Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~LOKAMASUT loppuviikkoon~~

05.01.2006 |

aloitin meille nyt uuden pinon, kun ei vielä näkynyt :)

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Anzqu[/b], älä yhtään yritä yllyttää mua mihinkään raskaustestien tilailuun! Sehän on satavarmaa, että jos niitä kaapinperukoilla on, niin ne käytetään. Ja varmaan heti ekana mahdollisena päivänä, eli noin kaksi tuntia oletetun tärpin jälkeen;))) Näin alkukierrossa on ainakin vielä vähän malttia tallella, mutta saa nähdä kuinka käy kierron edetessä. Siis mahdollisesti tilaan ovistikut, mutta r-testit saa jäädä kyllä sinne nettikauppaan. Kai...Vaikka tottahan sekin on, että aina niitä saa tilattua lisää:p

Vakavammin, koska olen nyt päivät töissä (en tosin tänään), en ehdi a)palstailemaan niin usein b) miettimään koko ajan vauvakuumettani. Uskon sen olevan ihan hyväksi, jos nyt ainakin se stressitekijä olisi poissa mahdollisen (lue:toivotun) raskautumisen tieltä. Ja onhan elämä aikalailla mielekkäämpääkin kun ei

ihan

koko ajan tartte ajatella yhtä ja samaa asiaa. Mutta kokonaan poissa täältä mua ei pitele villit hevosetkaan!!!

-L-

Vierailija
22/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdoin nimeä, oon entinen mii80. Täällä oli joku toinen Mii ni en halunnu et meidät sekotetaan.

Oli sitte _pieni_urakka että löysi nikin, joka ei ollut jo käytössä!!!! Siis meni varmaan kaks tuntia kun koitin kaikkia mahdollisia... huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin nimittäin vasta kp 6. Mulla ei mitään hajua omasta kierrosta, kierron pituudesta saatikka ovulaatiosta. Lopetin nimittäin pillerit tuohon edelliseen levyyn. Tiedän kyllä että pitäis rauhassa katsella tämä eka luomukierto, mutta kun ei meinaa millään malttaa... Oon niin varma ettei kuitenkaan heti ekasta kierrosta tärppää. Pillereitäkin tuli syötyä 6v. Kierto voi siis olla aika sekaisin näin aluksi. Onko kellään kokemuksia, ootteko raskautunu helposti pitkän pillerinnapsimisen jälkeen?

Vierailija
24/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jippiii, minulle tuli tänään vihdoinkin täti kyläilemään! Kierto oli jotain 40 mutta tänään siis onnellisesti 1. Pääsee yrittämään uudelleen :) Ainut huono puoli että laskurin mukaan JOS tulisi tärppi tästä kierrosta la olis 13 pvä perjantai. No eipä sillä että uskoisin tärppiin, niin sekaisin tuntuu kiertoni olevan. Olen pari tuntia sitten herännyt ja kohta lähdössä toiseen yöhön. Viime yönä mummot ravas vessassa niin tiuhaan etten edes koneelle ehtinyt ;)

Vierailija
25/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia-s: Millaisessa paikassa olet töissä? Minä olen tuossa Päijät-Hämeen Keskussairaalassa. Nyt onneksi kolme päivää vapaata. Nukuttaa kaiken aikaa niin vietävästi.

Lapset katselee lasten ohjelmia telkasta. Huomenna lähdetään käymään Hesassa niin vaihdetaan rattaat isompiin. Mahtuu sitten vaikka vauvakin niihin... Muutenkin olisi kauhea into jo keräillä tavaraa, vaikka tietää, että tavaroita tarvitaan aikaisintaan loppusyksystä = ).

Vierailija
26/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 11/28-32 eli olen varmaan niitten ekojen testaajien joukossa ainakin la:n mukaan. Ovistuntemuksia on ollut tänään ja pupuiltukin on, joten nyt vaan kädet ristiin, että ne kaksi kohtaisivat ja jatkaisivat matkaa kiinnittyen kohtuun. Mutta paljon on vielä tosiaan matkaa siihen, että plussa tulisi. Enkä mä nyt tosta oviksesta niin varma ole, mulla nää kipuilut kestää yleensä pari päivää. Eli pitää jatkaa pupuilua, mikä tosin on vähän hankalaa kun miehen sisko on tulossa kylään viikonlopuksi. Mut jos sitten sunnuntaina taas...

Mulla sama juttu kuin efficalla, huvittais alkaa keräilee vauvakamaa nyt jo! Pitää vaan rauhoitella itseänsä, kiire ei ole :) Olen ihan liikaa nykyään täällä vauvakuumeilemassa, pitäis varmaan rajoittaa täällä pyörimistä. Mut toisaalta tää on niin kivaa! En olis kyllä uskonut, että pikkukakkosestakin hurahdan näin totaaliseen kuumeiluun.

Vierailija
27/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ekaa kertaa. " Nicin" otin marraskuussa milloin aloimme yrittämään vauvaa, ensimmäistä sellaista. Toivorikkaana ajattelin että tärppää heti (hehhe) että elokuussa jo synnytän. Just joo.. Ensin ei edes millään uskallettu " painaa kytkintä alas" kun mietti kaikkea että ollaanko valmiita jne. Olen nyt jo tipahtunut pilvilinnoista. Kerennyt jo ajattelemaan pahimmatkin pelot että jos ei omaa saadakaan.. Hölmöä tuokin näin aikaisessa vaiheessa mutta eihän näillä asioilla olekaan järjen kanssa mitään tekemistä. E-pillereitä en ole syönyt vaan ollut muita menetelmiä käytössä..Vielä en ole ajatellut hommata ovis-testiä, mutta tiedä vaikka kohta on.. Ehkä täytyy jossain vaiheessa nic vaihtaa..

Olen 28 v ja mieheni 30 v ja lapsi olisi todella toivottu! Tänään alkoi menkat eli kp1 nyt jälleen käynnissä. Toivotan kaikille ++++!

Vierailija
28/55 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmikseni pääsen aina vasta yöaikaan kirjoittelemaan. Lapset laiteltiin ensin unille ja sitten isäntä ehti valloittaa koneen.

Mukavalta tuntuu liittyä seuraanne :)

Olen jo pitkään toivonut voivani " rupatella" vauva-juttuja. Lähipiirille ei olla vihjailtukaan vauva-haaveista. Ne kun nyt jo kauhistelee, kuinka rahat ja aika riittää kolmen lapsen kanssa. Jotkut kyllä saattaa aavistella jotain. Kiertoani laskeskelin...

taitaa olla meneillään kp9/29-31. Alku taipaleella siis täälläkin ollaan.

Viipero: söin aikoinaan pillereitä 9 vuotta, ilman mitään taukoja. Jätettyäni pillerit pois, tulin raskaaksi kolmannesta kierrosta.

Vierailija
29/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]lillis:[/color] tottakai yllytän ;) ei mut jos totta puhutaan, niin munulla ei saisi olla yhtään testä odottamassa kaapissa. Siellä odottelee vielä yksi testi, minkä tilailin sillon ovistestien kanssa :) Eli ajoissa tulen testailemaan...

mulla ois nyt kp11(en ole ihan varma...laskin vaan päässä nopeasti), mutta pitkän kiertoni takia en tule olemaan ensimmäisten testaajien joukossa... ellen sitten ajoissa alota ;)

no mutta...tämä oli tälläinen pikainen pinoutuminen ja nyt töihin ja töissä ollaankin ihan iltaan asti. Palailen illasata uudelleen, jos asiaa löytyy :)

-anzq-

Vierailija
30/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan nykyään vapaapäivinä tuonne kymmeneen asti, mutta tanaan jostain syystä kuopus 2v1kk innostui huutelemaan jo puoli kahdeksalta. Onneksi siihen ei heränneet muut. Mies ja muut lapset eivät edes korvaansa lotkauttaneet = ). Taidan ne kyllä tuossa ysin maissa jo herätellä, niin päästään ajoissa ajelemaan Helsinkiin päin. Eilen illalla olivat rinnat kipeät, syystä tai toisesta. Muuten laitan kaikki oireet tän laihiksen piikkiin.

kp11/22

Vierailija
31/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syysmammeli: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Oon itsekkin " aloittelija" , ensimmäiset yritykset nyt käynnissä. Kp 7. Mullakin on aina ollu sellanen ajatus että varmaan tärppää heti kun ehkäisyn jättää, mutta nyt, näitä pinoja lukiessani oon huomannu, ettei se niin yksinkertasta ookaan... Oma äitini on molemmissa raskauksissaan onnistunut ekasta kierrosta (ja toinen oli kaksosraskaus), joten täytynee toivoa että tuo hedelmällisyys on periytyvää :)

Helmiini: Mukava kuulla että on hyviä kokemuksia pitkän pillerinsyönnin jälkeen!

