Painonpudottajien esittelypino
Tuntui hyvältä ajatukselta hieman tutustua kun kaikki tuki on tarpeen... Kerro itsestäsi mitä haluat !
Minä olen 33v kahden lapsen (02 ja 05) äiti Lahdesta. Osittain imetän nuorimmaistani. Mies tekee pitkää päivää töissä joten arki vie välillä mehut kokonaan. Ruoka, ah miten ihana olisi mussutella iltaisin väsymykseen...
Ammatiltani olen fysioterapeutti ja töihin en ilkeä palata ennenkuin olen saanut itseäni niskasta kiinni.
Tarkoitus pudottaa painoa painon vartioiden ohjeilla. Sain myös kuntopyörän kaveriltani, joten jos vain saan aikaiseksi niin kiipeän sen selkään aina välillä.
Lähtöpainoa 88kg ja pituutta vain 167 cm (BMI en uskalla etes laskea)
Tavoiteeni on päästä takaisin 70 kiloon, aikaa itselleni olen antanut ensi vuoden, jonka jälkeen palaan töihin hoitovapaalta.
Kommentit (19)
Olen 28v kahden lapsen äiti (01 ja 03).
Ammatiltani sairaanhoitaja ja teen pelkästään yötyötä, mies painaa raksalla ja on usein reissuhommissa.
Minullakaan ei imetys vienyt raskausaikana tulleita kiloja, valitettavasti.
Pituutta on vain 160cm ja painoa on kertynyt ihan liikaa.. eli 88kg, jotka on saatava pois!!
En ole oikeastaan tosissaan edes yrittänyt saada kiloja pois tähän mennessä, mutta nyt tuntuu että elämä on senverran rauhoittunut että jää aikaa " omille" jutuille ja ajatuksille. Elämässämme tapahtui lyhyellä aikaa niin paljon että energia meni arjesta selviytymiseen (siis henkisesti). Mutta kuten sanoin nyt tuntuu olevan uudistumisen aika.
Vähän oikeastaan hirvittää että onnistunkohan ja siksi kaikki tuki ja neuvot ovat tarpeen. Varsinkin muilta jotka tekevät yötyötä, olisi kiva kuulla vinkkejä. Kamalaa ajatella mitä kaikkia terveysriskejä tämä ylipaino ja sukuperimä voisi tuoda tullessaan..
Moni onkin tuttu nimi tuolta taaperoiden puolelta..! =)
Olen 29-v, ja olen 1,5v pojan yh-äiti. Teen kolmivuorotyötä, eikä vapaa-aikaani juuri itsenäistä liikuntaa mahdu, pojan kanssa ulkoilen ja kiinteytysjumppaa teen kotona. Painoin synnytyksen jälkeen 95kg, ja paino oli jo 74kg välillä, mutta nyt talven aikana on kertynyt taas lisää =(
Aloituspaino on kai nyt 80kg (167cm), ja tarkoitus olisi päästä kesään mennessä 70:een. Katsotaan sitten vieläkö pudotetaan lisää.
Esittelen minäkin lyhyesti itseni. Olen kolmen (13,5, ja 3 v) lapsen työssäkäyvä (opettaja) ja työn ohessa opiskeleva äiti. Monenmoista harrastusta mahtuu mukaan, joten laiskuudestani ei ainakaan tämä suunnaton ylipainoni voi johtua...
Ruokalurytmini on pikkuhiljaa vuosien aikana muuttunut todella epäsäännölliseksi ja kovin iltapainoitteiseksi ja sitä tässä pikku hiljaa olisi tarkoitus saada järkevämmäksi.
On kiva, että saadaan täällä vaihtaa " avoimesti" kuulumisia ja minä ainakin olen aidosti iloinen toistenkin hyvistä tuloksista.
Eilen siis alkoi 35 kilon ankara laihdutusputki....
Minä olen 3 lapsen äiti, vanhin on 11, 6 ja nuorin nyt 1,5v. Pituutta minulla on 164 ja lähtöpainoa 89,5 kg. Lihava olen ollut viimeiset 11 vuotta, sillä raskauskilot ovat aina jämähtäneet ja juuri kun olen päässyt niistä eroon olenkin ollut uudelleen raskaana.
PV:ssä laihduttanut pari kertaa mutta nyt yritän tämän ryhmän tuella. Aikaa ei tahdo jäädä itselle sillä kaikki menee kodin, työn ja perheen pyörittämiseen. Kotona illalla vasta 18-jälkeen joten liikunta jää vähemmälle kun ei enää yksinkertaisesti jaksa.
Ensimmäinen tavoitteeni onkin saada tämä painonpudotus alkuun ja päästä tuonne 7-luvulle sekä lisätä liikuntaa-huoh! Katsotaan sitä seuraavaa tavoitetta sitten myöhemmin.
Laihduttelen nyt välttämällä huonoja hiilihydraatteja ja laskemalla pointseja. Heikkoutena minulla on roskaruoka, kaikenlainen rasvainen ranskalaiset, pizza, hampurilaiset ja näiden kyytipojaksi kylmää olutta. Nam. Makeakin uppoaa muttei ole niin suuri kiusaus
Olen 25-vuotias kahden lapsen äiti (-02,-04), pituutta 158cm ja painoa tällähetkellä n. 78 kg, tavoitteena 15-20 kg pudotus, välitavoitteena painaa vappuna alle 70 kg. Tavoitteeseen yritän päästä muuttamalla retuperällä olevaa ruokavaliotani terveellisemmäksi ja liikunnan lisäämisellä (kuntopyöräily, hyötyliikunta, kävely).
Painoa on pikkuhiljaa tullut ylä-asteikäisestä (jolloin masennus antoi ensimerkkejä) ja parisuhteen alkamisen sekä lasten syntymän jälkeen sitten reippaammalla kädellä (viimeisen vuoden aikana n. 8kg), joten olisi jo korkea aika tehdä jotain.
Entisenä sohvaperunana koin jonkinlaisen valaistuksen syksyllä liikunnan suhteen, kun tuota kuntopyöräilyä ja kävelyä aloin harrastaa tämän masentuneen pääkoppanikin tuulettamiseksi. Loppusyksystä sitten kyllä taas jämähdin ja pari tippunutta kiloakin tuli jouluna takasin. Uskoisin kuitenkin, että nyt on huomattavasti helpompi aloittaa uudelleen tuo liikunta, kun tietää ettei sitä tee vain laihtuakseen.
Tulipas pitkä esittely...
olen 24v ja avopuoliso 27v. perheeseen kuuluu myös 1v5kk poika ja 2kk tyttö ja koira joka pitää huolen et liikuttua tulee. asutaan lappeenrannan lähistöllä.
painoa sais pudota 11 kiloo vuoden loppuun mennessä ja 2 kiloo helmikuun loppuun mennessä....hyvässä alussa ollaan kävin tänään vaakassa ja vuorokaudessa oli puonnut 700g. painoin siis eilen 66.1kg ja pituutta on 165cm.
tsemppiä kaikille.
mamiko 00000000000
Olen (vielä) 29 v yhden viikarin äiti. Perheeseen kuuluu myös yltiöurheilullinen mies kohta 33v ja 7v koira. Asumme Kirkkonummella ja käyn töissä. Toukokuuhun asti teen lyhennettyä päivää, jonka jälkeen on aikomuksena siirtyä takaisin kokopäiväiseksi. Myönnän liikunnan jääneen vähemmälle ja namien houkutuksen olevan suuri. Painoa on 89 kg ja pituutta 168 cm joten aikankin 20 kg saisi lähteä... Eli on itseään niskasta ottaminen... Onneksi voin tukeutua teihin.... Tsemppiä!
Nyt kun nuorimmainen täytti kolme, lapset lähtivät hoitoon ja minä siirryin takaisin työelämään. Lasten ja imetysten jälkeen olin liian laiha, mutta nyt tilanne karkasi toisin päin. Monen tunnin ulkoilut lasten kanssa ovat jääneet viikonloppuihin. Käyn jumpassa 1-2 kertaa viikossa, mutta tarkoitus olisi nyt pitää jääkaapin ovea vähän pienemmällä (ne juustot...) ja käydä pitkillä lenkeillä sauvoilla tai ilman kun mies tulee kotiin sekä tehdä vähintään 100 vatsaliikettä päivässä makkaran hävittämiseksi. Niin se pituus on 172 cm ja paino 73 kg. Tavoitteena olisi noin 65-66 kg, mikä on se mun aikuisiän normaalipainoni.
Olen kohta 37 vuotias kahden lapsen äiti Lahden seudulta. Tyttö kohta 4 vuotta, poika 1 v 4 kk. Kiloja tullut hiljalleen hoitovapaan aikana - vaikka tarkoitus oli hoikistua ko. ajanjaksona! Nyt painoa ylimääräistä n. 5-7 kiloa, katsantokannasta riippuen. Olen 178 cm pitkä ja painoa nyt jouluherkkujen jälkeen 72 kiloa.
Olen muutama vuosi sitten ennen lasten tuloa laihduttanut 18 kiloa, joista n. 7 on tullut takaisin. Nyt painonvartijoiden ohjeilla ajattelin saavuttaa tuloksen toukokuun alkuun mennessä. Toivottavasti vain saisin myös liikuntaa lisättyä, tuntuu että työ ja lapset vievät koko ajan eikä liikunnalle jää aikaa.
olen 29- vuotias 5-vuotiaan pojan yh-äiti.
Kiloja on kertynyt tappavan tasaisesti pojan syntymästä lähtien, välillä olin jo hoikassakin kunnossa (61kg) ja sitten avioeron ja muiden vaikeuksien myötä painoa on kertynyt , tänä aamuna näytti vaaka 78kg. Olen todella huono laihduttaja, sorrun muka pienimmästäkin syystä mässäilemään ja herkuttelemaan, sitten omatunto soimaa ja ajattelen että kun jo kerran sorruin samantien voin syödä sitten enemmän :(
kaikenlisäksi siirryin työhön missä istuskelen päivät pitkät koneen äärellä ja hyötyliikuntakin jää siis pois. Kotoa en juuri liikkumaan pääse ja olen niin valtavan laiska tekemään ja jumppaamaan koton.
Joten työtä riittää näiden kilojen taltuttamiseksi!
Nyt on otettava itseä niskasta kiinni ja tartuttava tosi toimeen.
Tonnikeiju70 OOOOOOOOOOOOOOO
Olen 20-vuotias terveydenhoitajaksi opiskeleva nainen Vantaalta. Tällä hetkellä olen kotona 5,5kk vanhan tytön kanssa. Koulun penkille olisi tarkoitus palailla tässä jossain vaiheessa ja valmistuakin sieltä koulusta. Koulua käyty vasta 1 vuosi ja 3 olisi jäljellä.
Karkki minulle maistuu vähän liiankin hyvin ja sitä tulee napsittua lähes joka toinen päivä. Nyt siis karkkilakossa ja samalla ajattelin, että josko sitä painoakin sitten yrittäisi pudottaa. Ahdistus iskee, kun ajattelenkin etten saa karkkia piiitkään aikaan, saa nyt nähdä että kauanko tämä karkkilakko kestää. Painoa olisi silti tarkoitus pudottaa.
Olen melko huono liikkumaan. Tykkään pallopeleistä ja harrastinkin jalkapalloa noin 10 vuotta, mutta sen lopetettuani en ole liikkunut oikeastaan ollenkaan. Vauvajumpassa ollaan tytön kanssa käyty ja se jatkuu taas viikonpäästä, siinä siis minun liikuntani.
Syön yleensäkin aika huonosti ja epäterveellisesti, joten nyt olisi monta muutosta edessä. Liikunnan aloittaminen ja ruokavalion muutos.
Mari
Olen 3 tytön äiti, naimisissa ja hoitovapaalla.
Tytöt ovat 4v, 2 1/2 v ja nuorimmainen vauveli tänään 4kk.
Asutaan vuokralla kaupunginpienkerrostalossa. Ammatiltani olen parturi-kampaaja Maskeeraaja.
Olen erittäin perso makealle, rakastan ruuanlaittoa ja varsinkin herkkujen leipomista ja SUKLAATA! Paino onkin sahannut useamman kerran nyt 100 ja 68 kg väliä tässä viimeisen 5 vuoden ajan. Ekaa lasta odottaessa painoa pääsi sitten kertymään hurjat 27kg joista suurimman osan olin saanut pois kun vauva oli 10kk ikäinen. Mentiin naimissin ja sitten aloin odottaa toista lastamme. Ja painoa kertyikin sitten odotusaikana taas yli 30 kiloa!!! Niistä sain pois kauheaalla työllä painonvartijoissa n. 18kg mutta paljon jäi jäljelle ylipainoa. Kolmatta odottaessa paino taas humpsahti lähelle sataa kiloa ja nyt kun vauva on 4kk, vaaka edelleen näyttää pelottavat 90kg. JOuluna sain kuulla niin ilkeitä kommentteja omalta äidiltäni että sain tarppekseni tästä kamalasta läskiä ja makkaroita pursuavasta ulkomuodostani ja nyt yritän kovasti saada itseni taas ihmisen näköiseksi. Paljon on tehtävä töitä sen eteen. Pääsis edes alkuun niin olisin jo tyytyväinen että olen ainakin tekemässä tälle ongelmalle jotain. Imetän vielä vauvaa joten ihan oikella laihdutuskuurilla en vielä voi olla mutta jätin nyt pois kaikki herkut ja syön kevyttä mutta terveellistä tavallista ruokaa.
Mutta johan tässä tulikin pitkä stoori joten jätän estraadin muille kanssasisarille! =)
Elikkas viikon kuluttua 25 ja aviomies 28. 2 lasta 01 ja 03 , kolmatta haaveillaan ja yritys alkaa virallisesti kevaammalla...
Asustetaan valiaikaisesti ulkomailla miehen toiden vuoksi. Siispa kotiaitina olen. Painoa rupesi kertymaan parisuhteen alkuaikana ja raskaaksi tultuani paino nousi huimasti, ainakin 25kg... Muutama tippui ennen seuraavaa raskautta josta ei onneksi enempaa kiloja tullut... 2004 kevaalla pudotin 22kg painovartioitten ohjeilla ihan kirjekurssilla. Nyt sitten olis vahan viela tavoitetta, 5-7 kg... Olen 173cm ja vaaka eilen 70.1kg...
Jos vaikka paasiaiseen mennessa 3 kg ja sitten juhannukseen mennessa loppu. Katsotaan nyt ja yllattaako raskaus positiivisesti. Liikuntaa harrastan, salilla ja aerobikissa 4 kertaa viikko noin. Ja tata normaalia arjen pyoritysta...
Tsemppia kaikille, tulipas sekavaa tekstia...
Olen 35-vuotias pääkaupunkiseutulainen. Tyttö kohta 3 kk ja painoa olisi tarkoitus siis saada tuonne 60 tietämiin. Aikataulua en itselle laita kun imetyskin on menossa. Löysin tuossa 3.2.2004 ottamani mitat, jolloin painoa oli ehken 63, niin vyötärö on 7cm siihen verrattuna isompi. eli ainakin tuon voisi laitta tavoitteksi ennen kesää.
Opiskelen tässä keväällä yliopistossa joitakin kursseja, joten se tuo päivään sisältöä ja vie aika paljon aikaa. Ennen raskautta liikuin paljonkin (tanssi+kävely+uinti+pyöräilu), mutta sitten ne vain jäi. Ja koska mies ei ole iltaisin kotona, niin harrastuksiakin pitää vähän valita. Yritetään jos saisi väintäin tunnin vaunulenkin tehtyä joka päivä.
Kaikki makea ja epäterveellinenkin maistuisi, ja siksi syönkin jonkin verran karkkia joka päivä, ettei himot kasva ihan kauheiksi. totaalinen kieltäytyminen ei onnistu meikäläiseltä. Onneksi mies ei makeista ja suolaisistakaan välitä niin ei tarvii keksejä, pullia ja sipsejä kotiinkaan rahdata. Mottoni onkin: Mitä kaapissa ei ole, sitä ei voi syödä.
j OOOOOOO
Ammatiltani olen nörtti. Töihin palasin pari kuukautta sitten ja tyttö meni ryhmikseen. Viihtyy siellä hyvin, ei paljon ehdi äidille vilkutella kun taapertaa kovaa vauhtia muiden luo leikkimään :)
Ennen raskautta kävin salilla 3 kertaa viikossa treenaamassa oikein kovaa. Kun tulin raskaaksi en enää salilla viitsinyt käydä kun neuvolasta sanoivat että ei saa yli 15kg painoja nostella, no ehkä kaipasin muutenkin taukoa salilla käyntiin...
Nyt ajattelin alkaa ensin pyöräilemään (kotona on kuntopyörä) ja parantaa siten hapenottokykyäni että voin taas alkaa käymään salilla. Alunperin olin ajatellut että laskeskelen vaan ihan itsekseni kaloreita ja siten tiputan nuo 20 ylimääräistä kiloa, mutta joku puhui lentoemäntädieetistä ja aattelinkin että sehän on hyvä motivoija ja kun tarkoitus olisi taas oppia syömään pieniä annoksia 5-6 kertaa päivässä niin vatsalaukun pienennys olisi tarpeen. Ja tuolla lentoemäntä/sairaaladietillähän se hyvin pienenee samoin kuin paino.
Pituuteni on 163 cm ja paino sunnuntaina 76,4, tänään näytti 75,8 eli nesteitä on lähtenyt hyvin pois. Tuon lentoemäntädietin aloitan sitten sunnuntaina, nyt totuttelen elämään ilman herkkuja tän viikon.
Mutta intoa riittää ja läskit lähtee pois vihdoin, hienoa että on tällainen tsemppiryhmä apuna!
Vitsi soikoon, kävin äsken vaa' alla todetakseni, että ole lihonut v. 2004 syksystä 20 kg!
Olen 32v kahden lapsen äiti. Pituus 171cm, paino 92,6kg!!!!! Miten ihmeessä olen päässyt tähän jamaan?
Paheekseni myönnän makean ja kaikki mahdolliset herkut joita kaupat ovat väärällään. Laihtua aioa laskemalla pisteitä, vähentämällä makean syöntiä ja liikkumalla vähän enemmän. Huh, nuo lukemat pistivät kyllä miettimään!
Kesään mennessä tavoitteekseni asetan 15kg pudotuksen. Eli haluan painaa kesäkuun loppuun mennessä 76kg ja siitä sitten pikkuhiljaa pudotan vielä niin, että lopulta painaisin 70kg. Projekti keskeytyy vain siinä tapauksessa, että tulen raskaaksi (yritys ainakin on kovaa).
Pudotuspinoissa tavataan! Tervetuloa hoikempi vuosi 2006!!!!!
Olen 27-vuotias 7kk:n ikäisen lapsukaisen äiti Vantaalta.
Tarkoituksena olisi karistaa 5-7kg kesään mennessä. Raskauden aikaiset kilot lähtivät jo kuukaudessa synnytyksen jälkeen, mutta ovat
pikkuhiljaa palanneet rytmin (ja syömisen) tasaannuttua. Ja vaikka kilot alkuun lähtivätkin, niin ihana roikkuva vatsanahka on edelleen tallella ja myös sille olisi tarkoitus tehdä jotain (auttaiskohan liikkuminen:)?
Suunnitelmana olisi siis syödä vähemmän ja terveellisemmin sekä jumpata kotona alkuun vähintään 3 kertaa viikossa. Olen aika huono käymään saleilla ja muualla " ihmisten ilmoilla" urheilemassa, joten kokeillaan tuota kotona jumppaamista. Mitään nälkäpaastoa en aio aloittaa, sillä kokemuksesta tiedän, että ne kilot tulevat takaisin ennemmin tai myöhemmin.
Aikaisemmin joku puhui itsensä palkitsemisesta. Mikäli onnistun
tavoitteessani, ajattelin palkita itseni (ja perheeni) etelänmatkalla!
Motivaatiota siis riittää.
Onko kukaan muu kokeillut Nutriksen tietokoneohjelmaa syömisen
tarkkailuun? Olen aika huono laskemaan kaloreita ym. ja päätin kokeilla ohjelman demoversiota (voi kokeilla ilmaiseksi viikon ajan) ja ainakin näin alkuun on vaikuttanut ihan hyvältä. Ohjelma löytyy siis osoitteesta www.nutris.fi
Tsemppiä vaan kaikille, eiköhän me porukalla onnistuta!
Nellukk@ OOOOO-OO
Eli olen 35 v yhden 2,5 v lapsen äiti uudeltamaalta ja tällä hetkellä vielä kotona. Pituutta on huikeat 162 cm ja painoo oli eilen aamulla 79,3 kg, joista joulunaikana tienattuja noin 3,5 kg ;o( Perheeseen kuuluu myös mies ja koira. Harrastelen lähinnä koiran kanssa touhuilua ja jumppaa. Painoo olis tarkotus pudottaa siis semmoset 15-20 kg tänä vuonna. Ja Juhannukseen mennessä 10 kg olis tavoitteeni.
Tsemppiä vaan kaikille!
olen 32-v ja lapsia on siunaantunut 3. vanhin on 5-v, keskimmäinen 3-v ja nuorimmainen 7kk. jokaisesta raskaudesta on jäänyt kiloja, kahdesta ensimmäisestä 5kg kummastakin ja tästä kolmannesta on vielä 10kg... eli painan nyt 20kg enemmän kuin ennen esikoista *hui* ihan kaikkia kiloja en välttämättä haluakaan pois mutta 15-17kg on tälläerää lopullinen tavoitteeni.
minun ongelmani on kaikki makeat herkut. tapa jäi esikoisen raskausajasta kun lopetin tupakanpolton raskauduttuani ja korvasin sen herkuilla tyyliin " nyt saa syödä mitä haluaa ja kyllä imetys hoitaa kilot pois" . no eipä hoitanutkaan, ikävä kyllä :( minua ei imetys itsessään ole ikinä laihduttanut vaan olen joka kerta joutunut tekemään jotain asian eteen. kahdella ekalla kerralla kilot lähtivät kuitenkin suht helposti pois, nyt tuntuu olevan enempi tiukassa ja vaativan järeämpiä otteita. imetän nuorimmaista edelleen kiinteiden ohella, tosin äiti haluaisi jo vierottaa mutta vauva on toista mieltä...