Siis häh, osaako kaksivuotiaat jo luistella???
Täällä on olut monta viestiä siitä, kuinka 2-vuotiaille on ostettu luistimia. Ei ole omalleni tullut edes mieleen hankkia... ilmeisesti olen siis rankasti aliarvioinut hänen taitonsa ja ajatellut, että hiihtäminen on jo riittävä haaste...Mutta..kertokaa tarkemmin..millaiset luistimet, mitä muita varusteita, kypärä? Pysyykö tosiaan itse pystyssä vai pitääkö talutella?
Kommentit (23)
pojalla jalat lenksuneet mihinkään suuntaan.. Totta kai oli hieman haparoivaa menoa ensimmäisellä kerralla, mutta en muista, että hän olisi ensimmäisiä kävelyaskeliakaan ihan täydellisesti ottanut.. Huojuen ne otettiin.. Uimassa ollaan käyty vauvasta asti, mutta ei hän silti hyvin vielä osaa uida. Vaikka ei täydellisesti uikaan, käymme silti uimassa.
Ehkä se on lapsesta kiinni, miten valmis joku on tekemään mitäkin ja missä iässä.. Toiset oppii kävelemään 8 kk iässä ja toiset vasta 18 kk ikäisinä..
Vierailija:
Luistimet 80-luvulla oli ihan samanlaisia kuin nykyisinkin. Ei ne oo mihinkään muuttuneet. Kyllä 2-vuotias ON liian pieni luistelemaan...
ja niillä on yritetty muutaman kerran käydä " luistelemassa" . Lapsi on nyt 1v9kk ja ei todellakaan osaa luistella niillä vekottimilla. Mutta mielestäni on vaan tärkeää että käydään ulkona ja lapsi saa kokeilla erilaisia talviaktiviteettejä ja tutustua uusiin asioihin.
minulla leikkauksella ja viiden kuukauden kipsauksella hoidetut kampurajalat (ennen yksivuotissyntymäpäivää).
Lääkäri suositteli mm. luistelemista ja kaikkea muutakin liikuntaa, jossa jalat joutuvat töihin. Edellytksenä vain kunnolliset ja tukevat luistimet jossa kantakuppi on mahdollisimman kova jottei jalka pääse kiertymään. Rasitus on ihmiselle hyväksi! Etkä sinä pysty pakottamaan kaksi vuotiasta luistelemaan jos ei hän halua. Ja hän kyllä lopettaa aivan varmasti jos tuntuu jotenkin epämukavalta.