Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh, osaako kaksivuotiaat jo luistella???

Vierailija
04.01.2006 |

Täällä on olut monta viestiä siitä, kuinka 2-vuotiaille on ostettu luistimia. Ei ole omalleni tullut edes mieleen hankkia... ilmeisesti olen siis rankasti aliarvioinut hänen taitonsa ja ajatellut, että hiihtäminen on jo riittävä haaste...Mutta..kertokaa tarkemmin..millaiset luistimet, mitä muita varusteita, kypärä? Pysyykö tosiaan itse pystyssä vai pitääkö talutella?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen jalat ovat vielä liian heikot ja motoriset taidot riittämättömät niinkin vaativaan " urheiluun" . Eli siitä jäällä räpiköimisestä tuskin on mitään hyötyä ennenkuin lapsi ymmärtää, että niillä luistimilla ei kävellä vaan liu´utaan.

Vierailija
2/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ajatellut, että 2-vuotiaana osaisi jo luistella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli tuolloin 2 ja puoli. Toisella kerralla jo pysyi itse pystyssä ja mailan kanssa " töpötteli" eteenpäin.

Itse en olisi vielä tuolloin ajatellut hankkia luistimia, mutta paha oli kieltääkään kun poika niin innolla itse halusi.

Vierailija
4/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaalla on varmaan sitten jo rullaluistimet...

Meillä vasta 4-vuotiaat on kiinnostuneet luistelusta, ja moni tuttavaperheen lapsi ei vielä silloinkaan. Varmaan poikkeuksia on, ja oppiihan lapsi tietenkin, jos aikuinen päättäväisesti tuntikausia joka päivä opettaa, mutta kyllä ehtii hyvin myöhemminkin.

Vierailija
5/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seisomaan ilman tukea.

Vierailija
6/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena ei kiinnostanutkaan enää hirvesti, saa nähdä miten nyt käy kun on 5,5. Tytölle tarkoitus kokeilla luistimia nyt myös, täytti juuri kolme. Luulen että nuorena on rohkeutta enemmän ja kun ikää tulee, tulee myös lisää arkuutta että ehkä se vitsa kannattaa ihan nuorena vääntää.

Vierailija
7/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne kaksi vuotiaat mitään vielä osaa, mutta siinäpähän ovat touhussa mukana ja harjoittelevat.

Vierailija
8/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hinkkua meidän kuopuksella (viides poika) on kova, vaikka ikäkin on vasta 1v9kk. Luistimet hän saa jalkaan kun radalle mennään, sitten hän muutama kertaa seisoo jäällä ja sen jälkeen kiipeä rattaisiin ja minä työnnän häntä kova vauhtia (sitä hän nauttia kovasti). Isot veljet pelaavat vieressä jääkiekkoa (meidän nyt 4,5 vuotias oppii viime reilu 3 vuotiaana luistelemaan tosi hyvin hallissa luistelukoulussa). Nurimmallakin on maila mukana rataissa ja riemu on suuri kun työnnän häntä niin, että välillä maila osuu kiekkoon.

En usko, että poika tällä kaudella " luistelee" mutta ensi talvena voi olla, että muutama metri onnistuukin - silloin hän on vielä virallisesti 2 vuotias...

Emme muuten ole himourheilijoita - jäärata vaan on niin mukavan lähellä, että olemme suurpehellisinä tehneet sitä yhteisen harrastuksen joka on nyt tosi ihana, kun voimme olla kaikki samanaikaisesti jäällä!

Vierailija
9/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli jo omasta takaa tarpeeksi pienet luistimet (saatu käytettynä), niin miksen olisi antanut kokeilla. Luistelu oli sellaista köpöttelyä, mutta kyllä pysyi pystyssä ihan omin avuin jo toisella kerralla. Kun isompien kanssa oltiin kuitenkin jo siellä luistelemassa, kuopukselta otettiin vain sitten luistimet pois, kun ei enää halunnut luistella. Luisteluaika vaihteli 5min-30min.

Kypärä on ollut lapsilla ihan tarpeellinen varuste ja sama kypärä on mennyt monta vuotta, kun säätövaraa on.

Vierailija
10/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se tarkoittaa oikeasti sitä, että minä pidän kainaloista kiinni ja lapsi heiluttelee epämääräisesti jalkojaan jäällä :D Mutta siinäpä tutustuu jäähän elementtinä ja alustana, ja voi kokea olevansa " tosi iso tyttö!" :)

Vierailija
11/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aion isoveljelle (4v.) ostaa ekat luistimet ja tiedän, että huuto alkaa, jos pienempi ei saa kokeilla.

Vierailija
12/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa hieman pystyi liikkumaan itsenäisesti luistimilla. Lähinnä sellaista kävelyähän se oli.. Pystyi myös lyömään mailalla palloa, vaikka aina lyönnin jälkeen kaatuikin.. Osasi jopa nousta kaaduttuaan itse ylös (kerran, muuten aina autettiin). Luistimet jalassa oltiin jäällä n. 0,5h ja sen jälkeen vielä pelailtiin kengät jalassa n.0,5h. Lapsi tykkäsi kovasti.

Kypärä tietenkin oli päässä. Luistellessa ei kaatunut kuin vähän pyllylleen, koska jompi kumpi vanhemmista oli ihan takana koko ajan, mutta itksekseen juostessa kaatui pari kertaa kovemmasta vauhdista ja silloin oli hyvä, että oli kypärä päässä.

Vierailija
13/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat sisäänpäin kääntyneenä yrittävät sitten " luistella" . 2-vuotiaan jalka ei ole vielä valmis luistimiin. Muistanette itse lapsuudestanne kuinka kipeäksi jalat siinä hommassa tuli!?!?!

Vierailija
14/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen malliin älähti! XD

Vierailija
15/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole pian kolme vuotta täyttävälle tytölleni luistimia hankkinut sillä minusta hänelle riittävät uiminen, hiihto (ei vielä tosin kokeiltu, mutta tänä talvena ois tarkoitus aloittaa), mäenlasku, lumilinnan rakentaminen yms. Kyllä se kerkeää luistelua opetella myöhemminkin. Mutta ei kai siinä mitään jos vaan jaksaa innostua. Meillä nyt on valittu harrastukset näin.

Vierailija
16/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan siitä että ennen oli huonompia luistimia...

Vierailija
17/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sitten varmaan ollut pihit vanhemmat, jotka eivät ole halunneet panostaa lapsen liikuntaharrastuksiin. Kyllä ainakin jo 70-luvulla on saanut kunnon luistimia jos on halunnut. Minusta kaikenlaiseen lapsen liikkumiseen tulee panostaa. Se ei mene koskaan hukkaan!

Vierailija
18/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistimet 80-luvulla oli ihan samanlaisia kuin nykyisinkin. Ei ne oo mihinkään muuttuneet. Kyllä 2-vuotias ON liian pieni luistelemaan...

Vierailija
19/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄÄ olla kokeiltu jo kaikenmaailman harrastukset....ja sen ikäisen jaloille se ei tosiaan tee hyvää.

Vierailija
20/23 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eiköhän me tosiaan keskitytä hiihtämisen saloihin vielä tällä kaudella ;) Lapseni tuntien, hän olisi varmasti aluksi tosi innoissaan luistimista, mutta jos hoippuilisi, kaatuilisi ja tuntisi, ettei osaa, niin pinna palaa ja into loppuu samantien... kuuluu kai ikäkauteen, joten senkin vuoksi taidan siirtää tätä kokemusta myöhemmäksi.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi