Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitamaton synnytyksen jälkeinen masennus ja uusi raskaus

Vierailija
03.01.2006 |

Mulla tuli ekan jälkeen paha synnytyksen jälkeinen masennus, jonka jälkeen läheisteni elämä on varmasti ollut yhtä h......ä kanssani. En kuitenkaan saanut apua onegelmiini, koska en usko, että kukaan ulkopuolinen olisi osannut auttaa. Neuvolassa ei asiaa ole sen pahemmin kyselty, jokainenhan osaa vastata kysymyksiin niin kuin neuvolan tädit odottavat...Nyt olen uudelleen raskaana ja näyttää siltä, että vanhat vaivat palaavat yhä pahempina ja avioero lähestyy... Toistuuko synnytyksen jälkeinen masennus????

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli takana hoitamaton masennus ennen 1. synnytystä, koska silloin en itse eikä kukaan läheinenkään tajunnut, että kyseessä oli masennus. Sitten sainkin vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen, josta toivuin oikean hoidon johdosta todella nopeasti. Mutta siis joudun syömään lääkkeitä yli vuoden. Koko muun ajan olen elämästäni ollut todella onnellinen ja peruspoistiivinen.

Nyt tuosta masennuksesta eli siis raskaudestani on aikaa reilu kolme vuotta ja olen nyt uudelleen raskaana. Nyt uskon, että tunnistan/tunnistamme oireet ajoissa, jos tauti on uusiakseen. Toistaiseksi olo on ok.

Mutta ennen kaikkea, nyt osaan hakea apua! Eli älä turhaan kärsi, koska apua on saatavilla! Myös koko yhteiskunnan suhtautuminen masennukseen on onneksi muuttunut suvaitsevaisemmaksi, mikä olisi pitänyt tapahtua jo kauan sitten...

Vierailija
2/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli takana hoitamaton masennus ennen 1. synnytystä, koska silloin en itse eikä kukaan läheinenkään tajunnut, että kyseessä oli masennus. Sitten sainkin vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen, josta toivuin oikean hoidon johdosta todella nopeasti. Mutta siis joudun syömään lääkkeitä yli vuoden. Koko muun ajan olen elämästäni ollut todella onnellinen ja peruspoistiivinen.

Nyt tuosta masennuksesta eli siis raskaudestani on aikaa reilu kolme vuotta ja olen nyt uudelleen raskaana. Nyt uskon, että tunnistan/tunnistamme oireet ajoissa, jos tauti on uusiakseen. Toistaiseksi olo on ok.

Mutta ennen kaikkea, nyt osaan hakea apua! Eli älä turhaan kärsi, koska apua on saatavilla! Myös koko yhteiskunnan suhtautuminen masennukseen on onneksi muuttunut suvaitsevaisemmaksi, mikä olisi pitänyt tapahtua jo kauan sitten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän