Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Virtsatietulehdus!

Vierailija
11.04.2015 |

Alkoi just pari tuntia sitten inhottava virtsatietulehdus. Tuli tosi nopeasti ja oireet ovat jo aika kovat.

Onko kellään tiedossa mitään kotikonsteja millä oireita voisi helpottaa kunnes pääsen lääkäriin? Tyypillistä että alkoi just viikonloppuna ja illalla kun on vaikea saada apua ja hoitoa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä kirjoittaja 21 lisää. Infektiohan johtuu useimmin Escherichia coli -bakteerista (ulosteessa), joka jostain syystä eksyy välilihalta virtsateihin. Sokeri ei siis aiheuta tulehdusta, mutta voi pahentaa sitä.

Vierailija
22/33 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiini kuulemma auttaa myös!
Mä taistelin koko viime kesän uusiutuvien tulehdusten kanssa, vastustuskyky oli muutenkin aika matalalla parin leikkauksen takia. Kyllä siinä oli monena aamuna itku silmässä, pahimpina päivinä vaipui jo epätoivoon ettei kroppa koskaan selätä pöpöä. Tulipas ainakin oltua tarkkana sokereiden ja nestetasapainon kanssa. Alkoholin suhteen varsinkin - elimistöä kuivattava sokeripommi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:42"]Ja vielä kirjoittaja 21 lisää. Infektiohan johtuu useimmin Escherichia coli -bakteerista (ulosteessa), joka jostain syystä eksyy välilihalta virtsateihin. Sokeri ei siis aiheuta tulehdusta, mutta voi pahentaa sitä.
[/quote]

Näin juuri, kiitos kun vastasit mun puolesta! :)

Vierailija
24/33 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:16"]Pidä paikat puhtaana, tuulettele ettei muhi. Juo hapanta, juuri edeltä mainittuja. Kun pissaaminen kirvelee niin suihkuta samaan aikaan bodeellä alapäähän viileää vettä, helpottaa kirvelyyn kun pissa saattaa tuntua "kuumalta"
[/quote]

Ei MISSÄÄN NIMESSÄ viileää vettä! Vain lämmintä ja melko kuumaakin saa olla ja se helpottaa.

Vierailija
25/33 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2015 klo 22:32"]

Ap täällä taas. Kiitos neuvoistanne. Makaan lämpimässä sängyssä iso kannu sitruunamehua vieressäni ja lämmin vehnäpussi pikkareissa. Täytyy sanoa että vehnäpussin lämpö helpotti kipua välittömästi. Ja vielä kun kipulääkket alkavat vaikuttaa niin enköhän pärjää huomiseen asti.

Valitettavasti asun pienellä paikkakunnalla missä ei saa ympärivuorokautisia terveyspalveluita. Mutta av-mammojen avulla kyllä parjään huomiseen!

[/quote]

Voi ku sulla karseeta! virtsatulehdus, ja toiset kärsii syöpätuskissaan

Vierailija
26/33 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on krooninen vti. Kamala vaiva. Kirvelee ja pissaa valuu housuun. On syönyt välillä jatkuvaa antibioottia estona.
Yrittäö ehkäistä juomalla joka päivä yli 2 litraa vettä ja karpalomehua.

Vierailija
27/33 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tärkeää on antibioottikuurin jälkeen syödä maitohappobakteereja! Itsellä oli hirveä kierre vuosi sitten, mutta onnistuin katkaisemaan sen antibioottien lisäksi maitohappobakteereilla sekä karpalotableteilla ja c-vitamiinilla (+riittävä nesteytys myös jatkossa).

Vierailija
28/33 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yleensä saanu äkilliset ja rajutkin oireet menemään pois sillä että oon läppärin ja juomapullon kanssa majoittunut vessaan pariksi tunniksi ja juonut vähintään litran tunnissa. Yleensä juon lähinnä vettä johon sekotan puolukkajauhetta, mutta välillä myös vettä. Ota myössärkylääkkeitä ja C vitamiiniä jos mahdollista ja suihkuta niin kuumaa kun pystyt mahdollisimman usein. En käytä mehuja ja niitä en viitti pitää kaapissa vain tätä varten, siksi puolukkajauhe, joka säilyy ikuisuuden. Ja majoitun vessaan, koska juon kokoajan ja pitäis olla 5 min välein pissalla :D

Vierailija
29/33 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas juomiben ob tärkeää.

Vierailija
30/33 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhn tuon yhden kirjoitus totta, että kaikki on suhteellista. Hänellä on varmaan syöpäkivut paljon pahemmat kuin virtsis ja kokee suurta turhautumista ihmisten ruikuttaessa pikkuvaivoista.
Toisaaltta hän voisi avata oman keskustelub omasta vaivastaan.

Vierailija
31/33 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut alkavan vti:n nyt vuosien aikana neljä kertaa taltutettua, kun olen heti oireiden alettua käynyt ostamassa aitoa sokeroimatonta karpalomehua. Super vätkyä, mutta sen kun kietaissut tunnin parin sisään niin hävinnyt oireet. Lisäksi kunnon C-vitamiinitankkaus ja kauratyyny housujen päälle lämmittämään.

Vierailija
32/33 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut alkavan vti:n nyt vuosien aikana neljä kertaa taltutettua, kun olen heti oireiden alettua käynyt ostamassa aitoa sokeroimatonta karpalomehua. Super vätkyä, mutta sen kun kietaissut tunnin parin sisään niin hävinnyt oireet. Lisäksi kunnon C-vitamiinitankkaus ja kauratyyny housujen päälle lämmittämään.

Ennen hain aina antibioottikuurin, mutta eipä niidenkään popsiminen hyväksi ole. Ja tietenkin lääkäriin jos tuo yksi pullo ei auta.

Vierailija
33/33 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ekaa kertaa tällaista,,kirvelee kovasti virtsatessa ja tihentynyt virtsaamisen tarve.Muutoin olo normaali.Mielestäni alkoi aktiivisesta  seksistä,sain vähän kipeää virtsaputken suun tienoille,niin järkeilin että taisin siinä vaiheessa jonkun pöpön saada.