Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PK:n työntekijät, veisittekö oman lapsenne pk vai pph? Ov

Vierailija
02.01.2006 |

Eli kyseessä normaali, ei erityislahjakas, ADHD tms lapsi, ja ennen esikouluikää olevaa päivähoitovuosia tarkoitan? Miksi pk/pph? Oletetaan ettei kummassakaan ole mitään häikkää, eli hyvä pk vs hyvä pph.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se esittää vaikka mitä, kun vanhemmat tulee kotiin, mutta päivän aikana on lapset hoidettu miten sattuu. Kokemusta nimittäin on.

Vierailija
2/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla tuli mieleen kun kirjoitin tuota vastausta että vain yksityisen hoitajan ottaisin kotiin, että eipä niitäkään taideta valvoa.. jotenkin vain ajattelee että oma koti on paras paikka..

Päiväkoti on siis loppujenlopuksi se ainoa paikka mihin en kuunaan veisi, paitsipaitsipaitsi

eskarin----- ehkä :)

T: Se LTO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli päiväkodissa lapsi ku olin itse töissä toisessa päiväkodissa. Itse koen päiväkodin paremmaksi vaihtoehdoksi koska siellä monta työntekijää ja hoitajien työtä kontrolloidaan koko ajan. Lapsista riippuu luonteesta, mutta useimmat viihtyvät päiväkodissa hyvin. Omani kyselee vapaapäivinäänkin koska pääsee sinne leikkimään.

Vierailija
4/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet ede opiskellut lastentarhanopettajaksoi tai tehnyt sitä työtä, jos se on niin kammottava paikk

Itse olen vienyt 1,3 v. lapsen hoitoon päiväkotiin juuri siksi, että siellä hoitajia valvotaan, paikan siisteyttä ym.

Ja vielä, että meidän tilanne ei ole niin huonossa jamassa... ihan kuin olisi maailaman hirvein asia viedä lapsi hoitoon!!! Herran jestas sentäs, järkikäteen!!!

T: sosionomi

Vierailija
5/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa koulutetumpi henkilökunta ja sinne sittenkin helpompi saada sijaisia, jos työntekijät sairastavat. Lapsi saa aina mennä tuttuun paikkaan, pph:ssa joutuu varahoitoon täysin tuntemattomallekin hoitajalle. Meilläpäin ei vaan ole vaihtoehtoa tarjolla, pikkukylissä ei päiväkoteja ole.

Vierailija
6/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava keskustelu!!

Vierailija
7/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pph:n sairasteluun tulee, niin meidän lapsi on ollut pph:lla elokuusta ja pph ei ole kertaakaan ollut sairas tuona aikana. Olemme onnekkaita. Tietenkin se hiukan vaikeuttaa, kun pph:lla on 7 viikkoa vuosilomaa ja ei haluta alle 2-vuotiasta viedä vieraaseen päiväkotiin loma-ajoiksi. Onneksi olen onnistunut järjestelemään omia lomia samoihin aikoihin ja mummu tulee nyt maaliskuulla hoitamaan viikoksi meille kotiin.

Vierailija
8/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä tuttu tms

Vierailija
9/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi olin kuullut vain hyvää kyseisestä pk:sta.

Jos lapsillani olisi pitkät päivät (9-10h/ 5 päivää viikko) olisin varmaan etsinyt hyvän yksityisen pph:n. Kunnallisia kun en yhtään tunne ja hoitopaikkaan pystyy itse vaikuttamaan aika vähän.

Vierailija
11/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi alle 3-vuotiasta mihinkään jos pitäisi valita. Yli 3-vuotiaan veisin päiväkotiin. Paljon kuitenkin riippuu lapsesta ja lapsen temperamentista, kumpi paikka on parempi juuri tämän lapsen persoonallisuuden kehittymiselle. Jos lapsi on kovin vilkas ja eloisa, sosiaalinen ja itsenäinen, veisin päiväkotiin. Jos lapsi on arka ja vetäytyvä, aikuisen lähelle kaipaava, veisin aluksi pph:lle jossa lapsi voi kiintyä tähän yhteen ja samaan aikuiseen (päiväkodin vaihtuvan henkilökunnan sijasta) ja ehkä sitten myöhemmin siirtäisin isompaan ryhmään.

Vierailija
13/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin päiväkoti parempi. Sosiaalin kontrolli pelaa henkilökunnan kesken, mutta pph voi tehdä mitä haluaa...

Vierailija
14/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RYHMÄPERHEPÄIVÄKOTIIN! 12 lasta ja kolme edes jonkin verran koulutettua hoitajaa.

Vierailija
15/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jokaisessa vastaavassa keskustelussa solvaatte omia työpaikkojanne ja annatte ymmärtää, että päiväkodit olisivat (alle 3-v.) lapsille jotenkin vihonviimeinen paikka. Millainen koulutus teillä oikein on ja kuinka voitte tehdä työtänne, kun kerran teidän hoidossanne, teidän työpaikoissanne on lapsien niin paha olla??

Lisäksi pakko todeta, että hyvähän se on lto:ien arvostella lapsensa hoitoon vieviä, kun itsellänne palkka on niin pieni, että on aika sama oletteko kotona vai töissä. Jos saisitte tuollaiset 2 500 - 3 000 euroa käteen voisi olla vähän eri ääni kellossa.. Ai niin, mutta me " uraäidithän" olemme niitä, joille raha on tärkeämpi kuin lapsi, ette te.. :D

Vierailija
16/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummastakaan ei paikkaa herunut, joten lapsi nyt pph:lla. Aina ei ole valinnanvaraa.

Vierailija
17/27 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on niin kamala meteli koko ajan, että pelkästään sen kuunteleminen on lapselle raskasta.

Vierailija
18/27 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:ap

Vierailija
19/27 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.Kirkkonummelainen

Vierailija
20/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kumpaankaan, en missään tapauksessa,

pkssa törkeät ryhmäkoot ja meteli, ei yksilöllisyydestä tietoakaan , taudit jyllää jnejne. Pph kukaan ei oikeastaan kontrolloi ts. kuka tietää minkälaiset päivät lapsilla siellä toisen kotona on.

Hoitaja kotiin olisi ainoa vaihtoehto, JOS niin heikosti asiat olisi että pitäisi töihin lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi