>^_^< Kesäkertut keskiviikkoon -*
Kommentit (22)
nyt ei jaksa...tuo esikoinen niin kipeenä ollut nyt uudenvuoden aatosta asti...
eilen käytiin tuolla peijaksen sairaaran päivystyksessä ja siellä sitten vietettiinki koko päivä istuen :( 13.15-19.00
tuossa ajassa ei saatu muuta aikasex kuin lääkärillä käynti ja verikokeessa käynti...
mitään ei selvinnyt.
saatiin vaan lähete jorvin sairaalaan, ja sinne mennään sitten luultavasti tänään kun mies pääsee töistä 15.00
♥
G:minä en yritä peitellä. enkä oo kyllä peitellytkään ;) Mitä enemmän muut sen huomaa sitä kivempi on olla...hasssua :D
nyt meen laittamaan esikoisen puuron ja syömään itekki leivän...kahtellaan!
krisse, janina-02, mimosa-04 ja Allu rv16+4
Poika valvotti yöllä eräänki kerran itkien,itekseen kyllä nukahti uusiks,mutta silti tekis mieli vaan sänkyyn kaatua... Heti aamulla mittasin kuumetta,eilen oli eka päivä ku hoitolapset oli ja heti nuorempi niistä oli iltaan mennessä kovassa kuumeessa. Nyt ootan puoli-kauhulla niinkö poikaki sairastuu johonki... Sinänsä jännä tapaus toi meijän herra et ku se sairastamaan rupee nii se tehään perusteellisesti...
Oma (.) oli tänä aamuna paljo vähemmän koholla niinku tavallisesti... Mut outoo et siis yleensäki on näin iso maha...
G: en oo piilotellu mut siltikään kukaan ei huomaa ku vieraiden seurassa en yleensä pidä niin tiukkia paitoja. Luulevat vissiin et oon lihonu...
Eilen viimeks kysyttiin suoraan,onko meille tulossa vauva.... ja eihän se enää salaisuus oo....
Näköjään alan taistelemaan tulostimen kans...
Suhmura ja Napura 17+6
G: en ole alunperinkään halunnut salata. Mustakin (Krissen tavoin..) on kivaa heti et kaikki tietää ;)) Mulle se on vaan niin iso ja mahtava ilo, etten halua sitä kätkeä. Meillä koko suku tietää jo, on tienny pitkään. Ja nyt alkaa tietää varmaan tää lähiympäristökin asuinalueelta -> siis äiti-tutut puistoissa jne.
Illalla taas maate mennessä Paapero liikkui masussa silmin nähtäväsi. On se kiva tunne, eikä siis tartte niitä sydänääniä mennä mun erikseen kuunteluttaa kun iltaisin liikeet näkyy niin selvästi. Ens tiistaina siis on neuvola mut meinasin jo mennä aiemmin ihan niiden äänien takia ;)
Mutta eipä taas ihmeempiä. Ulos suunnattava lasten kanssa.
Kaikille sairastaville lapsille pikaista paranemista. Se on inhottavaa ku pikkuiset kipeänä.Mutta nyt hösseliksi..
Marieela ja Paapero 15+3
Täällä aamu on lähtenyt käyntiin h...tillisellä päänsäryllä :( otin panadolin, mutta se on sama kuin ottais nuita tytön floritabletteja.
Iltavuoroon pitäis töihin köntystää, ei justiinsa napeksi :/
Miusta tuntuu että mun maha ei kasva yhtään mihinkään, se on sellaisen ihralöllykän näköinen muodostelma. Näyttää niinkuin oikeesti olisin lihonnut vaan... Ja kyllähän mä olenkin oikeesti lihonnut sellaiset +5kg tuolta kesän lukemista. Ekan neuvolan(21.11.05) jälkeen en kyllä ole lihonnut kuin vajaata kilon.
Eilen ostin alennuksesta ittelleni uudet housut, yhden koon isommat kuin normisti, sillä en mä mammiksia vielä tarvitse :(
G: En ole kauheesti peitellyt kun ei ole mitä peitellä.
Töissä olen kertonut pomolle, kun oli sitä alun pahoinvointia ja selkäkipuja. Sitten kerroin yhdelle kaverille ja se kysyi että oliko suunniteltu vai vahinko!?? Siitä mulle jäi niin paha mieli, etten ole enää kertoillut. Päätin että saavat siten itse huomata jos huomaavat, muuten kuulevat kun vauva on syntynyt. Toki isovanhemmat ja sisarukset tietäävät.
Mulla on neuvola vasta 23.1. ja tuntuu etten millään jaksa odottaa niin pitkään, huoli vauvasta kasvaa sen myötä kun maha ei kasva!!!
Kakkosultra on sitten 1.2.
Osa kesiksistä on jo siinäkin käynyt, voi kääk! Aika menee kyllä nopiaan...
Helmis ja Nuusku 15+5
Kohtalotovereira: esikoinen 5v itkeskeli viideltä yöllä kurkkukipua ja tukkoista nenäänsä, hoidettiin sitten puoli tuntia lääkkeillä ja syliterapialla. Sai onneksi loppuyön hyvin nukuttua, mutta minä olen vähän toistaitoinen. Kuopuksen kuume on laskenut, mutta nyt lentää paksu vihree räkä. Yök.
Iltapäivällä on sitten rakenneultra. Sopivasti jännittää. Saatiin lapsille hoitajakin vihdoin eilen illalla. Vähän viime tippaan jäi, mutta ei se mitään...
G: Me ollaan kerrottu melkein alusta asti raskaudesta. Menisi tuo vieläkin vatsa lihomisen piikkiin, mutta minusta on ihan hauska jakaa iloinen tieto. Yöllä pidin kättä mahan päällä ennen kuin nukahdin uudelleen ja siellä se pikkuinen riehui niin, että hyvin tuntui käteenkin. Halutti herättää mies ihastelemaan, mutten raatsinut. Ehtii hän vielä monta kertaa kokeilemaan!
Pikaista paranemista kaikille flunssaisille taikka muuten nuhaisille, äideille ja lapsille.
Tuossa on odotuspalstalla kyselyjä välilihan joustavuuteen auttavasta öljystä, alkoi heti kiinnostamaan! Samalla muistin, että pitäisi hankkia jotain rasvaa estämään mahdollisia raskausarpia. Tulipa mieleen, että onkohan taipumus saada raskausarpia perinnöllistä? Äitilläni ei ole tietääkseni lainkaan (3 lasta) ja oli kuitenkin aika suuri ainakin esikoista odottaessa (en ole harrastanut aikamatkailua, kuvista totesin ;). Muuten ollut hoikka.. Toivottavasti ei tule, mutta ei varmasti haittaa ennaltaehkäisykään. Löytyyköhän Bodyshopista? Kokemuksia?
Kohta pitäis taas päästä syömään..
Yllätys yllätys..
Jopas täällä sairastetaan. Toivottavasti taudit kaikkoavat pikaisesti. Jaksamista nuhanenien äideille.
Masu näkyy kyllä. Tosin olen tottunut pitämään tietyissä tilanteissa ¿korsetin¿ kasassa poikittaisten vatsalihasten avulla ja jos näin tee, ei vatsaa itse asiassa taida erottaa kuin ainoastaan siitä, että keskivartalo on yksi tiukka paketti ja vyötärö on kadonnut. Kun pidän masun ¿tavallisesti¿ rentona on se jo
ihana
.
Kun palaan lomalta ensi viikolla töihin aion pukeutua tiukkoihin paitoihin ja oikein työntää vatsaa ulos..hih hih! :-D että siis hönteimmätkin sen tajuaisivat, miehet varsinkin. No katsotaan.
Tähän asti olen kyllä saanut peitettyä, mutta jumppavaatteissa se peittäminen ei oikein enää onnistu. Ja itse asiassa vatsani on ihan selkeä vauvamasu, alkaa ylhäältä sellaisena tasaisena nousuna, joten en usko, että kukaan epäilee minun lihoneen. Jää nähtäväksi. Nyt en sitä enää halua yhtään peitellä.
Kuten muutkin sanoitte, ihanaa kun se näkyy. Ja varsinkin kun tämä on ihan ensimmäiseni.
Viimeaikoina ei ole kukaan mitään kysynyt. Paljon ennen joulua sain kaksi kommenttia, joista toinen oli ¿onko sulla tulla joku¿ ja toinen ¿taidat jäädä jossakin vaiheessa vähän pidemmälle lomalle¿. Rohkeita nuo naiset kun uskaltavat tuollaista sanoa. Itse en olisi ikimaailmassa uskaltanut niin alussa olevalle mitään sanoa.
Eilen kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Ja siellähän pikkuinen tykytti sataaviittäkymppiä. On sitkeästi vain tuolla vasemmalla yhä.
Onko teillä muilla tällaista toispuoleisuutta?
Vatsa siis on ihan symmetrinen, mutta 90% kaikista alun tuntemuksista vasemmalla ja sydänäänetkin tuntuvat sillä puolella kuuluvan. Ne mitä liikkeiksi luulen, eivät nekään yllä ihan tuonne vatsana oikealle reunalle.
Mrs.Marple kyseli raskausarpien ehkäisystä. Suurempaa kokemusta minulla ei ole, mutta tiedän mistä niitä löytää : )
- Ostin ensin BodyShopista sen sellaisen stikin (olisiko ollut jonkun alle 15¿, en yhtään muista). Se on sellainen deodoranttia muistuttava ja tosi helposti levitettävä ja riittoisaltakin tuntuu. Eikä myöskään tunnu kovin tahmealta tai märältä, joten voi laittaa juuri ennen nukkumaan menoa.
- Sitten ostin Biethermin Biovergetures-rasva-geelin 35¿ (niin siinä lukee englanniksi : )) Sitä olen nyt käyttänyt varmaankin kuukauden ja tuntuu, että korkeintaan puolet on sitä enää jäljellä. Ei erityisen riittoisa siis, mutta mukavan tuntuinen, mielestäni miellyttävämpi kuin tuo BodyShopin.
- Sain lisäksi joululahjaksi sen weledan-öljyn, joten valinnanvaraa minulla nyt kyllä on. Weledaa en ole vielä kokeillut. Voisikohan tuota samaa käyttää myös välilihan öljyämiseen loppuaikana? Tiedän, että weledalla on siihenkin tarkoitukseen oma öljynsä, mutta.. kun noita purkkeja nyt on :)
Meillä taipumus raskausarpiin tuntuu kulkevan verenperintönä. Sisarellani on aikanaan lihomisen seurauksena jopa hartioissa raskausarpia. Itsellä on teini-iästä ihan vaalean haaleat huomaamattomat pienenpienet (vain minä ne taidan huomata tai tietää) jäljet sisäreisissä. Äidilleni raskausarpia kyllä kertyi, mutta hän onkin ollut aina hyvin hoikka. Oletan siis, että arpia on tännekin tulossa. Olen rasva-arsenaalini kanssa valmiina :-D
Aurinkoista keksiviikkoa kaikille
Aapeli ja papu 16+5
Alkuun, pikaista paranemista pikku nuhanenille ja vanhemmille!!! Tiedän tilanteen, sairastettiin rsv-tä kolmisen viikkoa koko perhe ja just ennen Joulua..
Sitten vastailen heti noihin Geihin:
- rasvasin ja rasvasin ekan kanssa, eikä ihmeepää vaikutusta. Kyljet täynnä valkoisia rantuja edelleen. Aioin kuitenkin jatkaa rasvailua tässäkin raskaudessa.. :)
- mulla ei varsinaisesti tarvetta peitellä masua, koska myös mulla masu on suht huomaamaton. Myös mun maha on (ollut) epämääräisen muotoinen kohta 3 vuotta, joten sen takia tätä ei kukaan kehtaa huomata :))
Muutoin omaan napaan ei sen kummempaa uutta, hienoiset liikkeet tuntuu, mutteivät näy eikä mies tuntenut niitä vielä masun päälle. Ultraan pari viikkoa ja seuraavaan NLAan kuukausi (!!) Onneksi noita liikkeitä tuntee, että uskaltaa ajatella kaiken olevan OK..
Voikaas loppuuvko hyvin, meikkis varmaan ma seuraavaksi on line!
Rocco rv17+1
Palstaterroristi täältä töistä päivää..
On jotenkin hiljaista ja rauhallista niin ehtii surffailla. Niin ja kun jo esimieskin tietää tilasta niin ei tarvitse pelätä sivujen näkymisen kanssa. Kunhan ei nyt koko aikaa netissä surffaile, eikös (kuka, minäkö? Ei toki..).
Hetken muuten piti tavata ennenkuin ymmärsin Roccon viestin viimeisen lauseen.. x) Pikkasen kun on nuo harmaat aivosolut vähentäneet toimintaansa näin raskauden aikana..
Kävin muuten Ceridalin kotisivuilla, ja siellä oli ihan ohjeet välilihan hierontaan/öljyämiseen. Pitää testata..
Palaan taas.
Jaksuja sairasteleville perheille! Krissellä taisi siellä lapsi olla ainakin tosi kipeänä, toivottavasti syy selviää ja alkaa toipuminen!
Oma(.) Tänään kävin neuvolassa, sydänäänet kuuluivat ihanasti, syke 151. Painoa +100g 6 viikkoon ja hemppa laskenut hurjasti. Ei siis mitään uutta. Nyt noiden sydänäänien turvin jaksaa odotella rakenneultraan. Ensi ke saan soittaa ajan ja todennäköisesti se on noin 4 viikon kuluttua =)
Rasvauksista ja raskausarvista: En ole kolmeen raskauteen rasvaillut ja yksi pieni raskausarpi tuli tuossa kolmannessa raskaudessa napaan.
Nyt pitäisi lähteä luistelemaan lasten kanssa... Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Hattara rv 14+3
Vähän piristynyt taas viime kerrasta..
Miusta tuntuu että mun maha ei kasva yhtään mihinkään, se on sellaisen ihralöllykän näköinen muodostelma. Näyttää niinkuin oikeesti olisin lihonnut vaan... Ja kyllähän mä olenkin oikeesti lihonnut sellaiset +5kg tuolta kesän lukemista. Ekan neuvolan jälkeen en kyllä ole lihonnut kuin vajaata kilon.
Mulla myös sama juttu eli et ainoo..
Täälläkään ei o hirveästi oikein joutunut peittelemään.. Mut kyl pikku hiljaa kasvaa, jotain kuitenkin tapahtunut
Tänää käytii neuvolassa, kaikki oli hyvin. Liikkuvainen lapsi siellä kuulemma oli. Niinkuin ne aina sanoo.
25 pv ois se ylimääräinen ultra, sit ois jo viikkojakin kivasti et jos ne sitä sukupuolta vois vähän sanoo. Miten se liikkuvainen lapsi sit siellä pyörii et näytteleekö itseään yhtää. Ja sit taas neuvola siitä viikon päästä, päivää ennen synttäreitäni. Ja siit kuukauden päästä lääkäri aika se lääkäri kuulemma ainakin sanoo kummalta näyttäs, jos vaa pystyy. Niitä taas odotellaan, kiva kun sit tulee kaks ultraa tos aika lähekkäin. Näkee sitä massuasukasta. 3 vkoa ekaa ultraa.. :)
G: en aio rasvata sen enempää kuin yleensäkään. Viimeksi arpia tuli reisiin ja rintoihin nopean lihomisen seurauksena, mutta mahaan ei yhtään.
Ja ei, en peittele raskautta. En ole peitellyt koko aikana. En huutele, mutta en kielläkkään. Olen valmistumassa ihan tässä pikapuoliin, ja monet kyselee, että onko töitä tiedossa ja mihin aion hakea. Olen rehellisesti sanonut, että en aio hakea töitä ennen ensi vuotta, koska jään toukokuussa äippälomalle. Minusta on väärin työnantajaa kohtaan mennä pariksi kuukaudeksi töihin ja jäädä sitten heti pois...JOs jotain projektiluontoista löytyy, niin sitten ajattelin mennä töihin. jos ei, niin ihan hyvin voin olla tuon esikon kanssa työttömänä kotona ja kasvatella masua ;)
Mutta nyt pitää mennä, ollaan lähdössä reissuun.
E ja rusina 17+6 ?(?)
Kyllä pikkukaveri on moukaroinu masua siihen tahtiin,että taitaa olla tulossa uusi jakapalloilijalupaus tästä vaavista ;)
Täälä saikku jatkuu edelleen! Olen vielä ainakin 18.1.06 saikulla ja sitten katotaan taas uudestaan. Ei taida työnantaja tykätä kovin hyvää asiasta,mutta minkäs teet. Pitäis mennä sen juttusille huomenna kun ei ole enää työsoppari voimassa. Katsotaan sitten mitä tapahtuu,nyt tuntuu siltä,että EHKÄ pystyn palaamaan töihin ensi kuun alussa,mutta se jää nähtäväksi mihin päin mun tila menee!
Nyt on taas kaksi päivää ollut hyvä olo. Ei ole tullut paljon suppareita. Lääkärin takastuksessa kohdunsuu oli kiinni,jipii! Mutta kohdunkanava oli lyhentynyt entisestään. Nyt pitää vain pitää peikkuja,että se ei enää lyhenny koska siinä ei ole paljon varaa lyhentyä. Uusi tavoite on asetettu RV:lle 30 sinne on vielä matkaa ja aika menee niin hitaasti kotona makoillessa,mutta ei muutakaan voi. Yksi päivä kerralaan. Välillä itkee epätoivosta ja kun satuu niin itkee siitäkin ja pelkää pahinta. Tunteet on nyt niin pinnassa.
Eilen oltiin sitten sielä rakenneultrassa ja vaavi voi tosi hyvin. Ei sillä mitään hätää ollut.Kaikki oli ihan oikeilla paikoillaan. Vaavi ei hallun antaa oikein mittoja kun lähti karkuun koneen alta. Ultraaja-täti meinas oikeen tuskastua siihen pikkukaveriin. Lopuks se sitten päätti alkaa nukkumaan kesken ultrauksen ja täti huokaisi helpotuksesta kun se sai ne mitat vihdoin ja viimein. Mies oli mukana ultrassa ja hymyili kuin naantalin aurinko. Se sai koko ajan seurata ruudulta tapahtumia. Mä sain itse vain vilasta. Eikä se täti mitään oikeastaan puhunut koko aikana. Sen se sanoi,että vaavi painaa 217g ja vastaa viikkoa 18+2. Kuvasta löysin sitten pää-perä mitan kotona joka oli 14cm. Että ihan hyvin se sielä on kasvanut vaikka sitä pelättiin,että jos se jää vähän pienikokoiseksi.Ultran jälkeen on ollut vähän luottavaisempi olo. Huomenna menen sitten klö luo,jos se vaikka selittäis niistä kuvista enemmän!
Lilli81 18+3
LA siis on se 2.6.06
Mrs. Marple: Mulla ei ole mittanauhalla mitattu masua vielä koska se kuulemma näkyy niin hyvin ilman mittaamistakin. Mulla on vaan " mitattu" sillee sormimääräisesti,että kuinka monta sormenleveyttä kohdun yläreuna on navan alapuolella. Voi olla,että ne sitten mittaa sen kuitenkin huomenna, saas nähdä.
Mulla on se kohtu kasvanut kovaa vauhtia ja sen rajat näkyy ja tuntuu selvästi.Mä en ole myöskään piilotellut masuani pitkään aikaan. No tosin en ole ollut missään myöskään pitkään aikaan kun on se vuodelepo käsky vielä päällä.
Mulle on suositeltu ceridal-nimistä öljypohjaista ainetta emättimeen laitettavaksi,se kuulemma pitää paikat tarpeeksi hyvässä kunnossa ja joustavana. (mulla on ollut aina niin kauhean kuivat limakalvot) Samaa on neuvolatäti neuvonut laittamaan nänneihin niin iho on joustavampi eikä tule sitten niin paljon haavoja imetysaikana. Masua ja selkää olen joutunut rasvaamaan kun tuntuu,että iho repeää jos ei laita rasvaa. Mutta eihän se rasvaaminen arpia estä,niitä tulee jos tulee. Ihotautilääkärin mukaan laihat ihmiset saavat vähemmän arpia kun ei ole suurta rasvakerrosta mikä voisi revetä. Päin vastoin on kuulemma tukevimmillä. Mene ja tiedä sitten!
Mikä on tällä hetkellä teillä himon kohteena?
V:1) Mulla on mandariinit. Vaikka olenkin allerginen niitä on pakko saada. Tämä on nyt kestänyt jo viimeiset 3 viikkoa.
2)vadelma ja mansikka,mustikka rahka. Ja maitoakin tekee mieli,vaikka en ole ikinä pitänyt oikein maidosta.
3) herkkukurkut,jos niitä ei saa aamulla niin päivä piloilla. Sama juttu on teen kanssa.
Lilli81 18+3
pinoudun minäkin pitkästä aikaa. Päivät vaan menee niin hurjaa vauhtia tuon pojan (10,5kk)kanssa että oon vaan käynny lukemassa kuulumisia. Väsymys painaa täällä päälle ja kovin. Poika oppi kävelemään pari viikkoa sitten ja nyt ei muuta tehdä kun kävellään ja pyllähdetään. Ja tuo kävely jää päälle kun pitäis mennä yöunillekin. Nukuin pojan huoneessa viime yön ja pisin unipätkä oli jopa 1 tunti. no kai tämä tästä jonkun ajan päästä helpottaa.
G: ei enää mahaa peitellä vaikka tuntuu ettei sen kasvua kukaan ole huomannut. Mun mielestä kyllä jo tosi iso. tutut ei varmaan osaa odottaa meiltä vielä vauva-uutisia. Luulevat kai mun lihonnen paljon.
- Ihanaa kun liikkeitä on ruvennut tuntumaan enemmän. tuntuu silloin tällöin pitkin päivää. Jotenkin on itsellä rauhallisempi olo että masussa kaikki on hyvin. Meillä kun on rakenneultra vasta 17 päivä ja seuraava neuvolakin vasta helmikuussa. Ihmeen pitkä väli mun mielestä noissa neuvolakäynneissä kun viimeks olin joulukuun 19 päivä. no loppuraskaudessa siellä saa sitten ahkeraan käydä.
no nyt tuijottaa telkkaa hetkeks kun poika päikkäreillä.
terv. stina ja masuvauva 17+5
Jos vastais galluppeihin:
masun koko: Raskauspöksyissä on oltu jo ties kuinka kauan kun tämä mahan koko ja muoto on sellainen, ettei normaali kokoa isommat pöksyt auta mitään. Toisaalta kaikkien muiden mielestä massuni on ihan pieni. Jopa yks kaverin mies oli kotona kysynyt, ettäonko se M oikeasti raskaana. Heh, heh. No sama oli esikoisen kanssa loppuun asti, sain kuulla siitä kuinka pieni mahani oikein on tai kysymyksiä missä se mun mahani ylipäänsä on. Itse en tajua, kun mun mielestä se oli silloinkin iso ja hieno!! Ehkä liittyy siihen kun mulla kummatkin vauvat rötkötti/rötköttää jotenkin alhaalla, siis esikoinenkaan ei koskaan potkinut kovin ylös, eikä hengittäminen ollut vaikeaa tai mitään kun masu oli alhaalla poikittain. NO en tiedä.
Ja rasvaus: mullaon kuiva iho, joten olen tottunut vetelemään perusrasvoja. Ei ne kyllä arpiin taida auttaa... Mutta nin tai näin esikoisesta ei tullut muuta kuin hurjat maksaläiskät kummankin silmän alle, ei siis mitään arpia. Siskolleni kyllä tuli, vaikka on yhtä laiha kuin minäkin, että enpä tiedä liittyykö painoon.
Ja ceridalista vielä: Sitä käytin, mutta komeat toisen asteen repeämät + hemattomat tuli ja oli vielä vesisynnytyskin, että ei olis pitänyt revetä.
No nyt tuli sen verran pitkät selostukset, että saapi jäädä tähän. Neuvolassa olin eilen ja kaikki ok, liikkeet tuntuu hyvin myös.
t äitimiia 18+4
niinpä mulle tietty tuli just hemattomia synnytyksessä juu. Siis hematooma :)
Lilli: kuulostaa tutuilta sun fiilikset. itsekin olen vuodelevossa, onneksi on isovanhemmat, jotka mielellään hoitaa esikoista (menee päiväkotiin vasta ensi viikolla takaisin), ei levosta muuten tulisi mitään... mut just toi, että aina kun sattuu, tulee hirveä huoli, että kuinka tässä käy. tänään tuli labrasta tulos, että tulehdushan se siellä on. sain lääkekuurin, jospa se ainakin vähän auttais. oliko sullakin tulehdus, vai muistanko väärin? mullakin on nyt pari päivää supistellut vähemmän, kun olen ihan tosissani vain maannut. mitään ei kärsi tehdä... toivon, että helmikuun alusta pääsen taas opiskeluiden pariin. saa nähdä kuinka käy...
oma (.) masu on selvästi vauvamasu, ihanan pyöreä. mutta itsestä se ei kovin isolta vielä näytä, en ihmettele vaikka muut ei huomais (varsinkaan miehet, ne ei ikinä tajua, jos ei suoraan sano :) tosin ei kyllä ole tarvetta peittelyyn, ollaan kerrottu jo vaikka kenelle jo ajat sitten. loput saa tietää, kunhan huomaa.
innokkaasti odottelen lähetystä h&m:ltä, että sais uudet mammahousut käyttöön. vaikka kotona voi ihan hyvin olla lökäreissäkin. toivon vaan, että joskus pääsen käymään muuallakin. ja ehkä kotonakin olisi kivempi olla, jos joskus olisi edes vähän nätimmissä vaatteissa.
rasvoista. esikoisen aikana käytin sitä bodyshopin stickiä. tykkäsin siitä, oli ihanan tuoksuista, mutta ei se kyllä auttanut mitään. maha ihan täynnä raitoja. no, uskon että nyt niitä ei ainakaan tule enempää, muuten on maha pelkkää arpea. onko muilla kokemuksia vanhoista arvista raskauden aikana? meneekö ne taas ihan punaisiksi, vai pysyykö ennallaan?
mukavaa illan jatkoa kaikille!
gabriela rv 16+5
Moikka kaikille! En ole tänne vielä kirjoitellut, mutta lukemassa olen käynyt sitäkin useammin.
Mulla on nyt viikkoja kasassa tasan 16 ja vasta huomenna eka lääkärikäynti. Olen kyllä käynyt kätilön juttusilla ja NP-ultrassa. Voisiko joku valaista tietämättömälle mitä tuolla ekalla lääkärikäynnillä tapahtuu ja kauanko siinä menee suunnilleen aikaa.
Jännittää ihan vietävästi!! Kuuluukohan sydänäänet jne... Ultrassa kaikki oli onneksi ok, siitä on kuitenkin jo 4 viikkoa aikaa. Pääsen lisäksi rakenneultraan, mutta se on vasta kuukauden päästä. Kävi hyvä säkä, kun sairaala jossa käyn äippäpolilla on opetussairaala ja niiden täytyy tehdä ultrauksia, jotta valmistuvat. Ei maksa mulle edes poliklinikkamaksua. Muuten meidän kunnassa ei kuulu raskauden seurantaan kuin NP-ultra.
Olen lueskellut, että osa on jo tuntenut liikkeitäkin. Niitä odotellessa=) Mulla ei ole tuo mahakaan vielä kasvanut, turvottaa edelleenkin kyllä vietävästi. Mulla on kyllä toi sama ongelma aina, ei siis pelkästään " raskausoire" . Kohtu mulla on reilusti taaksepäin kallistunut, joten mahaa saa varmaan vielä odotella.
Jännittäen huomiseen, onneksi aika on heti aamulla.
Pikkuhiljaa alkaa maha muistuttamaan vauvamahaa eikä vain näytä siltä että olisin lihonut. Hyvä juttu. Eilen kävin salilla työkaverin kanssa joka ei tiedä, ja en varmasti yrittänyt piilotella enää (kun ei nyt mikään salaisuus tässä koossa ole). Mutta ei huomannut! Tai sitten luuli että olen äärettömästi lihonut ja oli kohteliaasti hiljaa..
Yritättekö enää piilotella keneltään? Me ei, on sen verran pitkällä että ei väliä vaikka huomaa, ja kohta tosiaan ei voi olla huomaamatta.
Kävin katsomassa muutamien mahojen kokoa irc-galleriassa (vai mikä lie), toukokuulaiset olivat laittaneet linkkejä, ja aika hyvän näköisiä/kokoisia! ja oli vain vajaa kolme viikkoa pidemmällä kuin minä. Joten eiköhän tuo tuosta muotoudu lopullisesti vauvamahaksi, mitä luulette?
Oma maha oli jonkin verran taas kasvanut, tällä kerralla alhaalta. Varmaan muuten seuraavalla kerralla neuvolassakin saa otettua sf-mitan, aamuisin esimerkiksi tuntuu ihan selkeästi kohtu, onko kellään jo mitattu?
Mrs.Marple & Rääpäle, rv 17+4