Hammaslääkärit hoi! Mikä ihme tää on? kuva
Tollanen ihme luupatti pistää ikenestä läpi. Tai siis ei se alunperin ollu paljaana, mutta kun ien siitä kipeyty ja tunsin heti siinä pinnan alla kovaa, niin raavin sen tosi ohuen ienkerroksen auki ja tollaselta se nyt päivää myöhemmin näyttää. Yritin repiä ton patin irti, mutta sain siitä vaan pienen osan irtoomaan, mikä näkyy tossa yläkulmassa. Ihan luulta se palanen mun mielestä vaikuttaa. Sellanen kova lituskainen valkoinen pala. Toiselle puolelle yläleukaa samaan kohtaan kehitty tollanen samanlainen pari vuotta sitten ja kun menin silloin hammaslääkäriin, niin se lääkäri yritti kans irrottaa sitä, mutta ei onnistunu ja laitto lähetteen kirurgille. Kirurgi sitten ei muka löytänyt siitä kohasta mitään luuta ja sano sen olevan vaan afta. Pari päivää myöhemmin sain sillon kiskastua siitä kohasta kans pienen luun palasen irti ja vasta sen jälkeen se kohta alko paranemaan. Siinä kohassa on nyt pieni kuoppa muistona.
Huomenna varailen aikaa hammaslääkäriin, mutta olis kiva jos kokemus olis tällä kertaa vähän parempi kuin viimeksi ja siksi kysynkin, että mikä toi voi olla ja mitä sille pitäis oikeaoppisesti tehdä? Ja mistä noi mun luupatit voi johtua? Mulla on muutenkin jotain vikaa ikenissä, kun en voinu vuosiin syödä mitään kovaa ruokaa tai ikeniin tulee haavoja. Nytkin toi kohta kipeyty koska söin vähän kovempia keksejä puoli pussia.
Se että tuo olisi viisaudenhammas on minusta epätodennäköistä, koska toiselta puolelta, johon tuollainen samanlainen ilmestyi, oli viisuri silloin jo poistettu. Lisäksi ihmettelen, jos saisin viisurista palasen irtoamaan niinkin helposti, mitä tuosta lähti. Myöskin luulen tuntevani viisurin lähempänä sen oikeaoppista puhkeamiskohtaa, kuin mitä tuo kohta on.
Kommentit (87)
Siis hyi nyt meni ruokahalut! Mitä sä oot tehnyt suulles??? Ja mikä toi jäätävä vaalea putki on oikealla???
Ei ihmisen suuhun tuollaisia kuulu.
Ootko varma että kuvaat omaa suutasi etkä jotain muuta?
En voi sanoa muuta kuin YÄK ja tsemppiä!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 23:27"]
Siis hyi nyt meni ruokahalut! Mitä sä oot tehnyt suulles??? Ja mikä toi jäätävä vaalea putki on oikealla??? Ei ihmisen suuhun tuollaisia kuulu. Ootko varma että kuvaat omaa suutasi etkä jotain muuta? En voi sanoa muuta kuin YÄK ja tsemppiä!!!!
[/quote]
Olenko varma, että kuvaan omaa suutani? No kyllä olen :D. Se valkoinen harjanne on vaan osa mun suulakea. Kaikilla on siellä tietääkseni tollanen harjanne, ellei ole jotain halkiota joskus ollut tms.
Onko sulla joku ocd tai muu pakkomielle, kun et voi antaa sen olla? Hampaan juuri se on todennäköisesti.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 00:54"]Onko sulla joku ocd tai muu pakkomielle, kun et voi antaa sen olla? Hampaan juuri se on todennäköisesti.
[/quote]
No siis ei ole ocd-diagnoosia, mutta jos sen voisi rajata koskemaan vaan omaa kehoa, niin sen tyylistä oireilua on paljonkin.
Pohdin tässä parhaillaan, että voisinko soittaa taas aamulla uutta hammaslääkäriaikaa vai en.
Jos sulla on aika röngteniin niin odota sitä. Jos se on vaikka viisaudenhammas niin ei ne sille kuitenkaan mitään tee ennen kuin näkevät kuvat.
Sun suu on ihan kalmanvärinen :'(
Tsemppiä, yritä pärjäillä!
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa.
Joo kävin uudestaan hammaslääkärissä ja ottivat samalla sen röntgenin. Sain lähetteen päivystävälle leukakirurgille, joka otti näytteitä ja hioi luuta alemmas. Se oli sitten ihan vaan osa mun leukaluuta. Noh nyt en oo enää kumminkaan niin kipee onneks. ap
Aivan jäätävä. Ei tuo ole ihmisen suu.
Voi tsiisus. Taitaa ap työllistää lääkäreitä itse aiheutetuilla vaivoilla muutenkin?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:21"]
Joo kävin uudestaan hammaslääkärissä ja ottivat samalla sen röntgenin. Sain lähetteen päivystävälle leukakirurgille, joka otti näytteitä ja hioi luuta alemmas. Se oli sitten ihan vaan osa mun leukaluuta. Noh nyt en oo enää kumminkaan niin kipee onneks. ap
[/quote]
Kannattaisiko jättää ensi kerralla ronkkimatta sitä luuta? Mutta hyvä että asia selvisi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:54"]
Mitä hammaslääkärissä selvisi?
[/quote]
Ei ollut enää vapaita aikoja kun soitin. Pitää koittaa huomenna uudestaan.
Miten sun kieli on noin kammottavan värinen?
Oli mikä hyvänsä, ei tuollaisia itse pidä,puhkoa ja muutenkaan koko ajan ronkkia, hyi hitto. Ei ihme, että suu näyttää huonon väriseltä. Tuollaisesta voi saada vakavan tulehduksen.
Ap tässä. En sit saanu hammaslääkäristä kuin lähetteen röntgeniin ensi viikolle. Kopautti pari kertaa jollain terävällä instrumentilla siihen luuhun ja sano sen olevan viisaudenhammas. En kyllä usko ennen kuin röntgen on otettu. Jäi vähän paska maku koko visiitistä.
Neekerisankkeri.
t. parempi kirurgi.
Hei AP, mikä meno???
Olemme huolissamme suustasi.
Up!