Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen rasistiset mielipiteet järkyttävät...

Vierailija
04.01.2006 |

Kyllä oon aina tiennyt että mieheni ei tykkää " ryssistä" eikä mamuista...eli maahanmuuttajista. Mutta aiemmin se on ollut enemmän sellaista yleistä ennakkoluuloa mitä nyt monella suomalaismiehellä on.

Eilen keskusteltiin aiheesta enemmän, kun oltiin katsottu natsi-Saksaan liittyvä elokuva (Wannseen konferenssista, jossa keskusteltiin lopullisen ratkaisun täytäntöönpanemisesta).

Mies ihannoi saksalaista järjestelmällisyyttä ja kurinalaisuutta sodankäynnissä, mutta ei ole koskaan ennen sanonut hyväksyvänsä natsien toimia. Miehen välispiikit leffan aikana olivat kamalaa kuunneltavaa. Kysyin elokuvan jälkeen, tuomitseeko mieheni natsien teot. Hän oli vaan hiljaa. Lopulta hän sanoi, että saksalaisilta jäi hommat kesken, tarkoittaen tällä lähinnä venäläisiä eikä juutalaisia.

Vasta eilen alkoi oikeasti selkiintyä, millaisen miehen kanssa oikein olen. Hän on hyvä minulle, mutta hänellä ei ole hyvä sydän. Tämä on lopulta suuri asia... en usko että pystyn kunnioittamaan miestäni tarpeeksi, ja tämähän on osa rakastamista.

En tiedä mitä tekisin. Mies huomasi kyllä reaktioni, mutta hän ei nyt osaa ajatella tätä muuna kuin yksittäisenä asiana. Mutta kertoohan tällaiset asiat aika paljon ihmisen maailmankuvasta ja asenteista.

En nyt tiedä mitä tähän pitäisi vastata, mitä tällä kysyn... tuntuu vaan pahalta, ja myös hölmöltä, että näinkö kauan tässä kesti tajuta. En kai mä tän takia lähteä voi, mutta tuntuu kauhealta että miehellä on tuon kaltainen ajatusmaailma.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kaikki mun tuntemani virolaiset ja venäläiset ovat töissä! Ja mielellään ovatkin.

Ja iik...nyt on kamalaa, kun paljastan että minäkin olen virolainen! Hui kamalaa! Ja kirjottelen tähän aikaan koneella ja kotonapa hyvinkin istuskelen. MUTTA!!!! Teen lopputyötä! Ja samalla kirjoittelen työhakemuksia ja CV:tä :)

ja lisäksi minussa virtaa myös venäläistä verta! :) hui kamalaa

Vierailija
42/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta kyllä kaikki mun tuntemani virolaiset ja venäläiset ovat töissä! Ja mielellään ovatkin.

Ja iik...nyt on kamalaa, kun paljastan että minäkin olen virolainen! Hui kamalaa! Ja kirjottelen tähän aikaan koneella ja kotonapa hyvinkin istuskelen. MUTTA!!!! Teen lopputyötä! Ja samalla kirjoittelen työhakemuksia ja CV:tä :)

ja lisäksi minussa virtaa myös venäläistä verta! :) hui kamalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut ruotsissa asuva työtön suomalainen (nykyää opiskelija) ja voin sanoa että yli sataan paikkaan pistin hakemuksen menemään mutta tuli korkeintaan maili takaisin että kiitos mielenkiinnosta mutta paikka meni toiselle. Tosin olin silloin raskaana ja se saattoi vaikuttaa asiaan.

Ruotsissa on paljon enemmän ulkomaalaisia mitä Suomessa, mutta mä vannon että ne ulkomaalaiset tekevät kaikkensa että saisivat töitä!!!!! Työkkärin toimiston kotisivuilta lukee että moni vaatii hyvän ruotsin kielen taidon sekä suullisesti että kirjallisesti ja sitä esim. minulla ei ole vaikka suht hyvin osaanki kommunikoida.

Mutta täällä myös ulkomaalaisia näkee paljon enemmän töissä mitä siellä ja paremmalla alalla. Suomessahan ne ovat pelkästää siivojina suunillee, mutta täällä on bussikuskeina, pankin johtajina jne. Myös suomalaisia.

Uskon että Suomessakin ulkomaalaiset haluavat tehdä töitä, mutta työnantajat ovat niin saatanan rasisteja että antavat paikan suomalaiselle vaikka sillä ulkomaalaisella olisikin hyvä suomi ja työkokemusta.

Vierailija
44/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa myös maahanmuuttajia on ollut kauemmin ja se musta mies jossain työssä on hyvin todennäköisesti täysin " ruotsalainen" , asunut koko ikänsä Ruotsissa jne.

Vierailija
45/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis...olen huomannut että ne haukkuvat muun maalaisia, joilla itsellään on huono koulutus tai ei ole lainkaan koulutusta, ovat asuneet koko elämänsä vain ja ainoastaan pikkukylässä keskellä ei mitään, eivät ole käyneet missään muissa maissa yms...

Kerran töissä ollessani olimme naisten kanssa tauolla (meitä oli n. 8), eräs mies tuli hakemaan kuormaa. Hän puhui hyvin suomea, mutta huomasin venäläisen korostuksen puheessa. Kun mies eli rekkakuski oli tuonut rahtikirjan sinne koppiin ja lähti, niin eräs muija huusi " Saatanan virolainen" . Minä olin siellä ja jäin katsomaan sitä muijaa suu auki ihmetellen. Muut naiset olivat heti sanomassa että ruotsalaiselta korostukselta se kuullosti yms...

Mutta minä sanoinkin että kiuulkaa, se oli kyllä ihan venäläinen korostus sen miehen puheessa.

Joten aina kun joku puhuu vähänkin huonommin suomea, niin pitääkö silloin huutaa saatanan virolainen?

ja se huutaja-muija on just sellainen perus suomalainen juntti!!!

Vierailija
46/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuallakin kuin " massaturismikohteissa"

Vierailija
47/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja moni kyllä ollut epärehellinen ja sellainen mitä edellisissä viesteissä sanottu. MUTTA kuitenkaan en pidä heidän ihmisyyttään vähemmän arvokkaina. Esimerkiksi lapsi, joka yleensä on aika viaton, en voisi vihata koskaan ulkomaalaissyntyistä lasta taustansa perusteella. Monet rasistit näin tekevät.

Kyllä pientä varautuneisuutta saa olla, kyllä saa olla isänmaallinen. Mutta pitäisi osata erottaa faktat sterotypioista, katsoa ihmisiä yksilöinä eikä vain osana yhteisöään.

Vierailija
48/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natseilla ei ollut taloudellista mahdollisuutta huolehtia heistä. Osa kyllä eliminoitiin muuten vaan, mutta natsit TIEDUSTELIVAT MUILTA VALTIOILTA, OLISIKO NÄILLÄ MAHDOLLISUUTTA OTTAA HEIDÄT VASTAAN ja kun ei ollut, heistä oli jo pakkokin hankkiutua eroon. Tästä ei paljon puhuta, mutta asia ei ole niin yksioikoinen kuin ihmiset yhä yleisesti ja virheellisesti luulevat.

Monista natsien ymmärtäminen on aivan kauheaa, vaikka eivät tiedä koko asiasta paljoakaan.

Vierailija
49/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muilla valtioilla oli kyllä mahdollisuus ottaa juutalaiset luokseen, mutta kukaan ei halunnut. Kaikki kieltäytyivät, vaikka osiltaan tiesivät mitä sitten tapahtuisi.

Vierailija
50/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekin olen sitä mieltä että natsien tappio oli suurin menetys mitä maailma on koskaan kokenut.

tunnen monta todella älykästä ihmistä, jotka on samaa mieltä, mutta eivät juuri huutele mielipiteistään... itse olen aika tyhmä :)

Vierailija
51/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta itsekin olen sitä mieltä että natsien tappio oli suurin menetys mitä maailma on koskaan kokenut.

tunnen monta todella älykästä ihmistä, jotka on samaa mieltä, mutta eivät juuri huutele mielipiteistään... itse olen aika tyhmä :)

Viittaatko tolla venäläisiin vai juutalaisiin vai mihin?

Vierailija
52/52 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minusta eri rodut ovat maailman aarre! Jos ne sekoittuvat, maailma menee pilalle. Miksi pitäisi rodut sekoittaa kun pitää pysyä " puhtoisena" ?"

Kuka on sanonut että rodut täytyy sekoittaa? Natsit halus nimenomaan " evakuoida" kaikki juutalaiset, poistaa maapallolta.

Ei rasistit niin ajattele että rotuja pitäis sekoittaa, päinvastoin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän