Kertokaa nyt mikä auttaa jännetupentulehdukseen!!!!!
Minulla on ollut vaivana jännetupentulehdus jo yli 10 vuotta ja ohjeeksi sain aikoinaa koulun terveydenhoitajalta laittaa käteen mobilaattia tms ja päälle side.
Nyt vaan tuo tulehdus on äitynyt niin pahaksi, että nuo keinot ei enää auta ollenkaan. Kättä särkee jatkuvasti ja jos erehtyy käyttämään kättä " väärin" niin vihloo tosi kovasti ja tuntuu, että kohta koko käsi tippuu irti :/ Näin on ollut jo viikon verran.
Olisko mitään hyvää apua, millä saisi kivun vähenemään?
Kommentit (5)
lisäksi Burana 600mg ekana päivänä 3x 1 tbl (tarvittaessa). Vie nimenomaan tulehduskipua pois ja on tulehdusta " lievästi poistava" vaikutus. Kuulemma.
Lastan joutuu laittamaan, jos haluan ranteet lepoon, tosin niittenkin kanssa tulee aina jotain väännettyä. Mulla tosin on diagnosoitu medianuspinne (hermopinne) molemmissa ranteissa, eli enää ei ole " vain" jännetupin tulehdus.
Hyvä ergonomia, varsinkin koneella ollessa, hyvät venyttely- ja vahvistusohjeet fysioterapeutilta ovat omalla kohdallani olleet ainoat toimivat ratkaisut. Kivun yltyessä todella pahaksi käytän öisin lastoja (unissaa usein vääntää ranteensa koukkuun) ja päivisin tukisidettä. Nyt raskausaikana turvotus pahentaa oireita, eli myös turvotuksen pitäminen siedettävänä on auttanut. Lepo on ainoa, joka todella auttaa. Fysioterapeutilla kannattaa käydä, jos vaiva jatkuu. Sieltä saa yksityiskohtaisemmat hoito-ohjeet.
Saako apteekista ostaa lastoja vai saako vain lääkäriltä? Vaikka kuinka tukevasti yrittäisin siteen käteen laittaa niin ei tunnu auttavan.
Mulla sama vaiva aina silloin tällöin ja olen saanut lääkäriltä reseptin (on siis reseptilääke) tohon Felden-geeliin. Sitä reilu kerros 2-4 krt päivässä ja sellainen öklö ruskea idelaliside, niin oireet häviää noin 3 pv:ssä. Nykyään saan uusittua reseptin ihan puhelimella/vakiona kun se kerran toimii ja vaiva on tuttu. Jos ei tehoa 5 pv kuluessa niin vasta sit vastaanotolle. Aina on kyllä tehonnut :)