Hammaslääkärit hoi! Mikä ihme tää on? kuva
Tollanen ihme luupatti pistää ikenestä läpi. Tai siis ei se alunperin ollu paljaana, mutta kun ien siitä kipeyty ja tunsin heti siinä pinnan alla kovaa, niin raavin sen tosi ohuen ienkerroksen auki ja tollaselta se nyt päivää myöhemmin näyttää. Yritin repiä ton patin irti, mutta sain siitä vaan pienen osan irtoomaan, mikä näkyy tossa yläkulmassa. Ihan luulta se palanen mun mielestä vaikuttaa. Sellanen kova lituskainen valkoinen pala. Toiselle puolelle yläleukaa samaan kohtaan kehitty tollanen samanlainen pari vuotta sitten ja kun menin silloin hammaslääkäriin, niin se lääkäri yritti kans irrottaa sitä, mutta ei onnistunu ja laitto lähetteen kirurgille. Kirurgi sitten ei muka löytänyt siitä kohasta mitään luuta ja sano sen olevan vaan afta. Pari päivää myöhemmin sain sillon kiskastua siitä kohasta kans pienen luun palasen irti ja vasta sen jälkeen se kohta alko paranemaan. Siinä kohassa on nyt pieni kuoppa muistona.
Huomenna varailen aikaa hammaslääkäriin, mutta olis kiva jos kokemus olis tällä kertaa vähän parempi kuin viimeksi ja siksi kysynkin, että mikä toi voi olla ja mitä sille pitäis oikeaoppisesti tehdä? Ja mistä noi mun luupatit voi johtua? Mulla on muutenkin jotain vikaa ikenissä, kun en voinu vuosiin syödä mitään kovaa ruokaa tai ikeniin tulee haavoja. Nytkin toi kohta kipeyty koska söin vähän kovempia keksejä puoli pussia.
Se että tuo olisi viisaudenhammas on minusta epätodennäköistä, koska toiselta puolelta, johon tuollainen samanlainen ilmestyi, oli viisuri silloin jo poistettu. Lisäksi ihmettelen, jos saisin viisurista palasen irtoamaan niinkin helposti, mitä tuosta lähti. Myöskin luulen tuntevani viisurin lähempänä sen oikeaoppista puhkeamiskohtaa, kuin mitä tuo kohta on.
Kommentit (87)
YÄK!!!! Ei omaa suuta saa kaivella niin että sieltä irtoaa paloja! YÄK!!!!
Taidat polttaa paljon? YÄK!!!
Suu on ihan vihreän harmaa sisältä ja oudon kellertävä joten selvästi jotain savun kalmaa suussa.
Toivottavasti ei ole mitään vakavaa mutta kyllä tuossa tulee jokin suusyöpä mieleen. Toivotaan ettei ole sitä.
Tsemppiä!!
YÖK :(
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 15:54"]
Mitä hammaslääkärissä selvisi?
[/quote]
Sun pitää sanoa että "Suuni on aivan jäätävän näköinen." Niin kyllä heti liikenee aika samalle päivälle! Älä ole liian kiltti niille. Kyllä niillä on vapaita aikoja, ne vain tykkää pantata niitä. Eli rohkeasti kerrot miten jäätävältä näytät suun sisältä niin aika liikenee heti! ROHKEUTTA PELIIN NYT VAIN HYVÄ JÄÄTÄVÄSUINEN AV-MAMMA!
Ei ollut enää vapaita aikoja kun soitin. Pitää koittaa huomenna uudestaan.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:39"]
Ainoa kysymys tässä on se, miksi olet repinyt ikenesi auki? Tokihan sieltä alta luuta lytyy, leukaluuta nimittäin. Suussa on patteja, se on normaalia. Tarpeeksi kun tunnustelee, niin jokainen meistä löytää niitä limakalvojensa alta.
[/quote]
No toi patti oli paljon enemmän pinnassa kuin mikään muu kohta ja kun sieltä toiselta puolelta alko kans työntymään pintaa kohti luunpala ja sain sen sillon poistettua sit lopulta, niin halusin saada tonkin pois kun se kerta oli kipeä jo valmiiks. Plus en kestä pinnan alla olevia patteja noin yleisestikään, vaan revin ne aina pois ovat missä ovat.
[/quote]
Siis revit patit pois? Missä ihmeessä sulla on patteja ja miksi? Ja miksi revit ne pois? Et kai käytä huumeita?
Voi jumankauta toi ien on kipee! Melkein sain ton hemmetin palasen irti ku en kestä tota kipua, mut äh en sit kumminkaan ihan. Enhän mä mitenkään voi olla tän kaa vielä monta päivää näin :(. Ap.
yäääk älä revi enää vaan ota särkylääkettä!!!!!
[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 23:53"]
yäääk älä revi enää vaan ota särkylääkettä!!!!!
[/quote]
No arvaa oonko ottanu jo niin paljon ku pystyy? Iskin siihen nyt myös jäätä ja vähän ees auttaa luojan kiitos.
Anna nyt jumalauta sen olla! Ei ole tervettä tuollainen kaivelu ja pateista ahdistuminen.
No niin, huomenna joudut hakemaan antibioottikuurin päivystyksestä. Ihme ronklaaja, itsekö sun pitää se mahdollinen viisari poistaa?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2015 klo 00:19"]
No niin, huomenna joudut hakemaan antibioottikuurin päivystyksestä. Ihme ronklaaja, itsekö sun pitää se mahdollinen viisari poistaa?
[/quote]
Mulla menee jo kahta eri antibioottia eri vaivaan, onneks. Eipä ne estä tota olemasta helvetin kipee silti :(.
Ainakin ympäristö näyttää tulehtuneelta.
Onpa ihmeellisiä hammaslääkäreitä, kun eivät osaa diagnosoida.
Jos se tosiaan on viisuri, niin on varmaan alkanut mädäntymään, jos siitä palojakin lähtee. Mutta luulisi sen olevan tosi kipeä ja aiheuttavan jo paljon muutakin vaivaa?
Tältä toi tällä hetkellä näyttää: KUVA2
Toi palanen on siis melkein irti ja saan osittain kynnen sen alle, mut irti ei lähe ainakaan vielä. Niin ärsyttävää >:(
Mulla on samanlainen paitsi että en repinyt sitä auki. Tuli joskus nuoruudessani kun käytin nuuskaa. Hammaslääkäri sanoi että ei oo vaaraksi ja jos tuosta kasvaa niin pitää poistaa.
Kauhistus!
mitä jos menisit yksityiselle hammaslääkärille ja vaatisit röntgenin samantien? EHkä se on viisaudenhammas. Mulla on tosi ahdas suu, ja viisaudenhampaat eivät tulleet pintaan vaan alkoivat kasvaa suussa mihin sattuu työntäen muita hampaita pois paikoiltaan... Poistettiin ihan kamalassa leikkauksessa sitten.
Jos ei oo viisaudenhammas, vaan joku muu outo luunpala, niin pakkohan toi on hoitaa! Tulee ihan jäätävä tulehdus kohta kun on päiväkaupalla auki ja ronkit sitä. Sattuu varmaan ihan tajuttomasti.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 01:07"]
Siis revit patit pois? Missä ihmeessä sulla on patteja ja miksi? Ja miksi revit ne pois? Et kai käytä huumeita?
[/quote]
No siis lähinnä tarkotan jotain finnejä ja vesikelloja, jos sellasia tulee. Ei mulla muita patteja ole ja en käytä huumeita, enkä kyllä poltakaan.
Klo 12 sain ajan tälle päivälle.