imettämättömyydestä.
Missä vaiheessa ja kenelle ilmoitan etten aio imettää lasta? Ennen vai jälkeen vauvan syntymän,kätilölle?
Kommentit (33)
en halua muiden äitien maitoa lapselleni,sehän on sama kuin joku tulisi imettämään omaa lasta!
resurssien mukaan.. eli terveet vastasyntyneet saavat korviketta jos luovutusmaidosta on pulaa. Ja vauvan oma äiti saa kyllä päättää, annetaanko lapselle maitoa ja minkälaatuista. ÄIDINmaitoa se aina on, lehän tai ihmisen.
Se, ettei halua imettää, on hyvä syy myös kieltäytyä arvokkaasta luovutusmaidosta. Eri asia jos imettävän äidin maito ei riitä ekoina päivinä.
Jos jonkun mielestä teollinen KORVIKE (kertoo jo sanana tärkeimmän ominaisuutensa) on omalle lapselle parempaa ravintoa kuin aito äidinmaito, niin soromnoo. Nää on kai niitä, joiden mielestä sektio on ainoa oikea tapa synnyttää kun alatiesynnytys on niin brutaalia ja saastaista.
Voisko joku oikeesti selittää miksi ei antaisi toisen äidin maitoa lapselleen? Siis luovutettu äidinmaitohan on ihan takuuvarmasti tutkittua ja puhdasta, vailla turhia pöpöjä? Niin mikä ihme siinä ajatuksessa, että se on jonkun muun maitoa, kuin omaa, on niin kauheata? Joo, se on tullut toisen tissistä, mutta itse sen saa vauvalle pullolla tai hörpyttämällä antaa..
Itse olin tosi iloinen, kun tilanne oli niin hyvä että äidinmaitoa riitti terveille ja täysiaikaisina syntyneille kaksosilleni lisämaidoksi..
Voit toki tehdä aloitteen, jonka mukaan kaikkea maitoa aletaan kutsua äidinmaidoksi ja ihmisäidinmaitoa ihmisäidinmaidoksi, jos se jotenkin parantaa oloasi.
Ihmisen lapselle ylivoimaisesti parasta on ihnmisen maito. Te, jotka haluatte vauvallenne mieluummin lehmänmaitoa siksi kun ette " vain halua toisen äidin maitoa" , ette siis halua parasta lapsellenne, vaan jotakin muuta, jonkun oman tunteenne takia, jota ette osaa nähtävästi mitenkään perustella. Erikoista.
Jotkut kätilöt oli tosi tylyjä ja jotkut oli ihan ymmärtäväisiä. Ensi tipat kyllä annoin imeä.
pelkällä omalla äidinmaidolla ilman että imettää lainkaan? Pelkästään lypsämällä. ompa homma imettämiseen verrattuna.
Minulla tuli todella paljon maitoa, ei edes kaikkea ehtinyt syöttää. Noin 10 min ja pullo oli täysi.
että et imettänyt lasta kertaakaan? Jos näin, niin miten voit tietää, ettet pidä siitä, kun lapsi imee rintaa?
Hassua nimittäin, jos kuvittelet sen olevan samanlaista kuin se, että esim. mies imee rintoja seksin aikana...
Minusta rintapumppu tuntuu monin verroin inhottavammalta kuin lapsen suu. Ja imemistähän sekin on, vaan mekaanista.
Luonnosta vieraantuminen huipussaan, kun omalle lapselle ei joidenkin omien öklöntunteiden takia haluta antaa edes sitö toiseksi parasta ravintoa vaan vieraan lajin maitoa.
Mietipä hetki, mistä se korvike on peräisin. LEHMÄN utareista. Ties missä paskoissa on sekin lehmä rypenyt :DD
O tempore, o more.