Vierailija
32/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa kaikki uudet lokamasut:) Kiva kun on paljon porukkaa mukana kirjoittelemassa, jakamassa kokemuksia, piinailemassa ym. Kyllä tämä palsta on mullekin oikeastaan ainoa paikka jossa tällä hetkellä " juttelen" näistä asioista. Pari kaveria tietää meidän vauvahaaveesta, mutta kovin monelle en viitsi kertoa, kun en tykkää että aletaan kysellä ja kytätä, että jokos se vyötärönseutu levenee:/ Toistaiseksi ollaan saatu olla ihan rauhassa kun esikoinen on " vasta" 1-vuotias, mutta ihmiset osaa joskus olla niin epähienoja näissä asioissa, yleensä ihan tahtomattaan, mutta silti. Eli toistaiseksi puran kaiken teihin;)

[b]Viipero[/b] kyseli e-pillerien lopettamisesta. Ennen esikoista olin syönyt pillereitä viitisen vuotta ja lopettamisen jälkeen meillä meni laskutavasta riippuen 6 tai 7 kiertoa ennen kuin tärppäsi. Silloin se aika tuntui niin pitkältä, vaikka ihan keskiarvoaika varmaankin raskautumisessa. Toivon silti, että tällä kertaa ei menisi ihan niin kauaa, että lapsille tulisi noin 2 vuotta ikäeroa. Mutta pääasia on, että se toinen lapsi saadaan ennen pitkää!

Huomaan keksiväni itselleni kaikenlaisia syitä, miksi on mukamas hyvä etten vielä ole raskaana. Psyykkistä itsensä suojelua varmaankin...? Meillä on tulossa muutamat isot juhlat lähiaikoina ja mielelläni niissä ottaisin vähän alkoholia, kiitos:) Ja pari tupakkaakin voisin polttaa:p Toinen " syy" on, että miehen toiveesta meidän perheeseen ei toisen lapsen jälkeen enää lisää lapsia tule (itse voisin ehkä harkita kolmattakin) ja ajattelen, että jos nyt olisin raskaana, niin odottamisen ja synnyttämisen ja pienen vauvan hoitamisen aika olisi pian viimeistä kertaa takana. Että on kivempi kun se aika on vielä edessä. Eli kaikenlaista sitä keksii, ettei kuukautisten alkaminen olisi niin suuri pettymys! Tottakai ihan rehellisesti sanottuna toivoisin, että tulisin raskaaksi mahdollisimman pian, niinkuin kaikki muutkin tällä palstalla:)))

Siitä syystä lähetän kaikille roppakaupalla++++++++++++++++++

-Lillis-

Vierailija
33/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa kp 2 28/30.

Nyt loppui minun stressi vauva hommissa,tulee jos tulee...:)

Tsemppiä kaikille.

Vierailija
34/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökkö vihdoin ja viimein virkistynyt, spagetin ja kahden kahvimotillisen jälkeen. Onneksi ensi yön saa nukkua omassa sängyssä ja vielä oman miehen vieressä ;)

Effica: Olen töissä vanhainkodissa sh:na. Kaikenkaikkiaan noin 50 paikkainen, mutta omassa tiimissäni vastuullani on 12 vanhusta. Yövuorossa tietty koko talo.

Nyt lähtee joulusälät komeron perukoille ja kuusi kartanolle kunhan tästä pääsen siivousvauhtiin. Huomenna pidetään omille ja ystäväpariskunnan lapsille mäkirieha, mies on tehnyt 50 m pitkän liukumäen tuohon tonttimme reunalle metsään. Paistellaan nuotiolla makkaraa.

Kp 2 tänään, vuodan kuin Niagaran putous :(

Onnea kaikille testaajille++++++++

olivia

Vierailija
35/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia-s: Kuullostaapa ihanalta toi teidän mäkirieha!

Siitäpä tulikin mieleeni, että voisi meidänkin porukka retkeillä tuonne läheiselle laavulle makkaraa käristelemään = ).

Loppui lyhyeen toi meidän Hesan reissu, kun auto meni rikki heti Mäntsälän jälkeen. Minä ja lapset taksilla Lahteen (72euroa) ja ukko jäi odottamaan hinausautoa... Onneksi on kasko-vakuutus. Autokin aika tuore, mutta temppuillut kaiken aikaa. Meillä oli tuota ennen Volkkarin bussi ja nyt on mies taas katsellut sellaista. Mahtuisi tämä toivottavasti suureneva uusioperhekin sitten paremmin kokonaisuudessaan kyytiin. Ja tietysti hyvänä lisänä tähän kaikkeen; mun känny meni rikki eikä suostu edes käynnistymään = (.

kp11/22

Vierailija
36/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päätettiin juuri, tai siis sain miehen lupaamaan=), että aloitetaan vauvan yritys tässä kuussa(kolmannen lapsen siis). Minä elin jo toivossa että olis tärpänny, ku hommailtiin jo viime kierrossa kerran ilman ehkäisyä, mutta ajankohta oli kyllä väärä, mutta silti sitä toivoi ihmeitä. No tänään kuitenkin alkoi menkat, ja hyvä olikin niin ei mennyt enää rahaa testeihin turhaan=) Joten nyt alkaa pitkä ja piinaava odotus, kierron pituus on vähän hakusessa, ku poistatin hormoonikierukan joulukuun alussa, mut kp on ehkä 1/27?.

