Tyttöystävä ei suostu tekemään aborttia
Ollaan seurusteltu vasta 5kk eikä parisuhde ole kovinkaan vakaalla pohjalla enkä halua isäksi. Tyttöystävä sanoi syövänsä pillereitä mutta tuli silti niistä huolimatta raskaaksi eikä halua aborttia tehdä vaikka se olisi paras ratkaisu.
Olen vasta 21-vuotias ja juuri päässyt työelämään eikä lapsi todellakaan sovi elämäntilanteeseeni. Tein jo tyttöystävälle selväksi että jos aikoo pitää lapsen niin saa tehdä sen yksin, minä en lasta halua enkä rupea mitään elareita makselemaan. Miten on, pääsenkö tästä tilanteesta jos vain lähden vai voiko tyttöystäväni pakottaa minut isäksi?
Kommentit (244)
Minusta näissä jutuissa on aina niin surullista, että samalla kuin isä jäävää itsensä lapsensa elämästä jonkun 130 euron takia, samalla hän kieltää lapselta koko isänpuoleisen suvun. Ei ole serkkuja, setiä, tätejä, mummia ja vaaria isän puolella olemassakaan. Kyse kun ei ole vain siitä reilusta satasesta vaan siitä, että lapsi kuuluu johonkin sukuun.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:49"]
Kannattaa ap neuvotella tulevan äidin kanssa josko sopisitte että hän pitää lapsen mutta sinun ei tarvitse olla lapselle isä. Toisin sanoen tyttökaverisi sanoisi ettei isästä ole tietoa ja ottaisit kelan elarit. Minusta se olisi reilua, ja näin tehtiin exäni kanssa. Toki lapsi ei tule perintöä saamaan mutta tulee hän minut perimään.
[/quote]
Kelan rahat tulevatkin taikaseinästä. Eksän ei tarvitse oppia mitään, vaan hän voi jatkaa holtitonta siittämistä, ja lapselta on viety oikeus isään. Hyvä, hyvä, oikein reilua kaikkia kohtaan.
Minä ymmärrän molempia osapuolia. Yrittäkää keskustella vielä asiasta kunnolla. Miettikää vaihtoehtoja. Ja nämä jotka rääkyvät täällä ehkäisyasioista, niin HYVIN HARVOIN e-pillerit pettävät OIKEIN käytettyinä! Yleensä syynä unohtelu, raju ripulointi/oksentelu ja jotkut lääkevalmisteet voivat heikentää tehoa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:49"]
Kannattaa ap neuvotella tulevan äidin kanssa josko sopisitte että hän pitää lapsen mutta sinun ei tarvitse olla lapselle isä. Toisin sanoen tyttökaverisi sanoisi ettei isästä ole tietoa ja ottaisit kelan elarit. Minusta se olisi reilua, ja näin tehtiin exäni kanssa. Toki lapsi ei tule perintöä saamaan mutta tulee hän minut perimään.
[/quote]
Minä en ole ollut tekemässä teidän vauvaa. miksi minä joudun veroillani kustantamaan sinun ja exäsi seksin jäljet?
Tuo ei ole reilua. reilua on se, että panijat maksavat. Jokainen tietää, että mikään ehköisymuoto ei ole sataprosenttinen.
Aikuisilla on aikuisen vastuut ja velvollisuudet, ei pelkästään huveja.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]
Minä ymmärrän molempia osapuolia. Yrittäkää keskustella vielä asiasta kunnolla. Miettikää vaihtoehtoja. Ja nämä jotka rääkyvät täällä ehkäisyasioista, niin HYVIN HARVOIN e-pillerit pettävät OIKEIN käytettyinä! Yleensä syynä unohtelu, raju ripulointi/oksentelu ja jotkut lääkevalmisteet voivat heikentää tehoa.
[/quote]
Niin, oikeassa elämässä tulee unohduksia, krapuloita, oksennustauteja, vatsatauteja... Nämä asiat pitää ottaa huomioon!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:42"]
Mieti sitä lapsiraukkaa, sinun lihaa ja vertasi, joka päivittäin toivoisi, että hänellä olisi isä.
Mulla kävi samoin kun sulla, paitsi että olen se äiti tässä tarinassa. Lapseni ikävöi isäänsä joka ainut päivä.
Meillä on hyvä elämä, mutta isää ei voi kukaan korvata. Lapsi on vielä ihan isänsä näköinen ja luonteinen. Tuntuu hirveältä ajatella, että isä ei välitä.
[/quote]
No olisit tehnyt sen abortin toope.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:41"]Tasa-arvoa taas juuh muka... T: 14v miesasiatyttö
[/quote] mix alapeukut??
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:01"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]
[/quote]
Niin, oikeassa elämässä tulee unohduksia, krapuloita, oksennustauteja, vatsatauteja... Nämä asiat pitää ottaa huomioon!
[/quote]
Puhumattakaan "unohduksista" .
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:30"]Aapeelle neuvo: Pakene maasta ennen isyydentunnustusta!!! Vaihda henkilöllisyytesi ja piileksi!!!!!!
