Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11v tytön ystävä tutkii kaappeja.

Vierailija
14.09.2014 |

Tulee siis meille ja availee esimerkiksi jääkaapin oven ja katsoo sisältöä, saattaa availla muitakin laatikoita ja kaappeja. Minusta huonoa käytöstä, mutten viitsi huomauttaakaan. Eikö nykyään opeteta lapsille, että toisten kaapeille ei saa mennä?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta vanha ketju..

Vierailija
22/57 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsii jotain varastettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aikuisena tykkään availla kaappeja ja tutkia paikkoja, mutta sentään teen sitä salaa. Työkaverin työpistetta lainatessa on jännä tutkiä mitä henkilökohtaista tavaraa pitää kaapeissaan. Tai kylässä kun silmävälttää on kiva vähän vilkaista mitä kaappiin on jemmattu. En ole pahantahtoinen ihminen, vain tälläinen utelias höpsö :)

Sika sinä olet! Toivottavasti jäät kiinni etkä sitten saa kutsuja enää mihinkään!

Vierailija
24/57 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä hämmästytä. Yläkoulun opena vähän väliä kiellän oppilaita penkomasta luokan kaappeja ja laatikoita. Eikä pöydältäni sovi tulla kaivelemaan kynää minun penaalistani. Monella kersalla ei ole enää mitään tapoja. Eikä etenkään kunnioitusta muita ihmisiä eikä muiden omaisuutta kohtaan. Yhdellä lapsella oli meillä kyläillessään tapana kiellosta huolimatta repiä peitot ja lakanat kaikista sängyistä majaleikkeihin. Olen myös yllättänyt kotonani pistäytymässä olleen ystäväni pomppimasta lapsensa kanssa sänkyni päällä.

Vierailija
25/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viitsi huomauttaa!? Millainen kasvattaja sinä olet? Sallitko tosiaan anoppisin, naapurisi, puolisosi ystävän, vesilasillista pyytäneen romanin, kenen tahansa kaivella kaappejasi sanomatta mitään?

Mikä ihme sinua estää kieltämässä lasta toimimasta väärin? Et halua nolata, mutta kyllä sivistyneitten käytöstapojen osaamattomuus tulee aiheuttamaan sille lapselle paljon enemmän noloja tilanteita kuin se, että nyt sinä kiellät häntä aukomasta kaappejanne.

Vierailija
26/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan kyllä ihmisten yksityisyyttä, en esim lue kirjeitä tai levittele juoruja. Mutta tykkään vaan tutkia kaappien sisältöjä ilman mitään pahantahtoista motiivia. Tiedän kyllä että ihmiset eivät tästä pidä, mutta se on mun oma salaisuus :)

Tuskin se salaisuutena on pysynyt. Ja usko nyt, kun tätä on tässä sinulle sanottu, että tuollainen käytös on nimenomaan pahantahtoista, ja sinä et ole se, joka sen määrittelee. Olet rajaton ja röyhkeä, etkä todellakaan kunnioita toisten yksityisyyttä. Saisit hävetä.

Vierailija
27/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävin ihmisryhmä ovat ne ketkä eivät saa suutaan auki.

Minun kotini, minun sääntöni -kaappeja ei availla. Ei se sen vaiekampaa ole.

Ikä oikeenkirjotus oli lanikaan vaiekakatta! 

Vierailija
28/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et pärjää kakaralle :DDD

Vierailija
29/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

stop alkuunsa. jos ei kotona opeteta,sinä sitten. jämäkästi, uskomaton pentu. toisen ihmisen yksityisyys,kodin yksityisyys. nolo pentu

Vierailija
30/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 12:34"]

Tulee siis meille ja availee esimerkiksi jääkaapin oven ja katsoo sisältöä, saattaa availla muitakin laatikoita ja kaappeja. Minusta huonoa käytöstä, mutten viitsi huomauttaakaan. Eikö nykyään opeteta lapsille, että toisten kaapeille ei saa mennä?

[/quote]

Ei ole uusi asia. Jo 80-luvulla tapasin tytön, joka availi kaappeja. Professorin tytär. 

et sää oot yhtä tyhmä ku toi pentu. hää tutkailis sun dildoo ja tsiikaa sun papereita, sää vaan möllötät,tännekykenet kirjottaaan, miten tymääää oot. ota pennun vanhempiin yhteys, kerro niillekin, ja kysy milloin sä tyyt heille tutmimaan kaapit

Vierailija
31/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin aikuisena tykkään availla kaappeja ja tutkia paikkoja, mutta sentään teen sitä salaa. Työkaverin työpistetta lainatessa on jännä tutkiä mitä henkilökohtaista tavaraa pitää kaapeissaan. Tai kylässä kun silmävälttää on kiva vähän vilkaista mitä kaappiin on jemmattu. En ole pahantahtoinen ihminen, vain tälläinen utelias höpsö :)

Vierailija
32/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystävällisesti mitä etsit? Ei se sen vaarallisempaa ole. 

Vierailija
33/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tytöltä mitä etsit kaapeista. Kuuntele mitä hän vastaa siihen. Jos vastaa, että halusin vaan nähdä mitä kaikkea teillä on täällä kaapeissa. Tee jatkokysymys, no löytyikö sieltä mitään mielenkiintoista. Jos vastaa,  joo löytyi joku esine/vaate joka on hieno. Silloin ymmärrät ettei lapsi käy ihan täysillä. 

Vierailija
34/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset kuvittelevat, että kaikki mikä on toisen, on myös heidän. 

Vierailija
35/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut meille kylään enää ketään jos ei ollut käytöstapoja kotona opetettu. Ei meillä vieraat elä kuin kotonaan vaikka olisi kuinka lähiomaisiakin. Isäntäväen ei tarvitse alkaa niitä perus käytöstapoja opettamaan.

Minulla oli sellainen kotikasvatus että kylässä ei syödä pöytää tyhjäksi eikä isäntäväeltä lupaa kysymättä tehdä yhtään mitään. Hyväkäytöksisenä pääsinkin sitten upeisiin paikkoihin rikkaiden sukulaisten seuralaiseksi ja ilman käytöstapoja en olisi päässyt. On ollut pelkkää hyötyä siitä että olen saanut kotikasvatuksena hyvät käytöstavat.

Vierailija
36/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut meille kylään enää ketään jos ei ollut käytöstapoja kotona opetettu. Ei meillä vieraat elä kuin kotonaan vaikka olisi kuinka lähiomaisiakin. Isäntäväen ei tarvitse alkaa niitä perus käytöstapoja opettamaan.

Minulla oli sellainen kotikasvatus että kylässä ei syödä pöytää tyhjäksi eikä isäntäväeltä lupaa kysymättä tehdä yhtään mitään. Hyväkäytöksisenä pääsinkin sitten upeisiin paikkoihin rikkaiden sukulaisten seuralaiseksi ja ilman käytöstapoja en olisi päässyt. On ollut pelkkää hyötyä siitä että olen saanut kotikasvatuksena hyvät käytöstavat.

Niinpä varmaan ::)

Vierailija
37/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein tuota penskana, olin utelias.

Vierailija
38/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole soveliasta, Kieltäisin ehfottomasti availemasta kasppeja. Onpa huono kotikasvatus .  Aikuiset, älkää olko avuttomia.

Vierailija
39/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollainen uteliaisuus ei kuulu sivistykseen , vaan on moukkamaista .  Valitettavaa, ettei kaikille opeteta käytöstapoja kotona. 

Vierailija
40/57 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et viitsi kieltää, älä myöskään valita.

Miten avuton ihmisen pitää olla että ei "viitsi"  asettaa rajoja omille ja toisten lapsille omassa kodissaan.

Meille lasten kaverit saa tulla, mutta kaapeille ja laatikoille yms. ei mennä eikä kukaan ole yrittänytkään.  Omilleni on rajat mitä saa tehdä ja mitä ei, ja samat on muittenkin lapsille jotka ovesta sisään tulevat.  edellytän niitä myös aikuisilta.