Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei parisuhteessa koskaan riidellä - miten on mahdollista?

Vierailija
18.06.2008 |

Täälläkin joskus lukee, että jotkut parit eivät riitele koskaan. MIten tällainen voi olla mahdollista? Oletteko sitten tasan tarkkaan aina samaa mieltä kaikista asioista? Vai osaatteko aina diplomaattisesti keskustella kaikista asioista ja päästä sopuun riitelemättä?

Kyllä meillä ainakin varmaan viikottain tai ainakin kuukausittain on aika koviakin riitoja. Ei ne mistään isoista asioista ole, kunhan puretaan huonoa tuulta siihen toiseen:((. Lisäksi mua alkaa usein ärsyttää koko mies jostain syystä ja silloin saamme jotain riitaa aikaiseksi!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että meillä riidellään ei tarkoita sitä etteikö jokainen keskustelu menisi riitelyksi. Sitä se ei todellakaan tarkoita! Me keskustelemme ja väittelemme tosi paljon päivittäin. Mutta silloin tällöin se tietysti menee riitelyksikin. Mutta eivät ne kauan kestä. Itse ainakin unohdan nopeasti ja annan anteeksi.

Harvoin meillä riitelyt myöskään menevät henkilökohtaisuuksiin kuten tiedän joillain menevän. Tai syyttelyksi. Sitä ainakin yritän itse välttää kovasti.

Suhdettamme pidän tosi hyvänä, kauan se onkin kestänyt kun on 20 vuotta täynnä:DD

Ap

Vierailija
42/44 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koe enkä sano tuntevani vihaa kun olen suutuksissani miestä kohtaan jonkun ohimenevän asian takia. Jos tunnen vihaa niin se on minulle samaa kuin toisen vihaaminen. Viha on paljon kokonaisvaltaisempi myrkyllinen tunne kuin vihaisuus, suuttumus, kiukku. Vihaisuus menee ohi ajan kanssa tai riitelemällä ja sopimalla, viha ei mene ohi pelkästään sillä että riidellään, sovitaan ja suukotellaan vaan se on kokonaisvaltainen negatiivinen asenne toista ihmistä kohtaan ja tuhoaa. Sellaista ei ole mitään syytä sietää parisuhteessa

On eri asia tuntea vihaa jossain elämäntilanteessa, kuin vihata toista ihmistä.

Ja tosiaan, minusta ei ole mitään syytä erota rakastamastani puolisosta vain sen takia, että minä tunnen myös vihan tunteita, joskus myös häntä kohtaan. Ja kun ne asiat on käsitelty, eli on riidelty ja sovittu, minun ei tarvitse kantaa vihan tunnetta enää mukanani, vaan voin antaa anteeksi ja en siis ala vihaamaan toista.

Avioerot ovat sen verran yleisiä, että todellakin luulen, että osa noista eroista on nimenomaan syntyneet siitä, että ei ymmärretä oikein sitä, mitä on rakkaus, eikä osata käsitellä ja purkaa niitä negatiivisia tunteita.

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tosiaankaan riidellä miehen kanssa. Suhteen alussa kyllä, mutta nykyisin (18 vuoden yhdessäolon jälkeen) ei oikeastaan ollenkaan. Voidaan kyllä olla eri mieltä asioista mutta ei asioista silti tarvitse riidellä.

Lapsistakin tulee siis kieroutuneita kun me vaan keskustellaan eikä tapella lainkaan...

Vierailija
44/44 |
18.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisin pitkän pennin maksanut ettei olisi tarvinnut sitä kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä