11v tytön ystävä tutkii kaappeja.
Tulee siis meille ja availee esimerkiksi jääkaapin oven ja katsoo sisältöä, saattaa availla muitakin laatikoita ja kaappeja. Minusta huonoa käytöstä, mutten viitsi huomauttaakaan. Eikö nykyään opeteta lapsille, että toisten kaapeille ei saa mennä?
Kommentit (57)
Henkilö joka aukoisi mun luona kaappeja ilman lupaa, olisi viimeistä kertaa käymässä. Peruskäytöstapoja, ettei toisten tavaroille mennä.
Mulla on ollut muutama miespuolinen deitti joilla sama tapa. Ollaan siis tavattu muutaman kerran ja kun olen kutsunut eka kertaa luokseni, mies kävelee jääkaapille katselemaan mitä siellä on. Arg! Pitää muistuttaa että mitäs jos mä otan sieltä mitä tarvitset kun tunnen varmaan oman jääkaappini paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut meille kylään enää ketään jos ei ollut käytöstapoja kotona opetettu. Ei meillä vieraat elä kuin kotonaan vaikka olisi kuinka lähiomaisiakin. Isäntäväen ei tarvitse alkaa niitä perus käytöstapoja opettamaan.
Minulla oli sellainen kotikasvatus että kylässä ei syödä pöytää tyhjäksi eikä isäntäväeltä lupaa kysymättä tehdä yhtään mitään. Hyväkäytöksisenä pääsinkin sitten upeisiin paikkoihin rikkaiden sukulaisten seuralaiseksi ja ilman käytöstapoja en olisi päässyt. On ollut pelkkää hyötyä siitä että olen saanut kotikasvatuksena hyvät käytöstavat.
Niinpä varmaan ::)
Kadehdi vaan ihan rauhassa. 😁 Kuinka käytät vielä noin vanhanaikaisia merkkejä. 😲
Kerro vaan ihan vapaasti mitä hyötyä on omistasi käytöstavoista ollut vai onko niitä opetettu ollenkaan.
Se on vain utelias.
Mitä muuten tuumas äidin dildoista ja isän miellyttämiseksi ostetusta strap-onista?
Jos se tutkii teillä kaappeja, on SINUN velvollisuus sanoa, että tuo on asiatonta käytöstä. Et sitten saa suutasi auki.
Ketju on kymmenen vuotta vanha. Asia lienee ratkennut.
Mulla tindermies tutki kylppärin kaapin.
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin kuin kuin utelia höpsö, olet ärsyttävä idiootti, jolla on mennyt muiden yksityisyyden rajat epäselviksi. Onneksi et kuulu tuttavapiiriini, tosin et siellä kauaa vaikuttaisikaan.
Mistä tiedät, jos kerran "höpsö" tutkii kaappejasi salaa?
Joo, ihan helvetin rasittava ihmistyyppi. Tiedän tuollaisia lapsia ja aikuisia. Kaikki sen ikäisiä, että pitäis jo todella hyvin olla kaalissa, että muiden kamojen kollaaminen EI TODELLAKAAN OLE OK. Mä en päästä toista kertaa talooni ihmistä, joka penkoo, nuuskii ja koluaa.
Tiedättekö sen tervetulo-kyltin, kun tullaan Raumalle. "Ol niingon gotonas". Mun perhe on aina sanonut että siinä pitäis olla "Ol niingon gotonas, mut älä me kaapeil." Eli niin tuvallinen ei pidä olla että mennään kylässä kaapeille. Sellainen yleinen käytössääntö, joka pitäisi takoa jokaisen kersan ja aikuisemmankin päähän.
Kyllä pitää ja kannattaa sanoa lapselle. Siinä on vielä tilaisuus yrittää kasvattaa ja opettaa hyviä käytöstapoja, jos niitä ei ole kotona opetettu. Toisaalta lähes kuka tahansa lapsi saattaa tehdä tyhmyyksiä ja kokeilla, kun ehkä luulee ettei kukaan ole vahtimassa. Lapsen reaktio asiasta huomauttamiseen kertoo paljon todellisesta luonteesta.
Sen sijaan rajattomien aikuisten edessä meinaa jäädä sanattomaksi. Meillä kävi kerran kylässä perhe, jonka isä lähti heti autosta noustuaan tutkimaan pihapiiriä ja kolusi joka nurkan ennen kuin ehdin mitään sanoa. Äärimmäisen epäkohteliasta. Sisätiloissa jatkoi omaa tutkimistaan ja jotenkin arvosteli kotiamme koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta vanha ketju..
Ehkä se vieras tekee samaa nyt 21-vuotiaana, jos ap ei ole saanut sanotuksi, että ei käy. Ja jatkaa vielä 81-vuotiaana.
Tuollainen käytös ei minusta tule siitä, että lapselle ei ole erikseen kerrottu, että ei ole sopivaa mennä toisten kotona nuuskimaan paikkoja. Ei minullekaan ole varsinaisesti opetettu mitään käytöstapoja, mutta jotenkin ne vaan ovat imeytyneet. Ei tulisi mieleenkään mennä kenenkään kaapeille, ottaa itse ruokaa kysymättä, tai mitään muutakaan vastaavaa. Tunnen muutaman tuollaisen tyypin kuitenkin, ja jotenkin he muistuttavat toisiaan. Vaatii melkoista pokkaa koluta toisen yksityisasioita.
Omituista tosiaan. Mutta eihän heille muutenkaan opeteta mitään sääntöjä. Edes koulussa ! Ärsyttää, ku ykskin koululainen MOIKKAA ihan, kun me tunnettaisiin........niin se on ollu mun kohal aina. Mikä tässä on ???! Voisivatko he YSTÄVÄLLISESTI NYT JO LOPETTAA SEN ??? Se häiritsee ! Tuntemattomia ihmisiä EI SAA TERVEHTIÄ !!!!! Kotona yms opetetaan täysin väärin. Jos oikeasti tunnetaan, niin eihän siinä mitään. Nyt vanhemmat/huoltajat HUOM !!!!!!!!! Tämä saa nyt luvan RIITTÄÄ !!!!! Ei enää tervehtimisiä tuntemattomia ihmisiä !!! Se ei ole oikein. Se ärsyttää !!!!! Siitäkö haluatte ???! Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
"Liisi, tiesithän että on epäkohteliasta tutkia toisten kaappeja? Jos sinulla on tarvetta mennä toisten laatikoille yms olisi kohteliasta kysyä lupa ensin:) sovitaanko että jatkossa et availisi kaappeja omin lupinesi?"
Lässynlässyn! ,,Sovitaanko,,? Häh? Miksi tuollainen selittelevä ehdotteleva kyselevä sävy?
,,Hei Liisi, sinähän et meillä kaappeja tutki! Katso että oli viimeinen kerta!,,
Porttikielto tuollaiselle kakaralle !
Joo, näin niitä lapsia kasvatetaan. Mitään ei voi kieltää, ettei tule paha mieli. Seuraukset tiedetään.