---Tiistaita SYYSpaaperot-04---
Kommentit (49)
Heippa kaikki syysmammukat taaperoineen ja onnellista uutta vuotta toivotan minä Anskun kanssa. Joulu meni hyvin syödessä, sukuloidessa ja nauttiessa perheen yhteisestä ajasta, vaikka olinkin välillä kuin suoraan varoittavista " älä stressaa itseäsi ja perhettäsi kuoliaaksi jouluna" - lehtiartikkeleista. Miehestä ei ollut liiemmin meinaan apua joulutohinoissa ja se otti välillä pattiin, mutta päätin pysytellä rauhallisena, kuten jouluna kuuluu.
Anskun kanssa menee edelleen mukavasti ja neiti on palkinnut minut viime aikoina käsittämättömän mahtavilla unilla. Menee illalla nukkumaan klo 20 aikaan ja heräilee aamulla klo 9-10 aikaan. Mieletöntä, kun saa nukkua. Lomalla esikoinenkin nukkui aamulla myöhään, joten olo on todella levännyt. Mitenköhän selviydymme taas ensi viikosta alkaen hoitoihin ym. kun rytmit on tätä luokkaa.
Ansku on ihanan aurinkoinen pieni ihminen ja nyt, kun ikää on tuo vähän yli 1 v 3 kk alkaa vierastuskin jo mennä ohi. On ollut aika kova vierastamaan jo puolisen vuotta, mutta nyt kyläilyt ja muut sujuu kivasti, kun tyttö ei pelkää enää kaikkia tuttuja ja tuntemattomia.
Kaksi (pientä) asiaa kuitenkin vaivaa. Toinen on se, että Ansku kävelee varpaillaan todella paljon. Periaatteessa se on huvittavaa, kun pikku-balleriina sipsuttelee menemään, mutta ei varmaan kovinkaan hyvä asia pidemmän päälle. Pitää kysyä sitä seuraavan kerran neuvolassa. Onko muiden taaperot olleet sipsuttelijoita ja millä se meni ohi?
Toinen ongelma on Anskua jatkuvasti vaivaava ummetus. Ei meinaa vatsa toimia millään, eikä sitä viitsisi pitää jatkuvalla Levolac-kuurillakaan. En tiedä mikä auttaisi tuohon vaivaan.
Oli kiva lukea taas teidän kuulumisia ja oli hienoa löytää meidän pino ekana tuolta sivuilta. Aktiivista porukkaa siis edelleen. Onnellisia hetkiä kaikille tasapuolisesti, voimia sitä tarvitseville ja jaksamista kaikille, joilla on jo masussa uusi tulokas.
Odotus... ja Ansku
ekaks voimia Tuttikselle, en oikein mitään neuvoja osaa antaa. Meillä mies on tosi hiljainen, joten harvemmin (koskaan) häneltä mitään negatiivisia kommentteja tuleekaan.
Onnea Pönksy uudesta taidosta!
Toivottavasti Jatu saatte tytön korvat kuntoon, meillä putkitus autto heti eikä ole tyttö sen jälkeen sairastellut. Emmaljungat on varmaan hyvät, oon samaa mieltä Ayapin kanssa et mieluummin kunnolliset käytetyt ku uudet halpikset.
homeopaattig: ei olla kokeiltu, mut jos putkitus ei olis auttanu Idalla niin sit varmaan oltais kokeiltu. Idan muskarissa parikin lasta oli parantunut korvakierteestä homeopaattisilla " lääkkeillä"
Kuumemittarig: meillä on digitaalisia varmaan 4. Niistä yks on Idan " oma" , eli sillä mitataan pepusta. On tosi hyvä kuumemittari, mittaa ihan muutamassa sekunnissa.
itkug: Ida itkee kun kiukuttaa. Ennen heittäyty selälleen, nykyään raivoaa ja juoksee edestakasin, pyytää syliin jos sit sais sen mitä haluaa ja ku ei toimi niin heittäytyy makaroniksi ja valuu lattialle. Öisin itkeskelee aika paljon, mut rauhottuu ku pääsee meidän väliin.
housuista oli puhetta. ida oli 1v neuvolassa 8,8kg ja 75cm, mutta hänellä onkin iso pömppis :) hyviä housuja on musta ollu ainakin Lindexillä, ainakin sellaset collegehousut mis oli tosi tiukka se resorivyötärö. Niitä sai ota 3 maksa 2.
Vaatteista tuli mieleen, et tänään käytiin palauttamassa pari vaatetta. Ostin Idalle just noi tossa edellä mainitut Lindexin housut, niistä oli parin pesun jälkeen ruvennu ommel purkautumaan ja oli tullu reikä eteen taskun viereen. Kävin kysymäs et mitä niil vois tehdä kun ei ole kuittiakaan, no sain uudet housut tilalle ja sit viel 2e ku ne alkuperäset housut oli kalliimmat (ne oli jo loppu niin en saanu samanlaisia enää). SIt Idalla oli Hennesistä ihana paita, jossa kaulukset ja hihansuut eri kangasta, etupuolelle oli tullu muutaman pesun jälkeen 7 pientä reikää, ja taas sain ilman kuittia uuden tuotteen tilalle. Tuli hyvä mieli, ajattelin et eivät suostu hyvittämään mut näkihän sen niistä vaatteista et ne on pesty oikein ja ihan uudehkoja vielä.
Oliko muuta vielä... Taitaa olla jo niin monta galluppia joten jätän oman aiheeni toiseen päivään... Nyyh, ens viikolla alkaa koulu :(((((( ja se häiritsee tätä palstailua ihan tosissaan!
Petra ja Ida 1v4kk tänään!!!!
Jatu: Voi kääk, korvat taas... Tuleekohan huomisista treffeistä sit mitään? Oltais oltu siis tulossa ja mäkkiin myös :) Jos saat pojan loman peruttua ni peru ihmeessä, saapahan viksua tekemistä. Kipeen pikkusiskon hoito käy 4-5v:den hermoille ;-) Trust me. I know... Jos poitsu huomenna kotona ni mitäs jos se tulis meidän kans puistoon jos te ette tuu? Tietty olis kiva nähdä kaikki.
Ankkis: Suosittelen sitä ruoka- ja oirepäiväkirjan pitoa omistas plus Lillin syömisistä (ja oireiluista tietty) jos et sellasta vielä pidä. Luulen että saat pahiksen kiinni suht nopeasti. Testit ei kuitenkaan välttämäti kerro mitään.... Yleensä se on tuo seuraamisen tie kuitenki joka kertoo vastaukset. Tsemppiä!
Eli olkkarinne väriksi tuli sitten aika vihreä. Meillä on ja mä olen kyllä tässä pähkäilly tuota viininpunasta mattoa+verhoja. Sais vaihtelua halvemmalla ku et jos sohvan vaihtais...
Kuumemittareista: Meillä käytetään vain ja ainoastaan perinteisiä mittareita. En ole luotettavaa digi-mittaria löytäny. Otsamittaria nyt just olen miettiny hankkia. Hintaa joku pohti, cittarissa ja hobby hallissa 59e. Eri merkit mut anyway. Mutta onko kellään niistä oikeesti kokemusta? Jorvissa osastolla oli ainaki käytössä mut kun en muista merkkiä! Oli täysin luotettava, antoi tasan saman vastauksen ku pyllystä!
Kukas se pohti otsa-kuumetta? Ayapin Pyörskyllä taiskin olla? Eli kun tuntuu kuumalta (vaikkei olis riehunu) ja lämpö ok. No, tuohon meidän iki-ihana allergia-lääkärimme sanoi että on oire ainakin astmasta. Eli kun olo on tuskainen niin otsa yms tuntuu kuumalta... Tätä on ollut poitsulla pitkään, monesti olen mitannut kuumetta turhaan.... Oliko Ayap Pyöskyn edellisestä lääkkeenotosta kulunut kuinka kauan? Voi kai muutakin olla mut kun teillä tää ajankohtaista...
Lempo: Ai ku IHANAA kuulla et enkelinne on kunnossa!!!
Sassa on saanut ihme kohtauksia yöllä, onko sitten niitä painajaisia. En tiiä. Viime yönä ei mutta kahtena edellisenä huusi yöllä tunnin :( Mä jo pienensin eilen päärynän annosta ku tuntu ihan vatsakrampeilta mut enpä nyt oikeen tiiä. Ens yön jälkeen oon viisaampi, annoin tänään ihan täysannoksen ku tahdon pian varmuuden :) Ja tyttö N A U T T I I syömisestä!!!
Huh, mulla on täällä kaks hurjapäätä. Poitsu ja sen vuotta vanhempi kaveri. Kokoajan on joku hässäkkä menossa... Vaihtelevat rooliasuja, kisaavaat, kinaavat jne...
Täytys varmaan herättää nyt Sassa et sais illalla nukkuu aiemmin. Mut kun tää hetki on niin ihana kun ihanainen täystuho nukkuu...
Kerppu
Sini sai sitten kaveriltaan uutenavuotena nähtävästi eri flunssaviruksen ja on nyt taas kuumeessa. Ehti olla 3 päivää terveenä. Joskus käy näin. Mummolasta oli lähdettävä kesken pois ettei vain tartuteta minun äitiä. Sytostaattikertoja hällä enää 2 kpl jäljellä.
Kuumemittarig; Minun käsi. Joskus tarkistan vielä korvakuumemittarilla. Meillä ei suppoja eikä mittareita laiteta takamukseen. Itse muistan miten noloa oli pienenä maata mittari takamuksessa ja miten ne suppojen laitot sattui..
Lila75
Mies on sairiksella tän viikon ja heti huomaa, ettei ehdikään samalla tavalla koneelle! :)
Jatu, voihan itku! Kunpa Typyn korvat tulis pian kuntoon! Koita jaksella..lauantaina koittaa vapaa päivä! :) Uskalletaankohan me pe tulla vielä kylään?
Tuttis, paljon paljon voimia! Uskon, että tuntuu pahalle, kun ei saakaan lohdutusta.. Mun mielestä myös kirje on hyvä asia, joka saattaa toimia. Itse on joskus tullut käytettyä tätä keinoa. Meillä mies lohduttaa ja halaa kun itken, vaikka saattaakin olla neuvoton, mä oon herkkä itkemään.
G: Meil on digimittari, Nealle oma (jota ei enää käytetä) ja korvamittari (ollut kätevä meidän mielestä). Suppojen laittoa Nea ei oikein huomaakaan.
Housuista: Nealla pömppömaha ja välillä vaikea löytää housuja, jotka ei kiristäisi! :) Tyttö syö nykyään kuin hevonen, kun ennen ruokailut oli yhtä tappelua!
Nea nukkuu partsilla ja mies kattelee telkkaria. Tänään oli rukouspiiri ja kaverit lastensa kanssa, tuloksena kamala kaaos, kun leluja ympäri kämppää. Nea ei juuri sotke, kun omat lelut ei kiinnosta! :)
Mullakin piti alkaa terveellinen elämä nyt uuden vuoden alkaessa, mut heti seuraavana päivänä ahdoin raamiksessa kavereiden luona uunituoreita pullia ja suklaata mahaan.. :-/ Eilen ostin jäätelön ja mies osti suklaavanukkaita, aargh! Nyt päätettiin, et aletaan oikeesti tsemppaamaan ja syömään pakkasesta marjoja pois, ja tänään mies teki mustikkarahkaa, jossa vähärasvainen vispikerma. Oli hyvää!
Meil oli karmiva hammashoitola käynti eilen. Täti ei yhtään varottanu mitään, eikä yrittänyt houkutella Neaa avaamaan suuta, vaan yhtäkkiä hyökkäs ja alko repimään Nean suuta auki. Voitte arvata, miten hysteerinen tytsy oli ja mua niin ärsytti!!! Tekis mieli valittaa! Kiva kun oikeen yritetään aiheuttaa pelko hammaslääkäriä kohtaan. Nea kyl avaa suun, jos pyytää sanomaan aaa..
Ramikalle voimia pahoinvointiin! Mut eiks oo aika ihanaa, et sen aiheuttaa pieni suloinen tulokas! :)
Mimmu, jaksamisia viimeisiin hetkiin ennen h-hetkeä! Kohta sulla on pallero sylissä, ihanaa! :)
Ayap, hienoa, et tilanne parempi! :)
Lempo, onnittelut Pönkyrälle askelista!!! :) Ja terveydestä!
Ai niin, Neakin otti ekat askeleet uuden vuoden aattona! :) Nyt ei oo enää uskaltanut, mut treenaa tuetta seisomista. Höpöttelee paljon ja päivittäin uusia sanoja tulee.
Tomeralle piti sanoa, et kyllä Nean allergiat oikeestaan kokonaan melkein helpottaneet, kananmunasta ja tomaatista pientä punoitusta kasvoilla, mut ei muuta! :) Paljon voimia taas kouluun!!
T-P, harmi jos vehnästä oireita, mut hyvä kun pääsette lääkärillä käymään.
ItkuG, Nea osoittaa mieltään itkemällä, kun ei viihdy esim autossa, kun haluaa syliin, eikä heti oteta tms. On aika helposti hermostuvaa sorttia! Mut siihen on totuttu..
Mitähän muuta oli..öööö...ai niin Ankkis, mäkin oon huomenna Ikeaan menossa, mut Vantaalle, sä varmaan Espooseen? :) Pitäis Nekun huoneeseen katella kalusteita, verhoja ja mattoa.
Mut nyt lopettelen ja yritän taas ahkerammin ehtiä koneelle!
Enkeli1 ja Nea
ennen kuin mies tulee kaupasta. raivostuttavaa kun toinen on kuin ei mitään ois taas tapahtunut. kaikki pyyhkiytyy vaan pois hupsista vaan. kirjettä kokeilin edellisen kriisin aikan, luki sen aamulla kun tuli töistä mutta ei sanaakaan oo koskaan siitä puhunut. että se sen tehosta sitten. Hyvänä ideana pidin minäkin, enää en taida jaksaa kyyneleitäni paperiinkaan tuhlata. Huomenna ajattelin pitää vapaapäivän mutta se meni mönkään. Hyvästä ja huonosta syystä. hyvää oli se, että sittenkin pääsemme tutustumaan hoitajan luo, menemme varmaan huomenna lounaan jälkeen ja ollaa useempi tunti, jos Nyttynen nukkuisi siellä päikät. Ensi viikolla sitten useempana päivänä. Oli vissiin johtaja heltynyt mun puheisiini. Täti siis menee päiväkotiin mutta lähtee sieltä kesken päivän tai miten vaan sovitaan. Huonompi juttu huomiselle: ne sukulaisten nauhoitukset tehdään meillä, eka aattelin että menkööt anoppilaan ja muksut mukaan. mutta eipä ne nyt voikaan mennä. lisäksi ukko aikoo tehdä remppaa autoon ennen kuin joku hihna kakee. Eihän sillä oo kyl vapaata sitten taas aikoihin mutta...plääh. Ehin jo iloita mielessäni ennen kuin ehdin sanomaan ääneen. Kiitos tuesta (taas) kerran. Kaipa tää tästä. Äiti meinasi ottaa parin vkon päästä pojat tai tulla meille, mutta miehellä on just yötuuri eikä se taida minnekään jaksaa lähtee plus kaupat menee kii lauantaisin aikaisin jos muualle meinaa lähtee. No ehkä skein suttaantuu jotenkin, täytyy kai keskustella.
Jatulle jaksuja sairastelun kaa, korvat on kurja juttu :(
Muuta ei nyt kiireessä muista ja pienempi huutaa tossa ja keulii mopollaan raivoissaan...
Tuttis
Oli taas niin paljon juttua, että jospa jotain kommentoisin.
Tiiviille ekaks on pitäny sanoa, että ei sitte tultu teille, kuten huomasit. Täällä oli ennen joulua se kolari, niin se vei multa ajohalut + voimat myös, kun mies joutui olla sen takia työkeikoilla ja loput valmistelut jäi mun harteille. Mutta jospa vaikka kesällä kuitenkin jossain vaiheessa suuntaisitte tänne päin.
Samalla Ynikselle pitää vielä mainita, että täällä ois Perennaario eli perennalajipuisto ja vieressä myyntipiste, josta saa täkäläisen taimitarhan avomaalla talvehtineita (eli tosi kestäviä ja hyviä) taimia :)
Huomaatteko, yritän taas epätoivoisesti houkutella porukkaa tänne!
Mimmu k. Olitskin ehtiny jo kirjoittaa sillä aikaa, kun jaarittelin, mutta liekö tilanne jo muuttunut? Vaikka ite oon kyllä todennu, että onneks lapset yleensä hyvin tietää, milloin niitten on määrä syntyä. Ite pitää vain jaksaa odotella (sanoo ihminen, joka pisimmillään on odotellu 40+2).
Lempolle onnittelut Pönksyn terveistä päivistä ja kävelytaidosta!
Ankkis. Varmaan kivan näköistä on teillä. Vaikka kyllä punainen olisi käynyt myös.
Homeopaatiasta mulla ei oo mitään tietoa eikä käsitystä.
Ayap. Mulla kyllä lapanen tai sukka ois iso urakka ja varsinkin, kun sille pitäisi vielä parikin tehdä. Mulla tökkii korjaushommatkin eli parsimiset ja paikkaamiset.
Kuumemittari meillä on korvakuumemittari. Mittaan yleensä molemmista korvista ja oon kyllä pitäny sitä ihan luotettavana. Tosin tuo raja 38,5 " on kuumetta, jonka alentamiseksi voi antaa lääkettä" välillä vähän ihmetyttää, kun normaalilämpö kaikilla lapsilla on 36 tai alle. Pepusta mittaamista ei oo Pekalla taidettu koittaakaan. Isommilla ei ainakaan aikanaan tahtonu onnistua, kun huusivat niin kovin. Ja nestemäisellä Panadolilla lääkitään, kun supot tulee saman tien ripulina pois.
Itkuisuus. Pekka ei kait oo kovin kova itkemään, kun en osaa tuohon oikein sanoa mitään. Välillä kyllä itkee kovastikin tai kitisee, mutta siihen on yleensä aika selvä syy eli on kipeä jostain, väsynyt tai nälkäinen.
Vaatteista sen verran, että meillä ongelma on vähän päin vastoin. Mun mielestä kukaan lapsista ei tällä hetkellä oo mitenkään pullukka, mutta varsinkin isommat on tosi tarkkoja siitä, ettei vyötärö saa puristaa. Esikoiselle varsinkin on tosi vaikea löytää sopivia farkkutyylisiä tai suoria housuja liian kapean vyötärön vuoksi. Nuo säädettävät on vähän auttanu asiaa.
Tuttikselle jaksamisia! En osaa oikein neuvoja antaa. Mun mies kyllä lohduttaa, jos mua itkettää ja yrittää selvittää asiat. Mä ite oon vaikeampi tapaus, kun en aina oikein osaa sanoa, mikä on ja haluan välillä ollakin itekseni.
Tsemppiä Ynikselle Isorinsessan vaipattomuuteen! toivottavasti alkais sujumaan.
Jatun typylle paranamisia!
Suklaat uppoaa mulleki yleensä kaikki. Nyt en viiti liikoja miettiä, kun jouluna mätettiin miehen kans 2kg Panda juhlapöydän konvehteja ja vähän muutakin. Eli on päätetty nyt pitää reilusti taukoa, kun on ne häätkin tulossa.
Odotukselle sen verran, että en missään tapauksessa oo asiantuntija, jolta kannattaa kyllä kysyä varvastamisesta, mutta mulla on se käsitys, että sisäkenkiä vois kokeilla. Jos ne " pakottais" kävelemään oikein.
Paranemisia Sinille myös.
Nyt vaipan vaihtoon ja kävelylenkille.
T@hti
mies T:n kanssa alakerrassa, äippä heti koneelle :)
T@hti, en minäkään synnytyksen käynnistystä sen takia halua, että ei vaan jaksa tai ei halua enää odottaa. Meillähän T syntyi 41+6, ja piti käynnistää, koska ei muuten halunnut tulla ulos yksiöstään ja istukka alkoi olla niin kalkkeutunut, että parempi vauvan kannalta. Joten arvata saattaa, että tämäkään kaiffari ei halua tulla ulos keskelle pakkasia ;D. Neuvolasta annettiin ensi viikon torstaille yliaikaiskontrolliaika, jolloin viikkoja olisi kasassa 41+4. Jos syntyisi kuitenkin aikaisemmin. Mutta onneksi sitä ei itse voi päättää. Niinhän sitä sanotaan, että odottavan aika on pitkä!
KuumemittariGee: meillä käytössä tavallinen digitaalimittari. En luota korvamittariin, koska molemmilla pojilla on ahtaat korvakäytävät ja vaikkuiset korvat, niin tulos ei ole silloin välttämättä luotettava. Ja kuume T:lta mitataan pyllystä, senkin olen työn ja lastenlääkärien kautta oppinut, että se on paras ja luotettavin pienillä ihmisillä.
ItkuGee: T ei ole herkkä itkemään, paitsi umpiväsyneenä. Ihmeenkova kipukynnyskin pojalla on, saattaa kopsauttaa päätään kovasti ja tuumaa vain, että aiiii ja jatkaa matkaa.
MinäitseitkuGee: mies on ihan avuton jos/kun minä itken, se ei osaa tehdä silloin yhtään mitään. Ja sitten minä pillitän vaan vielä enemmän.... Tosi harvoin kyllä itken yleensäkin.
Tuttikselle voimahali**** jaksua miehen kanssa!
Sinille ja muille sairastaville paranemissäteitä*****
Tomeralle opiskeluintoa ensiviikoksi!
Ja mitä muuta... Suklaa on harvoin pahaa, ainakaan Fazerin suklaat! paitsi Juliat....yöks, mutta se on varmaan se marmeladi mikä yöksyttää, ei suklaa!
Iltapesuille ja syömään. Jos vaikka yrittäisi nukkuakin tänä yönä!
Mimmu 40+2 sekä touhu-T, viilettää täysillä alakerrassa
Kävin kattomassa ja ostin.Rattaat 2002 vuoden emmaljungat,käytetty 2½vuotta yhdellä lapsella,melkein koko mustat-en ois uskonu et käytettynä saa mieluisan värinki,kankaat paremmassa kunnossa ku meiän omissa ja hinta 60¿!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) Ne halus vaan eroo niistä ja varastoon tilaa...Oli kuulemma tullu " muutama" kysely ja jonossa ootti ihmisiä et otanko ne..
Kerppu:Sinä ihanainen ihminen :-) kyllä tuon pojan saa viedä,mutta tahtosin niin kovin iteki mukaa,mutta uskallanko viiä typyn puistoo????Ei se pahemmin yski,eikä nenäkää paha mut kuuri saatii vast tänää...
Pähkäilee hän...
Enkeli:En mä usko että nuo iapanat enää tartuttaa,mutta miltä teistä tuntuu....
Niin ne tytön korvat...ja äidin syyllisyys!Ajattelin et typy ollu ihan terve,ei tosin poikaa verrattuna,mut lääkäri sano et liikaa tulehuksia..Voiko äiti todellakin joka asiasta vääntää sen että mitä olen tehny väärin??Mulla on jo pitkä lista ihan järkeviä ehdotuksia!!!Että on varmaa taas unet menny muutamiks öiks...Kipii :-(
Voi Mimmu ku me kaikki jänskätää et millo tulee vauva uutisia.Älä vaa jätä yhtää päivää pinoutumatta muute ollaa jo onnittelemassa!
Iltatoimet kutsuu....
jatu
En tarhasta asiaa kyselly ku eihän se ehtis ku päiväks ku pe on pyhä...Ja ainaki mis ite oon ollu,oli pyhien lapset ja hoitajat laskettu tarkkaa et moni pääs lomalle..
jatu
Vitsi, testasin äsken plussaa. Oon niin onnesta soikeena etten edes tajua tätä! =)
Oksensin eilen töissä, jotenkin arvasin =) Ekasta kierrosta tärppäsi, en olisi kyllä uskonut (esikko tärppäs 4.kierrosta.) Meillä oli tässä kierrossa seksiä hyvin vähän, mutta ihmeiden aika ei ole ohi tai sitten ukolla on SUPERsiittiöitä! ;)
Laskettu aika taitaa olla 7.tai 8 syyskuuta, eli syysvauvaa odotellaan taasen. Kiva :) Toivon vaan niin, että kaikki menisi hyvin ja jaksaisin olla työssä, jonka vasta eilen aloitin.
Anteeksi pelkkä oma napa, en pysty tältä istumalta ajattelemaan muuta. Ymmärrätte varmaan ;)
-frodo rv 4+6 tai jotain-
p.s. nyt siis kp 34, eli osaisko joku kertoa, olenko laskenut raskausviikot oikein?
Onnea odotukseen. Syysvauvat on niitä parhaita :) (nimim. kahden syyslapsen äiti).
Meillä on käytössä korvakuumemittari (samat ongelmat kuin muillakin..Normaalisti näyttää n. 35.7 astetta, jos näyttää 37, on kuumetta jo makeasti.) ja paremmin toimiva " käsimittari" ;)
Hoikkeliinityttö meilläkin on (6,5v.) ja kaksi ei-niin-hoikkeliini poikaa. Kaapissa makaavat monet collegehousut n. kokoa 120. Vyötäröllä eivät kertakaikkiaan pysy. Niin olin minäkin lapsena...hoooh...ja kolmikymppiseksi asti (muistelee vanhoja ;))
Nyt mentävä on!
SaaMari
Fazerin suklaa onkin yleensä maailman parasta, joten ihmettelen miten tekevät noin pahan makuisia suklaarasioita. Siis en toki rasiaa syö, vaan sitä suklaata:) Mimmu, juliat on muuten hyviä! :) Mutta nää on siis niitä sekalaisia ei paperiin käärittyjä konvehteja. En tykkää, mutta väkisin pitää syödä:(
Keilin sanoi eilen osuvasti, että palasin hetkeksi takaisin nuoruuteen (tai miten ilmaisu tarkalleen menikään). Suurin ero vaan oli se, että tein sen ikä- ja kokemuskertoimella varustettuna:) Olikin hyvä lopputulos!
Ayap! Ei sitä tiedä, vaikka itsekin niitä vaippoja tarvitsisin:) Taitaa olla lihakset surkuhupaisassa kunnossa, kun yhtäkkinen juokseminen tai pomppiminen aiheuttaa tunteen, että kohta lirahtaa housuun. Eikä tätä ollut heti synnytyksen jälkeen, vaan huomasin sen myöhemmin! Minäkö mummo, huoh!
Tuttis. Voisko olla, että mies häkeltyi kirjeestä sillon aikaisemmin ja otti sen niin tosissaan, että pysähtyi jopa liikaa miettimään sitä. Jos suorastaan mykistyi eikä osannut reagoida siihen. En tarkoita puolustaa miestä (jota en edes tunne!), vaan tuoda mahdollisia uusia näkökulmia asiaan.
Meillä mies suhtautuu vaihtelevasti mun itkuun. Riippuu vähän aiheesta. Olen aika itkuherkkä, vaikka viime aikoina itkut onkin jääneet aika vähäisiksi. Jossain vaiheessa luultavasti mies kyllästyi jo mun itkuihin ja siihen, ettei osannut tehdä mitään asialle. Nykyään paremmin yrittää lohduttaa, vaikka olen kyllä itse ainakin suuttuneena tosi vaikeasti lähestyttävissä.
Nyt täytynee mennä katsomaan taisteluparin (mies ja esikoinen) touhuja, että sais tytön nukkumaan.
Onko muuten muita joilla on huono omatunto isompien lasten takia? Musta tuntuu, että olen epäreilu, kun pikkurinsessa vie enemmän huomiota ja aikaa. Toisaalta pikkurinsessakaan ei enää ole mikään ihan pieni vauva ja ois aika alkaa oppia odottamaan omaa vuoroaan ja tajuta, että joskus voin omistaa aikaa isommallekin enemmän. Nyt onkin suunnitelmissa, että vien torstaina pikkurinsessan mummolaan ja lähden isomman kanssa uimaan yms. ihan vaan kahdestaan. Tuntuu kivalta, ainakin ajatus:)
T: Ynis
meidän 6v neitonen tuli tänään kylkeen kiinni nyhjöttämään,sanoen :voi kun olisin 2 vuotias.
kysyin sitten miksi:kun saa silloin paljon hellyyttä!
nappasin neidin syliin,halasin ja pussasin ja pyysi:muistuta äitiä että otan prinsessaa syliin ja pussaan.Aina kun haluat!
Ei toisaalta huonoa omatuntoa mutta aika on TODELLA kortilla.Kyllä lapset joutuvat " taistelemaan" huomiosta!
Teen kaikkeni,annan kaikkeni(ainakin täysillä yritän)Ja kaikkia halaan ja pussaan ja hellin päivittäin.Yhtenä enemmän toisena vähemmän.
Luonnollisesti pienin on paljon sylissä kun joutuu kaikessa auttamaan.
Mutta siltikin olisin valmis jakamaan sylini vielä yhteen osaan=)
ONNEA FRODO,syysvauvasta!!!!!!!!Tarrasukkia!!!!
L+5
Onnea kovasti ja tsemppiä matkaan! Kyllähän se on niin, että elämänsä ekallakin kerralla voi tulla raskaaksi heti:) Tiedän nimittäin sellaisenkin tapauksen!
Minäkin pyrin tekemään jotain " äidin ja lapsen keskeistä" .
Yhden kanssa kirjastoon kaksin,toisen kanssa ruokakauppaan kaksin,kolmannen kanssa vaateostoksille kaksin jne....
Ja annan erityisiä " kunniatehtäviä" isoimmille,tehtäviä mistä" vain isot" voivat suoriutua ja olla itsestään ylpeitä!!!!
L
Minäkin yritän kovasti halailla ja pussailla isompaa, ettei tuntisi ihan jäävänsä kakkoseksi. Mutta kuten sanoit, niin pienempi on paljon sylissä ja tarvii apua joka asiaan, joten väkisin isompi jää vähemmälle huomiolle. Tuntuu surkealta esikoisen puolesta.
Vieläkö te Leanna jaksatte odotella kevättä? Oliko se niin, että uusi yritys alkaa silloin, vai muistanko ihan väärin? Tsemppiä, olet ihmenainen, kun jaksat aina vaan ja lisää toivot! :)
Onnea Frodo!! Ihana uutinen :)
Ja pikaista paranemista Jatun typylle. Älä nyt missään nimessä tässä kohtaa ala yöunia menettämään turhilla " huono äiti" -pohdinnoilla.
Onko parempi mieli, Tuttis? Tuo mun ehdotus nyt oli vain yksi .. kun ajattelin, että jos et enää itse jaksa miehellesi rautalangasta vääntää, niin voisiko joku sinun puolestasi. No joo. Voimia miehen kanssa edelleen!
Enpä tässä enempää palstatilaa vie. Keitin illalla ison kattilallisen ruispuolukkapuuroa. Nam. Sekä minun että neidin lempiruokaa. Muuten niin huonosti syönyt tyttö tänään, veteli iiison annoksen tuota herkkua. Hyvä niin :)
Minäkin painun tänä iltana ajoissa nukkumaan. Olen turhan myöhään valvoskellut tässä viime aikoina joten jos ottaisi unia takaisin nyt.
Alli
PS. Saamuska, heh, saman juttu täällä eli tosiaan hoikkeliinina ollaan oltu myös joskus lapsena ja vielä vaille 30-v. Siihen se ilo sitten loppuikin. Tyttö seuraa äitiään ...
Juuri kävin miestä pussaamassa ja se naureskeli että kyllä ton nyt tietää kun vauva-lehden palstoita tulen pussaileen=)
Mutta itse yritän kovin tähdätä huhtikuuhun ,aloitukseen.
Toivoisin niin alkuvuodesta /alkukeväästä vauvaa,en enää ennen pitkää talvea.(kun on 1 syyskuun,2 lokakuun ja 1 marraskuun vauva)Itsekästä.
Mutta näin!Ihmenainen en ole,hullu kai=)!!!!!!!!
Oli lapsia 2- miten monta tahansa on äidillä aina tuska huomion jakamisesta tasapuolisesti!Emmeköhän kaikki kuitenki tee parhamme?!!!!!!
L
Kai sinä itse, Ynis, pärjäät tsemppaamattakin ilman vaippoja, mutta että tsemppiä Isorinsessan vaipatta pitämiseen :)
Jatu, voi ei... Onneksi menitte lääkäriin! Toivottavasti pian helpottaa...
Voiko pojan loman " perua" ? Jos saisitkin hänet hoitoon?