Uskotko jonkun uskonnon mielikuvitusolentoihin/jumaliin/satuolentoihin?
http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288589444590.html
Meta-analyysi 60 erillisestä tutkimuksesta todistaa ateistit uskovaisia älykkäämmiksi.
Albert Einstein kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa" Einstein toteaa kirjeessään.[51]
Lähde: Wikipedia
Yhdysvaltalaisia suurmiehiä:
Majakat ovat hyödyllisempiä kuin kirkot
- Benjamin Franklin
Tämä olisi kaikkein hienoin maa jos uskontoa ei olisi!
-John Adams, Yhdysvaltain toinen presidentti vuosina 1797–1801.
Kristinusko on perverssein ihmisen tuntema järjestelmä.
-Thomas Jefferson, Yhdysvaltain kolmas presidentti ja yksi Yhdysvaltain itsenäisyysjulistuksen allekirjoittajista.
Lähde: Uskomatonta, elokuva (mm.netflix)
https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
1 400 000 suomalaista jo eronnut kirkosta. Köyhä jumala/mielikuvitusolento uskonnossanne, kun kirkollisveroa ihmisiltä tarvitsee, vaikka on "kaikkivoipa".
Raamattu on ihmisen kirjoittama satukirja. Etkai ennen syntymääsikään missään taivaassa ollut? Maailmassa on yli 10 000 rekisteröityä uskontoa. Kannattaa liittyä niihin kaikkiin, ettei käy huonosti kuoleman jälkeen.
Ihmiset ihan vakavissaan keskustelevat ateismista tietämättä alkujaankaan mistä siinä on kysymys. muutama "rautalanka"-mallinen video jossa asiaa selvitetään
Kommentit (284)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:11"]
En mihinkään. Yhtään ei kiinnosta se asia. Jos "väittelen" se johtuu vain ja ainoastaan siitä että omasta uskostani en luovu etkä sitä pysty listoillas etkä muillakaan tavoilla saamaan aikaan.
[/quote]
Harmi että olet noin jyrkkä. Sinusta huokuu kuinka sinut on jo nuorena aivopesty tuohon ainoaan ja oikeaan uskontoon. Täällä apua ja infoa sinulle mm. aivopesusta:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ahdistava-uskonto/aivopesu
[/quote]
Entä sitten me, joita ei ole kukaan aivopessyt? Kasvoin uskonnottomassa huushollissa. Joskus kuulin mummon kuiskaavan makuuhuoneessaan iltarukouksen, mutta ainakin päiväsaikaan mummo tuhahteli hihhuleille eikä koskaan käynyt kirkossa. Oma äitini palvoi lähinnä materiaa. Isän ajatuksista en tiedä, mutta ei ainakaan ikinä kirkossa käy.
Minä löysin uskonnon historian kautta, niin oudolta kuin se kuulostaakin. En liiku uskonnollisissa piireissä, ystäviäni en valitse uskonnon takia, kenenkään kanssa en oikeastaan edes uskonnosta keskustele (paitsi yhden ystäväni, jolla omalla tahollaan kävi vähän samalla tavalla kuin minulla; molemmat tutkimme myös historiaa, joskin eri maita ja aikakausia). Sattumat johdattivat tähän, vaikka en kohtaloon uskokaan.
Tämä on minulle hyvin yksityinen juttu, ja pohdin asioita kaikessa rauhassa yksin. Tunnen olevani osa historiallista jatkumoa, etenkin silloin, kun kuuntelen vanhaa hengellistä musiikkia ja rukoilen latinaksi ikivanhoja rukouksia, jotka ovat minulle silloin yhtä eläviä kuin tämä hetki. Minulla on hyvä olla näin, ja minulle on myös ihan sama, mihin sinä uskot tai olet uskomatta. Tuskin tämä haittaa sinua...?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:19"]
En mihinkään. Yhtään ei kiinnosta se asia. Jos "väittelen" se johtuu vain ja ainoastaan siitä että omasta uskostani en luovu etkä sitä pysty listoillas etkä muillakaan tavoilla saamaan aikaan.
[/quote]
Harmi että olet noin jyrkkä. Sinusta huokuu kuinka sinut on jo nuorena aivopesty tuohon ainoaan ja oikeaan uskontoon. Täällä apua ja infoa sinulle mm. aivopesusta:
[/quote]:D olin nelikymppinen kun löysin Jeesuksen :D Ateistikodissa kasvaneena :D
[/quote]
Joo. Itsestä tuli miljonääri kun aloin joku aamu paskantamaan timantteja :D Yhtä uskottava tarina.
[/quote]Luuletko että kaikki uskovat ovat uskovaiskodista lähtöisin? En ole tuo mutta vasta aikuisella iällä itse tulin uskoon. Samoin moni muu tuntemani ihminen. Vai onko kova paikka myöntää että ateistista voikin tulla Jumalaan uskova?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:28"]
Eikai jokaisen uskonnon höpöhöpö kirjoja kukaan jaksa lukea. Kyllä silti voi uskonnoista keskustella. Aika samansuuntaisia oppeja ja palvontaa kaikissa juutalaisissa uskonnoissa on. Kalevalan ja Budhien ja muiden uskontojen periaatteet olen kyllä opiskellut mielenkiinnosta.
[/quote]Lue nyt edes sen uskonnon kirjoja jota vastaan haluat hyökätä. jos et halua ihan pellekuvaa itsestäs antaa.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:36"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:25"]
[/quote]
[/quote]:D olin nelikymppinen kun löysin Jeesuksen :D Ateistikodissa kasvaneena :D
[/quote]
Joo. Itsestä tuli miljonääri kun aloin joku aamu paskantamaan timantteja :D Yhtä uskottava tarina.
[/quote]Luuletko että kaikki uskovat ovat uskovaiskodista lähtöisin? En ole tuo mutta vasta aikuisella iällä itse tulin uskoon. Samoin moni muu tuntemani ihminen. Vai onko kova paikka myöntää että ateistista voikin tulla Jumalaan uskova?
[/quote]
Minkä uskonnon jumalan löysit? Ja miten? Huumepäissäsi vankilassa? Vankiloissa ja mielisairaaloissa eniten uskontoihin käännytään?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:41"]
Eikai jokaisen uskonnon höpöhöpö kirjoja kukaan jaksa lukea. Kyllä silti voi uskonnoista keskustella. Aika samansuuntaisia oppeja ja palvontaa kaikissa juutalaisissa uskonnoissa on. Kalevalan ja Budhien ja muiden uskontojen periaatteet olen kyllä opiskellut mielenkiinnosta.
[/quote]Lue nyt edes sen uskonnon kirjoja jota vastaan haluat hyökätä. jos et halua ihan pellekuvaa itsestäs antaa.
[/quote]
Sinun kannattaa täältä ihmetellä satukirjasi ?pellekuvia?: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Kiitos tälle keskustelun aloittajalle. Silmäni aukenivat ja nyt myös itse vihdoin erosin kirkosta.
81: huumeita en ole koskaan kokeillut ja vankilassa olen käynyt vain vierailijana naisten jutteluiltoja pitämässä naisvangeille, psykiatrisessa sairaalasakin olen käynyt ainoastaan katsomassa ystävääni (ei-uskovaa, ilmeisesti paras tarkentaa).
Elämäni ei ole ollut mitenkään dramaattinen mutta tietty ahdistus ja tyhjyys ja jonkun puuttuminen siinä aina oli. Tutustuin New Ageen ja moneen muuhun suuntaukseen mutta kaikesta niiden kauneudesta huolimatta epämääräinen puristus sisällä pysyi ja tunne että se ei ole se mitä toisi rauhan. Aloin silloin tällöin lukea Raamattua ja uskaltauduin käydä seurakunnassa ja kerran vain silmäni tai oikeastaan sydämeni aukesi ja tajusin ja näin kaiken toisin kuin ennen, Jeesuksen rakkaus täytti sisimpäni ja tiesin löytäneeni Totuuden. Kohdanneeni todellisen Jumalan. En voi enkä edes tahdo Häntä enää kieltää.
Saat rauhassa päätellä hurahtaneeni epätoivoisena oljenkorteen tai ihan mitä tahansa, ei haittaa.
Paremmin en sitä osaa selittää, mutta sen jälkeen on sydämessäni ollut tunne että olen "kotona". Jossa on hyvä ja turvallinen olla, en sieltä tahdo mihinkään lähteä etsimään enää muuta.
ja Jumala puhuu, tänäkin päivänä omilleen, usko tai älä. Joista monet eivät ole hihhuleita vaan rauhallisia ja sivistyneitä jalat maassa olevia tyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:51"]
[/quote]
Sinun kannattaa täältä ihmetellä satukirjasi ?pellekuvia?: http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
[/quote]Et ihan ymmärtänyt. Pointti oli se että jos haluaa pilkata jotain tai vaikka asiallisesti keskustella kannattaisi tutustua siihen mitä haluaa pilkata. Pellekuvan antaa jos vaahtoaa jostain mistä ei oikeastaan edes tiedä juurikaan mitään.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:00"]
81: huumeita en ole koskaan kokeillut ja vankilassa olen käynyt vain vierailijana naisten jutteluiltoja pitämässä naisvangeille, psykiatrisessa sairaalasakin olen käynyt ainoastaan katsomassa ystävääni (ei-uskovaa, ilmeisesti paras tarkentaa).
Elämäni ei ole ollut mitenkään dramaattinen mutta tietty ahdistus ja tyhjyys ja jonkun puuttuminen siinä aina oli. Tutustuin New Ageen ja moneen muuhun suuntaukseen mutta kaikesta niiden kauneudesta huolimatta epämääräinen puristus sisällä pysyi ja tunne että se ei ole se mitä toisi rauhan. Aloin silloin tällöin lukea Raamattua ja uskaltauduin käydä seurakunnassa ja kerran vain silmäni tai oikeastaan sydämeni aukesi ja tajusin ja näin kaiken toisin kuin ennen, Jeesuksen rakkaus täytti sisimpäni ja tiesin löytäneeni Totuuden. Kohdanneeni todellisen Jumalan. En voi enkä edes tahdo Häntä enää kieltää.
Saat rauhassa päätellä hurahtaneeni epätoivoisena oljenkorteen tai ihan mitä tahansa, ei haittaa.
Paremmin en sitä osaa selittää, mutta sen jälkeen on sydämessäni ollut tunne että olen "kotona". Jossa on hyvä ja turvallinen olla, en sieltä tahdo mihinkään lähteä etsimään enää muuta.
ja Jumala puhuu, tänäkin päivänä omilleen, usko tai älä. Joista monet eivät ole hihhuleita vaan rauhallisia ja sivistyneitä jalat maassa olevia tyyppejä.
[/quote]
Kiitos informaatiosta. Arvaukseni osui siis oikeaan. Olet ollut mielenterveydellisesti aivan sekaisin ja jonkin tason hullu ilmeisesti edelleen. Kuuletko ääniä? Puhutko kielillä? Miten jeesus tuli sisääsi ja kertoi sinulle että heidän aavikkokansan kirjoittamat tarinat ovat totuus? En ihmettele että vankiloissa ja hullujenhuoneilla olet pyörinyt, arvasinhan sen jo ensimmäisestä viestistäsi.
Jospa sen satukirjan salaisuus onkin siinä että Raamattua "ymmärtää" vasta kun Pyhä Henki sitä sydämelle ja mielelle avaa?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:51"]
[/quote]
[/quote]Et ihan ymmärtänyt. Pointti oli se että jos haluaa pilkata jotain tai vaikka asiallisesti keskustella kannattaisi tutustua siihen mitä haluaa pilkata. Pellekuvan antaa jos vaahtoaa jostain mistä ei oikeastaan edes tiedä juurikaan mitään.
[/quote]
Nimenomaan, nyt olet asian ytimessä. Tuolla sivustolla riittää sinulle raamattu kirjanne teksteistä tietoa. Kannattaa tutustua kunnolla noihin sivuston argumentteihin, ettet anna ?pellekuvaa? puolustaessasi kirjaasi.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:06"]
Jospa sen satukirjan salaisuus onkin siinä että Raamattua "ymmärtää" vasta kun Pyhä Henki sitä sydämelle ja mielelle avaa?
[/quote]
Lue mielummin koraania tai kalevalaa. Samalla tavalla niitä ilmeisesti alat "ymmärtämään" kun kaikki päivät niitä luet ja ulkoa opettelet ;)
Voi sinua 88 :) Vankilassa kävin vasta uskoontuloni jälkeen, seurakunnan naistenpiirin kanssa. Samoin tähän ei mieli- vaan psykiatriseen sairaalaan joutuneeseen/päässeen ystäväänikin tutustuin vasta sen jälkeen.
En ollut sekopää siinä mielessä kuin tahdot minun olleen/olevan enkä kuullut ääniä. Jumalan puhe on eri asia ja erilaista kuin skitsofreeninen äänten kuuleminen.
Olen vastannut sinulle rehellisesti ja avoimesti aivan tarpeeksi, en ole velvollinen lähtemään leikkiisi tämän enempää mukaan. Tunnen ja tiedän sinunlaisesi ihmistyypin yrittää olla verbaalisesti taitava ja loukata uskovia mutta sinun sanasi eivät minua pysty loukkaamaan. Lopetan vain siksi että ymmärrän sinun haluavan vain taistella, ei sinulla ole aikomustakaan avoimella mielellä lukea mitä sanon vaan etsit sieltä mihin voisit tarttua voittaaksesi ja taidat itsekin tietää että annat sanoilleni toisen merkityksen kuin missä mielessä minä ne sanoin.
Jeps. Kaikkea hyvää sinulle.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:14"]
Voi sinua 88 :) Vankilassa kävin vasta uskoontuloni jälkeen, seurakunnan naistenpiirin kanssa. Samoin tähän ei mieli- vaan psykiatriseen sairaalaan joutuneeseen/päässeen ystäväänikin tutustuin vasta sen jälkeen.
En ollut sekopää siinä mielessä kuin tahdot minun olleen/olevan enkä kuullut ääniä. Jumalan puhe on eri asia ja erilaista kuin skitsofreeninen äänten kuuleminen.
Olen vastannut sinulle rehellisesti ja avoimesti aivan tarpeeksi, en ole velvollinen lähtemään leikkiisi tämän enempää mukaan. Tunnen ja tiedän sinunlaisesi ihmistyypin yrittää olla verbaalisesti taitava ja loukata uskovia mutta sinun sanasi eivät minua pysty loukkaamaan. Lopetan vain siksi että ymmärrän sinun haluavan vain taistella, ei sinulla ole aikomustakaan avoimella mielellä lukea mitä sanon vaan etsit sieltä mihin voisit tarttua voittaaksesi ja taidat itsekin tietää että annat sanoilleni toisen merkityksen kuin missä mielessä minä ne sanoin.
Jeps. Kaikkea hyvää sinulle.
[/quote]
Sinussa täyttyy kaikki klassisen aivopesun opit. Turha sinun kanssa on mitään väitellä koska tunnet jotain jumalien kertomia totuuksia, joita me täysijärkiset emme koe. Olet silti uskovaisten uhri jota me muut voisimme sääliä. Enää vain ei kukaan viitsi edes sääliä teitä "jumalien ääniä" kuulevia. Arvasin aivan oikein että olitte seurakunnan kanssa aivopesemässä uskontoonne yksinäisiä vankeja. En tiedä mitään niin sairasta kuin heikkojen ihmisten käännyttäminen omaan uskontoonne. Olivatpa käännytettävät lähetys"aivopesu"työn afrikkalaisia tai suomalaisia huume/alkoholiriippuvaisia.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
Tuolle linkittämällesi artikkelille on kirjoitettu vastine täällä: http://raapustus.net/?id=111
Etkai tosissasi ota tuollaista muinaisen aavikkokansan satukirjaa joka on jo sata kertaa käännetty eikä sisällä enää melkein mitään alkuperäistä. Lue sitä koraania mielummin. Itse uskon kalevalan väinömöisiin ja sampoihin. Sampohan on oikea rahantekokone tänäpäivänä. Ainakin vakuutusyhtiönä :)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:32"]Etkai tosissasi ota tuollaista muinaisen aavikkokansan satukirjaa joka on jo sata kertaa käännetty eikä sisällä enää melkein mitään alkuperäistä. Lue sitä koraania mielummin. Itse uskon kalevalan väinömöisiin ja sampoihin. Sampohan on oikea rahantekokone tänäpäivänä. Ainakin vakuutusyhtiönä :)
[/quote]
Suomalaiset raamatunkäännökset on käännetty suoraan heprean-, aramean- ja kreikankielisistä alkuteksteistä.
Toki nuo alkutekstit ovat säilyneet meidän päiviimme kopioina, mutta koska niitä kopioitiin alusta alkaen usealla eri taholla (mm. Uuden testamentin tekstejä sekä tulevan katolisen kirkon valta-alueella että mm. Armenian kirkon ja Egyptin koptilaiskirkon piirissä) ja nämä eri alueiden kopiot ovat silti lähes täysin identtisiä, voidaan olettaa niiden olevan yhtäpitäviä alkutekstien kanssa.
Harmi että se jumala noin vaikeasti halusi teidän uskonnolle kertoa tarinanne. Jos se ?jumalanne? on kaiken luonut ja kaikkivoipa niin eiköhän se olisi raamatunkin voinut vähän helpommin toimittaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Argumentit_jumalan_olemassaoloa_vastaan
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 22:40"]Harmi että se jumala noin vaikeasti halusi teidän uskonnolle kertoa tarinanne. Jos se ?jumalanne? on kaiken luonut ja kaikkivoipa niin eiköhän se olisi raamatunkin voinut vähän helpommin toimittaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luokka:Argumentit_jumalan_olemassaoloa_vastaan
[/quote]
Toki Jumala voisi osoittaa suoraan voimansa kaikille, jos haluaisi. Kuitenkin Hän on halunnut jättää tilaa uskolle ja vapaaehtoiselle uskollisuudelle Häntä kohtaan.
[/quote]
[/quote]
Löysit? Jeesuksen opit? Miten paljon parempi paikka tämä maapallo olisi jos kaikki eläisimme niiden mukaan.