Olen akateeminen downshiftaaja ja säälin ruuhkavuosissa tarpovia!
Päätin keväällä ryhtyä downshiftaajaksi. Jätin palkkatyön ja aloin harrastaa itselleni tärkeitä ja iloa tuovia juttuja: lukemista, liikuntaa, matkailua ja ihan vaan oleilua. On kyllä ollut elämäni paras päätös. Kauhulla ajattelen ystäviäni, jotka juoksevat "työpaikka, päiväkoti, automarketti" -oravanpyörässä.
N35
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]Päätin keväällä ryhtyä downshiftaajaksi. Jätin palkkatyön ja aloin harrastaa itselleni tärkeitä ja iloa tuovia juttuja: lukemista, liikuntaa, matkailua ja ihan vaan oleilua. On kyllä ollut elämäni paras päätös. Kauhulla ajattelen ystäviäni, jotka juoksevat "työpaikka, päiväkoti, automarketti" -oravanpyörässä.
N35
[/quote]
Vahingonilo on se paras ilo, eikö totta?
Tuottaako sinulla mikään muu asia iloa elämässä?
Ei mua tarvi sääliä. Meillä on vapaata aivan tarpeeksi. Nytkin ollaan lähdössä perheenä yli kuukauden reissuun ulkomaille.
Mutta kun minä pidän työstäni ! Ja nautin perheen kanssa touhuamisesta ja ruuanlaitosta. Kauheeta jos joutuis lopettaa työn , joka antaa oivalluksia ja hyvää mieltä. Tai luopumaan lapsiperhe-elämästä jota on vuosia odottanut ja toivonut. Marketeissa en kyllä käy koskaan , lähikaupoissa vaan. Ja juksua harrastan vaan lenkkipoluilla.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:17"]
Päätin keväällä ryhtyä downshiftaajaksi. Jätin palkkatyön ja aloin harrastaa itselleni tärkeitä ja iloa tuovia juttuja: lukemista, liikuntaa, matkailua ja ihan vaan oleilua. On kyllä ollut elämäni paras päätös. Kauhulla ajattelen ystäviäni, jotka juoksevat "työpaikka, päiväkoti, automarketti" -oravanpyörässä.
N35
[/quote] säälin sinua kun sulla ei ole lasta
Kiitos tästä muistutuksesta palstalaiset! Taidankin varata lennon, ja lähteä käymään jossain vaikkapa Espanjassa 55€ menopaluu. Eihän tähän hintaan saisi edes junalippuja Helsingistä Tikkurilaa kauemmaksi.. :D
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:14"]
N35
[/quote]
Mä en ymmärrä tätä lapsi perustelua "jos sulla ei ole lasta kuolet yksin, eikä sinulla ole ketään" En toivo kenellekään mitään pahaa.. Mutta väitän ettei kukaan voi olla 100% varma, että sinulla on lapsesta seuraa vielä vanhempana. Voit riitautua, välit voi viilentyä muuten vaan, lapsi voi kuolla sairauteen, tapaturmaisesti tai oman käden kautta. Koskaan ei voi olla 100% varma, että lapsi elää sinua kauemmin. Ikävä kyllä. :(
[/quote]
Juu. Mutta downshiftaamista kuvattu toiminta ei ole.
ITSEKÄSTÄ LAISKOTTELUA toisten säästämillä rahoilla toi on, eikä mitään downsiftaamista! Mahtaisi perinnönjättäjä olla mielissään, jos tietäisi millaiseen hedonismiin hänen elämäntyönsä hupenee... Kuulostat tosi laiskalta ihmiseltä! Kyllä työnantaja tämän aukon CVssä huomaa, ja akateemiseen työhön ei oo enää paluuta, kun oot perinnön hassannut... Joudut myymään kämppäsi ja köyhyysloukku sua vanhentuneen tutkintosi kanssa odottaa! Siinä sulle sitten downsiftausta! Tuskin tulet enää elvistelemään perinnöllä elelylläsi silloin ahkerille ihmisille. Sietäisit hävetä itsekäs laiskimus!
Tyttömänäkin saa laiskotella, jos ei töitä jaksa tehdä. Se taitaa olla hyväksyttävämpää kuin tämä.. Vai?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:22"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 08:14"]
N35
[/quote]
Mä en ymmärrä tätä lapsi perustelua "jos sulla ei ole lasta kuolet yksin, eikä sinulla ole ketään" En toivo kenellekään mitään pahaa.. Mutta väitän ettei kukaan voi olla 100% varma, että sinulla on lapsesta seuraa vielä vanhempana. Voit riitautua, välit voi viilentyä muuten vaan, lapsi voi kuolla sairauteen, tapaturmaisesti tai oman käden kautta. Koskaan ei voi olla 100% varma, että lapsi elää sinua kauemmin. Ikävä kyllä. :(
[/quote]
Väitän että 99% kuolee ennen lapsia. Itse en pelkäisi jotain "voin menettää lapset" juttuja turhaan. Tuskin sattuu koskaan omalle kohdalle.
Hah hah :D.Mun miehellä oli nuorenpana tietojenkäsittely tieteen opintoja, mutta sille tuli ongelmaa alkoholin kans.Se on jo vuosia elänyt toimeentulotuen varassa,matkustellaan,harrastetaan,syödään ulkona.Hänkin erään sortin akateeminen downshiftaaja.Itsellä pelkkä perus koulu ja kynppiluokka! :D