Tyttöystävä ei suostu tekemään aborttia
Ollaan seurusteltu vasta 5kk eikä parisuhde ole kovinkaan vakaalla pohjalla enkä halua isäksi. Tyttöystävä sanoi syövänsä pillereitä mutta tuli silti niistä huolimatta raskaaksi eikä halua aborttia tehdä vaikka se olisi paras ratkaisu.
Olen vasta 21-vuotias ja juuri päässyt työelämään eikä lapsi todellakaan sovi elämäntilanteeseeni. Tein jo tyttöystävälle selväksi että jos aikoo pitää lapsen niin saa tehdä sen yksin, minä en lasta halua enkä rupea mitään elareita makselemaan. Miten on, pääsenkö tästä tilanteesta jos vain lähden vai voiko tyttöystäväni pakottaa minut isäksi?
Kommentit (244)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:27"]Olisit käyttänyt kondomia. Mutta nyt et voi muuta kuin ainakin elarien verran joudut isäksi ryhtymään. Ihan oikein että sentään tyttöystäväsi on niin aikuinen, että kantaa vastuunsa eikä tee aborttia.
[/quote] taas hihhuli abortinvastustaja, huoh, painu vittuun..
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:21"]Ei toki läsnäolevaksi isäksi mutta toki muuten. Ei ne pillerit ole sataprosenttisen varmoja. Miksi et käyttänyt kondomia? [/quote] Koska tyttöystävä lupasi huolehtia ehkäisystä itse. [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:20"]Sun on pakko maksaa elareita, jos sut isäksi todetaan. Käytännössä sun ei tietenkään tarvitse lapsen elämään osallistua. [/quote] Voidaanko mut ns. pakottaa isyystesteihin? Ei kai Suomessa oikeasti ketään voida pakottaa sellaisiin?
[/quote]
Totta kai voidaan. Lapsella on oikeus elatukseen.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:30"]
Aapeelle neuvo: Pakene maasta ennen isyydentunnustusta!!! Vaihda henkilöllisyytesi ja piileksi!!!!!!
[/quote]
Tuohon kannattaa lisätä vielä, että kotimaahan ei ole enää tulemista. Yhden kaverin ex otettiin rajalla kiinni ja pakotettiin testeihin. tuostahan seurasi sellaiset elarit, että helpommalla olisi päässyt sopimalla.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]Jos on valmis panemaan, on oltava valmis seurauksiinkin. Ole iloinen, että sinulla on kohta lapsi eikä aids. [/quote] Miksi tämä koskee vain miehiä? Eikös tyttöystävänikin olisi pitänyt miettiä onko valmis kantamaan vastuunsa? Hänhän se lupasi huolehtia ehkäisystä joten ei ole mun vastuu.
[/quote]
no sehän kantaa vastuunsa, kun lapsi syntyy.
Oli miten oli, Suomessa voidaan oikeuden päätöksellä pakottaa isyystesteihin. Sitten maksat elarit, menetät luottotietosi tai heittäydyt tulottomaksi. Siinä vaihtoehdot. Lopulta lapsi perii sinut.
[/quote] ei väkisin peri
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:27"]Olisit käyttänyt kondomia. Mutta nyt et voi muuta kuin ainakin elarien verran joudut isäksi ryhtymään. Ihan oikein että sentään tyttöystäväsi on niin aikuinen, että kantaa vastuunsa eikä tee aborttia.
[/quote] taas hihhuli abortinvastustaja, huoh, painu vittuun..
[/quote] Mitä hihhulia siinä on jos pitää vastuunsa kantavaa aikuista vastuullisena?
Oletko ap nukkunut ehkäisyvalistustunneilla? Jos ehkäisy on sinua yhtään kiinnostanut, tietäisit että pillerien ehkäisyteho on vain 98 %, eli jättämällä ehkäisyn vain toisen osapuolen varaan ottaa kahden prosentin riskin lapsen saamisesta.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:21"]Ei toki läsnäolevaksi isäksi mutta toki muuten. Ei ne pillerit ole sataprosenttisen varmoja. Miksi et käyttänyt kondomia? [/quote] Koska tyttöystävä lupasi huolehtia ehkäisystä itse. [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:20"]Sun on pakko maksaa elareita, jos sut isäksi todetaan. Käytännössä sun ei tietenkään tarvitse lapsen elämään osallistua. [/quote] Voidaanko mut ns. pakottaa isyystesteihin? Ei kai Suomessa oikeasti ketään voida pakottaa sellaisiin?
[/quote]
tietenkään ei Suomessa voi pakottaa testeihin. Eihän rattijuoppojakaan pakolla puhalluteta tai verikoetta oteta. Pääsevät vapaaksi, jos eivät pakkoon suostu, vai miten se nyt oikein menikään...
[/quote]
Ei pidä paikkansa. Rattijuopoista otetaan verikoe vaikka väksin jos tarve on ja tämä on lakisääteinen juttu.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:27"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]Jos on valmis panemaan, on oltava valmis seurauksiinkin. Ole iloinen, että sinulla on kohta lapsi eikä aids. [/quote] Miksi tämä koskee vain miehiä? Eikös tyttöystävänikin olisi pitänyt miettiä onko valmis kantamaan vastuunsa? Hänhän se lupasi huolehtia ehkäisystä joten ei ole mun vastuu. [/quote] no sehän kantaa vastuunsa, kun lapsi syntyy. Oli miten oli, Suomessa voidaan oikeuden päätöksellä pakottaa isyystesteihin. Sitten maksat elarit, menetät luottotietosi tai heittäydyt tulottomaksi. Siinä vaihtoehdot. Lopulta lapsi perii sinut. [/quote] ei väkisin peri
[/quote]
Perii jos on jotain perittävää. Jos isä hassaa kaiken eläessään (mihin jokaisella on oikeus) ei peri, muuten kyllä. Lahjoitukset/omaisuudensiirrot muille lapsille voidaan riitauttaa ennakkoperintöinä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:32"]Se on kuule vastuun ottamista. Seksi> vauva.
[/quote] no aika suppea toi sun näkemykses.. Tarkotit siis: Seksi + ehkäisy = ei vauvaa
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:21"]Ei toki läsnäolevaksi isäksi mutta toki muuten. Ei ne pillerit ole sataprosenttisen varmoja. Miksi et käyttänyt kondomia?
[/quote] Koska tyttöystävä lupasi huolehtia ehkäisystä itse.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:20"]Sun on pakko maksaa elareita, jos sut isäksi todetaan. Käytännössä sun ei tietenkään tarvitse lapsen elämään osallistua.
[/quote] Voidaanko mut ns. pakottaa isyystesteihin? Ei kai Suomessa oikeasti ketään voida pakottaa sellaisiin?
[/quote]
Tietenkin voidaan. Olet aika naiivi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:21"]Ei toki läsnäolevaksi isäksi mutta toki muuten. Ei ne pillerit ole sataprosenttisen varmoja. Miksi et käyttänyt kondomia? [/quote] Koska tyttöystävä lupasi huolehtia ehkäisystä itse. [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:20"]Sun on pakko maksaa elareita, jos sut isäksi todetaan. Käytännössä sun ei tietenkään tarvitse lapsen elämään osallistua. [/quote] Voidaanko mut ns. pakottaa isyystesteihin? Ei kai Suomessa oikeasti ketään voida pakottaa sellaisiin? [/quote] tietenkään ei Suomessa voi pakottaa testeihin. Eihän rattijuoppojakaan pakolla puhalluteta tai verikoetta oteta. Pääsevät vapaaksi, jos eivät pakkoon suostu, vai miten se nyt oikein menikään... [/quote] Ei pidä paikkansa. Rattijuopoista otetaan verikoe vaikka väksin jos tarve on ja tämä on lakisääteinen juttu.
[/quote]
täällä ei kyllä ironiaa ymmärretä....
Tasa-arvoa taas juuh muka... T: 14v miesasiatyttö
Mieti sitä lapsiraukkaa, sinun lihaa ja vertasi, joka päivittäin toivoisi, että hänellä olisi isä.
Mulla kävi samoin kun sulla, paitsi että olen se äiti tässä tarinassa. Lapseni ikävöi isäänsä joka ainut päivä.
Meillä on hyvä elämä, mutta isää ei voi kukaan korvata. Lapsi on vielä ihan isänsä näköinen ja luonteinen. Tuntuu hirveältä ajatella, että isä ei välitä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:32"]Se on kuule vastuun ottamista. Seksi> vauva. [/quote] no aika suppea toi sun näkemykses.. Tarkotit siis: Seksi + ehkäisy = ei vauvaa
[/quote]
Mikään ehkäisy ei ole sataprosenttinen, eli heteroseksuaalisessa vaginayhdynnässä on aina pieni riski raskaudesta. On se kumma kun miesten päähän ei tämä yksinkertainen tosiasia mahdu.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:21"]Ei toki läsnäolevaksi isäksi mutta toki muuten. Ei ne pillerit ole sataprosenttisen varmoja. Miksi et käyttänyt kondomia?
[/quote] Koska tyttöystävä lupasi huolehtia ehkäisystä itse.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:20"]Sun on pakko maksaa elareita, jos sut isäksi todetaan. Käytännössä sun ei tietenkään tarvitse lapsen elämään osallistua.
[/quote] Voidaanko mut ns. pakottaa isyystesteihin? Ei kai Suomessa oikeasti ketään voida pakottaa sellaisiin?
[/quote]
Tietenkin voidaan. Olet aika naiivi.
[/quote] Uhkaile pyssyllä, ei ne sua sinne raahaa!! Opettele karatea!!!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:42"]Mieti sitä lapsiraukkaa, sinun lihaa ja vertasi, joka päivittäin toivoisi, että hänellä olisi isä.
Mulla kävi samoin kun sulla, paitsi että olen se äiti tässä tarinassa. Lapseni ikävöi isäänsä joka ainut päivä.
Meillä on hyvä elämä, mutta isää ei voi kukaan korvata. Lapsi on vielä ihan isänsä näköinen ja luonteinen. Tuntuu hirveältä ajatella, että isä ei välitä.
[/quote] NO EI VÄLITÄ KUN EI HALUNNUT KOKO LASTA, MIKSI OLIT ITSEKÄS ETKÄ TEHNYT ABORTTIA???
Kaikkihan tietää, että kondomi jätetään pois vasta sellaisessa tilanteessa, että lapsen syntyminen ei olisi täysi katastrofi.
Kannattaa ap neuvotella tulevan äidin kanssa josko sopisitte että hän pitää lapsen mutta sinun ei tarvitse olla lapselle isä. Toisin sanoen tyttökaverisi sanoisi ettei isästä ole tietoa ja ottaisit kelan elarit. Minusta se olisi reilua, ja näin tehtiin exäni kanssa. Toki lapsi ei tule perintöä saamaan mutta tulee hän minut perimään.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:49"]
Kannattaa ap neuvotella tulevan äidin kanssa josko sopisitte että hän pitää lapsen mutta sinun ei tarvitse olla lapselle isä. Toisin sanoen tyttökaverisi sanoisi ettei isästä ole tietoa ja ottaisit kelan elarit. Minusta se olisi reilua, ja näin tehtiin exäni kanssa. Toki lapsi ei tule perintöä saamaan mutta tulee hän minut perimään.
[/quote]
Minä taas olen sitä mieltä, että lapsella on oikeus tietää isänsä, ihan virallisestikin. Vaikka isä olisi vain nimi paperissa, se voi olla tärkeä tieto joskus myöhemmin. Kyse on kuitenkin lapsen oikeudesta isäänsä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:30"]Aapeelle neuvo: Pakene maasta ennen isyydentunnustusta!!! Vaihda henkilöllisyytesi ja piileksi!!!!!!
[/quote] Ihan loistava neuvo. Toivottavasti ap pakenee vaikka Ukrainaan.