Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhtäkkiä ja ihan totaalisesti katoavat tavarat!

Vierailija
30.03.2015 |

Tuli mieleen kun olin tänään aiemmin päivällä laittamassa yrttejä kasvamaan. Ostin yhden siemenpussin ja laskin sen hetkeksi pöydälle kurkatakseni mitä kissa metelöi olohuoneessa, siis ihan vaan otin muutaman askeleen ovelle ja kurkkasin siitä, meni n. 10 sekuntia.

Kun tuli takaisin, siemenpussi oli kadonnut kuin tuhka tuuleen. Ajattelin että pyyhkäisin sen vahingossa lattialle, mutta pussia ei löytynyt mistään, ei maton alta, ei tasojen alta, katsoin jopa patterin taakse. Ei siis ollut missään pöydän reunalla, vaan keskellä pöytää eikä muita esineitä lähimaillakaan.

Sitten ajattelin, että ehkä ajatuksissani en laskenutkaan sitä pöydälle, vaan laskin sen kävellessäni jonnekin muualle.

Lopulta päädyin kääntämään koko kämpän ympäri, mutta pussia ei löytynyt. Mitä ihmettä, kissakaan ei voi olla syyllinen, kun oli tosiaan toisessa huoneessa. Oli vielä sellainen iso siemenpussi, ihan kuin maa olisi niellyt sen. :o

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin hävisi pari kuukautta sitten isot sakset. Muutin tässä välissä ja olen ihan salettiin katsonut kaikki paikat ja laatikot ja korit yms. Mihinhän ne niitä saksia keräilee...? Miten se muuten meni se Ahernin kirja? Luin sen ja muistan hämärästi, jotenkin surullinen se oli?

Vierailija
2/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:51"]

Tuli mieleen kun olin tänään aiemmin päivällä laittamassa yrttejä kasvamaan. Ostin yhden siemenpussin ja laskin sen hetkeksi pöydälle kurkatakseni mitä kissa metelöi olohuoneessa, siis ihan vaan otin muutaman askeleen ovelle ja kurkkasin siitä, meni n. 10 sekuntia.

Kun tuli takaisin, siemenpussi oli kadonnut kuin tuhka tuuleen. Ajattelin että pyyhkäisin sen vahingossa lattialle, mutta pussia ei löytynyt mistään, ei maton alta, ei tasojen alta, katsoin jopa patterin taakse. Ei siis ollut missään pöydän reunalla, vaan keskellä pöytää eikä muita esineitä lähimaillakaan.

Sitten ajattelin, että ehkä ajatuksissani en laskenutkaan sitä pöydälle, vaan laskin sen kävellessäni jonnekin muualle.

Lopulta päädyin kääntämään koko kämpän ympäri, mutta pussia ei löytynyt. Mitä ihmettä, kissakaan ei voi olla syyllinen, kun oli tosiaan toisessa huoneessa. Oli vielä sellainen iso siemenpussi, ihan kuin maa olisi niellyt sen. :o

[/quote]

siis *otin, ei ostin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitonttu vei. Ilmestyy takaisin jossain vaiheessa

Vierailija
4/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä katosi joskus herätyskello. Ei löytynyt edes kun muutimme pois.

Vierailija
5/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälliset henget saattavat varastaa tavaroita, vaikka eivät muuten olemassaoloaan antaisi julki. Pahat henget sitten pyrkivät pelottelemaan ja saamaan huomiosi ja saattavat siirrellä ja tiputella esineitä

Vierailija
6/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi kerran töissä ikkunan kahva. Laskin sen ikkunalaudalle ja hetken päästä sitä ei ollut missään. Kukaan muu ei käynyt huoneessa, joten en vieläkään tiedä mihin se hävisi.

Vierailija
7/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hävisi kerran kultainen kaulaketju kädestäni. Yhtäkkiä vain kotona. Tästä on aikaa kymmenisen vuotta, ketjua ei löytynyt sen koommin!

Vierailija
8/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katosi lapsena mehutahra vaalealta matolta, se vasta mysteeristä oli, mutta tosi hyvä juttu. Olisin saanut nimittäin selkääni jos matolla ois ollut tahra.

Vierailija
9/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi päivä kalenteri kädessä, aioin kirjoittaa siihen jotain. Ensin piti käydä tarkistamassa jotain ja laskin kalenterin kädestäni. Tulin takaisin enkä löytänyt kalenteria mistään. Kuljin uudestaan reitin ja etsin sen varrelta kaikki mahdolliset paikat, joihin voi laskea esineen. Ei löytynyt. Palasin takaisin sohvalle, missä alunperin istuin kalenteri kädessä ja katselin sohvalta, jossa oli vähän muutakin rajua. Sitten sanoin jo ääneen lapsille että mihin ihmeeseen laskin sen kalenterin. Tyttäreni tuli olkkariin ja nosti kalenterin sohvalta siitä kohtaa, mistä olin katsonut monta kertaa. En tajua. Onko näkökentässäni joku sokea piste vai olenko tulossa hulluksi.

