Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilen muutosta Costa Del Solille Espanjaan..Olenko aivan tärähtänyt??

02.01.2006 |

Olen viiden lapsen äiti ja haaveilen muutosta johonkin lämpimään... Onko teitä muita yhtä hulluja kuin minä?? Meillä on 3 kouluikäistä ja 2 alle kouluikäistä lasta. Lasten täytyisi päästä suomenkieliseen kouluun. En tietenkään loppu elämäkseni halua muuttaa pois suomesta mutta olisi mukavaa asua jossain lämpimässä muutama vuosi. Asumme vuokralla joten sen puolesta lähtö olisi helppoa. Olemme kummatkin asuneet miltei samassa paikassa koko elämämme ja vaihtelu virkistäisi ja muutenkin elämä on jotenkin tylsää nykyisin ja kaipaisimme jotakin uutta ja vaihtelua elämäämme. Olisi mukava kuulla kokemuksia teiltä jotka asutte esim.espanjan aurinkorannikolla tai kanarialla. Mitä teette työksenne ja kuinka olette sopeutuneet/viihtyneet? Kuinka teidän lasten kouluasiat? Yms..Yms.. Kertokaa. Odotan innolla vastauksia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin kanarialla 4 vuotta (2 lasta) Toinen lapsista syntyi siellä, mutta sitten minä halusin suomeen, mies ei (me molemmat olemme supisuomalaisia) Niin minä ja miehemme erottiin ja nykyisin minulla ja miehellä uudet aviopuolisot, mies asuu edelleen espanjassa siellä hänellä on 1 lapsi. Nykyisin minulla on 5 lasta. Nyt olemme muuttamassa mieheni ja lasten kanssa Espanjaan Mallorcalle. Lapseni on yksi kouluikäinen ja kaikki muut alle. Espanjassa asumisesta sen verran neuvoja ja tietoa jos muutatte. Että siellä on aika kallis vuokra, ainakin kanarialla jossa asuimme rivitalossa. Asunto kannattaa hankkia tarpeeksi läheltä rantaa. Kysyä saa jos kysytyttää mulla ei oo oikeen mitään kertomista kunen tiiä mistä haluisit tietää :)

Vierailija
2/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun vastasit kirjoitukseen =). Haluaisin tietää niin paljon asioita että en tiedä mistä alkaisi.. Mahtavaa että noin rohkeita ihmisiä löytyy, on siinä kuitenkin paljon järjestelyjä joita muutto vieraaseen maahan vaatii. Kuinka teidän koululaisen kouluasiat ovat järjestyneet? Onko lapsi menossa suomenkieliseen kouluun? Kanarialle muutto on myös ollut ajatuksissa mutta en tiedä onko siellä suom.koulua. Eräs ystäväni asuu Fuerteventurassa, hänellä on kaksi lasta, he käyvät aikanaan espanjalaisen koulun.( Espanjassahan lapset aloittaa koulun jo kolme vuotiaana). Ystäväni on kertonut että asuntojen vuokrat on tosi kalliita. He asuvat " maalla" kaukana keskustasta omakotitalossa ja vuokra oli muistaakseni jotain n.600e paikkeilla. Kuinka muuten elämä pienten lasten kanssa sujui? Olitteko kumpikaan työelämässä siellä? Saitteko asunnon helposti? Mistä asuntoa kannattaa etsiskellä? Ravintola-alalta miehelläni on kokemusta että sellaista työtä luulisi löytyvän aika helpolla.. Espanjan aurinkorannikko on ilmastoltaan kyllä paljon kylmempi kuin mitä kanariansaaret, siellä asuu tosi paljon suomalaisia ja työmahdollisuuksia ehkä enemmän, mutta kyllä nuo kanariansaaret vetävät kuitenkin enemmän puoleensa. Lähdettekö te Madridiin (vai oliko se nyt Madrid..tuli oikosulku..??) töiden perässä vaiko ihan muuten vaan? Välillä tuntuu että haaveni on ihan älytön mutta sitten kun kuulee että on muitakin jotka jopa ovat toteuttavat haaveensa ja lähteneet niin oma toivokin vain lisääntyy. Jos asuisi jossain lämpimässä ei tarvitsisi lapsillakaan niin paljoa toppa/talvi ym. kenkää ja haalaria ja vaikka mitä ja olisi mukaavaa kun elämään saisi jotain vaihtelua kun tuntuu että se aina vaan on tätä samaa vanhaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Se olikin Mallorca eikä Madrid.. Missäspäin Espanjaa se Mallorca oikein olikaan..? Täytyy katsoa kartasta.. =).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi