Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätäiset, hosuvat ihmiset

Vierailija
03.05.2015 |

Joudun työni puolesta olemaan tekemisissä naisen kanssa, joka hosuu ja sählää. Emme ole samalla aaltopituudella ja yhdessäolo alkaa olla ahdistavaa. Olen tyystin toisenlainen: rauhallinen, järjestelmällinen, tarkka ja täsmällinen. Hermostun hosujan seurassa ja työni sujuu siksi huonommin kuin normaalisti ja näytän omasta mielestäni tyhmemmältä kuin oikeasti olen. Hosujan kanssa oleminen syö myös valtavasti energiaa ja tunnen olevani uupunut, kun en löydä edes yhteisiä keskustelun aiheita - puhumattakaan jostakin syvällisemmästä kohtaamisesta. 

En vain yksinkertaisesti pysty ymmärtämään hätäistä, hosuvaa ja huolimatonta ihmistä, joka tekee kaiken vähän sinne päin ja jonka jälkiä saa usein siivota tai korjata. 

Onko tällainen hätäileminen aito persoonallisuuden piirre vai onko kyse epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta? Miten hosuja oikein näkee itsensä? Ajatteleeko hän olevansa nopea ja tehokas ja muunlaisten olevan turhauttavan hitaita? 

Koska tilanne on ajautumassa konfliktin suuntaan, olisin kiitollinen neuvoista. Ehkä jos tajuisin paremmin mitä äkkinäisen ihmisen päässä liikkuu, yhteistyömme voisi onnistua paremmin.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaikea elämäntilanne kun olin töissä ja mulla se ilmeni sähläyksenä.
No, otin sitten lopputilin ja vaihdoin alaa..
Nyt olen kotona lasten kanssa ja olen rauhallinen oma itseni kun tiedän, ettei tarvitse palata paskahommiin kanalauman keskelle.
Meilläkin oli noita "mä teen kaiken paremmin kun kukaan ei sählää vieressä", ja kun en sählännyt vieressä niin nuo kotkat ei tehneet mitään, keskustelivat keskenään nurkassa kun pomo ei nähnyt. Teitä "reippaita" - ei sählääjiä on paljon :F Katsokaa tekin peiliin, ettei vaan laiskuus syö teitä ja sähläys toisia.. Vai miten se meni ;)

Vierailija
62/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma kuulostaa tempperamenttierolta. Tuttu juttu meillä, mies on todella ripeä ja hieman hätäinen, itse olen harkitseva ja hidas viilipytty. Mies myös sanoo mielipiteensä erittäin voimakkaasti olivat ne sitten puolesta tai vastaan, minä en ole samalla tavalla välitön ja impulsiivinen.

joskus ukko vähän hutiloi ja minä taas olen kauhean hidas ja jään jumittamaan yksityiskohtia. Yhdessä ollaan kyllä hyvä pari, erilaisuudessa on voimaa. Täytyy vaan oppia sietämään sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö-ap:llä on hyvin hallussa markkinoinnin ja politiikan kieli: " Olen myös yrittänyt palauttaa eroavaisuutta introverttiyteen ja ekstraverttiyteen." Noinko puhuu hoitoalan ihminen? 

Kerrohan vielä, millä tavalla tämä hosujatyökaveri on korkeasti koulutettu? Hoitoalan korkeasti koulutettu, joka on hoitotyössä (ilmeisesti, koska ap:kin on ja toimii ap:n työparina) on sitten varmaan lääkäri, jonka hommia sh-ap joutuu paikkailemaan, kun toinen vaan sählää.

Vierailija
64/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:58"]

Höpölöpö-ap:llä on hyvin hallussa markkinoinnin ja politiikan kieli: " Olen myös yrittänyt palauttaa eroavaisuutta introverttiyteen ja ekstraverttiyteen." Noinko puhuu hoitoalan ihminen? 

Kerrohan vielä, millä tavalla tämä hosujatyökaveri on korkeasti koulutettu? Hoitoalan korkeasti koulutettu, joka on hoitotyössä (ilmeisesti, koska ap:kin on ja toimii ap:n työparina) on sitten varmaan lääkäri, jonka hommia sh-ap joutuu paikkailemaan, kun toinen vaan sählää.

[/quote]

Vähän sama kävi mielessä: onko ap kenties katkera lähihoitaja, joka "kokee" korjaavansa lääketieteen tohtorin hommia...?

Vierailija
65/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 07:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:33"] Mä olen itse hosuja. Se on mun temperamentti. Olen nopea ja en kestä hidastelua. Valitettavasti kun on nopea ja ei mikään pikkutarkka luonne, tekee myös virheitä. Olen myös todella puhelias. Monesti työpäivien jälkeen koen morkkista siitä, miten käyttäydyn, sitten jaksan tsempata pari päivää,kunnes mopo karkaa käsistä. Mun työkaveri on rauhallinen, hidas ja hiljainen, ja huomaan hänen olemuksensa vaan ruokkivan omaani. [/quote]   Kuulostaa tutulta. Olen myös yrittänyt palauttaa eroavaisuutta introverttiyteen ja ekstraverttiyteen. Onkohan tässä olettamuksessa perää?  En ymmärrä miten voi olla kestämättä hitautta. Ap [/quote]Kuulostat ap itse aika sietämättömältä ja tuomitsevalta. Vain hitaat ovat oikeassa?

[/quote]

Miksi se on sietämätön ja tuomitseva, joka ei vittuile toiselle osapuolelle, vaan kehuu ja on yrittänyt selittää, että tekee asiat toisella tavalla ja jopa pyytänyt sitä anteeksi? Potilaat ovat sitä paitsi tyytyväisempiä minuun kuin tähän toiseen ja pelkäävät aina, kun tämä toinen on mukana. Miksi siis minun pitäisi muuttua hänen kaltaisekseen? 

Aloituksessakin etsin neuvoja, joilla tilannetta parantaa, kun taas tämä toinen ei yritä mitään, ja palkkioksi AV:n tuomioistuimen tuomio. Haukkuisitte oikeaa puuta.

Ap 

Vierailija
66/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:04"]

[/quote]

Vähän sama kävi mielessä: onko ap kenties katkera lähihoitaja, joka "kokee" korjaavansa lääketieteen tohtorin hommia...?

[/quote]

En ole, olen korkeasti koulutettu itsekin. Älä itse ole typerä myöskään. 

Ap

Vierailija
67/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mielestäni termejä käytetään psykologiassakin ja mietin eroammeko silläkin tavalla.

Onpa täällä ilkeää ja olettavaa porukkaa. Millä oikeudella kutsut minua höpölöpö-Ap:ksi? 

Parin termin käytöstä muodostetaan jo profiili toisen persoonallisuudesta. Oletko itse oman osaamisalueesi ulkopuolella? Liittyykö kommenttisi aloitukseeni oleellisella tavalla? Haluatko perustella miten juuri nuo termit tekevät minusta höpölöpön, vai oletko vain purkamassa aamuvitutusta täällä, kun ei sitä muuallekaan uskalla purata? 

Ap 

Vierailija
68/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:33"] Mä olen itse hosuja. Se on mun temperamentti. Olen nopea ja en kestä hidastelua. Valitettavasti kun on nopea ja ei mikään pikkutarkka luonne, tekee myös virheitä. Olen myös todella puhelias. Monesti työpäivien jälkeen koen morkkista siitä, miten käyttäydyn, sitten jaksan tsempata pari päivää,kunnes mopo karkaa käsistä. Mun työkaveri on rauhallinen, hidas ja hiljainen, ja huomaan hänen olemuksensa vaan ruokkivan omaani. [/quote]   Kuulostaa tutulta. Olen myös yrittänyt palauttaa eroavaisuutta introverttiyteen ja ekstraverttiyteen. Onkohan tässä olettamuksessa perää?  En ymmärrä miten voi olla kestämättä hitautta. Ap [/quote]Kuulostat ap itse aika sietämättömältä ja tuomitsevalta. Vain hitaat ovat oikeassa?

[/quote]

Miksi se on sietämätön ja tuomitseva, joka ei vittuile toiselle osapuolelle, vaan kehuu ja on yrittänyt selittää, että tekee asiat toisella tavalla ja jopa pyytänyt sitä anteeksi? Potilaat ovat sitä paitsi tyytyväisempiä minuun kuin tähän toiseen ja pelkäävät aina, kun tämä toinen on mukana. Miksi siis minun pitäisi muuttua hänen kaltaisekseen? 

Aloituksessakin etsin neuvoja, joilla tilannetta parantaa, kun taas tämä toinen ei yritä mitään, ja palkkioksi AV:n tuomioistuimen tuomio. Haukkuisitte oikeaa puuta.

Ap 

[/quote]

"En ymmärrä miten voi olla kestämättä hitautta." Mikset voi ymmärtää, onko hitaus sinusta väistämättä hyve?

Ja muuten, täällä anonyymillä palstalla ainoa mitä meillä on, on sinun tarinasi. Hyvin vaikea tietää miltä homma näyttää sinun työyhteisösi vinkkelistä. Mitään itsekritiikkiä sinulla ei ainakaan ole ollut tässä ketjussa ollenkaan, eli sen perusteella veikkaus osuu siihen suuntaan että ihan objektiivinen et voi olla, koska kukaan ei ole täydellinen...  

Vierailija
69/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:28"]

Olen itse ripeä ja reipas ihminen ja kääntöpuolena tästä on juuri tuo hosuvuus. Kyllä ymmärrän, että ap:n työkaveria saattaa joskus rassata, jos ap jää junnaamaan johonkin mitättömään yksityiskohtaan tai on muuten tosi hidas. Ihan yhtä ymmärrettävää on, että hosuminen ärsyttää rauhallista ihmistä.

Ap:n työkaverin tapa toimia ärsytystilanteessa on silti typerä, eikä sitä voi tai tarvitse ymmärtää. Jotta yhteistyö toimisi, pitää molempien hyväksyä erilaiset työtavat ja koittaa päästä kompromisseihin, että työt sujuisivat mahdollisimman hyvin.

[/quote]

En jää junnamaan koskaan, vaan teen vain huolellisesti ja huomioin aina myös, että silloinen työkaverini pysyy mukana, toisin kuin tämä toinen henkilö, josta on ollut puhetta. Hän ei mieti kuin itseään.

Ap

Vierailija
70/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:32"]

Mulla oli vaikea elämäntilanne kun olin töissä ja mulla se ilmeni sähläyksenä. No, otin sitten lopputilin ja vaihdoin alaa.. Nyt olen kotona lasten kanssa ja olen rauhallinen oma itseni kun tiedän, ettei tarvitse palata paskahommiin kanalauman keskelle. Meilläkin oli noita "mä teen kaiken paremmin kun kukaan ei sählää vieressä", ja kun en sählännyt vieressä niin nuo kotkat ei tehneet mitään, keskustelivat keskenään nurkassa kun pomo ei nähnyt. Teitä "reippaita" - ei sählääjiä on paljon :F Katsokaa tekin peiliin, ettei vaan laiskuus syö teitä ja sähläys toisia.. Vai miten se meni ;)

[/quote]

On eri asia sählätä vaikeasta elämäntilanteesta johtuen kuin sählätä itsekritiikittömästi läpi elämänsä ja kykenemättä kompromisseihin. Jos tietäisin, että on kyse vaikeasta elämäntilanteesta, en reagoisi sillä tavalla kuin reagoin, mutta olen jo selvittänyt sen, ettei siitä ole kyse.

Kun lähiomaiseni kuoli, olin minäkin toisaikainen ja huolimaton töissä ja virheitä tuli.

Ap

Vierailija
71/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:22"]

[/quote]

Ap 

[/quote]

"En ymmärrä miten voi olla kestämättä hitautta." Mikset voi ymmärtää, onko hitaus sinusta väistämättä hyve?

Ja muuten, täällä anonyymillä palstalla ainoa mitä meillä on, on sinun tarinasi. Hyvin vaikea tietää miltä homma näyttää sinun työyhteisösi vinkkelistä. Mitään itsekritiikkiä sinulla ei ainakaan ole ollut tässä ketjussa ollenkaan, eli sen perusteella veikkaus osuu siihen suuntaan että ihan objektiivinen et voi olla, koska kukaan ei ole täydellinen...  

