Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saranen consulting kokemuksia?

Vierailija
14.09.2014 |

Mitä ajatuksia herättää  ja onko niistä koulutuksista mitään hyötyä? Onko kukaan oikeesti työllistynyt niitten kautta? 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin töissä firmassa, joka otti ainakin yhden työntekijän Sarasen kautta. Kasvuyritys, johon palkattiin koko ajan työntekijöitä, joten en edes tiennyt kuka rekryttiin tällaisen ohjelman kautta ja kuka muuten vaan. Tämän yhden tapauksenkin tiesin, kun kertoi itse. Ja hänet palkattiin vakituiseksi harjoittelujakson jälkeen.

Vierailija
42/79 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti myös millainen tyyppi olet vaikuttaa työnsaantiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaksi vuotta sitten Sarasen koulutuksen ja sain vakipaikan harjoittelupaikastani. Mun kurssiltani n. 80 % työllistyi harjoittelupaikkaansa, ja loputkin käsittääkseni löysivät töitä pian kurssin loputtua. Työpaikallani on useita Sarasen kautta palkattuja henkilöitä. Kuitenkin myös muutama harjoittelija ei ole saanut jatkaa, enkä heidän kohdallaan ihmettele miksi.

Vierailija
44/79 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa tuoreemmat kokemukset. Digital Excellence Academy, onko tätä ollut aiemmin jossain kaupungissa?

Miten vaikea koulutukseen on päästä, jos ei ole aiempaa alan koulutusta tai kokemusta?

Vierailija
45/79 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näistä koulutuksista oikeasti kukaan päässyt töihin?

Vierailija
46/79 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Sarasen naurettavan pitkän 6kk koulutuksen.

Sarasen tyypit ovat energisiä ja saavat ajoittain jopa tunteen, että heitä vähän kiinnostaa sinun työllistymisesi. Totuus on kuitenkin, että he koittavat pitää omalla yrityksellään korkeaa profiilia, mikä on hyvin iskostettu työntekijöille. Ongelmatilanteissa Saranen pitää yhteistyöyrityksen puolia.

Lopputulos. Meidän porukassa noin 60% sai töitä. Jos yhtään tunnet alaa jolle pyrit, niin koulutuksista ei jää mitään käteen. Alanvaihtajille voi olla jotain uutta. Kouluttajat ovat päteviä työssään, mutta monet kehnohkoja kouluttajina. Olet toisarvoinen yrityksessä, eikä sinua oteta tosissaan. Jos olet valmis hyväksymään nämä, niin mukaan vaan!

Ironisesti kyllä, suosittelen ”koulutusta”, mutta vain sen takia, koska työmarkkinatilanne on niin vääristynyt ja epäinhimillinen tällä hetkellä. Sopii hyvin epätoivoisille, joilla ei ole muuta mahdollisuutta työllistyä.

Vierailija
47/79 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt Sarasen naurettavan pitkän 6kk koulutuksen.

Sarasen tyypit ovat energisiä ja saavat ajoittain jopa tunteen, että heitä vähän kiinnostaa sinun työllistymisesi. Totuus on kuitenkin, että he koittavat pitää omalla yrityksellään korkeaa profiilia, mikä on hyvin iskostettu työntekijöille. Ongelmatilanteissa Saranen pitää yhteistyöyrityksen puolia.

Lopputulos. Meidän porukassa noin 60% sai töitä. Jos yhtään tunnet alaa jolle pyrit, niin koulutuksista ei jää mitään käteen. Alanvaihtajille voi olla jotain uutta. Kouluttajat ovat päteviä työssään, mutta monet kehnohkoja kouluttajina. Olet toisarvoinen yrityksessä, eikä sinua oteta tosissaan. Jos olet valmis hyväksymään nämä, niin mukaan vaan!

Ironisesti kyllä, suosittelen ”koulutusta”, mutta vain sen takia, koska työmarkkinatilanne on niin vääristynyt ja epäinhimillinen tällä hetkellä. Sopii hyvin epätoivoisille, joilla ei ole muuta mahdollisuutta työllistyä.

Unohdin mainita, että itse en päässyt tekemään ollenkaan luvattuja töitä, vaan ainoastaan juoksupojan hommia.

Vierailija
48/79 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt pari kertaa Game Pro ryhmähaastatteluissa huvikseen kun olin työttömänä. En koskaan päässyt jatkoon. Huvittavaa oli että omat 3d-mallinnukset olivat parempia kuin yhdessä firmassa johon yritin hakea ohi koulutusohjelman. Laitoin hakemuksen mutta sitä ei noteerattu mitenkään. Siinä firmassa johon soitin olikin jo palkattu ilmainen harjoittelija. Tajusin että voin kouluttaa samoja pelialan juttuja kansanopistossa. Minut palkattiin sinne perustamaan pelikurssi. Ehkä tajusivat Sarasella että tuota äijää ei kannata ottaa mukaan koska näkee koko homman läpi.

Ihmisten epätoivon hyväksikäyttöä ja inkompetentteja konsultteja. Kaikki jotka hakevat tuonne voisivat ennemmin perustaa porukalla startup yrityksen ja hakea finnveran lainaa. Sekin on paljon järkevämpää kuin rahoittaa inkompetentteja puhuvia päitä!

Vierailija
49/79 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen Consultin on täynnä ihmisiä kusettavia unelmien myyjiä . Olet käynyt heidän koulutuksensa joka oli aika ympäripyöreä ja täynnä lähinnä mainospuheita eri yrityksistä. En oppinut mitään työelämässä hyödynnettäviä taitoja. Yhteistyöyritys ei järjestänyt minulle minkäänlaista perehdytystä eikä antanut selkeää tehtävääkään..En työllistynyt ko yritykseen onneksi. Kyseessä oli firma joka halusi että harjoittelija olisi itse etsinyt asiakkaansa ja sitten kun olisin ollut tulovirtaa taloon tuova he olisivat voineet mahdollisesti palkata. Ainut oppi minkä sain oli että olen mielummin työtön kuin sarasen orja..siinä meni hyvää työnhaku aikaa hukkaan ja käteen jäi lisää traumoja työelämästä

Vierailija
50/79 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt pari kertaa Game Pro ryhmähaastatteluissa huvikseen kun olin työttömänä. En koskaan päässyt jatkoon. Huvittavaa oli että omat 3d-mallinnukset olivat parempia kuin yhdessä firmassa johon yritin hakea ohi koulutusohjelman. Laitoin hakemuksen mutta sitä ei noteerattu mitenkään. Siinä firmassa johon soitin olikin jo palkattu ilmainen harjoittelija. Tajusin että voin kouluttaa samoja pelialan juttuja kansanopistossa. Minut palkattiin sinne perustamaan pelikurssi. Ehkä tajusivat Sarasella että tuota äijää ei kannata ottaa mukaan koska näkee koko homman läpi.

Ihmisten epätoivon hyväksikäyttöä ja inkompetentteja konsultteja. Kaikki jotka hakevat tuonne voisivat ennemmin perustaa porukalla startup yrityksen ja hakea finnveran lainaa. Sekin on paljon järkevämpää kuin rahoittaa inkompetentteja puhuvia päitä!

Asia viesti.

Vierailija
51/79 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakenut kahteen eri sarasen koulutusohjelmaan ja kumpaankaan en ole päässyt, vaikka molemmat koulutukset sisälsivät asiaa jonka jo etukäteen hallitsin. En sitten tiedä mikä lie valintakriteeri, mutta jos osaat jo jotain tulevasta koulutuksesta, niin minusta parempi on valita juuri sellainen joka tietää asiasta jotain, kuin semmoinen jolla ei ole kokemusta/tietoa aiheesta.

Olisi kiva tietää miksi minua ei tullut valituksi, mutta samalla ei voisi kiinnostaa pätkääkään.

Tuntuu että saranen vaan käärii rahat taskuun eikä välitä paskaakaan koulutukseen pyrkivistä hakijoista.

Oli muuten viimeinen kerta kun haen tällaiseen.

Vierailija
52/79 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulee mieleen Saraxa Group niminen kusetus jossa Seppo Saariokin ("pörssiopasguru") oli mukana omistajana.

Olin ilmaisena työharjoittelijana siellä töissä. Sanoivat että palkkaavat tuon harjoittelu jakson jälkeen töihin. Eipä sitten palkattu. Asiakasta veloitettiin normaalisti tekemästäni työstä.

Onneksi kyseinen pulju taisi mennä konkkaan myöhemmin.

Vierailija
53/79 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kellään lisää tietoa tästä? Huomenna menossa "Digital Growth Academy"-ryhmähaastatteluun, missä järjestetään Excel-kokeet sun muut.

Pakko vähän haistella pissitäänkö siellä suoraan silmään vai ei.

Vierailija
54/79 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saranen siis järkkää ilmaisia työntekijöitä yrityksiin 6 kk:n ajalle. Ja tarjoaa samalla jotain näennäistä koulutusta (myös hyvin koulutetuille ihmisille). Ja itse käärii rahat. Kaikki voittavat! Paitsi me YT-neuvotteluiden tuhannet uhrit jne. Nounou. 

Vierailija
55/79 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut Sarasen koulutusohjelmassa, ja sain sitä kautta työpaikan mielenkiintoiseen firmaan, joten sen perusteella en voi kun suositella. Mietin asiaa siltä kantilta, että milloin muuten saan kiinnostavan koulutuksen, jonka yritys ja TE-toimisto maksaa? En varmaan koskaan saa työuran aikana mahdollisuutta tuolla tavalla kouluttautua. Joten en ymmärrä itse tuota "kääritään rahat" -näkökulmaa. 

Vierailija
56/79 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saranen consulting oli minulle ihan yhtä tyhjän kanssa, olin Nokian irtisanottujen listoilla ja jouduin sinne koska Nokia oli Sarasen asiakas. Koskaan ei saanut aikaa alle kuukauteen yksilölliseen valmennukseen ja sitten kun sinne sai ajan, ei mitään hyötyä tapaamisesta, päin vastoin tuntui nöyryyttävältä ja se vähäinenkin itsetunto niitattiin maahan. Sarasella on muutamia hyviä koulutuksia, mutta se omavalmentajatouhu on aivan surkeaa. Niin ja tämä omavalmentaja lupasi olla yhteydessä kolme kertaa ja tasan kolmesti petti lupauksensa minuun päin.. Käynnit myös olivat pituudeltaan erittäin lyhyitä, koska asiakkaita heillä niin paljon, etteivät voi mitenkään keskittyä yhteen. Massahoitoa. Muista outplacement-firmoista ei oo kokemusta, mutta tämä Saranen ei ainakaan minulle ollut millään lailla hyödyllinen.

Vierailija
57/79 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saranen tosiaan järkkää ilmaista työvoimaa tätä kautta yrityksiin. Yritykset haluaa ilmaisen työntekijän eikä niillä ole aikomustakaan palkata. Jokainen voi miettiä kuka ne rahat käärii...

Vierailija
58/79 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen kuuloisia kertomuksia täällä, mikähän lie totuus... :o

Vierailija
59/79 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on pöhinä siellä. Kursseille pääsee ehkä 10% hakijoista. Ja niistä 10%:sta varmaan korkeintaan puolet saa oikean työpaikan harjoittelujakson jälkeen.

Sarasen kursseille ei yleensä pääse ollenkaan ilman yrityspaikkaa. Yhden poikkeuksen tiedän. Tällä henkilöllä oli pitkä Nokia-tausta ja pääsi kurssille ilman yrityspaikkaa (en tiedä oliko Nokian kanssa joku sopimus tästä).

Joillekin it-kursseille voi päästä vaikkei olisi etukäteen mitään yrityspaikkaa. Esim. Taitotalo järjestää näitä. Siis ovat myös työvoimapoliittisia kursseja.

Vierailija
60/79 |
10.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan kiva ja kannustava konsultti, joka neuvoi pari paikkaa katsoa piilotyöpaikkoja. Mulla oli työnhakutaidot 100 % ajan tasalla, ei siitä muuten ollut oikeastaan mitään hyötyä. Arvasin sen etukäteen, mutta tokkiinsa menin polttamaan entisen työnantajan rahoja.

Kurssitoiminnasta ei ole kokemusta. Kiinnostusta kysyttiin ja vastasin kieltävästi. Ei yritetty painostaa niille.

Jokainen piilotyöpaikka on muuten vastannut "meillä ei valitettavasti ole laajaa osaamistasi vastaavia paikkoja tarjolla".