Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen rasistiset mielipiteet järkyttävät...

Vierailija
04.01.2006 |

Kyllä oon aina tiennyt että mieheni ei tykkää " ryssistä" eikä mamuista...eli maahanmuuttajista. Mutta aiemmin se on ollut enemmän sellaista yleistä ennakkoluuloa mitä nyt monella suomalaismiehellä on.

Eilen keskusteltiin aiheesta enemmän, kun oltiin katsottu natsi-Saksaan liittyvä elokuva (Wannseen konferenssista, jossa keskusteltiin lopullisen ratkaisun täytäntöönpanemisesta).

Mies ihannoi saksalaista järjestelmällisyyttä ja kurinalaisuutta sodankäynnissä, mutta ei ole koskaan ennen sanonut hyväksyvänsä natsien toimia. Miehen välispiikit leffan aikana olivat kamalaa kuunneltavaa. Kysyin elokuvan jälkeen, tuomitseeko mieheni natsien teot. Hän oli vaan hiljaa. Lopulta hän sanoi, että saksalaisilta jäi hommat kesken, tarkoittaen tällä lähinnä venäläisiä eikä juutalaisia.

Vasta eilen alkoi oikeasti selkiintyä, millaisen miehen kanssa oikein olen. Hän on hyvä minulle, mutta hänellä ei ole hyvä sydän. Tämä on lopulta suuri asia... en usko että pystyn kunnioittamaan miestäni tarpeeksi, ja tämähän on osa rakastamista.

En tiedä mitä tekisin. Mies huomasi kyllä reaktioni, mutta hän ei nyt osaa ajatella tätä muuna kuin yksittäisenä asiana. Mutta kertoohan tällaiset asiat aika paljon ihmisen maailmankuvasta ja asenteista.

En nyt tiedä mitä tähän pitäisi vastata, mitä tällä kysyn... tuntuu vaan pahalta, ja myös hölmöltä, että näinkö kauan tässä kesti tajuta. En kai mä tän takia lähteä voi, mutta tuntuu kauhealta että miehellä on tuon kaltainen ajatusmaailma.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä rahanahne yrittäjä (perhe rikkoontui tämän rahanhimon takia), äiti taas perinteisiä arvoja kunnioittava, mutta hyväsydäminen. Ainakaan äidillä ei ole rasistisia tms mielipiteitä, isän olen nähnyt vain muutaman kerran.

AP

Vierailija
22/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meinaatko että isän hylkääminen on se laukaiseva tekijä tässä asiassa?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen maailmansodan aikaisten tapahtumien takia, niin miksi vihaat myös heitä, joilla ei ole mitään tekemistä menneen asian kanssa? Kollektiivisessa vihassa ei ole järjenhiventä.

T: Virossa syntynyt

Vierailija
24/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suomalaiset itse kuitenkin pääasiassa saastuta luontoaan. Oletko itse autoton, kierrätätkö, kompostoitko, käytätkö kestovaippoja, syötkö luomua jne.?

Vierailija
25/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on myös pikkuhiljaa " paljastunut" rasistiksi. Ensimmäisinä vuosina en huomannut mitään rasistisia piirteitä miehessäni, mutta nyt viime vuosina niitä on tullut enemmän esiin. Ja tästä asiasta tappelemme usein. Itse en ole ollenkaan rasisti, enkä hyväksy rasistisia mielipiteitä.

En todellakaan jaksa kuunnella kuinka afrikan ongelmat ratkastaisiin sillä, että koko maanosa räjäytettäisiin pois kartalta. Myös homot ovat ongelma miehelleni. Hän väittää hyväksyvänsä homot, kunhan eivät tule häntä lääppimään. Jutut homoista ovat muutenkin sellaisia, että niistä huomaa että hän ei tosiaankaan homoja hyväksy. Itselläni on parikin hyvää ystävää jotka ovat homoja, joten mieheni mielipiteet loukkaavat minua.

Olen viime aikoina alkanut ajattelemaan asiaa enemmän, enkä tosiaankaan tiedä haluanko viettää elämäni miehen kanssa, joka ajattelee asioista niin erilailla kuin minä. Mieheni ei ihannoi saksaa tai ole juutalaisia vastaan, vaan hänen ongelmansa on lähinnä afrikasta tulleet pakolaiset.

En tosiaan tiedä kauan jaksan kuunnella sitä kuinka kaikki suomen ongelmat johtuvat siitä kun rahaa syydetään pakolaisille. Pahimmillaan jutut ovat " kuula kalloon vain, että niistä päästäisiin eroon" -juttuja. Mieheni on nähnyt paljon maailmaa ja hänellä on ollut tummaihoisia ystäviäkin, mutta jostain syystä hän kuitenkin on rasisti. Ikävä kyllä.

Vierailija
26/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi missään nimessä tehdä lapsia tuollaiselle urpolle.

Vierailija
27/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutstuminen heihin ihmisenä ja heidän kohtalonsa kuuleminen voisi muuttaa miehesi mielipiteitä.

Vierailija
28/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkäuskoisina hölmöinä, joita on helppo jujuttaa mihin suuntaan vaan. Venäläiset tekee mitä haluaa ja olisi varmaan helpompaa olla työteliäiden ja järjestystä rakastavien saksalaisten naapurina vai mitä? Olis aika lukee maailmanhistoria viime vuosisadalta, ja matkustella eri maissa, että oppii tuntemaan kansallisuuksien perusluonteita, ja lopettaa uskominen siihen että suomessa kaikki ajattelee suomalaisittain, kun tänne muuttavat. Tunnen paljon hyvin koulutettuja ihmisiä eri maista, ja vaikka tulemme hyvin toimeen, on heistä suurin osa rasisteja, kun pitempään kanssaan keskustelee.

Vierailija
29/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yksinkertaista se on. Kansalaisuus ei kerro vielä mitään ihmisestä.

Vierailija
30/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokanen rasisti ansaitsisi samanlaisen kohtelun mitä Juutalaiset kärsi silloin!!!!

Rasistit ovat tunnevammasia ja itserakkaita. Yököttäviä!!!!!

Vierailija
31/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kaataisi koko liiton :-(

Vierailija
32/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa haluat elämäsi rakentaa. Tämä oli hyvä herätyskello sinulle!!! Pidä oma pääsi selvänä ja arvot kunniassa niin voit olla ylpeä itsestäsi. Puhukaa enemmän yhdessä niin saat vahvistusta kannallesi.

Jos minä olisin sina, niin ehdottomasti eroaisin. Sinulla on vain yksi elämä!! Muutaman vuoden päästä voit huokaista helpottuneena, kun pääsit eroon mokomasta tyypistä! Ja älä tee lapsia!!

Toivotan sulle kaikkea hyvää, ja ole ylpeä itsestäsi! Pysy vahvana!!

Vierailija
33/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö vaan? Mitä miehesi sitten mielestäsi tarkoitti?

Vierailija
34/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..et takuu varmasti ole asunu muualla ku siellä tuppukylässäsi! Muuten varmaan tietäisit mm. sen, että suomalaiset ne vasta pakolaisia ja hvyäksikäyttäjiä olivat muuttaessaan Ruotsiin 60-70-luvuilla RAHAN perässä. Puhumattakaan siitä, että kansoittavat nyt vankilat länsinaapurissa.

Itse sain hävetä silmät päästäni maanmiehiäni aikonani Tukholmassa.

Täytyy toivoa muuten, että sinulla ei ole lapsia....

Vierailija
35/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joka yhdeksäs " ruotsalainen" on suomalainen alkuperältään. Eiköhän entisen Jugoslavian alueelta kotoisin olevia ole paljon enemmän vankilassa Ruotsissa kuin suomalaisia.

Vierailija:

..et takuu varmasti ole asunu muualla ku siellä tuppukylässäsi! Muuten varmaan tietäisit mm. sen, että suomalaiset ne vasta pakolaisia ja hvyäksikäyttäjiä olivat muuttaessaan Ruotsiin 60-70-luvuilla RAHAN perässä. Puhumattakaan siitä, että kansoittavat nyt vankilat länsinaapurissa.

Itse sain hävetä silmät päästäni maanmiehiäni aikonani Tukholmassa.

Täytyy toivoa muuten, että sinulla ei ole lapsia....

Vierailija
36/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He tekevät kaiken sellaisen työn jota nää nirppanokka-suomalaiset ei tee!!!!

Vierailija
37/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelette ruotsalaisten muuten pärjäävän niin hyvin musiikkimaailmassa????

Mielestäni ruotsalaiset pärjäävät sen vuoksi että, kun suomalaiset kykkivät heidän pelloillaan, ruotsalaisilla oli aikaa lauleskella heinänkorsi suussa heinäsuovalla.....

En ole ruotsalaisvastainen.....

Tuli vain tällainen juttu mieleen, jonka kuulin joskus aikaa sitten joltain...

Vierailija
38/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

He tekevät kaiken sellaisen työn jota nää nirppanokka-suomalaiset ei tee!!!!

Vierailija
39/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsilla on myös pitkä historia musiikin saralla.

Vierailija:

Miksi kuvittelette ruotsalaisten muuten pärjäävän niin hyvin musiikkimaailmassa????

Mielestäni ruotsalaiset pärjäävät sen vuoksi että, kun suomalaiset kykkivät heidän pelloillaan, ruotsalaisilla oli aikaa lauleskella heinänkorsi suussa heinäsuovalla.....

En ole ruotsalaisvastainen.....

Tuli vain tällainen juttu mieleen, jonka kuulin joskus aikaa sitten joltain...

Vierailija
40/52 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että oikeasti käsititte toistenne sanomiset. Meillä ainakin käy monesti niin että tappelemme miehen kanssa jostain kaksi päivää ja sitten yhtäkkiä huomamme että olemmekin samaa mieltä, mutta olemme selittäneet kantamme epäselvästi ja ymmärtäneet toisiamme " tahallaan" väärin.

Sen verran olet kyllä oikeassa, että jos miehesi todella ajattelee asioista noin jykästi ja itse et sitä voi hyväksiä etkä näin ollen miestäsi kunnioittaa, on parempi pistää harkinta aika pystyyn. Kannattaisiko näistä asioista keskustella enemmän ja todella ottaa selvää mitä miehesi ajattelee ja tutustua häneen vielä paremmin?

Kyllä olisin minäkin järkyttynyt, jos miehestäni ilmaantuisi tuollaisia piirteitä. Lastentekoa en voisi ajatellakaan ennen kuin asia on selvitetty perin pohjin. En varmasti voisi kunnioittaa tuollaista ihmistä, joka oikeasti ajattelee että toisia saa tappaa rodun tai uskonnon tms sellaisen takia ja joka oikeasti ihannoisi natsien tekoja. Kuka tämä ihminen oikein olisi? Kuinka voisin rakastaa ja kunnioitttaa tällaista ihmistä? Ja ilman niitä, miten voisin asua, elää ja tehdä lapsia tällaisen ihmisen kanssa?

Mutta ota vielä rauhalisesti ja selvitä asiaa enemmän. Mieleeni tuli että oletteko kuinka kauan tunteneet toisenne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä