Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan rehellisesti duunarit: mikä on ammattisi ja tuntipalkkasi?

Vierailija
12.02.2015 |

Kysyn siksi, että olen pitkän aikaan ollut hyvin alipalkatussa työssä, ja nyt kun olen vaihtanut työpaikkaa, en oikein osaa suhteuttaa onko palkkani hyvä vai huono.

Ymmärrän että tietyissä ammateissa on iso tuntipalkka, haen nyt ns. "normaalia" palkkaa mikä on se mitä yleensä tavallisesta duunarin työstä maksetaan. Tarkoitan siis kaupan kassaa, bussikuskia, sihteeriä jne. ammatteja, en sydänlääkäreitä ymv. ammatteja.

Kysyn siksi, että mietin jäänkö nykyiseen työhöni, vai kannattaako minun etsiä uutta työpaikkaa, jos ajattelen tuon puhtaasti rahan kautta. Siksi vaikea suhteuttaa kun entinen työni oli provisiopalkattua, ja vasta nyt olen ns. tuntipalkkalaisena hommissa.

Kommentit (264)

Vierailija
201/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiasentaja, KTA noin 34€/h.

Vierailija
202/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, n. 10€/h. Käytännössä kuukausipalkka on työtunneista riippuen jotain 700-1000€ välillä. En mä oikeestaan valita, asun yksin yksiössä, vuokraan menee 440€ niin jää ihan tarpeeksi rahaa muihin laskuihin ja ruokaan. Säästöjä ei kyllä paljoa kerry, se vähän huolettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasentaja, tuntipalkka kaikkine lisineen siellä 25 € / h paikkeilla. Vähän kuukaudesta riippuen. Vaihtelee vähän sen mukaan miten ahkeraan on tehnyt.

Mukavaa itsenäistä hommaa ajella pitkin kaupunkia korjailemassa kaikenlaisia härveleitä.

Vierailija
204/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastomies, 10,80e tunti

Vierailija
205/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuore bioanalyytikko, 15,20e/h

Vierailija
206/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneenrakentaja, 14e/h ja hilut päälle.

Vierailija
207/264 |
22.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

11,10 € /t rakennusmies. En ole koskaan saanut en teollisuudessa tai raksahommissa yli 11€ perustuntipalkkaa ja olen jo 37v.

Duunarien palkat ovat romahtaneet kautta linjan. Rakennusliiton tessi on pelkkä vitsi 14€ ammattilaisen palkkoineen.

Parempia palkkoja saavat vain ne 50-60 v jotka saivat korotuksia ennen lamaa ja ovat vielä samassa työpaikassa.

23€ , en viitsi laittaa titteliä ettei kukaan tunne. Poikani tienaa muottiporukassa ilman urakkaakin enemmän kuin minä, samoin kaverinsa,  tekevät kyllä töitäkin palkkansa eteen, en pärjäisi heille.

Ahkerat ja ammattitaitoiset ulkomailta tulleet rakennusmiehetkin saavat 17€, nuorille klopeille maksetaan aluksi tessin mukaan.

Älä viitsi kertoa satuja. Olet saanut 17 € t viikon ajan kerran 10 vuodessa kun sait hyvän urakan. Totuus on todella satuja ihmeellisempää. Se on paljon mustempi kuin luullaan. Mekaanisessa metsäteollisuudessa maksetaan yleisesti 10€ tuntipalkkoja. Raksalla 10-12€.

Mekaanisessa metsäteollisuudessa olisin tienannut vanhempana varmasti enemmän jos olisin viitsinyt jäädä sinne, tutkinnonkin olisin suorittanut loppuun. Tosin olisin luultavasti kuollut alkoholismiin jos olisin jäänyt. Raksalla duunarina tienaan paljon helpommalla, stressaamatta ja vastaan vain omista hommistani, ei tarvitse päättää keille antaa lomautuksen tai lopputilin kun tavara ei mene kaupaksi. 15 vuoteen en ole ollut mukana urakoissa enkä ottanut omia, teen mieluummin omaan tahtiini, ei pääse edes kaverit leikilläänkään sanomaan että söisin heidän leipäänsä.

En ole koskaan työskennellyt ihan ilmaiseksi, kerran työttömänä ollessani katsoin jostain tilastosta että olin korkeinta ansiosidonnaista saavan yhden prosentin joukossa joten tiedän että kaikki eivät osaa neuvotella palkasta.

Näkee sen tietysti verotiedoistakin, aika vähän työkavereja niissä on ollut, ilman ylitöitä en olisi ollut minäkään. 

Poika luki sähkäriksi, ei ole ikinä kertonut miksei mennyt niihin hommiin, olisiko syynä ollut huono palkka.

328 

Vierailija
208/264 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, 14€/h. Mukana kaksi ikälisää, enempää palkkaa ei tule eli yleiskorotusten varassa ollaan. Vuorolisät toki päälle. Kk-ansio voi nousta ”jopa” kolmeen tonniin jos oikein yövuoroja tekee mutta yleisin määrä on n. 2600€.

Koska palkkausjärjestelmämme on näin kankea, päätin jo pari vuotta sitten käytyäni vanhustyön erikoisammattitutkinnon, etten kouluttaudu yhtään työnantajan hyväksi, koska senttiäkään en saa siitä lisää. Vastaavalla lisäkoulutuksella puolisoni duunarialalla hänkin, sai nostettua omaa palkkaansa 150€/kk. Mä sain pomolta onnittelut.

Vierailija
209/264 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up

Vierailija
210/264 |
23.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallialan tehdastyöläinen 13,81€/h ei vuorolisiä.

Vierailija
211/264 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkäri kolmen työntekijän firmassa pääkaupunkiseudulla. 4300€/kk, ylitöistä ei erikseen makseta, sillä laillisten maksimien on sovittu kuuluvan kokonaispalkkaan. Tämä on sopinut minulle ja työnantaja on halunnut korvata joustavuuden ja palkanmaksun helppouden. KTA on n. 23€.

Työantaja on ensi vuonna eläköitymässä ja on tarjonnut firmasta alkuun puolta minulle. Harkitsen vielä.

Vierailija
212/264 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköasentaja 17.90e/h. Tes mukaan 15.90h ja siihen 2e/h henk.koht. lisää, ei yö/ylitöitä. Työkokemusta 4v. Pk-seudulla.

Vierailija
213/264 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-yleishenkilö. 17€/h.

Vierailija
214/264 |
05.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksaa duunarityöntekijöilleen 11-17 Euroa/h. 11 Euroa sai kesätöistä 18-vuotias, jolla vuosi vielä amista. Lisäksi maksaa pieniä bonuksia sitä myöten, kun firmalla menee hyvin. Noin 1000-2000 Euroa vuodessa pienissä erissä kuukausipalkan mukana. Joulurahaa antaa 500 Euroa/nenä.

Vierailija
215/264 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15€ raksalla ja urakalla jos on kattoja ni 35-50€tunnilta. Betonitehtaissa paremmat palkat niissä ollu 17-20€tunnilta lisineen.

Vierailija
216/264 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimiehenä 9 vuotta kokemusta ja palkka 17€/h pohjanmaalla.

Vierailija
217/264 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirvesmies 15e

Lisäksi urakat päälle joten palkka keskimäärin 20e

Joskus ku oikein ahkeroi ja hyvä työmaa ni 30e menee rikki

Se vaan et verotus kyl muistuttaa et ei se elämä pelkkää työtä saa olla

Vierailija
218/264 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:03"]

Bussikuski pääkaupunkiseudulla, perustuntipalkka 16,50e, keskituntiansio (lisät siis mukana) n. 22e/h.

Oho, bussikuskeillahan on hyvä palkka!

Joutuuhan ne pidättelemään vessahätäänsä aika pitkään eli ihan ansaittua. Varsinkin jos ajavat seutulinjaa. Pitää olla aika hyvin kontrollissa oma suoli ja tiedossa sen oikut. Monesti HSL kuljettajat ovat vielä ihan mukavia, siitä plussaa.

Sivuhuomio: Hgin sisäisillä linjoilla, joita itse käytän, on huomattavan paljon tympeitä ja jopa ilkeitäkin kuljettajia. Itseäni on oikein tölvitty tai ei edes katsota päin, kun tulen bussiin, morjestan ja näyttän lippuani (mobiili-). Myös kanssamatkustajia kohdellaan näin, välillä tullut tosi paha mieli sivustaseuraajana, kun joku tulee hyvällä tuulella bussiin ja kuskin tiuskinta saa kyllä hymyn hyytymään. Että ihan liian suuri liksa palvelukyvyttömille!

Vierailija
219/264 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasikuitupölyssä 10v ähkineenä 14,5e/h.

Vierailija
220/264 |
29.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teräksen lämpökäsittely, CNC koneiden ohjelmointi, induktio karkaisua.

3380€/kk +100€ vuorolisä/kk. Kokemusta 9 vuotta.