Vierailija
10/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:56"]

Mulla hävisi kerran töissä ikkunan kahva. Laskin sen ikkunalaudalle ja hetken päästä sitä ei ollut missään. Kukaan muu ei käynyt huoneessa, joten en vieläkään tiedä mihin se hävisi.

[/quote]

Se putosi ulos?

Vierailija
11/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin kerran ikkunan avaajaa kun olin varma että sen laskin pöydälle, löytyi ikkunasta. Avaimet löytyivät kerran kengästä. Joskus voi muistaa väärinkin, mihin jätti jotain ja on ihan varma siitä, vaikka niin ei ole.

Vierailija
12/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:56"]Mulla hävisi kerran töissä ikkunan kahva. Laskin sen ikkunalaudalle ja hetken päästä sitä ei ollut missään. Kukaan muu ei käynyt huoneessa, joten en vieläkään tiedä mihin se hävisi.
[/quote]

Pudonnut esim. roskikseen, jos alla oli sellainen?

Vierailija
13/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:56"]

[/quote]

Se putosi ulos?

[/quote]

Ei pudonnut, ikkuna oli kiinni kun laskin kahvan laudalle.

Vierailija
14/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:58"]Minulta hävisi kerran kultainen kaulaketju kädestäni. Yhtäkkiä vain kotona. Tästä on aikaa kymmenisen vuotta, ketjua ei löytynyt sen koommin!
[/quote]

Sain kerran lahjaksi kaulakorun, joka katosi jo samana päivänä. Löytyi vuosia myöhemmin lahjaksi samana päivänä saadun laukun taskusta, johon olin laittanut sen , ettei hukkuisi. En vain muistanut enää.

Vierailija
15/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 21:56"]Mulla hävisi kerran töissä ikkunan kahva. Laskin sen ikkunalaudalle ja hetken päästä sitä ei ollut missään. Kukaan muu ei käynyt huoneessa, joten en vieläkään tiedä mihin se hävisi. [/quote] Pudonnut esim. roskikseen, jos alla oli sellainen?

[/quote]

Ei ollut, mutta mielessäni olen pohtinut, että ehkä se oli tarttunut vaatteeseeni ja sitten kulkeutunut johonkin ja pudonnut, enkä ole huomannut. Mystistä on.

Vierailija
16/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet teräväkärkiset sakset joita säilytän aina keittiön ylälaatikossa eivät yhtenä päivänä enää olletkkaan siellä. Ajattelin että olen kuskannut ne jonnekkin ja käänsin koko asunnon 52 neliötä ympäri. Minulla on täällä todella "askeettista", tavaraa hyvin vähän joten piilopaikkojakaan ei ole. Etsin ja etsin, ei löytynyt. Monta kuukautta myöhemmin ne olivat yhtäkkiä paikallaan keittiön ylälaatikossa, olin ottamassa laatikosta taikinapyörää ja siinä ne sakset olivat, päällimmäisenä!

Vierailija
17/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi meikkikynä, ja käänsin meikkipussin ympäri monta kertaa kunnes totesin, että johonkin on joutunut ja ostin uuden. Joitain kuukausia myöhemmin avasin taas meikkipussin ja ensimmäisenä käteen sattui tuo kadoksissa ollut kynä. En vieläkään ymmärrä mitä on voinut tapahtua.

Vierailija
18/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mestari kadottamaan tavaroita, sympatiat täältä. Mutta! Tapauksessasi heti tuli mieleen yksi asia. Ostitko (vai oliko se otin?) sitä siemenpussia laisinkaan? Jos olet tehnyt samaa askaretta ennenkin niin muistot saattavat sekottua. Ihan tavallista. Ja tyypillistä tuo "vannon että laskin sen siihen pöydälle!" Tai sitten se oli se kotitonttu :)

Vierailija
19/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pelottavammaksi tuo käy kun kadonneet tavarat yllättäen jokin aika myöhemmin löytyy juuri sieltä mistä niitä ensimmäisen kerran aivan varmasti ja huolellisesti etsit. Ja mihin kissa tms ei edes pääse.

Vierailija
20/47 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi tänään keittiösakset. Muistan että laitoin ne naulaan niiden omalle paikalle. Eikä niitä löydy nyt mistään. En tajua. Ootteko muuten lukeneet Cecelia Ahernin kirjaa hukkuneista ja unohdetuista esineistä ja ihmisistä? Tulee miettineeksi, jos se onkin totta?