[/quote] Ihan loistava neuvo. Toivottavasti ap pakenee vaikka Ukrainaan.
[/quote]
Tai Sierra Leoneen.
Jos tässä kohtaa tyttö oisi se joka sitä yllätyslasta ei halua niin veikkaan että aloittajakin ulkopuolisena olisi sitä mieltä että jos panee niin joutaa seuraukset kantamaan vaikkakin olisi seurausta pettäneestä ehkäisystä. Eli aina on vaarana sekstailussa lapsi ja jokainen OIKEA aikuinen tajuaa sen ja kantaa vastuunsa. Ei se lapsi ole mikään roska jonka sivuun heittämällä voi unohtaa ja ohittaa. Tässä sen taas näkee mihin ne isät häviää ja kuinka alhaista on ajattelu. Aloittaja: Jos olisin vanhempasi niin häpeäisin sinua.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:01"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]
[/quote]
[/quote]
Niin ja sekö on sitten miehen vika? Minä olen ainakin HYVIN tarkka pillereistäni ja todellakin osaan toimia sen mukaan, jos oksennan tai unohdan, koska EN HALUA lapsia. Tietysti ei mikään muu, kuin selibaatti ole 100 varma, mutta todella harvoin pillerit pettää oikein käytettyinä ja jos osaa toimia sen mukaan, jos käy unohdus tms.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:54"]
Minusta näissä jutuissa on aina niin surullista, että samalla kuin isä jäävää itsensä lapsensa elämästä jonkun 130 euron takia, samalla hän kieltää lapselta koko isänpuoleisen suvun. Ei ole serkkuja, setiä, tätejä, mummia ja vaaria isän puolella olemassakaan. Kyse kun ei ole vain siitä reilusta satasesta vaan siitä, että lapsi kuuluu johonkin sukuun.
[/quote]
No onhan lapsella äidin suku, jos äiti kerran haluaa ei-toivotun lapsen pitää.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:32"]Se on kuule vastuun ottamista. Seksi> vauva. [/quote] no aika suppea toi sun näkemykses.. Tarkotit siis: Seksi + ehkäisy = ei vauvaa
[/quote]
Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen, eli heteroseksuaalisessa vaginayhdynnässä on aina pieni riski raskaudesta. On se kumma kun miesten päähän ei tämä yksinkertainen tosiasia mahdu.
[/quote]
Niin, oisit yhtynyt parhaan miespuolisen kaverisi anukseen, niin ei olisi ollut riskiä raskaudesta. Mieti tätä, kun valitset ensi kerralla seksikumppania!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:32"]Se on kuule vastuun ottamista. Seksi> vauva. [/quote] no aika suppea toi sun näkemykses.. Tarkotit siis: Seksi + ehkäisy = ei vauvaa
[/quote]
Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen, eli heteroseksuaalisessa vaginayhdynnässä on aina pieni riski raskaudesta. On se kumma kun miesten päähän ei tämä yksinkertainen tosiasia mahdu.
[/quote] EN OLE MIES!!!!! >:(((
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:54"]
[/quote]
No onhan lapsella äidin suku, jos äiti kerran haluaa ei-toivotun lapsen pitää.
[/quote]
Se on vain puolet lapsen suvusta. Samalla myös isänpuoleinen mummi ja vaari jäävät paitsi oman lapsenlapsensa elämästä, muutkaan sukulaiset eivät saa tuntea tätä uutta tulokasta jne. Mitäpä jos isä on ainoa lapsi ja tämä syntyvä olisi isovanhempien ainoa lapsenlapsi, jonka he haluaisivat kovasti oppia tuntemaan, mutta se ei käy, koska isä on paskahousu ja kieltää lapsen?
Kun ehkäisystä on kyse, naisiin EI KOSKAAN saa luottaa. Tyhmyyksissäsi olet luottanut. Mä kerroin omille pojilleni jo heidän ollessaan 12 tai 13, että koskaan ei saa luottaa tytön sanaan siitä, että ehkäisystä on huolehdittu. Jotkut nsidrt ovat jopa niin typeriä, että hankkiutuvat tahallaan raskaaksi silloin, kun suhde ei ole kunnossa.
Evolutiivisesti seksin tarkoitus on saada aikaan jälkeläisiä. Jos siis et missään tapauksessa halua lapsia, pidättäydy seksistä, koska sen tarkoitus on saada aikaan lapsi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:42"]Mieti sitä lapsiraukkaa, sinun lihaa ja vertasi, joka päivittäin toivoisi, että hänellä olisi isä. Mulla kävi samoin kun sulla, paitsi että olen se äiti tässä tarinassa. Lapseni ikävöi isäänsä joka ainut päivä. Meillä on hyvä elämä, mutta isää ei voi kukaan korvata. Lapsi on vielä ihan isänsä näköinen ja luonteinen. Tuntuu hirveältä ajatella, että isä ei välitä. [/quote] NO EI VÄLITÄ KUN EI HALUNNUT KOKO LASTA, MIKSI OLIT ITSEKÄS ETKÄ TEHNYT ABORTTIA???
[/quote]
Suomessa aborttia ei saa sillä perusteella, että lapsen isä ei lasta halua.