>^_^< Kesäkertut keskiviikkoon -*
Kommentit (22)
Juanita:
Mulla on nyt viikkoja kasassa tasan 16 ja vasta huomenna eka lääkärikäynti. Olen kyllä käynyt kätilön juttusilla ja NP-ultrassa. Voisiko joku valaista tietämättömälle mitä tuolla ekalla lääkärikäynnillä tapahtuu ja kauanko siinä menee suunnilleen aikaa.
Tervetuloa joukkoon!
Mulla ekalla lääkärikäynnillä oli samassa neuvolakäynti. Mutta mennään siihen lääkäriasiaan. Mulla ainakin ensin lääkäri kyseli mitä ehkäisyä olen käyttänyt ennen raskautta,kuinka kauan käytin ja kuinka kauan olen ollut ilman ehkäisyä. Sitten kyseli,että milloin on viimeksi otettu papa-koe. Mulla siitä on liian kauan niin se pitää kuulemma ottaa sitten jälkitarkastuksessa lapsen synnyttyä. Sitten se lääkäri teki sisätutkimuksen. Ja lopuksi yritti kuunella sydänääniä,mutta ei kuulunut. (viikkoja oli silloin vielä liian vähän.laskivat viikot väärin neuvolassa) Kesti noin 20min.Olet muuten onnellisessa asemassa kun pääset ultraan jo noin aikaisessa vaiheessa. Meillä pääsee vain sen yhden ainoan kerran viikoilla 18-20. Itse olen käynyt yksityisellä lääkärillä alkuraskauden ultrassa viikolla 8+5 ja sitten kerran synnärillä vko10 verenvuodon takia. Mutta muut odottajat saavat sen yhden vaan.
Gabriela: Joo mulla oli tulehdus ja se hoidettiin pois. Kävin jälkitarkastuksessa maanantaina ja se oli poissa. Mutta sen jälkeenkin olen saanut suppareita ja se johtuu kait siitä,että mun tapauksessa kun ei ole normaali raskaus,niin voi olla enemmän suppareita. Ja sitten mulla on muutenkin tosi supistusherkkä kohtu niin se vaikuttaa asiaan.
Lilli81 18+3
Vielä ehdin tämän päivän pinoon...
Täällähän on sitten muutkin nukkuneet viime yön huonosti. Meillä kuopus alkoi kitistä puolen yön aikaan, enkä ollut itse nukkunut siihen mennessä silmällistäkään. Kun sen saatiin nukkumaan, niin esikoinen heräs klo 5.30 itkemään pahaa untaan ja sitä ei sitten nukuttukaan yhtään enää sen jälkeen ku kello herätti klo 6. Meillä oli nimittäin tänään kuopuksen kitarisan poisto ja putkitus.
Leikkaus meni hyvin ja tuomio oli se, että molemmat korvat oli liimakorvia, joista toisessa oli myös akuutti tulehdus päällä ja kitarisa oli todella iso. Se kitarisa on ollut koko vuoden kestävän nuhan ja korvakierteen syy. Äsken ku nukutin pojan, niin jäin ihan kuuntelemaan ku se hengitti niin vaivattomasti ja äänettömästi. Aiemmin kuorsasi eikä henki kulkenut nenän kautta ollenkaan. Välillä oli pitkiäkin hengityskatkoksia. Toivottavasti saadaan nyt poika kuntoon.
Mulla maha näkyy jo niin selvästi, ettei sitä voi muuksi luulla kuin vauvamahaksi. Ei se kuitenkaan mitenkään kamalan iso ole, mutta vauvamahan mallinen selvästi. Äippähousuja oon käyttänyt jo kuukauden verran.
Noista rasvoista... Mulla on raskausarpia tullut molemmilta pojilta ihan viime metreillä. Oikeastaan viimeisen viikon aikana. Mulla on peruskuiva iho, joten rasvailen jatkuvasti, muttei tuolla ole ollut vaikutusta arpiin. Luulen, että ihotyyppi on tässä aika ratkaiseva asia, eikä niinkään se rasvaako vai ei. Myöskään tuon ceridalin tehoon en usko. Ite en rasvannu ja oon revenny molemmilta parin tikin verran. Tuskin olisin säästynyt repeämisiltä, vaikka olisinkin rasvannut. No nää nyt on näitä mun mutu-juttuja... :D
Palaamisiin huomenissa kenties!
mirju ja pikku-pööpöti 16+3