Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan rehellisesti duunarit: mikä on ammattisi ja tuntipalkkasi?

Vierailija
12.02.2015 |

Kysyn siksi, että olen pitkän aikaan ollut hyvin alipalkatussa työssä, ja nyt kun olen vaihtanut työpaikkaa, en oikein osaa suhteuttaa onko palkkani hyvä vai huono.

Ymmärrän että tietyissä ammateissa on iso tuntipalkka, haen nyt ns. "normaalia" palkkaa mikä on se mitä yleensä tavallisesta duunarin työstä maksetaan. Tarkoitan siis kaupan kassaa, bussikuskia, sihteeriä jne. ammatteja, en sydänlääkäreitä ymv. ammatteja.

Kysyn siksi, että mietin jäänkö nykyiseen työhöni, vai kannattaako minun etsiä uutta työpaikkaa, jos ajattelen tuon puhtaasti rahan kautta. Siksi vaikea suhteuttaa kun entinen työni oli provisiopalkattua, ja vasta nyt olen ns. tuntipalkkalaisena hommissa.

Kommentit (264)

Vierailija
181/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja 3400e/kk, vuorotyö.

Vierailija
182/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisen alan duunari eli tekninen avustaja, tuntipalkka 16€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat on hyvätuloisia. En myös AMK-pohjan ja tarkan erityistaidon omaavaa työtä lukis duunarihommaksi. 

Vierailija
184/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartija.

12,51€/h. Iltalisä 1€/h Yölisä 1,91€/h. Lauantain lisä 2€/h.

Kuudesta mahdollisesta palkkaluokasta olen sijalla 4, yläpuolella palkat 12,99€/h ja 13/49€/h.

Ja nämä ovat korkeimman mahdollisen kokemusvuosilisän palkkoja. Joka katkeaa meillä 7 vuoden kohdalla. Sen jälkeen yleiskorotuksia ym. Henkilökohtaiset lisät myös mahdollisia. 

T. 12 vuotta alalla.

Vierailija
185/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentaja 18,97 4 vuotta työkokemus alalta.

Vierailija
186/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja päiväkodissa, vuorotyö, 14€/h

Vierailija
187/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastotyöntekijä 16€

Täällä toinen, mutta palkka vain 9,5 €/h.

Vierailija
188/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessityöntekijä 21e/h ja kolmivuorossa eli lisät päälle.

Onpa kiva palkka perus prosessimiehelle. Missä on tuollainen sopimus?

Vierailija
189/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet varmaan paljon öitä ja viikonloppuja jos noin paljon tienaat. Itse saan keskimäärin vain 2800€/kk

Vierailija
190/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tossa muutakin kuin peruspohja palkka?

Tuo on osastonhoitajan liksa

Vierailija
191/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja 15,41€/ h

Vierailija
192/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja 13e/h. Teen iltavuoroja paljon, iltatunneista klo 18 jälkeen saa 15% enemmän, lauantaista jopa 20% tunnilta!!!

Vierailija
193/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat mitään duunareita ole. Tienaavat paremmin kuin lastentarhanopettajat ja farmaseutit! Kaikki arvostus toki heille, ei sillä. :)

Vierailija
194/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videovuokraamon myyjä: 7.4e/h :( jep...

Kasvihuonetyöntekijä 8e/h. Olen usein työpäivän jälkeen ihan poikki. Videovuokraamossa ei varmasti tule hiki eikä tunnu siltä että olisi vetänyt koko päivän jumppaa. Eli tavallaan voitat.

Yleensä myös tavallaan painostetaan jäämään ylitöihin ja ylitöistä ei edes saa ylityölisiä, eikä siinä mitään mutta normaalin työpäivänkään jälkeen ei enää jaksa tehdä mitään kun pääsee kotiin.

Kaikki muu elämä syrjäytyy. Ei ole aikaa ystäville ei harrastuksille jne.

Ole tyytyväinen tuosta videovuokraamon työstäsi.

Toi palkkahan ei edes ole puutarha-alan tes:n minimin mukainen.

Vierailija
195/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11,10 € /t rakennusmies. En ole koskaan saanut en teollisuudessa tai raksahommissa yli 11€ perustuntipalkkaa ja olen jo 37v.

Duunarien palkat ovat romahtaneet kautta linjan. Rakennusliiton tessi on pelkkä vitsi 14€ ammattilaisen palkkoineen.

Parempia palkkoja saavat vain ne 50-60 v jotka saivat korotuksia ennen lamaa ja ovat vielä samassa työpaikassa.

23€ , en viitsi laittaa titteliä ettei kukaan tunne. Poikani tienaa muottiporukassa ilman urakkaakin enemmän kuin minä, samoin kaverinsa,  tekevät kyllä töitäkin palkkansa eteen, en pärjäisi heille.

Ahkerat ja ammattitaitoiset ulkomailta tulleet rakennusmiehetkin saavat 17€, nuorille klopeille maksetaan aluksi tessin mukaan.

Vierailija
196/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat mitään duunareita ole. Tienaavat paremmin kuin lastentarhanopettajat ja farmaseutit! Kaikki arvostus toki heille, ei sillä. :)

On pistänyt silmään ennenkin, että duunari -käsite on pikkaisen hakusessa monella. Periaatteessa kaikki palkkatyössä olevat ovat duunareita, eikä se siitä miksikään muutu. Kokkareita äänestävät wanna-be-porvari sairaanhoitajat ovat oikeasti naurettavia, ellei heillä ole pääomatuloja ja omaisuutta muutakin kuin se kuppainen oma kämppä.

Itse olen asiantuntijatyössä virastossa, takana yliopisto- ja amk-koulutus, palkka kapea ja pitkä, ja löytyypä pääomatulojakin, ja ehdottomasti olen duunari. 

Vierailija
197/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanerityöntekijä KTA 17,5, vuosi työkokemusta. Olen tyytyväinen :)

Vierailija
198/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11,10 € /t rakennusmies. En ole koskaan saanut en teollisuudessa tai raksahommissa yli 11€ perustuntipalkkaa ja olen jo 37v.

Duunarien palkat ovat romahtaneet kautta linjan. Rakennusliiton tessi on pelkkä vitsi 14€ ammattilaisen palkkoineen.

Parempia palkkoja saavat vain ne 50-60 v jotka saivat korotuksia ennen lamaa ja ovat vielä samassa työpaikassa.

23€ , en viitsi laittaa titteliä ettei kukaan tunne. Poikani tienaa muottiporukassa ilman urakkaakin enemmän kuin minä, samoin kaverinsa,  tekevät kyllä töitäkin palkkansa eteen, en pärjäisi heille.

Ahkerat ja ammattitaitoiset ulkomailta tulleet rakennusmiehetkin saavat 17€, nuorille klopeille maksetaan aluksi tessin mukaan.

Älä viitsi kertoa satuja. Olet saanut 17 € t viikon ajan kerran 10 vuodessa kun sait hyvän urakan. Totuus on todella satuja ihmeellisempää. Se on paljon mustempi kuin luullaan. Mekaanisessa metsäteollisuudessa maksetaan yleisesti 10€ tuntipalkkoja. Raksalla 10-12€.

Vierailija
199/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanerityöntekijä KTA 17,5, vuosi työkokemusta. Olen tyytyväinen :)

Luuletko että joku oikeasti uskoo?

Vierailija
200/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:44"]

Tarjoilija, tosin kolmannen asteen opintojen ohella, 10 tunti. Ja opiskelemani ala ei liity ravintola-alaan eikä minulla ole mitään koulutusta hygieniapassiin lukuun ottamatta alaan liittyen niin katson tienaavansa ihan hyvin. Plus usein on niin hiljaista, että ehdin siellä asiakkaita odottamassa istuessani keventämään laskuharjoituspinkkaa :D (työpaikkani on pieni kahvila) 

Mitä alaa opiskelet ja miten sait tuon työn? 

-toinen opiskelija jolle hieman lisätiloja ei tekisi pahaa

Oletan että tarkoitit lisätuloja... :D 

Opiskelen ympäristötekniikkaa Espoossa eka vuotta, mutta sen kanssa tuolla työllä ei ole mitään tekemistä. Sain työn kun näin ilmoituksen, soitin ja kävin lyhyessä haastattelussa jossa myös allekirjoitettiin sopimus :) 

Olin 4,5 v tarjoilijana Opteamin kautta Hgin hienoimpien hotellien, pl. Kämp, tarjoilijana. aloitin aamiaistarjoilijana ja pian olin a la cartessa. Ei mitään koulutusta alalle, minusta tuli meribiologi 😆 Nyt oman alan asiantuntijatyössä, palkka 3500 + tulosbonus.