[/quote]

En ole koskaan saanut negatiivista palautetta työsuorituksestani paitsi siis tältä sähläriltä ja olen ollut töissä 21 vuotta. 

Totta, että teillä on vain minun tarinani, mutta en olisi kirjoittanut tänne, jollen haluaisi ratkaista tilannetta molempien kannalta parhain päin. Sitä on vain vaikea tehdä, kun ei ymmärrä toista kaikista keskustelu- ja kompromissiyrityksistä huolimatta ja jatkuva vittuilu on syönyt tätä naista jo aika paljon. 

Ketjuun kirjoitettu vittuilu ei suinkaan rohkaise minua ymmärtämään vahvemmin tätä työkaveriani, päinvastoin alkaa inhottaa vielä enemmän - kiitos kaiken tämän vittuilun. Minulla on raja sen suhteen. Mainittakoon myös, että muutamat muut ihmiset nauravat avoimesti tälle työkaverilleni ja pilailevat hänen kustannuksellaan. Itse olen asentään pidättäytynyt nolaamisesta ja työpaikkakiusaamisesta. Ilmeisesti olisi vain pitänyt mennä massan mukana?

Ap

Vierailija
72/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:30"]

Millä tavalla korjata jälkiä? Onko tälle oikeasti aihetta vai onko kyseessä kettuileva "vain minun tapani on oikea"-korjailla? Eli korjaatko oikeasti toisen virheitä vai muuten vaan työnjälkeä?

[/quote]

En koskaan korjaa toisen jälkiä hänen itsensä nähtensä. Olen suojellut hänen kasvojaan nyt niin pitkälle kuin mahdollista, kun taas tämä toinen etsii vimmalla minusta virheitä ja vittuilee koko ajan, jollen tee täsmälleen samoin kuin hän. On siis ylentänyt itsensä täydelliseksi työntekijäksi, johon vertaa kaikkia muita työntekijöitä. 

Jollen korjaisi virheitä, asiat jäisivät puolitiehen ja potilaille saattaisi aiheutua vaaratilanteita. Muut työkaverini ovat kiitelleet minua tästä toiminnasta.

Ap

Vierailija
73/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:22"]

[/quote]

Ap 

[/quote]

[/quote]

En ole koskaan saanut negatiivista palautetta työsuorituksestani paitsi siis tältä sähläriltä ja olen ollut töissä 21 vuotta. 

Totta, että teillä on vain minun tarinani, mutta en olisi kirjoittanut tänne, jollen haluaisi ratkaista tilannetta molempien kannalta parhain päin. Sitä on vain vaikea tehdä, kun ei ymmärrä toista kaikista keskustelu- ja kompromissiyrityksistä huolimatta ja jatkuva vittuilu on syönyt tätä naista jo aika paljon. 

Ketjuun kirjoitettu vittuilu ei suinkaan rohkaise minua ymmärtämään vahvemmin tätä työkaveriani, päinvastoin alkaa inhottaa vielä enemmän - kiitos kaiken tämän vittuilun. Minulla on raja sen suhteen. Mainittakoon myös, että muutamat muut ihmiset nauravat avoimesti tälle työkaverilleni ja pilailevat hänen kustannuksellaan. Itse olen asentään pidättäytynyt nolaamisesta ja työpaikkakiusaamisesta. Ilmeisesti olisi vain pitänyt mennä massan mukana?

Ap
[/quote]

Kaikki eriävät mielipiteet eivät ole automaattisesti vittuilua. Ehkä siitä olisi hyvä aloittaa?

Vierailija
74/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:30"]

Millä tavalla korjata jälkiä? Onko tälle oikeasti aihetta vai onko kyseessä kettuileva "vain minun tapani on oikea"-korjailla? Eli korjaatko oikeasti toisen virheitä vai muuten vaan työnjälkeä?

[/quote]

En koskaan korjaa toisen jälkiä hänen itsensä nähtensä. Olen suojellut hänen kasvojaan nyt niin pitkälle kuin mahdollista, kun taas tämä toinen etsii vimmalla minusta virheitä ja vittuilee koko ajan, jollen tee täsmälleen samoin kuin hän. On siis ylentänyt itsensä täydelliseksi työntekijäksi, johon vertaa kaikkia muita työntekijöitä. 

Jollen korjaisi virheitä, asiat jäisivät puolitiehen ja potilaille saattaisi aiheutua vaaratilanteita. Muut työkaverini ovat kiitelleet minua tästä toiminnasta.

Ap
[/quote]

Siis olet peitellyt hänen jälkiään ja suojellut hänen kasvojaan MUTTA työkaverisi kiittelevät sinua tästä toiminnasta, eli heille et sitä ole peitellyt sitten kuitenkaan?

Vierailija
75/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:30"] Millä tavalla korjata jälkiä? Onko tälle oikeasti aihetta vai onko kyseessä kettuileva "vain minun tapani on oikea"-korjailla? Eli korjaatko oikeasti toisen virheitä vai muuten vaan työnjälkeä? [/quote]   En koskaan korjaa toisen jälkiä hänen itsensä nähtensä. Olen suojellut hänen kasvojaan nyt niin pitkälle kuin mahdollista, kun taas tämä toinen etsii vimmalla minusta virheitä ja vittuilee koko ajan, jollen tee täsmälleen samoin kuin hän. On siis ylentänyt itsensä täydelliseksi työntekijäksi, johon vertaa kaikkia muita työntekijöitä.  Jollen korjaisi virheitä, asiat jäisivät puolitiehen ja potilaille saattaisi aiheutua vaaratilanteita. Muut työkaverini ovat kiitelleet minua tästä toiminnasta. Ap [/quote] Siis olet peitellyt hänen jälkiään ja suojellut hänen kasvojaan MUTTA työkaverisi kiittelevät sinua tästä toiminnasta, eli heille et sitä ole peitellyt sitten kuitenkaan?

[/quote]

Jos luulet, että olen tehnyt sen ensisijaisesti siksi, että saisin kiitosta ja suosiota työkavereilta niin luulet väärin. Hoitoalalla tehdään tiimityötä, joten menisi aika kauan, että saisin järjesteltyä tilanteet niin, että saisin korjattua asioita ilman että kukaan näkisi. Ei minulla ole edes sellaiseen järjestelyyn aikaa. 

Pitäisikö sinusta olla tekemättä mitään? 

Ap

Vierailija
76/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:22"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:16"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 07:04"] [quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 22:33"] Mä olen itse hosuja. Se on mun temperamentti. Olen nopea ja en kestä hidastelua. Valitettavasti kun on nopea ja ei mikään pikkutarkka luonne, tekee myös virheitä. Olen myös todella puhelias. Monesti työpäivien jälkeen koen morkkista siitä, miten käyttäydyn, sitten jaksan tsempata pari päivää,kunnes mopo karkaa käsistä. Mun työkaveri on rauhallinen, hidas ja hiljainen, ja huomaan hänen olemuksensa vaan ruokkivan omaani. [/quote]   Kuulostaa tutulta. Olen myös yrittänyt palauttaa eroavaisuutta introverttiyteen ja ekstraverttiyteen. Onkohan tässä olettamuksessa perää?  En ymmärrä miten voi olla kestämättä hitautta. Ap [/quote]Kuulostat ap itse aika sietämättömältä ja tuomitsevalta. Vain hitaat ovat oikeassa? [/quote]   Miksi se on sietämätön ja tuomitseva, joka ei vittuile toiselle osapuolelle, vaan kehuu ja on yrittänyt selittää, että tekee asiat toisella tavalla ja jopa pyytänyt sitä anteeksi? Potilaat ovat sitä paitsi tyytyväisempiä minuun kuin tähän toiseen ja pelkäävät aina, kun tämä toinen on mukana. Miksi siis minun pitäisi muuttua hänen kaltaisekseen?  Aloituksessakin etsin neuvoja, joilla tilannetta parantaa, kun taas tämä toinen ei yritä mitään, ja palkkioksi AV:n tuomioistuimen tuomio. Haukkuisitte oikeaa puuta. Ap  [/quote] "En ymmärrä miten voi olla kestämättä hitautta." Mikset voi ymmärtää, onko hitaus sinusta väistämättä hyve? Ja muuten, täällä anonyymillä palstalla ainoa mitä meillä on, on sinun tarinasi. Hyvin vaikea tietää miltä homma näyttää sinun työyhteisösi vinkkelistä. Mitään itsekritiikkiä sinulla ei ainakaan ole ollut tässä ketjussa ollenkaan, eli sen perusteella veikkaus osuu siihen suuntaan että ihan objektiivinen et voi olla, koska kukaan ei ole täydellinen...   [/quote]   En ole koskaan saanut negatiivista palautetta työsuorituksestani paitsi siis tältä sähläriltä ja olen ollut töissä 21 vuotta.  Totta, että teillä on vain minun tarinani, mutta en olisi kirjoittanut tänne, jollen haluaisi ratkaista tilannetta molempien kannalta parhain päin. Sitä on vain vaikea tehdä, kun ei ymmärrä toista kaikista keskustelu- ja kompromissiyrityksistä huolimatta ja jatkuva vittuilu on syönyt tätä naista jo aika paljon.  Ketjuun kirjoitettu vittuilu ei suinkaan rohkaise minua ymmärtämään vahvemmin tätä työkaveriani, päinvastoin alkaa inhottaa vielä enemmän - kiitos kaiken tämän vittuilun. Minulla on raja sen suhteen. Mainittakoon myös, että muutamat muut ihmiset nauravat avoimesti tälle työkaverilleni ja pilailevat hänen kustannuksellaan. Itse olen asentään pidättäytynyt nolaamisesta ja työpaikkakiusaamisesta. Ilmeisesti olisi vain pitänyt mennä massan mukana? Ap [/quote] Kaikki eriävät mielipiteet eivät ole automaattisesti vittuilua. Ehkä siitä olisi hyvä aloittaa?

[/quote]

Joo, mutta ne voi esittää positiivisesti, kannustavasti, rakentavasti, rohkaisevasti - ei nolaavasti, mitätöivästi, henkilökohtaisuuksiin menemällä, toisen mielen tahallaan pahoittamalla ja äksyilemällä ja huutamalla sekä vastustamalla kaikkea kritiikkiä jo lähtökohtaisesti? Saako sellaisen henkilön kanssa edes vakavaa keskustelua aikaiseksi? Haluatko tulla kokeilemaan (raskaan ja kiireisen työn ohessa)?

Ap

Vierailija
77/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:30"] Millä tavalla korjata jälkiä? Onko tälle oikeasti aihetta vai onko kyseessä kettuileva "vain minun tapani on oikea"-korjailla? Eli korjaatko oikeasti toisen virheitä vai muuten vaan työnjälkeä? [/quote]   En koskaan korjaa toisen jälkiä hänen itsensä nähtensä. Olen suojellut hänen kasvojaan nyt niin pitkälle kuin mahdollista, kun taas tämä toinen etsii vimmalla minusta virheitä ja vittuilee koko ajan, jollen tee täsmälleen samoin kuin hän. On siis ylentänyt itsensä täydelliseksi työntekijäksi, johon vertaa kaikkia muita työntekijöitä.  Jollen korjaisi virheitä, asiat jäisivät puolitiehen ja potilaille saattaisi aiheutua vaaratilanteita. Muut työkaverini ovat kiitelleet minua tästä toiminnasta. Ap [/quote] Siis olet peitellyt hänen jälkiään ja suojellut hänen kasvojaan MUTTA työkaverisi kiittelevät sinua tästä toiminnasta, eli heille et sitä ole peitellyt sitten kuitenkaan?

[/quote]

Jos luulet, että olen tehnyt sen ensisijaisesti siksi, että saisin kiitosta ja suosiota työkavereilta niin luulet väärin. Hoitoalalla tehdään tiimityötä, joten menisi aika kauan, että saisin järjesteltyä tilanteet niin, että saisin korjattua asioita ilman että kukaan näkisi. Ei minulla ole edes sellaiseen järjestelyyn aikaa. 

Pitäisikö sinusta olla tekemättä mitään? 

Ap
[/quote]

Mutta eihän tuo ole toisen jälkien peittelyä ja kasvojen säästämistä jos ottaa siitä kunnian itselleen... Mikä on sun määritelmä kasvojen säästämisestä?

Vierailija
78/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:21"]

[/quote]

Mielestäni termejä käytetään psykologiassakin ja mietin eroammeko silläkin tavalla.

Onpa täällä ilkeää ja olettavaa porukkaa. Millä oikeudella kutsut minua höpölöpö-Ap:ksi? 

Parin termin käytöstä muodostetaan jo profiili toisen persoonallisuudesta. Oletko itse oman osaamisalueesi ulkopuolella? Liittyykö kommenttisi aloitukseeni oleellisella tavalla? Haluatko perustella miten juuri nuo termit tekevät minusta höpölöpön, vai oletko vain purkamassa aamuvitutusta täällä, kun ei sitä muuallekaan uskalla purata? 

Ap 

[/quote]

purata? Tarkoitit varmaan purkaa.

Vierailija
79/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoah? Kuulostaa ihan mun entiseltä myymäläpäälliköltä.
Itse kuvittelee olevansa täydellinen työssään ja elämässään ja etsii sitten virheitä "nopeammista", ku ei ite kykene samaan kun pitää juoruta myymälän toisessa päässä ylimääräisiä ja leikkiä teini-ikäistä.

Vierailija
80/87 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:39"] [quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 08:30"] Millä tavalla korjata jälkiä? Onko tälle oikeasti aihetta vai onko kyseessä kettuileva "vain minun tapani on oikea"-korjailla? Eli korjaatko oikeasti toisen virheitä vai muuten vaan työnjälkeä? [/quote]   En koskaan korjaa toisen jälkiä hänen itsensä nähtensä. Olen suojellut hänen kasvojaan nyt niin pitkälle kuin mahdollista, kun taas tämä toinen etsii vimmalla minusta virheitä ja vittuilee koko ajan, jollen tee täsmälleen samoin kuin hän. On siis ylentänyt itsensä täydelliseksi työntekijäksi, johon vertaa kaikkia muita työntekijöitä.  Jollen korjaisi virheitä, asiat jäisivät puolitiehen ja potilaille saattaisi aiheutua vaaratilanteita. Muut työkaverini ovat kiitelleet minua tästä toiminnasta. Ap [/quote] Siis olet peitellyt hänen jälkiään ja suojellut hänen kasvojaan MUTTA työkaverisi kiittelevät sinua tästä toiminnasta, eli heille et sitä ole peitellyt sitten kuitenkaan? [/quote]   Jos luulet, että olen tehnyt sen ensisijaisesti siksi, että saisin kiitosta ja suosiota työkavereilta niin luulet väärin. Hoitoalalla tehdään tiimityötä, joten menisi aika kauan, että saisin järjesteltyä tilanteet niin, että saisin korjattua asioita ilman että kukaan näkisi. Ei minulla ole edes sellaiseen järjestelyyn aikaa.  Pitäisikö sinusta olla tekemättä mitään?  Ap [/quote] Mutta eihän tuo ole toisen jälkien peittelyä ja kasvojen säästämistä jos ottaa siitä kunnian itselleen... Mikä on sun määritelmä kasvojen säästämisestä?

[/quote]

En ota mitään kunniaa itselleni. En ymmärrä sinun tulokulmaasi.

Nettikeskustelussa et sitten keksinyt mitään relevantimpaa kuin tarttua erilaiseen taivutusmuotoon. 

Voit siirtyä jankkamaan jonkun toisen kanssa. Minua (ja työkaveria) et nyt auta yhtään. 

Tästäkin tuli jo niin väsynyt olo, että taidan lakata hyysäämästä työkaveria. Jääköön yksinään. Jääköön kiinni virheistään ja saakoon potkut.

Ajattelen käytöksen syyksi huonon itsetunnon.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan