut sanomatta mitään esim. imuroinnista ja odottanut kauanko menee että jotain tapahtuu, mutta siinä parin viikon jälkeen on PAKKO imuroida itse. Ei se edes varmaan tiedä mitä kaikkea mä täällä päivittäin teen... Äidin elämähän tuntuu olevan jatkuvaa pyykkäämistä, tiskaamista, imuroimista, tavaroiden keräämistä jne. Ja noi lapsetkin pitäis hoitaa.
Onko kaikki miehet yhtä saamattomia vai onko mulle vaan valikoitunut tällanen laiska yksilö????
Kommentit (28)
Keskustelujen kautta ovat tapamme myös lähentyneet ja olen oppinut arvostamaan hänen panostaan, kuten hänkin toivottavasti minun.
erehtyy itsenäisesti pyytämättä tekemään jotain (yleensä tyhjentää tiskikoneen.. hurjan iso homma) niin tuntuu että siitä pitäis vähintää tarjota kaljat tai ainakin ylistää maasta taivaaseen.
Mua ei ainakaan kukaan kiittele vaikka pyykit on aina puhtaana kaapissa ja ruoat laitettu... Ottaa päähän tollanen, eikä aina jaksais meuhkatakaan sille asiasta, kun ei sekään kerran näytä auttavan...
Ap
kaiken muun paitsi pyykkäämisen. Senkin tekis jos olis tarvis. Mutta meillä mä teen enempi ns. sisä- ja pihahommia ja ukko vastaavasti huoltaa autot ja remppaa taloa jne eli tekee sellasta mitä mä en osaa/jaksa. Ei meillä oo erikseen naisten ja miesten hommia tai kotitöitä. Molemmat tekee vaikkakin välillä naama nurpallaan, mutta tekee silti. =) Molemmat ollaan vuorotöissä ja hommien on hoiduttava, ei voi mitään.
asunu koskaan yksin omassa huushollissaan? Se saattaa selittää osaks, ellei ole. Ei vaan oo koskaan tarvinu tehdä oma-aloitteisesti kotitöitä. Pikkasen on varmaan motivaatio hakusessa, jos toinen " naputtaa" aina samoista asioista, eli ukko ei edes viitti piruuttaankaan imuroida tms. Tai sitten hän ei vaan yksinkertasesti ole tullu ajatelleeks, että kämppä ei siivoa itse itseään yms., vaan jonkun on oikeesti tehtävä töitä sen eteen.
Toivottavasti saatte puhumalla asiat hoitumaan. Molemmilla mukavampaa, kun ei tartte kinastella aina samoista asioista.
-7-
Toisaalta, mitenpä sitä miehen töitä huomaa, jos ei hänkään huomaa
minun. Kyllä vie roskapussin, jos laitan oven viereen odottamaan,
käy kaupassa jos tarvitaan, keittää kahvit aamulla. Silittää itse vaatteensa.
Kokkaakin joskus.
Itse tykkään tehdä kotitöitä ja esim. siivoaminen luonnistuu minulta
nopeammin ja ehkä paremmin kuin mieheltä.
Mies kyllä miettii monia kodin hankintoja, esim. tietokoneen huolto
on hänen vastuullaan ja monet muut kodinkoneet. Kyllä se mieskin
tekee, vaikka se ei siltä aina näytä..
joka minulta on jäänyt tekemättä... Minä hoidan pyykit, imuroinnin ja pölyjen pyyhkimisen, muut jaetaan miten milloinkin. Mies on enemmän järjestyksen ystävä kuin minä, minulla taas keittää jos on likaista...
kun se ärsyttää mua itseänikin. Mutta kun ei meinaa mitään valmista tulla, niin helposti sitä vaan tulee sanottua. Ja mun mies ei edes tee mitään pitkää päivää töissä, vaan opiskelee yliopistolla, käytännössä muutamia luentoja, ei välttämättä edes joka päivä. Joten pitkät päivätkään ei pitäis olla syynä.
Tosiaan odottaisin vaan että tekis edes jotain ilman sitä ainaista huomauttamisen tarvetta... Jos mä olen vaikka jo tehnyt kaiken muun, niin vois se imurointi edes sujua pyytämättä.
Ja kyllä mä sitä toki kiitän ja huomioin jos se jotain on itsekseen tehnyt... Tiedän että se tarvii sitä.
Ap
ollaan imuroimatta parikin viikkoa ja eikun täällä paskaa jauhetaan päivästä toiseen tuntikaupalla. asiat tärkeysjärjestykseen , ja valittamalla ja yleisellä negatiivisella asenteella ei tule kuin harmia, luulisin.
En oikein osaisi kuvitella eläväni ihmisen kanssa jolle oma koti ei merkitsisi sen vertaa, että pitäisi sitä myös kunnossa.
Ja yleensä hän on sit se joka saa patistaa mua tekemään, että joskus näin päin.
meillä on koti, mieheni vanhemmilla todella kaunis koti ja niillä myös sikala.
Tiskaa, imuroi, vie roskat ja paljon paljon muuta. Siis esimerkiksi imuriin mies koskee useammin kuin minä. Ainoa " kodinhoidonkone" , johon mies ei koske, on pesukone.
Kerran tosiaan oli pakko vaan kokeilla, että mainitseeko edes mitään, jos mä en imuroi, enkä myöskään pyydä miestä imuroimaan. Mutta kukin taas ymmärtäköön miten tahtoo.
Ap
laitoin tästä alotuksen jokunen viikko sitten myöskin...
Ottaa niin päähän kun mies valittaa että mä naputan ja joo kyllä naputankin mutta vaikka lakkaisin naputtamasta ei silti tapahdu mitään.
Meillä mies aika harvoin vie edes sitä roskapussia siitä oven vierestä.
Ennen se jopa luuli että nautin kaupassa käynnistä mikä siis on minulle pakollista kun ei sinne mieskään käskemättä mene.
Ja joo mun ketjussa sanottiin että kiitelekää miestänne jos tekee jotain eipä sekään mua joka kerta (koskaan) kiittele kun olen laittanut ruuan, tiskannut(meillä ei ole konetta, mutta olis varmaan jos mies joutuis tiskaamaan), imuroinut, pessyt pyykit, hoitanu lapset ja käyny kaupassa...
Eikä siinä siis nyt mitään mutta kun taas menen ä-loman jälkeen töihin niin MIKÄÄN muu ei muutu kuin se että minä menen töihin.
Prkl
Usein ei huomaa toisen tekemisiä. Meillä minä teen kaikki kotityöt, toisaalta mies vie roskat kun pussi ilmestyy ovensuuhun. Käy kaupassa usein. Tekee joskus ruokaa, aina pitsaa, se on hänen pravurinumeronsa. Niin ja kun olen työssä ja mies on lomalla (joskus niin sattuu) silloin hän on jopa imuroinut ja mopannut lattiat + pessyt wc:n.
Usein ei huomaa toisen tekemisiä. Meillä minä teen kaikki kotityöt, toisaalta mies vie roskat kun pussi ilmestyy ovensuuhun. Käy kaupassa usein. Tekee joskus ruokaa, aina pitsaa, se on hänen pravurinumeronsa. Niin ja kun olen työssä ja mies on lomalla (joskus niin sattuu) silloin hän on jopa imuroinut ja mopannut lattiat + pessyt wc:n.
ainoa milloin hän siivoaa on silloin jos ollaan tapeltu jostain niin paljon että hänellä mennyt totaalisesti hermot niin hän siivoaa