Kiva, että teitä on jo näin paljon, tai ei tietenkään ole kiva niille, jotka joutuivat tippumaan tuolta syyskeijuista. Mutta nyt sitäkin enemmän +++++säteitä!!

Nenoki

Vierailija
37/55 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mitään uutta tänne, minulla nyt kp:t 21/28.

Eli vielä on pitkä viikko odotettavaa. En ole kovinkaan optimistinen, joko sitä pelkää niin kovin sitä

pettymystä, tai sitten sitä vain aistii että ei ole tärpännyt.

Eipä kai sitä vielä oireilisikaan jos raskaana olisi.eihän..?

Rinnat ovat kyllä aristelleet, mutta niin minulla on ollut ennenkin ja silti menkat tulee. Ovulaation jälkeen oli ihan kuiva kausi, ja nyt tänään huomaan että ihan selvästi on liman eritys lisääntynyt. Myös vatsa on kipeä..ok..nämä kaikki ovat luultavasti menkkaoireita, mutta kyllähän te tiedätte; kaikki mahdolliset oireet yhdistää nyt vain ja ainoastaan raskauteen liittyviksi..hih..

Nyt menen vällyn alle kun tuntuu palelevan..tiedetään, tiedetään..eikös tämäkin nyt ole selvä oire raskautumisesta..( eikä suinkaan siitä että äsken luistelemassa itseni palellutin...)

Vierailija
38/55 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne ei kuulu kummempia. Olin laskevinaan, että minulla olisi tänään kp 12... aika on mennyt sittenkin nopeeta vaikka aluksi tuntui ettei aika mene. Menkka turvotus on hävinnyt ja huomasin, että maha on ihan pömpöllään silti. Eli laihutuskuuri alkakoon :P

[color=blue]effica:[/color] laihutatko ihan normaalilla ruokavaliolla vai tehodietillä? itse en uskalla tehodiettiä koklata, kun viime keväänä kierto meni siitä ihan sekaisin. Laihdutin -15kg 3 1/2 kuukaudessa ja menkat oli täysin sekaisin. Oma kuurini meni vähän överiksi ja en taida enään uskaltaa sellaista. No tuosta 15 kg on tullut 7 kg takaisin, jotka haluan pois. Nyt ajattelin painovartioiden pisteitä, kun minulla niitä ohjeita jossakin on :)

no palailen vielä illalla tai yöllä... pitää yövuoroon kammeta tänään :P

-anzq-

Vierailija
39/55 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anzqu79: Jättämällä vaan roskaruuan pois!

Ja sitä on tässä viime vuonna tullut syötyä varmaan joka ilta. Eli sipsejä ja limskaa on kulunut = ). 5,5kg oli jo viime torstaina lähtenyt, että ihan samaa sitten mietin, että meneekö kierto sekaisin. Toki vasta kahdet luomumenkat ollutkin, että ei välttämättä ole muutenkaan tasoittunut. Huomenna aamuvuoroon ja puntariin. Hyvin olen malttanut olla ja ajattelin vielä ensi viikon pysyä tiukkana. Viikon päästä sunnuntaina lähden esikoisen kanssa kaksin Tukholman risteilylle ja siellä ajattelin syödä raflassa kunnolla ja ottaa pari siideriä. En sielläkään ajatellut sortua sipseihin tai karkkeihin.

Mulla on tänään taas sellainen masis päivä tässä masuolun odotuksessa. Tuntuu, ettei meidän pupuilulla voi tärpätä vaikka tietää ettei se siitä ole välttämättä kiinni...TJOT TJOT TJOT! Samoin rupesin miettimään sitä, että kuinka helpolla nyt pääsen kun kuopuskin on jo 2v. Osaa syödä itse ja nukkuu hyvin yönsä yms. Toisaalta sitten taas minulla on molemmat olleet ns. helppoja vauvoja. Seli, seli. Mur, mur...Tässä ei tainnut nyt olla päätä eikä heinää = ).

Vierailija
40/55 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne suraavanlainen. Esikoisen " tekoon" meni kolme vuotta... Nyt sitten yritämme (eri mies) kanssa toista... Viisi kuukautta yritystä takana ja tulos nolla:(

Joulukuun menkat jäivät kokonaan välistä, siihen asti kierto n. 30 päivää...

Tunsin oviskipuja 6-7.1 ja en todellakaan odota menkkoja tulevan tammikuussakaan:)

Eli jännätään yhdessä:) Joko menee taas kolme vuotta vai pääsisinkö tällä kertaa helpomalla;)

Peukkuja kaikille!