♥ Voxra ♥
Kommentit (309)
Mulle määrättiin voxra vaikka mulla on laihuushäiriö. Lääkäri tiesi asiasta, ja tiesi lääkkeen heikentävän ruokahalua. Hirveitä sivuvaikutuksia, korvat humisee ja soi sekä päätä särkee. Tosi epätodellinen olo. Hirveitä painajaisia myös joka yö. Hyötyvaikutuksia ei ole vielä havaittavissa, pari viikkoa olen voxraa syönyt.
Mulle määrättiin Voxraa sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Aiheuttaa aika pahaa ahdistusta tuo lääke. Ennen lääkityksen aloitusta ei ahdistanut kotona. Lääkäri määräsi kylkeen Seronilia peittämään noita ahdistuksen oireita.
Tuo Voxra ei selvästi oikein sovi minulle, joten se pitäisi vaihtaa. Onko muita lähelle vastaavia? SSRI:tä en mielellään haluaisi enempää alkaa käyttämään. Tiedän että tuo Seronilikin on sellainen mutta nykyinen annostus on 10mg. Tuo Voxra toimii muuten hyvin sosiaalisten tilanteiden pelkoon mutta tuo sivuoireena tuleva ahdistus on vähän liikaa.
Olen mies 26v voxra 150g käytös. Ollu ny 2 viikkoa käytössä aluks vatsakipu ja yöunet meni nyt 1kk takana ja olen energinen vastoinkäymisille immuuni. Mutta älkää käyttäkö tätä lääkettä vääri pureskelko yms sillä saatte mojovan huume pläjäyksen tulipa vahingos kokeiltua ei ollu herkkua. Mulle ainakin ihan erimaadta kuin seronil joka teki zombiks ja pään täyteen betonia plus seksuaalisuus. Ainoa huonopuoli on jos on ahdistunut niin tämä saattaa tehdä hermostuneeksi ja sydän lyö tiheään eikä saa unta ja on ylikierroksilla. Minulla ei kyseistä vaivaa ole ja tämä toimii kuin energia juoma. Kofeiini ja kohvikin menee siinä sivussa ne kun eivät niin paljon vaikuta. Vatsakipu joka alussa oli lähti pois kun elimistö tottui lääkkeeseen. En tarvi edes nukahtamiseen lääkkeitä. En tiedä vielä miten masennuksen uusiutuminen tapahtuu jos lopetan voxra käytön jossain vaiheessa. Tiedoksi lääke on anfetamiinin johdannainen joten voitte siitä päätellä miten se vaikuttaa toki lievemmin. Voxra ei myöskään sotke päätä ja on luonnollisempi vaihtoehto kuin srii-lääkkeet. Masennukseen 10/10, ahdistukseen 4/10.
Jaksamisia masennuksen kanssa kamppaileville toivottavasti voxra auttaa :)
Kyllä tk lääkäri niitä määrää. Minullekin määräsi. Tosin Venlafaxin lisäksi.
Kokeilin kaksi kuukautta, ei mitään hyötyä. Aivan hirveät sivuvaikutukset ensimäiset kolme viikkoa, ja jo parin päivän päästä mietin että onko tätä pakko syödä. Sinnikkäästi kuitenkin söin kuukauden, kun olin lukenut, että paras vaikutus saadaan 4-6 viikossa. Sitten sinnittelin vielä toisen kuukauden.
Sivuvaikutukset eivät paljoa lieventyneet. Päänsärky, vapina, näköhäiriöt, voimattomuus, muistinmenetys. Näköhäiriöt olivat ihan hirveät, istuin vain lattialla ja peitin käsillä silmät ja odotin että menee ohi. Ei puhettakaan että voisin ajaa autolla, olla tietokoneen äärellä, tai katsoa puhelinta. Kaikki oli hankalaa, kun en nähnyt kunnolla. Vapina oli aika ahdistavaa, välillä haukoin henkeäni kun yritin saada vapinaa loppumaan. Verenpaine ei kuitenkaan ollut koholla, minulla on oma mittari. Päänsärky oli aika lamaannuttavaa. Ei siis huvittanut tehdä mitään, kun koko ajan oli päänsärkyä.
Olin todella väsynyt ja flegmaattinen. En jaksanut tehdä mitään. Halusin vain pötköttää ja nukkua. Ei siis todellakaan virkistänyt minua tuo lääke.
Kun lopetin lääkkeen, vointi parani suht nopeasti. Ja tajusin, että olin oikeasti menettänyt muistini tuon kahden kuukauden ajalta mitä lääkettä käytin. Kun yritin muistella mitä on tapahtunut, pää löi tyhjää. Luin kaverille laittamiani viestejä, pää löi tyhjää. Vaatekaapissa oli uudet housut ja lompakossa kuitti, mutta ei muistikuvaa siitä että olisin ne ostanut, vaikka kaverin kanssa olimme viestitelleet "Käydään vaatekaupassa, tarvitsen uudet farkut". Ei muistikuvaa. Kun kerroin kaverille jotain juttua, hän sanoi että kerroin tuon jutun jo viime kuussa kun kävimme kahvilla. Ei muistikuvaa.
Tuo lääke ei todellakaan sopinut minulle!!
Mutta onpahan testattu.
Olen kokeillut 3 viikkoa. Aloitekyky on parantunut vähän ja jopa ahdistus vähentynyt paljon. Kärsin apaattisuudesta ja voimakkaasta lähes jatkuvasta ahdistuksesta.
Lääke tekee hetkittäin kiihtyneeksi/levottomaksi. Unia tämä ei ole vienyt, mitä joillekin on käynyt.
Ruotsinkielisellä Flashback sivulla kerrottiin, että monilla Voxran vaikutus(teho) alkaa laskea kun lääkettä on syönyt vuoden ja yli. Onko täällä Voxraa useamman vuoden menestyksekkäästi syöneitä?
3kk söin ja lopetin,seksi ei toiminut enää samalla tavalla.Vaikutus tuli pikku hiljaa enkä meinannut uskoa koska lääkärikin vakuutteli ettei pitäisi vaikuttaa negatiivisesti. Orgasmia en enää saanut tulemaan ja kiihottuminenkin jää vajaaksi.Samaan aikaan huomasin että auttoi jännitys ja paniikkikohtauksiin.Mutta seksi on vaan niin tärkeä osa alue että pakko valita nyt näin. Tulen aloittamaan psykoterapian.
kolmas päivä päivä ilman tupakkaa ja toinen päivä voxraa
Nostanpa ketjua.
Mulle Voxra on auttanut huomattavasti. Alussa olin todella paljon sitä vastaan, sillä kauhujuttuja on tullut luettua masennuslääkkeistä. Alussa sivuoireet oli aika kamalia: heräilin keskellä yötä useita kertoja ja teki mieli vaan hypätä sängystä tekemään koulujuttuja, olo oli kuin duracell-pupulla ja mahaan sattui, kun en joskus muistanut syödä. Toisaalta samaan aikaan alkoi ne positiivisetkin vaikutukset. Piristyin henkisesti viikon käytön jälkeen, jaksoin hoitaa itseäni ja tehdä kouluhommia. Unentarve väheni huomattavasti. Ennen saatoin nukkua yli kymmenen tuntia ja herätä väsyneenä, nyt tarvitsen 7,5-9h unta ja herään joka aamu virkeänä. Olen saanut kehitettyä itselle jopa unirytmin! Ahmiminen on myös loppunut, en vissiin saa enää siitä niin paljoa nautintoa. Ihan kiva näin pahana lohtusyöjänä. Laihduin aika nopeasti aloittamisesta kaksi kiloa, mikä on myös ihan hyvä, kun on ylipainoa. Mulla diagnoosina on keskivaikea masennus, mutta epäillään adhd:ta.
Allekirjoitan myös tuon, että alkoholi ei maistu enää niin hyvälle kuin aiemmin, vaikka eipä sitä aiemminkaan tullut juotua kauheasti. Ihan hyvä, kun sukurasitteena on vähän holtitonta alkoholin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Miten voxra vaikuttanut adhd potilailla? :) kokemuksia kaipaisin.
Eikö se piristä? Mitenhän sitten käy adhd:n kanssa :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voxra vaikuttanut adhd potilailla? :) kokemuksia kaipaisin.
Eikö se piristä? Mitenhän sitten käy adhd:n kanssa :O
Stimulantit yleensäkin toimii ADHD tapauksilla vähän erilailla ellei peräti päinvastoin kuin neurotyypillisillä.
Itselleni Voxra (150mg depot, taustalla mahdollisesti ADHD tai muu neurologinen omituisuus) on tähän asti kokeilemistani mielialalääkkeistä ollut ainoa jollain tapaa hyödyllinen. Ekat viisi päivää olo oli noista todella pahoinvoiva ja ylivireinen, sen jälkeen fiilis alkoi tasaantua ja helpottaa.
Pääasiassa nuo itselläni rauhoittivat oloa ja tehokkaasti poistivat kroonista stressiä ja vitutuksen tunnetta. Vaikutus kesti noin 3-4 viikkoa minkä jälkeen ilmeisesti aivot tottuivat aineeseen ja lopetin käytön kahden kuukauden jälkeen. Vieroitusoireet olivat suht mietoja, viikon verran uneliaisuutta ja 18 tunnin tirsoja ja ekat pari päivää akuuttia suisidaalisutta mutta SSRI:n verrattuna lopetus oli ainakin vielä lyhyen käytön jälkeen helppoa.
Tupakoinnin lopettamiseenhan nuo toimivat myös hyvin, pelkkä ajatuskin polttamisesta alkoi etoa sillä varsinaisen röökinhimon vähentämisen lisäksi Voxra ainakin itselläni aiheutti rankkaa pahoinvointia mikäli erehtyi polttamaan.
Tuon ensimmäisen kuurin jälkeen ei aine sitten itselläni olekaan enää toiminut kalkkitablettia kummemmin. Vajaan vuoden kuluttua uudestaan kokeiltuani edes alkupäivien pahoinvointia ei enää ilmaantunut, varsinaisista hyödyistä puhumattakaan.
Hyvä lääke joillekin mutta toleranssi tuntuisi siis kasvavan sen verran tehokkaasti että kyseessä ei ainakaan itselleni ole pidemmän päälle toimivasta ratkaisusta. Lääkäri olisi kai pyynnöstä nostanut annoksen 300mg:hen mutta siitä vieroittuminen pidemmän käytön jälkeen ei oikein houkuttele.
Onko kellään tuoreita kokemuksia Voxrasta? Aloitin tänään ja alkoi jännittämään, kun luin noita vanhoja kokemuksia.
Hmp kirjoitti:
Onko kellään tuoreita kokemuksia Voxrasta? Aloitin tänään ja alkoi jännittämään, kun luin noita vanhoja kokemuksia.
Ei ole vielä. Minäkin vasta aloitin Voxran viime viikolla. Mitään vaikutusta en vielä huomaa. Palaan raportoimaan, mitä seuraavina viikkoina tapahtuu.
Käytin Voxraa vuoden verran. Minulta se vei nälän tunteen ja laihduin huomattavasti, alipainon puolelle. Nukkumisen kanssa oli ollut aina vaikeuksia ja Voxran aikana en saanut siihen muutosta. Olin tosi kiukkuinen ja ärtyisä koko ajan. En edes tajunnut sitä kunnolla silloin kuinka paljon Voxra vaikutti mielialaan negatiivisesti. Ei kannata vetkutella lopettamista ja vaihtoa toiseen lääkkeeseen jos tuntuu ettei sovi.
Voxra ei ainakaan auttanut mulla siihen, että olisin lopettanut tupakoinnin. Määrättiin siis ihan muuhun. Muuten iha ok lääke , mutta vaihdoin takas ssri - lääkkeisiin. Pitäis varmaa vaihtaa takas tohon voxraan. Tuntu, että siitä oli sittenkin enemmän mulle hyötyä.
Ja ei kyllä seksuaalinen halukkuus lissäntynyt myöskään. Kuulema vaikuttaa yös näläntunteeseen. P A S K A T
Kai sen tiedätte, että Voxrasta on äärimmäisen vaikeaa päästä eroon ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ees ollu. Lopetin sen kerralla ja mitään oireita ei tullu. Ehkä en vaan jää koukkuun lääkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
No ei itseasiassa ole, SSRI/SNRI vieroitus on paljon pahempi.
Määrääkö terveyskeskusllääkärit Voxraa, jos haluaa lopettaa tupakoinnin, josta tullut iso ongelma? Vai pitääkö olla myös masentunut, mitä kyllä olenkin, mutta pitääkö siitä kertoa?