Tein mustikkapiirakan ja mies ei edes maistanut
Tuli paha olo. Tein mustikkapiirakan kauramuropohjalla, se onnistui hyvin ja olin mielissäni kun odotin että mies tulee tänne ja pääsee maistamaan. No, mies tuli ja huomasi piirakan mutta ei sanonu mitään eikä maistanu. Ei oo vieläkään maistanu pientä palastakaan. Sanoi vaan "No mä en kauheena tykkää mustikasta". 3vuotta yhessä enkä oo tienny ettei tykkää mustikasta. Kyl se voi sitä syödä kuitenkin mut sano ettei kauheena tykkää. Vituttaa, kun kuvittelin niin piristäväni jollain saatanan mustikkapiirakalla! :( Paskat!! Ei maistu edes toisenlainen piirakka....
Ja toinen juttu.. Tein kinkkupastaa, panostin tosissani siihen (tein vähän hienomman version!), mies söi sitä kyllä mutta ei sanonu mitään. Ei kehunu tms. Oon varmaan ihan kauhee, mut mua vituttaa kun ite oikeesti panostaa tosi paljon ja sitten mies ei kommentoi mitenkään, ei yhtään mitenkään, niin tuntuu siltä etten ois tehny yhtään mitään :(
Me ei asuta yhdessä. Ja kun mies tulee vk lopuksi luokseni, niin meillä on tapana käydä yhdessä kaupassa silloin. Nyt päätin, että käyn itse ja teen maittavan ruoan ja piirakan. Ja sitten perkele toinen ei kehu tai sano paskaakaan niistä ruoista !
Mies vieläpä itse sanoi viime kerralla, että oispa kiva kun välillä ois valmiiksi tehty ruokaa. No, nyt oli.. Vaan jumalauta ei oo tämän jälkeen !!
Kommentit (43)
Mulla ja mun miehellä on todella eroavat makuaistit. Olen aivan tottunut siihen, että saan aivan keskenään lasten kanssa syödä jotkin tekemäni ruuat, kun mies ei pidä, kuten kermaperunat, lohiruuat kuten yrttilohipastan, bernaisekastikkeenkin jättää väliin ja monia muita. Maistaa melkein aina mun mieliksi jos pyydän, koskaan mielipide ei vaan muutu, sillä kai nyt aikuinen ihminen tietää mistä pitää ja mistä ei. Ei se maku muutu maistamalla. Jää mulle ja lapsille enemmän! :)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 10:58"]Mulla ja mun miehellä on todella eroavat makuaistit. Olen aivan tottunut siihen, että saan aivan keskenään lasten kanssa syödä jotkin tekemäni ruuat, kun mies ei pidä, kuten kermaperunat, lohiruuat kuten yrttilohipastan, bernaisekastikkeenkin jättää väliin ja monia muita. Maistaa melkein aina mun mieliksi jos pyydän, koskaan mielipide ei vaan muutu, sillä kai nyt aikuinen ihminen tietää mistä pitää ja mistä ei. Ei se maku muutu maistamalla. Jää mulle ja lapsille enemmän! :)
[/quote]
Kehuu kyllä aina mun tekemää ruokaa jos todella hyväksi, jos on sellaista mistä hänkin pitää. En minäkään kaikesta pidä mistä hän. Riista on esimerkiksi yksi, mies on koko pienen ikänsä metsästänyt, peurat ja kauriit sun muut maistuu miehelle. Mä en voi sietää, koskaen ole tottunut lapsesta asti sellaiseen ja mies on. Mun lapsuudessa on syöty niitä kermaperunoita ja niistä pidän, mies ei.
Mistä te naiset aina noita miehiä löydättekin? :(
Sano sille miehelle että "kiitos ois kiva". Meillä ainakin mies joskus ollut asiassa ajattelematon, mutta nykyään kyllä muistaa kiittää, kun asiasta on juteltu.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:34"]
Perus mies. Ikävä kyllä. Koskee montaa muutakin asiaa kuin vain ruuanlaittoa. Miehet ovat kiittämättömiä ja itsekkäitä.
[/quote]
Älä mollaa kaikkia miehiä. Monet on kiitollisiakin.
[/quote]
Kyllä.
Minunkin mieheni sanoo kiitos mm. puhtaista vaatteistaan, ruoasta, leivonnaisista, auton tankkaamisesta. "Olet vaihtanut lakanat, kiitti", hän sanoo illalla kun menemme nukkumaan. Mutta me olemmekin olleet yhdessä vasta 20 vuotta, ehkä se on uutuudenviehätystä tai jotain.
[/quote]
Minun mieheni osaa itsekin vaihtaa lakanat
Ootteko te ikinä miehen luona? Onko se silloin kokannu valmiiksi? Sano sille, että tuut täysihoitoviikonlopunviettoon sen kotiin, ja sitten et kiitä mistään.
Tai jätä se, kyllä pitäs edes pieni pala maistaa, jos ei ole erityisen allerginen ja mustikoista ei seuraa sairaalareissua. Maistamisen jälkeen vois todeta, että mustikkapiirakaksi tosi hyvä, mutta en nyt erityisemmin pidä mustikoista. Tai sitten se vois kertoa sen mustikkatraumat, kuinka joku naapurinsetä on vetänyt sitä kuivana kakkoseen mustikkametässä jne...
Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
Onneksi teillä ei ole oikeita ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:34"]
Perus mies. Ikävä kyllä. Koskee montaa muutakin asiaa kuin vain ruuanlaittoa. Miehet ovat kiittämättömiä ja itsekkäitä.
[/quote]
Älä mollaa kaikkia miehiä. Monet on kiitollisiakin.
[/quote]
Kyllä.
Minunkin mieheni sanoo kiitos mm. puhtaista vaatteistaan, ruoasta, leivonnaisista, auton tankkaamisesta. "Olet vaihtanut lakanat, kiitti", hän sanoo illalla kun menemme nukkumaan. Mutta me olemmekin olleet yhdessä vasta 20 vuotta, ehkä se on uutuudenviehätystä tai jotain.
[/quote]
Vau! Oikeestikko joku mies sanoo noin? Oma mies ei todellakaan puhtaita lakanoita huomaa, paitsi jos olen laittanut hänen äitinsä ostamat, silloin joka kerta jaksaa mainostaa kun nyt on niin hienot lakanat, ai että!
Mulla 8 vuotta suhdetta takana ja ymmärrän kyllä että vituttaa. Meillä lähinnä tunkee joka ruokaan bbQ soossia tai tabaskoa maistamatta ensin. Tulee sellanen olo et vois ihan hyvin vaan keittää makaronit ja heittää jauhelihat sekaan.. Nykyään panostan vaan itteni takia ja saa mies sitten vaikka lämmittää pakastepitsan :D Mut alku vuosina kyllä kismitti kun koittaa oikein toista miellyttää ja edes ei osaa syömisen jälkeen kiitosta sanoa. Nykyään meillä mies tekee useimmiten ruuan ja on vähän oppinu tavoille.. tajunnu kai että ei se ruoka ihan viidessä minuutissa valmiiksi pyörähdä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:34"] Perus mies. Ikävä kyllä. Koskee montaa muutakin asiaa kuin vain ruuanlaittoa. Miehet ovat kiittämättömiä ja itsekkäitä. [/quote] Älä mollaa kaikkia miehiä. Monet on kiitollisiakin. [/quote] Kyllä. Minunkin mieheni sanoo kiitos mm. puhtaista vaatteistaan, ruoasta, leivonnaisista, auton tankkaamisesta. "Olet vaihtanut lakanat, kiitti", hän sanoo illalla kun menemme nukkumaan. Mutta me olemmekin olleet yhdessä vasta 20 vuotta, ehkä se on uutuudenviehätystä tai jotain. [/quote] Vau! Oikeestikko joku mies sanoo noin? Oma mies ei todellakaan puhtaita lakanoita huomaa, paitsi jos olen laittanut hänen äitinsä ostamat, silloin joka kerta jaksaa mainostaa kun nyt on niin hienot lakanat, ai että!
[/quote]
Kyllä minunkin mieheni kiittää kaikista noista. Kiittää myös imuroinnista, kaupassa käynneistä, tiskaamisesta, oikeastaan lähes kaikesta mitä olen kotona tehnyt. Ja niin kiitän minäkin häntä. Kai me olemme vain houmioonottavasta ja kohteliasta porukkaa, kumpainenkin. Paljon kivempi tehdä, kun tuntee saavansa arvostusta.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:33"]Hyvä ruoka on lahja. Lahja annetaan antamisen ilosta, pyyteettömästi, eikä kiitoksen toivossa. [/quote]
Mut eikö normaalilla käytöstavoilla varustettu ihminen kuitenkin kiitä lahjasta, ja siitä että toinen on huomioinut, vaikkei huomionosoitus olisikaan mennyt ihan nappiin?
Mullekin on joskus käynyt niin, että mies on suurella vaivalla laittanut jotain ruokaa, josta en välitä ollenkaan, mutta kyllä mä sit edes maistan ja jotenkin ilmaisen, että oli kiva ajatus huomioida mua.
En nyt yhden mustikkapiirakan takia olisi ketään jättämässä, mutta en haluaisi elämänkumppanikseni ihmistä, joka on jotenkin kamalan juron ja kiittämättömän oloinen. Musta sellainen arkinen toisen huomiointi puolin ja toisin on parisuhteessa tärkeää, vaikka niin et puhdistaa toisen auton lumesta tai laittaa hyvää ruokaa, ja toinen vastaavasti osoittaa sen että arvostaa tällaisia pieniä eleitä. Ei se "kiitos" ja suukko paljon vaadi, mutta toiselle tulee hyvä mieli :)
Minä voin tulla maistamaan! Leivoin itse toissapäivänä omenapiirakkaa, saat maistiaisen :)
meillä on taas sillee ku asutaan mun miehen siskon luona ..ja mä teen aina ruoan .mies ei ikinä sano kiitos toiseks se länttää joka ruokaan grillimaustetta maistamatta sitä ..sit jos kysyn oliks hyvää nii se vastaa joo no iha jees tai jotaki muutavastaa ..mutt auta armias ku sisko on kokkaillu nii kyllä sit,mainostaa aij,et ku,oli hyvvää ...
Se mies ei ole mikään ajatusten lukija. Kerro miten tarkoituksesi oli ilahduttaa, näit paljon vaivaa ja sinua harmittaaa kun ei noteerannut mitenkään. Jos muuttaa käytöstään, hän välittää sinusta. Jos ei noteeraajatkossakaan, hän on täys mäntti.
Sain miehen syömään sitä piirakkaa ja sehän tykkäskin valtavasti! Ahmi ihan hulluna ja sanoi että eipä ne mustikat paljoa (onneks) maistu tässä :D Oho! Jes! Pohjaakin kehu kauheena. Tulin tosi hyvälle mielelle!
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:48"]
Minunkin mieheni sanoo kiitos mm. puhtaista vaatteistaan, ruoasta, leivonnaisista, auton tankkaamisesta. "Olet vaihtanut lakanat, kiitti", hän sanoo illalla kun menemme nukkumaan.
[/quote]
Hoidatko sinä kaikki hommat teillä? Siitä sietääkin kiittää.
Olen pahoillani, mies on huonokäytöksinen idiootti.
Erotettu liian myöhään äidin tisseistä (tai hellasta), siis äidillisestä ylläpidosta missä häntä passataan ja palvotaan? M40